Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana oleju


TomekGnomek

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

Wylejcie na mnie śmiało falę hejtu ! :)Kompletnie się nie obrażę i, a może dzięki temu coś słusznego wyczytam ?

Rozumiem, że wymieniacie olej częściej niż producent zaleca. Jasna sprawa wiadomo, o co chodzi. Absolutnie rozumiem to gdy chce się jeździć dużo dłużej niż po gwarancji, wymiana częściej konieczna. Ale tu pytanie. Gwarancje można mieć w BMW na 5 lat. Zatem po cóż Wam coś dłuższego skoro i tak (zakładam) kupujecie jako następny ...nowy wózek. No chyba, że tym chcecie jeździć kolejnych parę lat

Jak gadam głupoty to śmiało możecie mnie "obsztorcować".

Często auto po leasingu zostaje jako drugie w domu, a jeżeli nie to jest kolejka chętnych. Zadbane auta od pierwszego właściciela trafiają do komisów jedynie w mokrych snach handlarzy.

Jeżeli wejdą w życie projektowane przepisy w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodów poleasingowych to ten trend się jeszcze umocni.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szanowni,

Wylejcie na mnie śmiało falę hejtu ! :)Kompletnie się nie obrażę i, a może dzięki temu coś słusznego wyczytam ?

Rozumiem, że wymieniacie olej częściej niż producent zaleca. Jasna sprawa wiadomo, o co chodzi. Absolutnie rozumiem to gdy chce się jeździć dużo dłużej niż po gwarancji, wymiana częściej konieczna. Ale tu pytanie. Gwarancje można mieć w BMW na 5 lat. Zatem po cóż Wam coś dłuższego skoro i tak (zakładam) kupujecie jako następny ...nowy wózek. No chyba, że tym chcecie jeździć kolejnych parę lat

Jak gadam głupoty to śmiało możecie mnie "obsztorcować".

Często auto po leasingu zostaje jako drugie w domu, a jeżeli nie to jest kolejka chętnych. Zadbane auta od pierwszego właściciela trafiają do komisów jedynie w mokrych snach handlarzy.

Jeżeli wejdą w życie projektowane przepisy w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodów poleasingowych to ten trend się jeszcze umocni.

Kompletnie nie ma znaczenia jakie jest finansowanie czy w leasingu, czy za dywany. Ważne jest kto użytkuje i jak, i w jaki sposób serwisuje. Jedni dbają inni nie. Znam osoby które kupują za gotówkę, auto zawszę wyczyszczone pod względem wizualnym. Serwis auto widzi jak zapali się czerwona lampeczka. Bo przecież po co mam jeździć do serwisu jak nic się nie dzieje. A znam też firmy w których nikt nie oszczędza na serwisach i są plany serwisowe rozpisane dla każdego auta. A flota jest na kilkadziesiąt aut. Jedynie zgodzę się że te auto rozchodzą się po rodzinie i znajomych użytkowników. Te auta są tak doinwestowane serwisową że rozchodzą się jak świeże bułeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Wylejcie na mnie śmiało falę hejtu ! :)Kompletnie się nie obrażę i, a może dzięki temu coś słusznego wyczytam ?

Rozumiem, że wymieniacie olej częściej niż producent zaleca. Jasna sprawa wiadomo, o co chodzi. Absolutnie rozumiem to gdy chce się jeździć dużo dłużej niż po gwarancji, wymiana częściej konieczna. Ale tu pytanie. Gwarancje można mieć w BMW na 5 lat. Zatem po cóż Wam coś dłuższego skoro i tak (zakładam) kupujecie jako następny ...nowy wózek. No chyba, że tym chcecie jeździć kolejnych parę lat

Jak gadam głupoty to śmiało możecie mnie "obsztorcować".

Często auto po leasingu zostaje jako drugie w domu, a jeżeli nie to jest kolejka chętnych. Zadbane auta od pierwszego właściciela trafiają do komisów jedynie w mokrych snach handlarzy.

Jeżeli wejdą w życie projektowane przepisy w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodów poleasingowych to ten trend się jeszcze umocni.

Kompletnie nie ma znaczenia jakie jest finansowanie czy w leasingu, czy za dywany. Ważne jest kto użytkuje i jak, i w jaki sposób serwisuje. Jedni dbają inni nie. Znam osoby które kupują za gotówkę, auto zawszę wyczyszczone pod względem wizualnym. Serwis auto widzi jak zapali się czerwona lampeczka. Bo przecież po co mam jeździć do serwisu jak nic się nie dzieje. A znam też firmy w których nikt nie oszczędza na serwisach i są plany serwisowe rozpisane dla każdego auta. A flota jest na kilkadziesiąt aut. Jedynie zgodzę się że te auto rozchodzą się po rodzinie i znajomych użytkowników. Te auta są tak doinwestowane serwisową że rozchodzą się jak świeże bułeczki

Zupełnie nie o to chodziło w mojej wypowiedzi. Zmiana przepisów przewiduje opodatkowanie sprzedaży aut wykupionych z leasingu, więc zmieni się model korzystania z takich aut. Teraz przedsiębiorcy będą korzystali z najmu długoterminowego albo będą leasingowali auta i zostawiali je po wykupie przez 6 lat.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie oleju przy przebiegu 2020 km w moim M340i.


