Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy marki BMW :)


Swoja posiadam 6 lat zrobiłem 115 tyś km w tym czasie nigdy mnie nie zawiodła. Nie licząc ze od roku jakoś dziwnie raz za czas odłączało mi turbo przy ostrzejszym przyspieszaniu. Komp pokazywał bład czujnika ciśnienia doładowania.?? Czy to przez to ..niewiem.. Do czasu. Przez ten okres czasu każda wymiana oleju była w granicach 10 tys. Dodam że po zalaniu do max i po przejechaniu ok 7 7.5 tyś km sprawdzałem bagnet i polewałem pół litra. 80 tyś zrobione na castrol edge 5w30 a 35 tys ostatnie na totalquartz ineo 5w30. na chwile obecna autko ma nalatane 290 tyś.


Problem zaczął się w lipcu. Jak gdyby nigdy nic żadnych objawów wcześniejszych, silnik się rozbiegł. Całe szczęście ze przy zmianie biegu z 1 na 2 to można było szybko się zatrzymać i go zdusić. Samochód został odwieziony do mechanika na lawecie. Mech stwierdził że turbo pościło olej. Zamówił nowy wkład firmy EVORON. Założył do starej lecz wyczyszczonej i umytej obudowy. Wymienił odmę na nowa firmy FEBI. Zalał olej nowy. Wszystko było podobno okej. Jak to ładnie mi prawił następnego dnia że jeździł nią testował upalał katował. Podobno było wszystko okej. Następnego dnia przyjechałem do niego dowiedzieć się co i jak. Wtedy dowiedziałem się ze jest gotowe i że jedziemy się przejechać. Wsiadam odpalam ok pali na dotyk. Wyjeżdżamy na drogę 1,2 jedzie miło ciągnie, na 3 odłączyło turbo ale jakoś się rozpędziłem do ok 80 km/h chce przełączyć na 4 wciskam sprzęgło a tutaj silnik chce się wściec czyli rozbiega się 2 raz. zanim wyhamowałem awaryjnie do zera minęły sekundy za mną niebieski ostry dym. Ewidentnie spalany olej. Drugi rozbieg był bardziej poważniejszy, ponieważ wkręcił się na kosmiczne obroty. Nie udało się do zdusić do 0 ale wrócił na jałowych obrotów. Jakoś się doczołgaliśmy na 1 ten kilometr do warsztatu. Po tej sytuacji został wyczyszczony intercolller wszystkie węże cały kolektor dolotowy z oleju. Turbo zostało wyciągnięte jeszcze raz i wysłane na firmę by je sprawdzili na maszynie pod kątem szczelności i w ogole czy rozbieg nie uszkodził wkładu. Na firmie regeneracyjnej wymienili mi jeszcze sterownik geometrii. Po czym turbo zostało ponownie założone. Pojechaliśmy na drugi test. po przejechaniu ok 50 km nic się nie działo turbo pracuje dobrze i nie odłączało jej na teście. Moze to sterownik geometrii ja jakoś blokował. NIE WIEM

Odebrałem auto jeździłem ok 200 km w tym czasie odłączyło mi turbo 5 razy na odcinakach ok 1-3 km po czym samoczynnie się włączało i była znowu moc. Głównie na przyspieszeniach. Po ok 200 km krótko mówiąc wyrzygało mi cały olej z bloku odmą korkiem oleju i turbina. ;/ Cały silnik zalany olejem. Samochód pojechał do innego mech. Krotko mówiąc została u niego zmierzona kompresja cylindrów

1 cyl 25 bar

2 cyl 25.5 bara

3 cyl 26 bar

4 cyl 25 bar

Czyli wydaje mi się ze nie ma przedmuchów z tłoków. Po czym zauważył że na części zimnej turbiny na wyjściu w stronę intercollera pojawiaja sie cały czas podcieki oleju na biegu jałowym. Odma została zmieniona na nową org z logiem BMW został też wymieniony czujnik ciś doładowania też na oryginał oraz przepływka firmy BOSCH. Podcieki sacza się cały czas nawet jak była odma zdemontowana, wyciaglismy również katalizator by mieć pewność czy nie ma np wydechu zatkanego gdzieś, został odpiety splyw z odmy i dalej to samo.

Co może byc przyczyna tego. ????


