Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem w moim e90. Otóż do rzeczy, silnik pracuje nierówno miga check, ale gdy się zagrzeje jak ręką odjął. Przed naprawami ostatnio błędy sondy nox (założony nowy oryginał) termostat (również oryginał), zostały błędy 29CE, 29E1, 30c1 i 30E9. Po wymianie świec i cewki na drugim cylindrze, które nic nie zmieniły wymieniłem również wtryskiwacz (zakodowany jak należy) co pomogło z błędem 29e1. Zostały tylko albo i aż 3. Katalizator wypalony do 0 i niestety błąd ze starzenia dalej jest, 30c1 pojawia się podczas gdy silnik pracuje nierówno. Samochód był ostatnio w niezależnym serwisie bmw i nie mają kompletnie pomysłu co jeszcze może być nie tak. Ostatnio zdjąłem pokrywe zaworów, wszystko igła, zero nagaru, nic co by świadczyło o usterce, VANOSy wyczyszczone i działają prawidłowo. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym silnikiem lub zna ktoś serwis na Śląsku który by mi to ogarnął?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie błędy trzeba wyeliminować inaczej nie włączy się tryb uwarstwiony i nie wypali noxa... Wymuś wypalanie, skasuj adaptacje w inpa i utwórz nowe

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śląsk? Skąd jesteś dokładnie?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Jestem z Chorzowa.


Co do wypalania to komputer pokazuje 0, adaptacje skasowane, pytanie co masz na myśli mówiąc o utworzeniu nowych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
generalnie z nox popełniłeś błąd, było kupić NOXEM129 z bimmerprofs.com gość produkuje poprawione sondy nox, nowy soft, wzmocnione bebechy, cena niższa niż aso, ja płaciłem po przewalutowaniu 1650 zł około, dodatkowo sonda omija kata nox i błędy z nim związane tj zasiarczenie i starzenie nox, plus działa szybciej niż OEM sonda :) mam od maja, przepaść, samochód 3l benz 272 konie seria pali 6l w trasie i 9 po Katowicach :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Nie mam dostępu do Impy, wszystko robiłem pożyczonym kompem delphi od znajomego, który ma warsztat. Teoretycznie adaptacje po wymianie wg wskazań zrobiłem. Z tego co stwierdził serwis w Katowicach zajmujący się bmw, wszystko zakodowane poprawnie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek jedź na autostradę i przez co najmniej pół godziny, przegoń auto powyżej 110-120km/h. Rozgrzeje to katalizatory i mimo wszystko wypali katalizator nox.

Następnie skasuj błędy, skasuj adaptację. Należałoby nauczyć adaptację wału korbowego(jest o tym informacja na bimmerprofs) i pojeździć, potestować





 

generalnie z nox popełniłeś błąd, było kupić NOXEM129 z bimmerprofs.com gość produkuje poprawione sondy nox, nowy soft, wzmocnione bebechy, cena niższa niż aso, ja płaciłem po przewalutowaniu 1650 zł około, dodatkowo sonda omija kata nox i błędy z nim związane tj zasiarczenie i starzenie nox, plus działa szybciej niż OEM sonda :) mam od maja, przepaść, samochód 3l benz 272 konie seria pali 6l w trasie i 9 po Katowicach :)

Noxem to nie jest poprawiona sonda NOX. To zupełnie coś innego. Przede wszystkim, noxem nie używa sondy nox tylko sondy szerokopasmowej. To tak na prawdę bardzo dobry emulator sondy nox, który odpowiednio oszukuje sterownik silnika, aby ten myślał, że ma do czynienia z sondą nox, która działa prawidłowo(to samo katalizator nox)

Opublikowano

Jechałem na weekend ostatnio i kata przepaliłem konkretnie, bimmer tool pokazuje 0, adaptacje skasowałem właśnie tą apką. U mnie zasiarczenie nie rośnie praktycznie, bo do pracy dojeżdżam 30km.


Dlatego też proszę o namiar na kogoś kto naprawdę ogarnia te autka, ja mam dostęp do komputera delphi który jednak nie oferuje wszystkich funkcji i to też ile można kumpla naciągać i pożyczać na niedzielę. Z resztą to takie bujanie się bez sensu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasiarczenie nie rośnie bo działa ci ciągle tryb homogeniczny, który nie pozwala na magazynowanie nox...




Poprawiona sonda nox - taki skrót myślowy :-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Nie mam dostępu do Impy, wszystko robiłem pożyczonym kompem delphi od znajomego, który ma warsztat. Teoretycznie adaptacje po wymianie wg wskazań zrobiłem. Z tego co stwierdził serwis w Katowicach zajmujący się bmw, wszystko zakodowane poprawnie

 

Pytanie czy oprogramowanie delphi działa tak jak inpa czy ista. Najłatwiej będzie znaleźć kogoś z tymi programami albo kupić kabel i ściągnąć je samemu.