1. Do M340i wchodzi 7,2 l. oleju (tyle mam na fakturze)

2. W ASO wlewają 0W30 LL04

3. Koszt wymiany tego 7,2 l. oleju + filtr to 1200 PLN brutto w Inchcape Poznań

4. Doradca serwisowy powiedział że mogę przywieźć swój olej i filtr, ale jeżeli coś się kiedyś wydarzy to BMW będzie szukał dziury w całym i mogą być niepotrzebne problemy z gwarancją

5. W przypadku modelu M340i można by jeszcze wymienić teraz olej w tylnym dyfrze, ale auto nie było na dotarciu jakoś mega obciążane więc zrobię to za 15kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie oleju przy przebiegu 2020 km w moim M340i.


1. Do M340i wchodzi 7,2 l. oleju (tyle mam na fakturze)

2. W ASO wlewają 0W30 LL04

3. Koszt wymiany tego 7,2 l. oleju + filtr to 1200 PLN brutto w Inchcape Poznań

4. Doradca serwisowy powiedział że mogę przywieźć swój olej i filtr, ale jeżeli coś się kiedyś wydarzy to BMW będzie szukał dziury w całym i mogą być niepotrzebne problemy z gwarancją

5. W przypadku modelu M340i można by jeszcze wymienić teraz olej w tylnym dyfrze, ale auto nie było na dotarciu jakoś mega obciążane więc zrobię to za 15kkm

Widać co ASO to inne zasady. Ja w IC Wrocław wprost zapytałem serwisanta czy będą jakieś problemy z gwarancją, czy wpisują że własny olej to mnie zapewnili, że nic takiego nie ma.

Pytali też czy resetować licznik. Na koniec Pan powiedział, że kolejny serwis wg komputera za 26k ale oni zalecają żeby robić co 12-15k ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do mnie właśnie dzwonili z inchape poznań.....


Dzwoni koleś z aso, że auto zgłosiło potrzebę serwisu i czy może umówić termin.

Mówię mu, że duży serwis zapalił się wczoraj, pokazuje jeszcze 2kkm, a u mnie to 2 miesiące.

On na to, że tylne klocki mam już 150km na minusie.

Mówię mu, że ostatnie 2500km (czyli całe odliczanie do zera) zrobiłem nocą na autostradzie bez hamowania.

On, że trzeba to zweryfikować. Powiedziałem ok, pomyślę. Sam widzę, że jest 3mm, więc te 2kkm do serwisu dojadą.


Pytam z ciekawości jakie koszty mnie czekają.

Wbił w kompa i mówi 6.500 zł.

Zapytałem o koszt samej robocizny, gdyż zawsze przywożę swoje części.

Klocki 1000, wymiana 500. Mam już kupione ate ceramic z czujnikiem za 300.

Wymiana w warsztacie stricte hamulcowym 200, a u zwykłego mechaniora 100.


Natomiast duży serwis to 4.000 części i 1.000 robota.

Na allegro zrobiłem zakupy wszystkich części - wyszło 700 zł.

Olej ten sam co w bmw, tylko w bańkach producenta czyli shella.

Filtry mann/mahle/knecht czyli jakość oryginału.


Natomiast od klocków miałem 3 kontrolki na desce i przy każdym odpaleniu komunikat na monitorze centralnym, więc zrobiłem tradycyjnie januszowy patent.

Obciąłem przewody od zdartego czujnika klocków, połączyłem je i skasowałem komunikat od klocków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie właśnie dzwonili z inchape poznań.....


Dzwoni koleś z aso, że auto zgłosiło potrzebę serwisu i czy może umówić termin.

Mówię mu, że duży serwis zapalił się wczoraj, pokazuje jeszcze 2kkm, a u mnie to 2 miesiące.

On na to, że tylne klocki mam już 150km na minusie.

Mówię mu, że ostatnie 2500km (czyli całe odliczanie do zera) zrobiłem nocą na autostradzie bez hamowania.

On, że trzeba to zweryfikować. Powiedziałem ok, pomyślę. Sam widzę, że jest 3mm, więc te 2kkm do serwisu dojadą.