Filmik do podgladu.


https://www.youtube.com/watch?v=YQLGnKk0lBo&feature=youtu.be

Opublikowano
Moim zdaniem to jest w 100% normalne i nie ma czego się bać. To że turbo ma odrobine oleju na zimnej stronie to jest norma nawet w nowym aucie. U siebie wymieniałem turbo już z 3 czy 4 razy i zawsze jest delikatna strozka oleju. Nie mówię o fontannie i trzeba wszystko mierzyć zdroworozsądkowo ale moim zdaniem to jest norma.
Opublikowano
A co w przypadku gdy olej teraz pojawia się na stronie wydechowej a na stronie zimnej nic ani grama? Wczoraj wieczorem dzwonił mi mój mech i mi mówił że objaw przerzuciło na stronę wydechowa. Chyba że jak auto długo stało to może uszczelniacze zaworowe są już nie szczelne i olej sciekl i wypluło??? Mi się już pomysły kończą pomoże ktoś coś może doradzi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze zmienić mechanika.


Po drugie przeszukać forum to dowiesz się m.in. że w tej turbinie nie można sobie po prostu wymienić korka i jeździć.


Po trzecie takie zachowanie silnika nie jest normalne i jest tu parę problemów. Być może mimo wymiany odmy jest zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej. Być może spływ oleju z turbo jest przypchany. Ale akurat takie rzeczy to powinien wiedzieć i sprawdzić ktoś kto twierdzi mechanikiem od razu, a nie myć intercooler bo się drugi raz silnik rozbiegł.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dokładnie jak pisze aaben, spływ oleju z turbo, często zapycha się ta rurka a pompa dalej wali ciśnienie przez co wywala uszczelniacze. Po drugie zawsze przy wymianie bynajmniej u mnie mechanicy wyciągają tą rurkę powrotną od oleju żeby to zweryfikować bądź profilaktycznie wsadzają nową. Odłączanie turbo może być spowodowane zle ustawionym nastawnikiem dostaje overboost i odcina być może czujnik. Najlepiej zrobić logi. Co do filmiku to normalna mgiełka oleju każde turbo tak ma.

Kompresję masz dobra czyli komora spalania szczelna zawory ok.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Spływ z turbo drożny tam mam rurkę gumowa nie zagięta nigdzie. Nawet była próba robiona z wyciągniętą odma i z odpiętym spływem z misy olejowej i dalej mgiełka jest. Tylko czemu wali mgiełkę na samochodzie a na maszynie do turbin już nie.? Mech mi mówi że szykuje się remont silnika a mi się nie widzi ten układ. Poradzicie coś
Opublikowano
Być może mimo wymiany odmy jest zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej.

 

Jak zmierzyć prawidłowo ciśnienie skrzyni korbowej?? Może mój mech źle to robi doradzi ktoś?

Opublikowano
Jak zmierzyć prawidłowo ciśnienie skrzyni korbowej?? Może mój mech źle to robi doradzi ktoś?

Przy takiej kompresji watpie aby bylo za duze cisnienie. Przy odpalonym silniku otworz korek oleju lub bagnet i zobacz czy nie dmucha za mocno

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam odświeżam temat dziś wydmuchało mi olej do intercollera bez jakich kol-wiek wcześniejszych objawów. Silnik zaczął się rozbiegać ponownie.. Jednostka cała zarzygana oliwa. W całym układzie dolotowym spore ilości oleju. Po ściągnięciu węza z inter do kolektora oraz po ściągnięciu rury łączącej filtr powietrza spływ z odmy i turbosprężarkę bardzo pochlapuje olejem. Wręcz pryska ze spływu z odmy. ;/ po odkręceniu korka oleju korek podskakuje i tak samo pryska olejem z wlewu.;/ lecz wtedy już znacznie mniej ze splywu. ;/ tak więc coś mi się wydaje ze trzeba by chyba silnik rozłożyć na części pierwsze. DORADZI KTOŚ COŚ?? co może powodować duże wręcz cisnienie w skrzyni korbowej ??
Opublikowano
Przechodziłem przez to pol roku temu i u mnie przedmuchy z cylindra nr 4. Przy odłączonej odmie auto nic nie puszczało oleju, jak podłączałem to jest fontanna. Silnik do wymiany
Opublikowano
Przechodziłem przez to pol roku temu i u mnie przedmuchy z cylindra nr 4. Przy odłączonej odmie auto nic nie puszczało oleju, jak podłączałem to jest fontanna. Silnik do wymiany

Gosc wyzej napisal jaka ma kompresje. Watpie aby mial przedmuchy

Opublikowano

Panowie Panie na chwile obecna nie chce mi się z nią robić. Na wasze oko ile mogę za nią sobie wycenić w obecnym stanie ??? Dodam że turbo ma nowe nastawnik geometrii przeplew. Czujnik ciśnienia doładowania oraz odmę wszystko z aso bmw kraków. W kwietniu robiłem hamulce przód tyl textar nowe tarcze nowe klocki. W lutym zrobiony dwumas kompletny.


Jakieś propozycje?

Opublikowano
Wszystko zależy od wyposażenia przebiegu stanu itd itd jeden da 7tys drugi 10 a trzeci 14.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.