Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Po włączeniu zapłonu widać, że oba reflektory świateł mijania wykonują test poziomowania - wiązka świateł „wędruje” po ścianie.

Natomiast podczas jazdy za skrętem idzie tylko prawy reflektor - lewy stoi.

Poziomowanie działa natomiast prawy nie pracuje na boki.


W czym może być problem?

Opublikowano

Sprawdzę. Dziś odpaliłem INPĘ i w teście adaptive headlights wyszło, że reflektory pracują - góra - dół, prawo - lewo.

Jak jadę nocą to ewidentnie widać, że przy skręcie w prawo - prawa wiązka odchodzi od lewej, przy skręcie w lewo - prawa wiązka wręcz nakłada się na lewą.

Opublikowano

Trochę zeszło bo ostatnio nie miałem gdzie poobserwować.


Na postoju dalej chodzi tylko prawy reflektor. Lewy stoi.

Dziwne to jest bo błędów nie ma, poziomowanie działa, testy z INPY przechodzą, włączyłem też ISTA i tam też wszystko działa - można wybrać w testach opcje: ustaw L-T, L-B, R-T, R-B dla każdego z reflektorów z osobna.


Czy moduł AHM ma jakieś kodowanie, czy jest tylko modułem wykonawczym a za sterowanie jest odpowiedzialny LCM?

Opublikowano

Chodzi tylko lewy czy obydwa reflektory chodzą tylko w prawo?

Wiem, że tak jest aby nie oślepiać ale u mnie podczas jazdy też chodzi tylko prawy. Może modułowi się "wydaje" że samochód stoi?

Opublikowano

Grzebiąc dalej...

Podczas robienia testów INPA / ISTA zauważyłem, że zakres pracy prawo/lewo prawego reflektora jest mniejszy niż lewego.

Prawy działa, oprogramowanie nie zgłasza błędów jednak widać, że maksymalne wychylenia są mniejsze?

Czy tak ma być?

Opublikowano
Jeśli po skasowaniu błędów dalej nie skręca o możesz sprobowac przełożyć moduł sterowania skrętem świateł i zobaczyć czy problem pojawi się w prawej lampie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pokombinuję zimą bo teraz czasu mało.

Mam zamiar wypolerować klosze i je polakierować więc będę wyciągać całe lampy. Może wtedy coś się uda zobaczyć.


EDIT...


Ja to nie mogę usiedzieć jak mam chwilę i coś nie domaga...

Wyjąłem reflektory...

Sprawdziłem na ile się da wnętrze - w obu wszystko wyglądało podobnie. Silniczki od Dynamic Xenon obracają się lekko, można ślimak regulacyjny lekko palcem obracać od jednego krańca do drugiego. Nić nie wskazuje na nadmierne zużycie - jakieś wytarte zębatki czy cokolwiek...


Zmieniłem moduły AHL stronami i okazało się, że zaczął pracować lewy reflektor a przestał prawy - więc szukam modułu na wymianę.


Jednak jest jedno ALE...


Prawy reflektor pracuje cicho, słychać szum silniczka i reflektor się przestawia. Lewy (po zamontowaniu modułu) pracuje znacznie głośniej, jakby terkocze (choć tak jak pisałem nie widać aby coś tam przeskakiwało).

Zastanawiam się, czy po zamontowaniu sprawnego modułu nie zostanie on uszkodzony.

Jak u Was pracują mechanizmy doświetlania zakrętów? Czy szybkie ruchy kierownicą w prawo i lewo, powodują wyraźnie słyszalną pracę mechanizmu Dynamic Xenon?

Opublikowano

Problem rozwiązany, mam nadzieję, że nie na chwilę.


Za pomocą NCS Expert zresetowałem lewy moduł sterujący AHL do ustawień fabrycznych.

Póki co działa.


Dla "potomnych", pewne rzeczy już były mówione ale...

1. Dynamic Xenon działa tylko gdy przełącznik świateł jest ustawiony na AUTO.

2. Na postoju lampy skręcają tylko w prawo, pracują OBIE (gdzieś wyczytałem, że pracuje tylko prawa co nie jest prawdą). Jak kręcimy kierownicą w lewo, to lampy dochodzą do ustawienia na wprost i już dalej w lewo nie idą.

