Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ciężko mówić o interwałach skoro olej wymieniany przy 24kkm i 34kkm. Czyli ewentualnie pierwsza wymiana dość późno. Natomiast program w tym pojeździe mógł się znacznie przyczynić do tego co jest w środku silnika.
  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Oczywiście że głównym problemem może być zły program.
Opublikowano
Oczywiście że głównym problemem może być zły program.

 

I weź tu rób program ... Nie wiem czy ktoś kojarzy, bo to nie ta marka, ale sterowniki do Hondy modyfikowało się przy pomocy takiego boxa przez OBD2 zwanego HONDATA ... Kiedyś gość, który był jednym z praktycznie członków całej Hondaty robił mi auto ... Przez szczegółowe logi słałem mu to USA (jeszcze na zachodnim wybrzeżu, to o 2 rano wyjeżdzałem z garażu na testy, żeby mieć z nim kontakt) ... 2 miesiące to trwało i wyszło jakieś 35 map, po tej 35 tej powiedział - to teraz jedź sobie na hamownie ładną kreskę zrobić bo ja tego nie zrobię bo to każdy potrafi zrobić tylko odeślij mi tą mapę potem, żeby sprawdził... Tak zrobiłem on sprawdził - powiedział, że OK i auto było cacy ...


Wtedy zrozumiałem, że cała zabawa w chip-tuningu to tzw. "part-throttle" a nie WOT (Wide-open-throttle) czyli gaz w podłogę i 3 pomiary na hamowni ...


Może czasy się zmieniły bo to było jakieś 8 lat temu.

Opublikowano
Zrobiłem wymianę oleju po 3tyś. i interwał podawany przez zegary się nie zmienił, chyba powinien o te 3 tyś. Wymiana w ASO.
Opublikowano

mi też interwał strasznie wolno schodzi. Mam ponad 5k nakulane a pokazuje 28k do serwisu xD Przez 4 tys km nie ruszał się w ogóle.

Chyba to zgłoszę.

Opublikowano

Wcale nie ... Te interwały kilometrowe to latają jak chcą. Nagle zrobi ruch w dół o 5000km, albo system przekalkulował, że dobrze jeździcie i eko na dłuższych trasach to stwierdził, że wydłuży. Ja trzymam się tylko intewału czasowego. Wiem ile przejade, jak podziele ten interwał czasonwy na 2 i wyjdzie mi ponad 10tys km, to dziele go na 3, a więc 2 zmiany oleju moje, 1dna w Service Inclusive, ale jeszcze nigdy nie zmieniałem 2 razy przed interwałem zawsze 1 raz, ale żona robi tym ok 10-12tys km rocznie.


Tak samo jest na klockach... Jeździsz masz 20tys km, nagle spada do 15 potem 7 zaraz 2tys km i krzyczy wymiana. To moje nauki z F10 którym 5 lat jeździłem.


Mi teraz pokazywał w moim 23tys km i nagle machnął na 18tys km.

 

Zrobiłem wymianę oleju po 3tyś. i interwał podawany przez zegary się nie zmienił, chyba powinien o te 3 tyś. Wymiana w ASO.

 

Ale, że jak. Wymieniłeś w ASO olej "dodatkowo" bez kasowania interwału? No to jak ma Ci się zmienić interwał? Czy zmieniłeś w ASO regulaminowo z kasowaniem? Nie rozumiem.

Opublikowano
Zrobiłem wymianę oleju po 3tyś. i interwał podawany przez zegary się nie zmienił, chyba powinien o te 3 tyś. Wymiana w ASO.