Pytam z ciekawości jakie koszty mnie czekają.

Wbił w kompa i mówi 6.500 zł.

Zapytałem o koszt samej robocizny, gdyż zawsze przywożę swoje części.

Klocki 1000, wymiana 500. Mam już kupione ate ceramic z czujnikiem za 300.

Wymiana w warsztacie stricte hamulcowym 200, a u zwykłego mechaniora 100.


Natomiast duży serwis to 4.000 części i 1.000 robota.

Na allegro zrobiłem zakupy wszystkich części - wyszło 700 zł.

Olej ten sam co w bmw, tylko w bańkach producenta czyli shella.

Filtry mann/mahle/knecht czyli jakość oryginału.


Natomiast od klocków miałem 3 kontrolki na desce i przy każdym odpaleniu komunikat na monitorze centralnym, więc zrobiłem tradycyjnie januszowy patent.

Obciąłem przewody od zdartego czujnika klocków, połączyłem je i skasowałem komunikat od klocków...

 

Chcesz delikatnie zasugerować że Inchcape Poznań to nie jest najtańszy serwis w naszym bantustanie :roll:

Generalnie zastanawiam się czy na kolejny serwis nie uderzyć gdzie indziej bo dzisiaj czuję się wychłostany płacąc 1200 PLN za sam tylko olej + filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśleć, że właśnie z nimi chciałem wiązać serwis mojego autka... Wg mnie max 800zł za wymianę oleju to huk. :nienie:

Nawet 2 litry oleju więcej w M340i nie tłumaczy takiej ceny, ale z tutejszych opinii wynika że serwis Inchcape jest chyba najbezpieczniejszy z poznańskich ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśleć, że właśnie z nimi chciałem wiązać serwis mojego autka... Wg mnie max 800zł za wymianę oleju to huk. :nienie:

Nawet 2 litry oleju więcej w M340i nie tłumaczy takiej ceny, ale z tutejszych opinii wynika że serwis Inchcape jest chyba najbezpieczniejszy z poznańskich ASO.

Podobno w Inchcape stawiają na wysoką jakość obsługi klienta. Szkoda, że tak mocno ją cenią w zł.

Jak przyjdzie mój czas, dryndnę do nich podpytać o cenę. Jest mała szansa, że zlitują się nad biedakiem w 318i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio olej w Inchcape Poznań (w ramach pakietu serwisowego), podzielę się ciekawostką. Mają duży plus u mnie: dostajesz filmik ze stanem auta (pracownik serwisu obchodzi auto z kamerką), na którym jeszcze widać jak spuszczają olej. Dla mnie genialne, nie musze się chociaż głowić, czy faktycznie wymienili olej.


Dla równowagi minusy też mają - za "sprawność" serwisu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś lubi filmiki to polecam inne kanały … moj ostatni filmik z ASO pokazywał usterki samochodu z wyceną na kilkanaście tysięcy zł.

Problem w tym, że główna usterka była udziałem ich niechlujstwa … oczywiście nie uznali reklamacji.

Naprawiłem poza ASO i koszt wyniósł nieco ponad 300 zł.

Za olej 5/30 wraz z wymianą i filtrem płace ok 600 zł w jednym z śląskich ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik ma jasno pokazać, że coś jest do wymiany , np. że wahacz jest wybity itp. Żeby nie było później gadki o naciąganiu. Ma być widoczny pomiar grubości tarcz hamulcowych itd
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie oleju przy przebiegu 2020 km w moim M340i.


1. Do M340i wchodzi 7,2 l. oleju (tyle mam na fakturze)

2. W ASO wlewają 0W30 LL04

3. Koszt wymiany tego 7,2 l. oleju + filtr to 1200 PLN brutto w Inchcape Poznań

4. Doradca serwisowy powiedział że mogę przywieźć swój olej i filtr, ale jeżeli coś się kiedyś wydarzy to BMW będzie szukał dziury w całym i mogą być niepotrzebne problemy z gwarancją

5. W przypadku modelu M340i można by jeszcze wymienić teraz olej w tylnym dyfrze, ale auto nie było na dotarciu jakoś mega obciążane więc zrobię to za 15kkm

 

Ja zauważyłem, że Inchcape (sam doświadczyłem tego w W-wie) w Polsce (czytam wpisy i z automatu gdy się pojawia Inchcape serwis + zmiana oleju to "notuję") ciska największe bzdury związane z wymianą oleju w stosunku do innych dealerów. Dla mnie grożenie problemami z gwarancją z powodu lania oleju tylko w ASO za grube pieniądze to jeden wielki UOKiK i bym takie coś poprosił na piśmie - to wierzcie mi od razu by im rura zmiękła. 1200zł za olej wart 300zł + filtr (100zł) + usługa to już rabunek w biały dzień i to mnie totalnie wku... w serwisach BMW. Rozumiem, że mamy markę premium i trzeba więcej za to płacić - OK, ale wszystko ma swoje granice i tu BMW już przegina.


