Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w serwisie w Olsztynie Zdunek wciska Shell 0w30 albo 5W30

nie wiem który mniejsze zło ...


do tego 1250 zł - to też trochę przeginka za wymianę oleju

 

Mi w Olsztynie to samo powiedzieli, tylko dodali że 1250 to cena promocyjna :)

Poszukaj innego serwisu który ma normalne ceny i do niczego nie zmusza.

Opublikowano
Jaki olej polecacie do M340 ? rocznik 2021

szykuje się do pierwszej wymiany po 1000 KM


Jakiej firmy i jaki typ najlepiej ?


Znachorzy BMW radzą coś takiego :


" Olej syntetyczny Millers EE Performance C3 5W40 "

 

Ja generalnie poniżej 5W40 nie schodzę w naszych polskich warunkach z +35*C w lecie przy autach garażowanych (zima mi niestraszna). Millers EE Performance C3 5W40 - oficjalnie nie ma normy BMW LL-04 i żaden autoryzowany serwis nie powinien Ci tego wlać do silnika jak będziesz robił w ASO. Ja sam osobiście wszędzie (w benzynie) jeżdżę na Ravenolu RUP 5W40, ale to każdy ma swoje indywidualne upodobania. Diesel to inna bajka.


Oleje na PAO bardzo dobrze znoszą też mrozy i są znacznie "płynniejsze" od tych zwykłych HC o ile dobrze kojarzę (jak ktoś chce argument, że zima -20*C i 5W40 jest za gruby).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem szybkie rozeznanie w temacie wymiany oleju w rejonie Łódzkie/Dolnoślaskie. Ceny usługi z własnym materiałem w granicach ~300zł brutto.

Najniżej Tłokiński w Łodzi 250.

Na częsciach ASO 1000-1200.

Do tej pory wymieniałem samemu, wiec pewnie skonczy się tak że wymienie raz po dotarciu w ASO a potem juz co 10kkm we własnym zakresie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Będę robił drugą wymianę oleju w m340i przy 17kkm.

https://czescidobmw.pl/bmw-m-twinpower-turbo-ll-12-fe-0w-30-1l-83212469984--83212469984

Ten olej będzie ok? Czy proponujecie coś innego/lepszego?

 

Ja wybrałem innego producenta. Poszukaj czegoś lepszego z wysokiej półki np. millers, ravenol, penrite . Z racji tego że jeżdżę obecnie tylko po mieście zalałem 0w30. W przypadku użytkowania na trasach, w wysokich temp otoczenia lub agresywnej jazdy to 5w40.

Używam specyfikacji ll04. ll12fe i wyższe są to oleje poprawiające oszczędność spalania co za tym idzie zmniejszają emisje co2, a zabezpieczenie silnika tu schodzi na drugi lub trzeci plan.

Reasumując jeżeli chodzi o olej o który pytasz to na pewno zmienił bym specyfikację :wink: i producenta też :roll:

Edytowane przez woltan
Opublikowano

Podsumowujac do 2.0B (w moim przypadku 318i):

Filtr oleju BMW OE o numerze 11 42 8 575 211

Olej 6l BMW OE LL04. Brać 0w30 czy 5w30?

Aso obecnie leja 0w30.

Opublikowano
Podsumowujac do 2.0B (w moim przypadku 318i):

Filtr oleju BMW OE o numerze 11 42 8 575 211

Olej 6l BMW OE LL04. Brać 0w30 czy 5w30?

Aso obecnie leja 0w30.

 

Miedzy 0w30 w 5w30 nie ma dużej różnicy. 0w30 będzie trochę bardziej płynny przy niskich temperaturach.

Tu jest filmik który coś tam obrazuje :


Jeżeli jeździsz miasto, czyli dużo krótkich tras, częste odpalania, silnik praktycznie ciągle niedogrzany ja bym wybrał 0w30

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

wymieniłem olej po pierwszych 1500km po spokojnej jeździe. W filtrze było kilka mikro opiłków ale w normie, oleju pod kątem brokatu nie sprawdzałem. Po wymianie jeżdzę już dość dynamicznie :D i dopadła mnie taka myśl aby zrobić drugą wymianę przy 4tys km i potem już normalnie co 8-10k.