 

Niekoniecznie, mnie się spytali czy odejmować te 3 tys do interwału czy nie jako że jest to ponadprogramowa wymiana

Opublikowano
Większość osób nie chce mieć kasowany inerwał przy dodatkowej wymianie. Ale większości się pytają lub można poprosić jak się ma inne życzenie
Opublikowano
Olej w silniku zapewnia odpowiednie smarowanie, ale także dba o temperaturę pracy jednostki napędowej. Nowoczesne silniki wyposażone w doładowanie, muszą mieć odpowiednie smarowanie i chłodzenie, inaczej ich żywot kończy się już przy około 80 tys. km. Jak temu zapobiec? Jak często zmieniać olej? Dlaczego jest to takie ważne? Czy interwały zalecane przez producentów są OK? O tym wszystkim w tej pogadance. Miłego odbioru!!! - LINK DO FILMU:
Opublikowano
Smaruje, chłodzi ale chyba najważniejsze czyści - trudno myć nogi brudną wodą
Opublikowano
O ile dobrze kojarze jak przytargasz BMW z USA to tam interwał jest 15000km/1rok, ale jak zmienisz menu na "Europejskie" z automatu zamienia się ten interwał na 30000km/2lata :D - to samo auto.
Opublikowano

Co prawda to wątek o 3er, ale wczoraj w swojej 1er w AP w Rzeszowie wymieniłem olej i może kogoś koszty zainteresują:


- Serwis olejowy silnika wraz z przeglądem podstawowym - 246 zł brutto

- Filtr oleju - 124 zł brutto

- Olej zakupiłem w Intercars, zgodnie z zaleceniami serwisu 0W30 z normą BMW LL 12FE. Oryginalnie w fabryce był wlany 0W20 z normą FE17+ (poprzednio FE14+), początkowo chciałem taki kupić, ale serwis rekomendował 0W30 do naszych warunków.


W południe telefon, o 17:00 przyjęcie auta, o 18:15 po temacie.


Na zapytanie zostałem zaproszony na halę by być przy spuszczaniu oleju.

Na koniec usługi dostałem krótki filmik z podsumowaniem. Bardzo fajne podejście i kosztowo wyszło rozsądnie. Z ich własnym olejem proponowali 800 zł za całość usługi.


Wymiana przy 12000km, bo przy 15000km będę już za granicą.


Pakiet serwisowy kupiony w PL obowiązuje w UE + Szwajcarii, więc przy następnej takiej sytuacji można odwiedzić zagraniczny serwis.


Poniżej też lista olejów dopuszczonych do silnika 118i (B38) w 1er (F40):

gAzzB0u.jpg


Jest w czym wybierać :)

Opublikowano
Wymieniajcie olej zaraz po dotarciu i oglądajcie co wylatuje :D .

Dzisiaj wymieniłem u syna w M135i i piękne wióry lecą


22f1ed2a942ea612.jpg

 

No co Ty?! Przecież te nowe silniki teraz nie potrzebują docierania. Technologia teraz.... bla bla bla :lol: :wink:

Opublikowano
Wymieniajcie olej zaraz po dotarciu i oglądajcie co wylatuje :D .

Dzisiaj wymieniłem u syna w M135i i piękne wióry lecą


22f1ed2a942ea612.jpg

 

Nie ma to jak pismo obrazkowe. :mrgreen:

Opublikowano

Bardzo dobrze że olej jest brudny i są zanieczyszczenia - jednym zadań oleju to też płukanie i czyszczenie. Nie bardzo rozumiem dlaczego miało by nie być.

Tyle tylko aby mógł czyścić musi być sam czysty - dlatego wymieniać 

Opublikowano
Bardzo dobrze że olej jest brudny i są zanieczyszczenia - jednym zadań oleju to też płukanie i czyszczenie. Nie bardzo rozumiem dlaczego miało by nie być.

Tyle tylko aby mógł czyścić musi być sam czysty - dlatego wymieniać 

 

Brud i zanieczyszczenia jak najbardziej. Wióry jak z tokarki, to już trochę mniej ok :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie znam się na mechanice - choć pół życia spędziłem na naprawę 3 Scorpio :wink: - ale czy te zanieczyszczenia nie powinny być łapane przez filtr oleju- po to jest- ? a jeśli tak , to najprawdopodobniej te wióry leżą na dnie miski olejowej, nie wchodząc w obieg oleju aż do kolejnej wymiany , dobrze gadam ?

a ja dolałem litr jak pan komputer kazał , pierwsza dolewka była po 18 tyś od odbioru , druga po 45tyś km , czyli po 15tyś km od wymiany oleju .