Inni doradcy w BMW ASO (poza Inchcape) są w stanie tak zrobić to tak, że BMW nigdy nie dojdzie, że wlałeś olej zgodny ze specyfikacją BMW i książką, ale nie jest to BMW 0W30 LL04 czy tam FE12+, bo rozumieją postawę klienta.


Rozumiem, że przyjeżdżasz do ASO z 5 butelkami oleju w każdym po 0.7L i wszystkie otwarte i różnie śmierdzą, i kto to wie co jest tam w środku - wtedy też bym tego nie lał, ale nie rozumiem odmowy gdy przyjeżdżasz do ASO z zalakowanym olejem zgodnym np. z normą LL-04 i wytycznymi z książki pojazdu - pokazujesz paragon ze znanej hurtowni, która ma certyfikację a ASO Ci mówi - NIE, albo grozi to utratą gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę skończyć z pisaniem tych bajek nie ważne kto to w jakim serwisie powiedział.

Olej ma spełniać specyfikacje jaka jest określona w instrukcji i to od ciebie kliencie zależy jaki olej użyjesz - może być nawet od kosiarki jeżeli spełnia specyfikacje. A serwis może sobie notować gdzie chce i co chcę. To dotyczy wszystkich części. A ASO łaski nie robi że wymieni/użyje części które przyniosłeś - za nasze pieniądze. I większość serwisów ASO nie robi problemów i nikt tam nic nie notuje. Tyle aut BMW - zmieniałem już rożne części, dziesiątki jak nie setki litrów olejów przerobiłem i nigdy nie było problemów z gwarancją. W tym roku w ///M cały dyfer wraz osprzętem był wymieniany na gwarancji i jakoś nikt nie miał problemów że olej był wymieniany i jaki olej.

Proponuje zmienić ASO na inne które nie opowiada takich bajek i nie piszcie już tego na tym forum. Ktoś to potem przeczyta i uwierzy że to prawda. A trzeba jasno powiedzieć że to bzdura. I może takie serwisy jak Inchcape trzeba omijać szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę skończyć z pisaniem tych bajek nie ważne kto to w jakim serwisie powiedział.

Olej ma spełniać specyfikacje jaka jest określona w instrukcji i to od ciebie kliencie zależy jaki olej użyjesz - może być nawet od kosiarki jeżeli spełnia specyfikacje. A serwis może sobie notować gdzie chce i co chcę. To dotyczy wszystkich części. A ASO łaski nie robi że wymieni/użyje części które przyniosłeś - za nasze pieniądze. I większość serwisów ASO nie robi problemów i nikt tam nic nie notuje. Tyle aut BMW - zmieniałem już rożne części, dziesiątki jak nie setki litrów olejów przerobiłem i nigdy nie było problemów z gwarancją. W tym roku w ///M cały dyfer wraz osprzętem był wymieniany na gwarancji i jakoś nikt nie miał problemów że olej był wymieniany i jaki olej.

Proponuje zmienić ASO na inne które nie opowiada takich bajek i nie piszcie już tego na tym forum. Ktoś to potem przeczyta i uwierzy że to prawda. A trzeba jasno powiedzieć że to bzdura. I może takie serwisy jak Inchcape trzeba omijać szerokim łukiem.

 

Dokładnie, ja obecnie chcę zalać 5w40 innej firmy w serwisach leją 0w30 czyli wg mojej wiedzy "woda" i nie chcę na tym jeździć. Skontaktowałem się z aso do którego jeżdżę i Pan powiedział że nie ma problemu u nich też kupię 5w40 , mogę swój olej dostarczyć i wymienią bez problemu. Nie ma to żadnego wpływu na gwarancję. Pan z serwisu zalecał wymianę co 10kkm. Koszt wymiany 500 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej polecacie do M340 ? rocznik 2021

szykuje się do pierwszej wymiany po 1000 KM


Jakiej firmy i jaki typ najlepiej ?


Znachorzy BMW radzą coś takiego :


" Olej syntetyczny Millers EE Performance C3 5W40 "

 

Polecanie oleje 0w30 5w30 5w40 Temat rzeka trzeba poczytać i dopasować do stylu jazdy i rodzaju tras autostrada/miasto. Na pewno dobre firmy to millers, ravenol,

ja przy wymianie 20kkm miałem lać 5w40 ale jednak jeszcze raz zaleję 0w30 tylko dobrego producenta i zobaczymy.

Moi znawcy też mówią 5w40.

Edytowane przez woltan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.