Pytanie do Was czy ktoś robił taka druga wymianę po przybliżonym przebiegu?, jak wyglądał filtr, olej? czy ta wymiana ma sens? Auto (m340i) chce zatrzymać na dłużej.

W poprzednich autach zawsze robiłem pierwszą wymianę po 1tys km, potem tylko co 10kkm i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Osoby, którym sprzedawałem samochody wykręcali/kręcą piękne przebiegi bez większych problemów z sinikiem.

Opublikowano
Szacun za takie chuchanie na auto. Mnie to wali i wymieniam zgodnie z tym co podaje mi komputer i... też nie miałem narzekania od nabywców ;)
Opublikowano
czegoś lepszego z wysokiej półki np. millers, ravenol, penrite

 

Zapomniałeś jeszcze o Motulu ;D W moim ASO Seata mówią że to najlepszy olej (5W30). Jednocześnie zaznaczają, że to co oni mają w beczkach od VW to "góvvno". I leją to każdemu kto przyjeżdża na wymianę oleju bez swojego oleju. Nie wiem jak tam z BMW, też się leje Motula czy są inne lepsze?

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
wymieniłem olej po pierwszych 1500km po spokojnej jeździe. W filtrze było kilka mikro opiłków ale w normie, oleju pod kątem brokatu nie sprawdzałem. Po wymianie jeżdzę już dość dynamicznie :D i dopadła mnie taka myśl aby zrobić drugą wymianę przy 4tys km i potem już normalnie co 8-10k.

Pytanie do Was czy ktoś robił taka druga wymianę po przybliżonym przebiegu?, jak wyglądał filtr, olej? czy ta wymiana ma sens? Auto (m340i) chce zatrzymać na dłużej.

W poprzednich autach zawsze robiłem pierwszą wymianę po 1tys km, potem tylko co 10kkm i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Osoby, którym sprzedawałem samochody wykręcali/kręcą piękne przebiegi bez większych problemów z sinikiem.

 

Ja wymieniałem po 2kkm następnie po 8kkm i teraz wymieniam co 8kkm.

Taka druga szybsza wymiana na pewno silnikowi nie zaszkodzi.

Jeżeli chcesz dbać o silnik poszukaj dobrego oleju, dobierz odpowiednia specyfikacje do stylu i warunków jazdy (0w30, 5w30, 5w40). Ktoś może powiedzieć że przesadzam, ale jak dbasz tak masz.

Opublikowano
wymieniłem olej po pierwszych 1500km po spokojnej jeździe. W filtrze było kilka mikro opiłków ale w normie, oleju pod kątem brokatu nie sprawdzałem. Po wymianie jeżdzę już dość dynamicznie :D i dopadła mnie taka myśl aby zrobić drugą wymianę przy 4tys km i potem już normalnie co 8-10k.

Pytanie do Was czy ktoś robił taka druga wymianę po przybliżonym przebiegu?, jak wyglądał filtr, olej? czy ta wymiana ma sens? Auto (m340i) chce zatrzymać na dłużej.

W poprzednich autach zawsze robiłem pierwszą wymianę po 1tys km, potem tylko co 10kkm i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Osoby, którym sprzedawałem samochody wykręcali/kręcą piękne przebiegi bez większych problemów z sinikiem.

Ja mam M340i zbliżam się do 70 tys km - olej wymieniam jak zawsze co 8-10 tys. Na chwile obecną nie mam zastrzeżeń

Opublikowano

Ja wymieniam co 7500km i po 25000km wysłałem olej do analizy (auto 2 lata - ale test na razie w Mercedesie robiłem). BMW jest przyzwyczajane do Ravenola RUP 5W40 na razie ma 15tys km i 3 zmiany oleju, i pewnie teraz poleci do analizy.


I tak pierwiastki zużyciowe (w Mercedesie po 2 latach po 25tys km i chyba 6 zmianach oleju) :


Żelazo - 6ppm

Chrom - 0ppm

Nikiel - 0ppm

Glin - 0ppm

Miedź - 0ppm

Ołów, cyna, kadm, srebro, wanad - 0ppm


Auto na Ravenolu RUP 5W40 - przy jeździe 80/20 (miasto/trasa) - 7500km to taki max dla tego oleju bazując na liczbie zasadowej i kwasowej (dla mojego stylu jazdy i profilu 80/20). Ale zużycie silnika na poziomie dokładnie ZERO. Trzymał cały czas 5W40, choć widać, że olej się już pomału kończył, pewnie więcej trasy to i 10tys km by łyknął.