3. Podczas jazdy to wiadomo, chodzą prawo lewo.

Opublikowano

Skimyr mam pytanie bo kiedy drzwignia zmiany biegow jest na P to prawa lampa skreca lewa stoi tak jak napisales i to potwierdzam ale kiedy stoje w korku i mam bieg na D oczywiscie noga na hamulcu to powinny chodzic oba reflektowy ale jak skrecam kierownica w prawo to chodzi prawy

ale jak skrece kierownice w lewo to lewy stoi tak jak na postaju

Opublikowano

Hmm.

Patrzyłem na to i teraz chodzą ZAWSZE oba reflektory, niezależnie czy na P, czy D czy z wciśniętym hamulcem czy nie.

Różnica jest taka, że jak samochód stoi to reflektory skręcają w prawo zgodnie z ruchem kierownicy, natomiast jak kręcę kierownicą w lewo, to reflektory dochodzą do pozycji na wprost i już dalej w lewo nie idą...

Muszę temu się jeszcze dokładniej przyjrzeć podczas realnych warunków drogowych.


Jeśli działanie tego systemu wydaje ci się dziwne to zresetuj moduły AHL - u mnie pomogło bo lewy nie pracował.

Opublikowano

no wlasnie u mnie u mnie chodza i pracuja dwa tylko ze podczas postoju skrecaja tylko w praw a jak krece kierownice w lewo to wracaja do swiecenia na wprost

i to potwierdzam tak jak napisales

natomiast po przelaczeniu biegu na d tak samo chodza znaczy skrecaja w prawo natomiast przy skrecie w lewo one sie prostuja natomiast przy predkosci powyzej 40 km/h to chyba onae pracuja prawidlowo i skrecaja w lewo ale to tylko mi sie moze tak wydaje

Opublikowano

Na alle widziałem. Jeden był nawet w dosyć rozsądnej cenie.

Spróbuj najpierw zresetować. Ja miałem już kupować ale reset pomógł.

Opublikowano
Na alle widziałem. Jeden był nawet w dosyć rozsądnej cenie.

Spróbuj najpierw zresetować. Ja miałem już kupować ale reset pomógł.

 


napiszesz proszę czy mówiąc o resecie masz na myśli execute job pustym plikiem MAN w NCS Expert ? Czy w jakiś inny sposób ?

myślę, że niestety moduł do wymiany - przez lampę lała się woda i został zalany sterownik. Jeszcze nie patrzyłem w jakim stanie ścieżki.

Opublikowano

No jak zalany to inna sprawa.


Co do resetu. Znalazłem w necie procedurę resetu za pomocą NCS-expert. Należy wykonać krok po kroku instrukcje resetu a dopiero później wgrać pusty MAN. Po tej operacji może być tak, że resetowany moduł będzie skręcać światło w prawo jak kręcisz kierownicą w lewo - trzeba przekodować jeden wpis w MAN i go ponownie wgrać.


Drugi sposób znalazłem w ISTA - jak wejdziesz do modułu AHL to będziesz mieć możliwości testowania oraz jego resetu.

Opublikowano
Miałem taki przypadek, jest gość a przynajmniej był na allegro chyba, który naprawiał moduły. Mój jednak nie nadawał się do naprawy i musiałem kupić nową płytkę. Kupiłem w lichtex.de, koszt koło 100e.
Opublikowano
No jak zalany to inna sprawa.


Co do resetu. Znalazłem w necie procedurę resetu za pomocą NCS-expert. Należy wykonać krok po kroku instrukcje resetu a dopiero później wgrać pusty MAN. Po tej operacji może być tak, że resetowany moduł będzie skręcać światło w prawo jak kręcisz kierownicą w lewo - trzeba przekodować jeden wpis w MAN i go ponownie wgrać.


Drugi sposób znalazłem w ISTA - jak wejdziesz do modułu AHL to będziesz mieć możliwości testowania oraz jego resetu.

 


Rozumiem, dziękuję za info. Jakiś czas temu akurat zainstalowałem też ISTĘ - więc się przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.