 

generalnie z nox popełniłeś błąd, było kupić NOXEM129 z bimmerprofs.com gość produkuje poprawione sondy nox, nowy soft, wzmocnione bebechy, cena niższa niż aso, ja płaciłem po przewalutowaniu 1650 zł około, dodatkowo sonda omija kata nox i błędy z nim związane tj zasiarczenie i starzenie nox, plus działa szybciej niż OEM sonda :) mam od maja, przepaść, samochód 3l benz 272 konie seria pali 6l w trasie i 9 po Katowicach

 

Piszesz o średnim spalaniu czy chwilowym według ekonomizera :) ? Moje 318i po instalacji NOXEM spala średnio 6,2-6,5 l/100 km przy 85% trasy z prędkościami 100-130 km/h i 15% jazdy miejskiej (krótkie odcinki, wyjazdy na większe zakupy itp.) Jest to spalanie liczone według dystrybutora, paliwo 95 oktanów, 3500 km temu wymienione filtry i olej oraz wymieniony zacisk hamulca, także żadna felga się nie grzeje. Manual, jazda z klimą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chwilowe jest nieraz 4-5.. z całej trasy wladyslawowo-katowice 6l/100

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 0.3l jest rozbieżność, to niedużo ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ogarniesz to sam, wymiana sondy to pół godziny max godzina w zależności jak stara sonda jest zapieczona, jak masz blisko to jedz do Łukasza to ci ogarnie ista, bo w Polsce 90% mechaników ci powie ze nie trzeba kodowac albo że za dużo forum czytasz :D
Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jechałem na weekend ostatnio i kata przepaliłem konkretnie, bimmer tool pokazuje 0, adaptacje skasowałem właśnie tą apką. U mnie zasiarczenie nie rośnie praktycznie, bo do pracy dojeżdżam 30km.


Dlatego też proszę o namiar na kogoś kto naprawdę ogarnia te autka, ja mam dostęp do komputera delphi który jednak nie oferuje wszystkich funkcji i to też ile można kumpla naciągać i pożyczać na niedzielę. Z resztą to takie bujanie się bez sensu.

Soft w sterowniku silnika najnowszy?


Jeśli nie to odezwij się na PW. Zaktualizujemy soft, zrobimy wstępne adaptację i pojeździsz.




Wypadanie zapłonu może wynikać także z wtryskiwacza

Opublikowano

Zdecydowanie polecam zacząć od NOXem (wersja 130 dla N43 najpewniej, ale upewnij się na podstawie numeru części oryginału do Twojego rocznika, 129 jest z reguły dla N53). Jestem chyba jedną z pierwszych osób na tym forum co to założyły, mam od czerwca 2019 i wszystko okej, spalanie jest dobre. Nie wiem jakim cudem kolega łukaszewski osiąga tak wspaniałe wyniki spalania z większym motorem, ale N53 to jest naprawdę mega :) Trzeba by było wziąć N43 i N53 jeden za drugim i niech jadą i wtedy będzie widać, ale w każdym razie użytkownicy N53 zyskują tu jeszcze więcej niż ci z N43 :)


Sam błąd 30C1 z tego co czytam to coś ciśnieniem oleju, ale pierw skasuj błędy, ogarnij NOXem, nowe adaptacje, pojeździj i zobacz jak będzie i dopiero ewentualnie wtedy się za to zabieraj.

https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sam Kaspars z Bimmerprofs wspomina, że oszczędność na N53 to 25% nawet :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Jechałem na weekend ostatnio i kata przepaliłem konkretnie, bimmer tool pokazuje 0, adaptacje skasowałem właśnie tą apką. U mnie zasiarczenie nie rośnie praktycznie, bo do pracy dojeżdżam 30km.


Dlatego też proszę o namiar na kogoś kto naprawdę ogarnia te autka, ja mam dostęp do komputera delphi który jednak nie oferuje wszystkich funkcji i to też ile można kumpla naciągać i pożyczać na niedzielę. Z resztą to takie bujanie się bez sensu.

Soft w sterowniku silnika najnowszy?


Jeśli nie to odezwij się na PW. Zaktualizujemy soft, zrobimy wstępne adaptację i pojeździsz.




Wypadanie zapłonu może wynikać także z wtryskiwacza

 

Co daje najnowszy soft jeśli mam w e60 n53 272, najstarszy z 2007 nigdy nie aktualizowany?, polecasz najnowszy czy jakaś konkretną wersja?

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Sonde kupiłem nową oryginalną, więc póki jest sprawna chciałbym z niej skorzystać, bo nie jest tania. Zobaczymy po aktualizacji i adaptacjach.


Tak błąd 30c1 to ciśnienie oleju, ale moim zdaniem to też kwestia sterownika, przykładowo gdy jeżdżę po okolicy wartość zadana ciśnienia to okolice 2700 przy 700 obr, ale jak zjeżdżam z trasy to już sterownik chce 3300, a silnik trzyma normalnie 2700.


No i u mnie jeszcze ten błąd wywala jak silnik pracuje nierówno.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Cursor ogarnął katalizator, błędu nie ma, zaktualizował soft i porobił adaptacje. Niestety nie pomogło, mało tego, już jak do Niego jechałem zaczynał wypadać zapłon również na 3 cylindrze, a obecnie czym zimniej tym gorzej. Dzisiaj przy 5 stopniach wręcz było czuć paliwem w kabinie i wywaliło błąd sondy lambda. Cursor obecnie nie bardzo ma czas żeby się tym zająć, a zależy mi nieco na czasie (idzie zima, jest coraz gorzej, a w zamian za auto mam tylko motocykl). Potrzebuję pomysłu lub dobrego serwisu, najlepiej w okolicach Chorzowa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.