Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Potrzebuje pomocy;


Ostatnio podczas jazdy w korku wyświetlił mi się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze, okazało się ze wentylator się nie kręci.


Zrobiłem diagnozę i:

Z Poziomu INPA da się włączyć wentylator na każdej prędkości (czasem z opóźnieniem ale to może być wina komunikacji programu z autem )

Po włączeniu klimy na zimnym silniki wentylator się kręci po woli.


Wykluczam termostat bo węże są gorące

Czujnik temp tez będzie sprawny bo wyświetla komunikaty

Wentylator będzie sprawny bo z iINPA da się uruchomić


Zatem co to może być


Pozdrawiam

Opublikowano
Pompa wody, one lubią się psuć, niektórzy twierdzą, że co ok 100 tys. Masz kompa, to możesz ją sprawdzić. Tak przy okazji, termostat sterowany elektrycznie, z tego co wiem, jak się psuje to w pozycji otwartej. Ja w swojej wymieniałem przy cos ponad 200 tys., a czy wcześniej była wymieniana, nie wiem. Jak nie ma obiegu i chłodnica zimna, to się wentylator nie włączy.
Opublikowano
Pompa wody, one lubią się psuć, niektórzy twierdzą, że co ok 100 tys. Masz kompa, to możesz ją sprawdzić. Tak przy okazji, termostat sterowany elektrycznie, z tego co wiem, jak się psuje to w pozycji otwartej. Ja w swojej wymieniałem przy cos ponad 200 tys., a czy wcześniej była wymieniana, nie wiem. Jak nie ma obiegu i chłodnica zimna, to się wentylator nie włączy.

 

Węże do chłodnicy są gorące wiec wykluczam termostat i pompę wody.


Zakładam ze to będzie coś ze sterowaniem praca wiatraka.


Przez INPA da się sprawdzić działanie pompy wody ??

Opublikowano
Wiatrakiem steruje sterownik silnika który dostaje sygnał też od czujnika na dolnym wężu .Sprawdz ten czujnik i czy jak silnik sie na grzeje to wąż na dole jest gorący.
Opublikowano
Kolega ma w profilu wpisany rocznik auta 2004r wiec silnik m54, a tam nie bylo jeszcze elektrycznej pompy wody jak w silnikach n52, wiec inpa nie sprawdzi jej sprawnosci
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdzić czujniki inpą które mają błędne wartości lub !

 

Udało mi się dzisiaj sprawdzić INPA


Przy temperaturze silnika 110

Temperatura na wyjściu z chłodnicy była 70


Przy zwiększeniu obrotów temperatura na wyjściu zaczęła rosnąć


Domniemam ze pompa wody zaniemogła ??


Gdy ja trzymałem na obrotach żeby się rozgrzała wentylator się włączał normalnie a temperatury były w miarę stabilne

Opublikowano
Sprawdzić czujniki inpą które mają błędne wartości lub !

 

Udało mi się dzisiaj sprawdzić INPA


Przy temperaturze silnika 110

Temperatura na wyjściu z chłodnicy była 70


Przy zwiększeniu obrotów temperatura na wyjściu zaczęła rosnąć


Domniemam ze pompa wody zaniemogła ??


Gdy ja trzymałem na obrotach żeby się rozgrzała wentylator się włączał normalnie a temperatury były w miarę stabilne

 

Ale jeżeli temperatura wskazywała 110 to jest to za dużo. 94-98 norma. Oczywiście wahania do 105 nawet się zdążają ale raczej trzyma poniżej 100. Pompa wody lub termostat - tak obstawiam.

Opublikowano

Tez obstawiam pompę / termostat, dla spokoju wymienię obydwa.

Dam znać w poniedziałek czy udało się ogarnąć

Pozdro


EDIT

Po wymianie pompy i termostatu wszystko wróciło do normy


Tylko między chłodnicami miałem pełno liści tak że nie było prawie w ogóle przepływu powietrza, nie mam pojęcia jak się tam znalazły :roll: sprawdźcie u siebie czy nie macie podobnej sytuacji


Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.