IMG20210811070931.jpg

Opublikowano

Krakus3 a na jakim oleju latasz? 1L/18tys km. ... to "przyzwoicie" (jak nie zmieniasz oleju). Pewnie wciągnął Ci 1L oleju ... bo przy tym przebiegu to już nie olej :)


BMW nie ma w ofercie olei 5W40 czy 0W40 dlatego tak usilnie wciska 0W30 czy 5W30... (pomimo tego, że każda benzyna BMW ma dopuszczone i 5W40 i 0W40 ... w/g książki).

Opublikowano
Wracając do tematu ll17fe+ 0W20 - zrobiłem 4.5tys po wymianie i w kwestii samych temperatur, o których ktoś tu wspominał: trasa 1000km, głównie niemieckie autostrady i temperatura oleju nigdy nie doszła do 100 stopni. Gdy możliwe to jazda 220km/h. Po takich odcinkach przy wolnym toczeniu się dochodziło pod 100. Przy dużych prędkościach znacznie niżej. Temperatura na Zewnątrz +/- 30 stopni.
Opublikowano

To popałuj trochę to auto na manetkach a nie 3000obr na automacie i tempomacie 200km/h :)


Jestem ciekaw ile Ci konsumuje tego 0W20 (i czy w ogóle) - daj znać.

Opublikowano
Wracając do tematu ll17fe+ 0W20 - zrobiłem 4.5tys po wymianie i w kwestii samych temperatur, o których ktoś tu wspominał: trasa 1000km, głównie niemieckie autostrady i temperatura oleju nigdy nie doszła do 100 stopni. Gdy możliwe to jazda 220km/h. Po takich odcinkach przy wolnym toczeniu się dochodziło pod 100. Przy dużych prędkościach znacznie niżej. Temperatura na Zewnątrz +/- 30 stopni.

 

To albo u Ciebie albo u mnie jest cos nie tak z tą temperaturą oleju.

U mnie przy normalnej/spokojnej jeździe, temperatura oleju (0W-30) waha się pomiędzy 106 a 108 stopni.

Nie mówisz przypadkiem o temperaturze płynu chłodzącego?

Opublikowano
Wracając do tematu ll17fe+ 0W20 - zrobiłem 4.5tys po wymianie i w kwestii samych temperatur, o których ktoś tu wspominał: trasa 1000km, głównie niemieckie autostrady i temperatura oleju nigdy nie doszła do 100 stopni. Gdy możliwe to jazda 220km/h. Po takich odcinkach przy wolnym toczeniu się dochodziło pod 100. Przy dużych prędkościach znacznie niżej. Temperatura na Zewnątrz +/- 30 stopni.

 

To albo u Ciebie albo u mnie jest cos nie tak z tą temperaturą oleju.

U mnie przy normalnej/spokojnej jeździe, temperatura oleju (0W-30) waha się pomiędzy 106 a 108 stopni.

Nie mówisz przypadkiem o temperaturze płynu chłodzącego?

 

Raczej to bardziej wygląda na płyn chłodzący skoro rośnie temperatura jak auto się toczy powoli... Olej raczej wtedy zmniejsza swoją temperaturę a nie zwiększa ...

Opublikowano

Zdecydowanie mówię o temperaturze oleju. Kiedy auto ma 220km/h chłodzenie silnika jest zdecydowanie lepsze i w momencie kiedy zwalniamy i toczymy się w korku temperatura wzrasta. (pewnie po jakimś czasie zmaleje, ale chodziło o pokazanie skoku temperatury i jej maksymalnej wartości).

https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=2170379&stc=1&d=1572530504

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.