Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana oleju


TomekGnomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oczywiście że głównym problemem może być zły program.

 

I weź tu rób program ... Nie wiem czy ktoś kojarzy, bo to nie ta marka, ale sterowniki do Hondy modyfikowało się przy pomocy takiego boxa przez OBD2 zwanego HONDATA ... Kiedyś gość, który był jednym z praktycznie członków całej Hondaty robił mi auto ... Przez szczegółowe logi słałem mu to USA (jeszcze na zachodnim wybrzeżu, to o 2 rano wyjeżdzałem z garażu na testy, żeby mieć z nim kontakt) ... 2 miesiące to trwało i wyszło jakieś 35 map, po tej 35 tej powiedział - to teraz jedź sobie na hamownie ładną kreskę zrobić bo ja tego nie zrobię bo to każdy potrafi zrobić tylko odeślij mi tą mapę potem, żeby sprawdził... Tak zrobiłem on sprawdził - powiedział, że OK i auto było cacy ...


Wtedy zrozumiałem, że cała zabawa w chip-tuningu to tzw. "part-throttle" a nie WOT (Wide-open-throttle) czyli gaz w podłogę i 3 pomiary na hamowni ...


Może czasy się zmieniły bo to było jakieś 8 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie ... Te interwały kilometrowe to latają jak chcą. Nagle zrobi ruch w dół o 5000km, albo system przekalkulował, że dobrze jeździcie i eko na dłuższych trasach to stwierdził, że wydłuży. Ja trzymam się tylko intewału czasowego. Wiem ile przejade, jak podziele ten interwał czasonwy na 2 i wyjdzie mi ponad 10tys km, to dziele go na 3, a więc 2 zmiany oleju moje, 1dna w Service Inclusive, ale jeszcze nigdy nie zmieniałem 2 razy przed interwałem zawsze 1 raz, ale żona robi tym ok 10-12tys km rocznie.


Tak samo jest na klockach... Jeździsz masz 20tys km, nagle spada do 15 potem 7 zaraz 2tys km i krzyczy wymiana. To moje nauki z F10 którym 5 lat jeździłem.


Mi teraz pokazywał w moim 23tys km i nagle machnął na 18tys km.

 

Zrobiłem wymianę oleju po 3tyś. i interwał podawany przez zegary się nie zmienił, chyba powinien o te 3 tyś. Wymiana w ASO.

 

Ale, że jak. Wymieniłeś w ASO olej "dodatkowo" bez kasowania interwału? No to jak ma Ci się zmienić interwał? Czy zmieniłeś w ASO regulaminowo z kasowaniem? Nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wymianę oleju po 3tyś. i interwał podawany przez zegary się nie zmienił, chyba powinien o te 3 tyś. Wymiana w ASO.

 

Niekoniecznie, mnie się spytali czy odejmować te 3 tys do interwału czy nie jako że jest to ponadprogramowa wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w silniku zapewnia odpowiednie smarowanie, ale także dba o temperaturę pracy jednostki napędowej. Nowoczesne silniki wyposażone w doładowanie, muszą mieć odpowiednie smarowanie i chłodzenie, inaczej ich żywot kończy się już przy około 80 tys. km. Jak temu zapobiec? Jak często zmieniać olej? Dlaczego jest to takie ważne? Czy interwały zalecane przez producentów są OK? O tym wszystkim w tej pogadance. Miłego odbioru!!! - LINK DO FILMU:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze kojarze jak przytargasz BMW z USA to tam interwał jest 15000km/1rok, ale jak zmienisz menu na "Europejskie" z automatu zamienia się ten interwał na 30000km/2lata :D - to samo auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to wątek o 3er, ale wczoraj w swojej 1er w AP w Rzeszowie wymieniłem olej i może kogoś koszty zainteresują:


- Serwis olejowy silnika wraz z przeglądem podstawowym - 246 zł brutto

- Filtr oleju - 124 zł brutto

- Olej zakupiłem w Intercars, zgodnie z zaleceniami serwisu 0W30 z normą BMW LL 12FE. Oryginalnie w fabryce był wlany 0W20 z normą FE17+ (poprzednio FE14+), początkowo chciałem taki kupić, ale serwis rekomendował 0W30 do naszych warunków.


W południe telefon, o 17:00 przyjęcie auta, o 18:15 po temacie.


Na zapytanie zostałem zaproszony na halę by być przy spuszczaniu oleju.

Na koniec usługi dostałem krótki filmik z podsumowaniem. Bardzo fajne podejście i kosztowo wyszło rozsądnie. Z ich własnym olejem proponowali 800 zł za całość usługi.


Wymiana przy 12000km, bo przy 15000km będę już za granicą.


