Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj się stała dziwna rzecz, mianowicie pisałem o tym że było czuć paliwo w kabinie i prawdopodobnie przelała bardzo dużą ilość paliwa - gdy wracałem z pracy, oświeciła się rezerwa i pokazało zasięgu 110km, przejechałem około 10kn na nierównej pracy, co chwila kasując błędy. Po tych 10km auto stało około 2h. Po rozruchu pojawiły się kłęby dymu i zasięg spadł praktycznie do 0,ledwo do stacji dojechałem. Po chwili gdy złapała temperature wszystko znowu zaczęło chodzić jak trzeba
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stary nie obraź się.. jedziesz do typa, który robi różnego rodzaju kodowania (wg schematów które się kalkuje 1:1) i oczekujesz, że ogarnie Ci N43 :D no pierdo*nę ze śmiechu. Nie dziw się, że nic dalej nie działa jak powinno. Powiem Ci więcej - po tych pseudo wyłączeniach sond będzie jeszcze gorzej :D

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po drugie, do sprawdzenia od początku były adaptacje, które sterownik długoterminowo utworzył do tej pory, po czym pseudo magik kasuje Ci te adaptacje :D:D:D:D no pozdro 600 :D nie ma to jak skasować adaptacje stare przed ich przeanalizowaniem. Określę to jednym słowem - DRAMAT. Jeszcze powiedz, że za to zapłaciłeś :D:D:D:D

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
po drugie, do sprawdzenia od początku były adaptacje, które sterownik długoterminowo utworzył do tej pory, po czym pseudo magik kasuje Ci te adaptacje :D:D:D:D no pozdro 600 :D nie ma to jak skasować adaptacje stare przed ich przeanalizowaniem. Określę to jednym słowem - DRAMAT. Jeszcze powiedz, że za to zapłaciłeś :D:D:D:D

 

No tak, adaptacje są kluczowe w N43/N53. Jak coś źle działa, to zobaczysz tam odchyły. Nie jestem jednak pewien czy nawet niepoprawnie działający system NOx mógłby dawać objawy przelewania paliwa, ciężkie odpalanie, kangury - to tak. Ale przelewanie paliwa? Może warto sprawdzić korekty na wtryskach oraz learnbits również (poza samymi adaptacjami).


Czy w ogóle ten silnik pracuje Ci w trybie uwarstwionym? Nawet jeśli, to pytanie jak długo. Bo to, że masz nową sondę to jedno, ale katalizator może być już w złym stanie i to też nie pomaga.


I co to znaczy, że "ogarnął" katalizator?

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogarnął katalizator - śmiesznie xD w skrócie oznacza to, że wyciął błędy od kata, które wyskakują na desce i są rejestrowane w ECU. Generalnie wygląda to tak, że sterownik silnika nie zna błędów 29F4 i 29F5 bo nie wie o ich istnieniu - są permanentnie wymazane z tablicy błędów.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Te błędy z tego co czytam to dotyczą tego pierwszego katalizatora od CO/CH, chyba zaraz za kolektorem wydechowym. Tego nie znałem... Ale jak jego wydajność spada, to sterownik silnika będzie co jakiś widzę podawał bogatszą mieszankę by go rozgrzać. Tryb stratified charge praktycznie przestanie być aktywny. O ile jeszcze rozumie, że N53 ze względu na liczbę cylindrów ma 2 banki i przez to 2 takie katalizatory CO/CH, o tyle jestem w szoku, że N53 ma ponoć również 2 katalizatory NOx :shock: N43 ma ten i ten po jednym. Nie ma to jak się czegoś dowiedzieć. Muszę potem dokładniej o tym poczytać, co wpływa na kondycję katalizatora CO/CH.


https://bimmerprofs.com/n4353-co-catalytic-converters/


To tak na wypadek gdyby jeszcze jakikolwiek właściciel N53 miał wątpliwości czy warto mieć NOXem, w obliczu potencjalnej wymiany dwóch katalizatorów NOx (gdy wypadnie błąd o starzeniu się katalizator - wtedy już żadna nowa sonda lambda nie pomoże), gdzie jeden w ASO kosztuje już chyba ponad 12k PLN jak ostatnio patrzałem...

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Nie nie, źle mnie zrozumieliście, po prostu poprawnie zakodował nową sondę, którą sam wymieniłem, a którą zakodowałem jak się okazało, nie do końca jak należy i tak, od tego momentu auto normalnie przełącza się pomiędzy trybami. Co do adaptacji to z tego skasował tylko te z położenia wału i zrobiliśmy je potem podczas jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie przepraszam kolegę, który Ci to robił ;-)


Natomiast nie ma prawa przełączać Ci trybów jeśli masz JAKIEKOLWIEK błędy dotyczące silnika, sond, vanosow, przepływomierza, mieszanki paliwowej itp

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim razie przepraszam kolegę, który Ci to robił ;-)


Natomiast nie ma prawa przełączać Ci trybów jeśli masz JAKIEKOLWIEK błędy dotyczące silnika, sond, vanosow, przepływomierza, mieszanki paliwowej itp

