Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja wymienię po 2-3k, następnie przy 15k i potem co 15k. Znajdźmy rozsądek w tym wszystkim + wpasujmy się w plan BMW, bo wymiana co 1, 3, 13, 23, 33, itd., to już przerost formy nad treścią.
  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja wymienię po 2-3k, następnie przy 15k i potem co 15k. Znajdźmy rozsądek w tym wszystkim + wpasujmy się w plan BMW, bo wymiana co 1, 3, 13, 23, 33, itd., to już przerost formy nad treścią.

 

W nowym BMW pierwsza wymiana była po 3 tysiącach, teraz średnio co 10. Czy to przesada nie wiem, wiem tylko, że w każdym swoim aucie wymieniałem średnio co 10 tys i nie było problemów z silnikiem.

Opublikowano
Ja wymienię po 2-3k, następnie przy 15k i potem co 15k. Znajdźmy rozsądek w tym wszystkim + wpasujmy się w plan BMW, bo wymiana co 1, 3, 13, 23, 33, itd., to już przerost formy nad treścią.

 

Generalnie zgadzam się.

Z tym, że pierwszą wymianę planuję na 1,5-2k, a następne tak, aby zrobić jedną wymianę pomiędzy wymaganymi serwisami BMW. I wtedy wychodzi to mniej więcej co 12.000km. Tak robię w swojej 530d, średnio wymiany są co 12k km. Obecnie mam przejechane na oleju 10k km i akurat komputer pokazuje planowaną wymianę za 4000km, więc poczekam jeszcze 2000km i jadę na duży serwis.

Wymiany robię zawsze w ASO, mam wszystkie wpisane w iDrive'a, a koszt wymiany do 3L diesla to 600zł w Bawarii - fakt- po dużych rabatach, ale dlatego właśnie do nich jeżdżę.


Chyba, że zobaczę w filtrze wyjątkowo dużo opiłków po pierwszej wymianie, to wtedy zrobię jeszcze jedną, ale też nie zamierzam przesadzać - pamiętajmy, że BMW w ogóle nie przewiduje takiej wymiany (!) i wielu użytkowników stosuje się do tych wytycznych i auta i tak jeżdżą. No ale ja też należę do tej zwariowanej grupy ludzi, co maja bzika na punkcie samochodów, motocykli i wszystkiego, co ma moc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wymienię po 2-3k, następnie przy 15k i potem co 15k. Znajdźmy rozsądek w tym wszystkim + wpasujmy się w plan BMW, bo wymiana co 1, 3, 13, 23, 33, itd., to już przerost formy nad treścią.

 


pieprzenie głupot hahahaha normalnie naprawdę za całym szacunkiem śmiać mi się chce ....

Dostosuj po pierwsze wymianę do stylu jazdy , odcinków itd



Słucham więc mądrości po 1000km miałem pełno opiłków w każdym aucie, po 3000km już prawie wcale , koszt oleju ori i filtra kilka stów co przy aucie za 200-500k to grosze ...

PO drugie ja wymieniam tak olej bo ja rocznie robię max 6-12 tysięcy każdym autem i po prostu wymieniam raz do roku żeby gluta w motorze nie było ... jeżeli ktoś jeździ 10 tysięcy rocznie autostrady to ja nie widzę sensu wymieniania częściej oleju jak co 15-20k

male-bmw-2.png
Opublikowano
ja poprzednimi dwoma autami zrobilem odpowiednio 200 i 450 tys. w pierwszym przypadku byly wymiany co 15k, a w drugim longlife. auta do czasu sprzedazy jezdzily bez zarzutu. Mozna zmieniac olej co tysiac km, ale z mojego doswiadczenia smialo mozna zmieniac olej co 30kkm lub co roku. Obecnie w bmw zmieniam co 15kkm za namową youtuberow i forumowiczow, ale nie uwazam ze to cos da oprocz dodatkowego zarobku dla hurtowni motoryzacyjnej.
Opublikowano

Ok, każdy ma swoje podejście, znam i takich, którzy od nowości leją oleje niezgodne z normą, ze specyfikacją i auta żyją, tylko pytanie, jak długo i czy długo chcą się tym autem cieszyć? Mam takiego co mówi 'olej jak olej, obojętnie, oby tańszy' i do Skody z DPF zalał ACEA A3/B4, ciekawe jak długo ten DPF pozostanie w dobrym stanie..


Z technologicznego punktu widzenia nie istnieją filtry typu longlife, a co do zużycia oleju naprawdę sporo zależy od stylu jazdy. Przy mieszanym trybie warto co 10-12-15 kkm jednak ten olej zmienić. Na Politechnice uczyli, że jakość filtrowania filtrów dramatycznie spada po około 6-7kkm i szczerze mówiąc nie kupiłbym auta, które jeździło na interwałach 30kkm. Ba, póki życie pozwoli to nie zamierzam kupować auta używanego, bo patrząc pod doświadczeniach rodziny i znajomych to niestety sporo sprzedających kombinuje i ciężko znaleźć kogoś rzetelnego.


Jeżeli ktoś zwraca się z prośba o polecenie oleju i zwykłą radę, bo chce zmieniać olej co 10kkm to po co mu pisać, że można zmieniać olej co 30kkm? Można i co 100kkm, to każdego osobista decyzja. Jak dbasz tak masz.


Zatem...OEM 0W30 BMW to dobry olej? Czy lepiej przerzucić się na Ravenol/Fuchs/Mobil? Kłopot jest taki, że nowa instrukcja nie pozwala już na LL-04, ale mam nadzieję, że ASO podejdzie do tematu racjonalnie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj w ASO wymieniałem olej po dotarciu przy przebiegu 1891 km. Dla silnika 330i oznaczenie B48B20B producent zaleca olej 0W30 LL04 (potwierdzone przez dwa ASO bo sam się zastanawiałem co zalewają dla tego silnika bo wybór nie jest taki oczywisty, instrukcja podaje jeszcze BMW LL-12FE, LL-17FE+, LL-19FE). Na moją prośbę dostałem filtr bo chciałem zobaczyć czy będzie dużo gruzu. Nie było źle ale trochę małych opiłków było. Filmik pod linkiem

 

Edytowane przez aras2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.