Pakiet serwisowy kupiony w PL obowiązuje w UE + Szwajcarii, więc przy następnej takiej sytuacji można odwiedzić zagraniczny serwis.


Poniżej też lista olejów dopuszczonych do silnika 118i (B38) w 1er (F40):

gAzzB0u.jpg


Jest w czym wybierać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że olej jest brudny i są zanieczyszczenia - jednym zadań oleju to też płukanie i czyszczenie. Nie bardzo rozumiem dlaczego miało by nie być.

Tyle tylko aby mógł czyścić musi być sam czysty - dlatego wymieniać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że olej jest brudny i są zanieczyszczenia - jednym zadań oleju to też płukanie i czyszczenie. Nie bardzo rozumiem dlaczego miało by nie być.

Tyle tylko aby mógł czyścić musi być sam czysty - dlatego wymieniać 

 

Brud i zanieczyszczenia jak najbardziej. Wióry jak z tokarki, to już trochę mniej ok :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie znam się na mechanice - choć pół życia spędziłem na naprawę 3 Scorpio :wink: - ale czy te zanieczyszczenia nie powinny być łapane przez filtr oleju- po to jest- ? a jeśli tak , to najprawdopodobniej te wióry leżą na dnie miski olejowej, nie wchodząc w obieg oleju aż do kolejnej wymiany , dobrze gadam ?

a ja dolałem litr jak pan komputer kazał , pierwsza dolewka była po 18 tyś od odbioru , druga po 45tyś km , czyli po 15tyś km od wymiany oleju .

IMG20210811070931.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krakus3 a na jakim oleju latasz? 1L/18tys km. ... to "przyzwoicie" (jak nie zmieniasz oleju). Pewnie wciągnął Ci 1L oleju ... bo przy tym przebiegu to już nie olej :)


BMW nie ma w ofercie olei 5W40 czy 0W40 dlatego tak usilnie wciska 0W30 czy 5W30... (pomimo tego, że każda benzyna BMW ma dopuszczone i 5W40 i 0W40 ... w/g książki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu ll17fe+ 0W20 - zrobiłem 4.5tys po wymianie i w kwestii samych temperatur, o których ktoś tu wspominał: trasa 1000km, głównie niemieckie autostrady i temperatura oleju nigdy nie doszła do 100 stopni. Gdy możliwe to jazda 220km/h. Po takich odcinkach przy wolnym toczeniu się dochodziło pod 100. Przy dużych prędkościach znacznie niżej. Temperatura na Zewnątrz +/- 30 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu ll17fe+ 0W20 - zrobiłem 4.5tys po wymianie i w kwestii samych temperatur, o których ktoś tu wspominał: trasa 1000km, głównie niemieckie autostrady i temperatura oleju nigdy nie doszła do 100 stopni. Gdy możliwe to jazda 220km/h. Po takich odcinkach przy wolnym toczeniu się dochodziło pod 100. Przy dużych prędkościach znacznie niżej. Temperatura na Zewnątrz +/- 30 stopni.

 

To albo u Ciebie albo u mnie jest cos nie tak z tą temperaturą oleju.

U mnie przy normalnej/spokojnej jeździe, temperatura oleju (0W-30) waha się pomiędzy 106 a 108 stopni.

Nie mówisz przypadkiem o temperaturze płynu chłodzącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu ll17fe+ 0W20 - zrobiłem 4.5tys po wymianie i w kwestii samych temperatur, o których ktoś tu wspominał: trasa 1000km, głównie niemieckie autostrady i temperatura oleju nigdy nie doszła do 100 stopni. Gdy możliwe to jazda 220km/h. Po takich odcinkach przy wolnym toczeniu się dochodziło pod 100. Przy dużych prędkościach znacznie niżej. Temperatura na Zewnątrz +/- 30 stopni.

 

To albo u Ciebie albo u mnie jest cos nie tak z tą temperaturą oleju.

U mnie przy normalnej/spokojnej jeździe, temperatura oleju (0W-30) waha się pomiędzy 106 a 108 stopni.

Nie mówisz przypadkiem o temperaturze płynu chłodzącego?

 

Raczej to bardziej wygląda na płyn chłodzący skoro rośnie temperatura jak auto się toczy powoli... Olej raczej wtedy zmniejsza swoją temperaturę a nie zwiększa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie mówię o temperaturze oleju. Kiedy auto ma 220km/h chłodzenie silnika jest zdecydowanie lepsze i w momencie kiedy zwalniamy i toczymy się w korku temperatura wzrasta. (pewnie po jakimś czasie zmaleje, ale chodziło o pokazanie skoku temperatury i jej maksymalnej wartości).

https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=2170379&stc=1&d=1572530504

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.