Dlatego nie było sensu analizować czegokolwiek, skoro były błędy z systemu NOX, które powodują, że silnik pracuje tylko w trybie homogenicznym :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybacz, ale pierdo*enie, a dlaczego. Ano dlatego że sterownik dalej zbiera adaptacje, z tym że tylko dla jednego trybu. Jeździłem ze spapranym noxem 5lat nie próbuj z tym handlować ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Może i zbiera, ale pytanie czy dobrze. Był taki case opisany, gdzie dopiero wykasowanie części adaptacji pomogło. Może były zrobione źle albo potem z jakiegoś powodu (być może związanego z NOx) nie były aplikowane poprawnie. Także wg mnie obaj macie rację :D Lepiej te adaptacje przeprowadzić raz a dobrze, zgodnie z tym opisem, na silniku w którym wszystko działa i wtedy będzie dobrze :)

 

This is a very good sample, how after completely unrelated error messages of NOx system (in addition – after solving the problem and deleting the error message successfully):


* application of individual corrections of injects is stopped;


* when unbalance of cylinders grows, misleading error messages regarding CO catalytic converter and performance of control Lambda probe are recorded;


* the registers of injector corrections “fly away” uncontrollably out the permissible limits (and actually they are not even applied – the same as in case with non-coded injectors);


* there are no symptoms (no error messages, no learnbits), that something is out of state;


* the engine starts to vibrate, shiver, it looses power, the performance is uneven.


This situation is one step from trim error messages of banks, error messages regarding wide-band probes, error messages for cylinder trims and error messages regarding misfire.


Exactly in this way all problems of N43/N53 does start, if there are error messages (even with passive status, even deleted even deleted and the engine is in perfect technical state) regarding NOx catalytic converter and/or NOx sensor.

 

https://bimmerprofs.com/n53b30-adaptations-failed/

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słuchaj, jeździłem tak 5lat, w międzyczasie przez 4 lata monitorowalem wszystko, bo złapałem bakcyla z kablem obd i adapterem bt - wszystkie apki od inpy kończąc na apkach pod androida pokazywały, że ecu zbierał adaptacje tylko dla trybu homogenicznego i same przesunięcia offsetowe mieściły się ze sporym zapasem w widełkach. Dodam, że zrobiłem tak 60 tys km, uważasz, że coś byłoby nie tak? ;-) przy tym samochód palil 7-8l w trasie i 11-12 w mieście, jednocześnie bieg jałowy był stabilny, zero drgan. dodatkowo w tym okresie samochód był dwukrotnie hamowany na hamowni i wyniki były fantastyczne, wykres książkowy, zgodnie z danymi technicznymi podanymi przez producenta.



Uważam, że dużo zależy też od tego jak padnie sonda nox. U mnie padła jak covid - bezobjawowo :duh: :mrgreen: padła grzałka sondy nox, checka nie wyzwalało, po prostu zniknął pewnego dnia tryb uwarstwiony, ja tego nie zauważyłem, a spalania 1l wyższego nie powiazalem z tym faktem. Zorientowałem się rok później jak dostałem kabelek i adapter i przeskanowalem samochód ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słuchaj, jeździłem tak 5lat, w międzyczasie przez 4 lata monitorowalem wszystko, bo złapałem bakcyla z kablem obd i adapterem bt - wszystkie apki od inpy kończąc na apkach pod androida pokazywały, że ecu zbierał adaptacje tylko dla trybu homogenicznego i same przesunięcia offsetowe mieściły się ze sporym zapasem w widełkach. Dodam, że zrobiłem tak 60 tys km, uważasz, że coś byłoby nie tak? ;-) przy tym samochód palil 7-8l w trasie i 11-12 w mieście, jednocześnie bieg jałowy był stabilny, zero drgan. dodatkowo w tym okresie samochód był dwukrotnie hamowany na hamowni i wyniki były fantastyczne, wykres książkowy, zgodnie z danymi technicznymi podanymi przez producenta.



Uważam, że dużo zależy też od tego jak padnie sonda nox. U mnie padła jak covid - bezobjawowo :duh: :mrgreen: padła grzałka sondy nox, checka nie wyzwalało, po prostu zniknął pewnego dnia tryb uwarstwiony, ja tego nie zauważyłem, a spalania 1l wyższego nie powiazalem z tym faktem. Zorientowałem się rok później jak dostałem kabelek i adapter i przeskanowalem samochód ;-)

Dalej rozpatrujesz to przez pryzmat swojego jednego przypadku.

Mój sąsiad ma identyczną sytuację jak u Ciebie. Jeździ z błędem grzałki NOX i silnik pracuje bez zarzutu, włącznie z zimnym rozruchem.

Ale miałem już kilka przypadków, gdzie klient przywiózł auto z powodu niewłaściwej pracy. Od czego to zależy ciężko powiedzieć.


W przypadku Axerd, jest informacja w historii a diagnostyce NOX w aso, więc już coś wcześniej tam grzebali. Włącznie z aktualizacją I-level w całym aucie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Teraz już mogę powiedzieć, że problem ogarnięty. Komplet wtryskiwaczy załatwił sprawę. DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale w N53, N43 to chyba wszystkie albo prawie wszystkie problemy z silnikiem zaczynają się od wtryskiwaczy. ;) /jak nie od pomp/y paliwa/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.