Olej kończył się dlatego, że kończył mu się zapas wchłaniania i neutralizacji procesów spalania. Przekroczenie tego progu oznacza - nagarowanie. Nie wiem ile by pociągnął ten olej jeszcze może z 1000km może 2000km, ale więcej nie. Max 10tys km w każdym razie.

Opublikowano
Ja wymieniam co 7500km i po 25000km wysłałem olej do analizy (auto 2 lata - ale test na razie w Mercedesie robiłem). BMW jest przyzwyczajane do Ravenola RUP 5W40 na razie ma 15tys km i 3 zmiany oleju, i pewnie teraz poleci do analizy.


I tak pierwiastki zużyciowe (w Mercedesie po 2 latach po 25tys km i chyba 6 zmianach oleju) :


Żelazo - 6ppm

Chrom - 0ppm

Nikiel - 0ppm

Glin - 0ppm

Miedź - 0ppm

Ołów, cyna, kadm, srebro, wanad - 0ppm


Auto na Ravenolu RUP 5W40 - przy jeździe 80/20 (miasto/trasa) - 7500km to taki max dla tego oleju bazując na liczbie zasadowej i kwasowej (dla mojego stylu jazdy i profilu 80/20). Ale zużycie silnika na poziomie dokładnie ZERO. Trzymał cały czas 5W40, choć widać, że olej się już pomału kończył, pewnie więcej trasy to i 10tys km by łyknął.

 

Ja jeżdżę na ravenol als 0w30 wymiany co 8kk. Zastanawiałem się nad RUP 5w40 ale u mnie 90-95% miasto i teraz zaleje REP 5w30.

Opublikowano

BMW jeździ na REP 5W30, ale to już ostatni raz, bo łatwiej mi jest mieć wszędzie ten sam olej, a że RUP ma i MB 229.51 i BMW LL-04 normę mogę go stosować i w Mercedesie i w BMW i łatwiej jest i taniej, bo 5W40 jest tańszy niż 5W30... choć to ma małe znaczenie bo dla naszego klimatu uważam, że to 5W40 ma sens a nie żadne 0W30 czy 5W30.


Baza PAO (W przypadku Ravenola RUP 5W40) do tego oznacza, że nawet przy -30*C nie ma to znaczenia (może mieć większą pompowalność niż 0W30 nie PAO), a i tak oba auta jeżdżą od garażu podziemnego do podziemnego.


Generalnie polecam zmieniać olej co max 10tys km, a jak profil miejski jest przeważający to max te 7-8tys km. Nie chodzi o to, że ten olej się nie nadaje do niczego i się zaraz silnik zatrze. Nie, nie, nie. Chodzi o to, że silnik się zanagaruje i zaraz pierścienie staną.

Opublikowano
BMW jeździ na REP 5W30, ale to już ostatni raz, bo łatwiej mi jest mieć wszędzie ten sam olej, a że RUP ma i MB 229.51 i BMW LL-04 normę mogę go stosować i w Mercedesie i w BMW i łatwiej jest i taniej, bo 5W40 jest tańszy niż 5W30... choć to ma małe znaczenie bo dla naszego klimatu uważam, że to 5W40 ma sens a nie żadne 0W30 czy 5W30.


Baza PAO (W przypadku Ravenola RUP 5W40) do tego oznacza, że nawet przy -30*C nie ma to znaczenia (może mieć większą pompowalność niż 0W30 nie PAO), a i tak oba auta jeżdżą od garażu podziemnego do podziemnego.


Generalnie polecam zmieniać olej co max 10tys km, a jak profil miejski jest przeważający to max te 7-8tys km. Nie chodzi o to, że ten olej się nie nadaje do niczego i się zaraz silnik zatrze. Nie, nie, nie. Chodzi o to, że silnik się zanagaruje i zaraz pierścienie staną.

 

Kurcze muszę pomyśleć może jednak zamiast REP zaleję RUP :)

Opublikowano

Oba oleje i RUP i REP bardzo źle znoszą rozrzedzenie paliwem. U mnie po analizie nie było żadnego paliwa, więc po dokładnie 6600km (tyle wynosiło 1/2 interwału jak zmieniałem olej i słałem próbkę do analizy) olej miał lepkość kinematyczną 13.1 (poniżej 12.5 oznacza już W30 a nowy ma 14.3). Te oleje bardzo szybko się zużywają, ale uważam, że są doskonałe jeżeli chodzi o ochronę silnika pod warunkiem, że :


1/ Nie lejesz ich do diesla

2/ Nie masz problemu z paliwem w oleju

3/ Zmieniasz je co max 10tys km.


Wolę zejść z 5W40 na 5W30 niż z 5W30 na 5W20...

Opublikowano
Oba oleje i RUP i REP bardzo źle znoszą rozrzedzenie paliwem. U mnie po analizie nie było żadnego paliwa, więc po dokładnie 6600km (tyle wynosiło 1/2 interwału jak zmieniałem olej i słałem próbkę do analizy) olej miał lepkość kinematyczną 13.1 (poniżej 12.5 oznacza już W30 a nowy ma 14.3). Te oleje bardzo szybko się zużywają, ale uważam, że są doskonałe jeżeli chodzi o ochronę silnika pod warunkiem, że :


1/ Nie lejesz ich do diesla

2/ Nie masz problemu z paliwem w oleju

3/ Zmieniasz je co max 10tys km.


Wolę zejść z 5W40 na 5W30 niż z 5W30 na 5W20...

 

leje do benzyny

problemów z paliwem w oleju chyba nie ma bo auto ma 26kkm przebieg (ale żadnych analiz nie robiłem)

zmieniam olej co 7-8 kkm

Opublikowano

No to masz czas by zrobić analizę i zobaczyć co osiągnąłeś... Problem paliwa w oleju zobaczysz po analizie - czy masz czy nie.


Jeżeli faktycznie zmieniałeś olej często będziesz zaskoczony tak jak ja czyli zerowe zużycie.


Podsumowując ... oleje Ravenol RUP/REP to słabe oleje jeżeli je mierzymy miarą Long-Life. REP/RUP wymagają zmiany poniżej 10tys km, ale dając gigantyczną ochronę silnika znacznie ponad inne oleje eliminując pewne warunki brzegowe (brak paliwa, sadzy w oleju). Niedługo zrobię kolejne analizy i zobaczymy co wyjdzie.


Wklejam fragment raportu. Próbka 6600km Ravenol RUP 5W40 (auto 2 lata i 25tys km zmiana oleju co 1/2 roku - średnio co 7000km, pierwsza zmiana po 1000km). Zerowe zużycie silnika panewek, pierścieni i tłoków. Ostatnie 20tys km na Ravenol RUP 5W40.


cbc0fd8e13.png

Opublikowano
No to masz czas by zrobić analizę i zobaczyć co osiągnąłeś... Problem paliwa w oleju zobaczysz po analizie - czy masz czy nie.


Jeżeli faktycznie zmieniałeś olej często będziesz zaskoczony tak jak ja czyli zerowe zużycie.


Podsumowując ... oleje Ravenol RUP/REP to słabe oleje jeżeli je mierzymy miarą Long-Life. REP/RUP wymagają zmiany poniżej 10tys km, ale dając gigantyczną ochronę silnika znacznie ponad inne oleje eliminując pewne warunki brzegowe (brak paliwa, sadzy w oleju). Niedługo zrobię kolejne analizy i zobaczymy co wyjdzie.


Wklejam fragment raportu. Próbka 6600km Ravenol RUP 5W40 (auto 2 lata i 25tys km zmiana oleju co 1/2 roku - średnio co 7000km, pierwsza zmiana po 1000km). Zerowe zużycie silnika panewek, pierścieni i tłoków. Ostatnie 20tys km na Ravenol RUP 5W40.


cbc0fd8e13.png

 

Widzę że podszedłeś do tematu profesjonalnie :cool2: i masz pojęcie :mrgreen:

Co byś mi doradził rep czy rup?

Jeżdżę m340, 90% miasto, dwa razy w miesiącu trasa 200 km. Na co dzień jazda normalna, 2-3 razy w miesiącu ostrzej polatam.Auta nie pałuje na tor nie jeżdżę.

Opublikowano
M340i to tylko RUP ... i przy takim stylu jazdy zmiana co 7-8tys km... ale musisz posłać próbkę do laboratorium aby wyeliminować paliwo w oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.