Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj testowałem 330i i byłem bardzo niemile zaskoczony w jaki sposób hamuje to auto. Po powrocie zapytałem czy aby na pewno siedzi tam sportowy układ hamulcowy M - zostało to potwierdzone.


Zastanawiam się czy tylko ja mam takie doświadczenia czy inni również się z tym spotkali. Jestem przyzwyczajony do moich hamulców z RS3 oraz z Cupry, oba hamują dość podobnie czyli bardzo dobrze.


Hamulec w testowanym egzemplarzy 330i był bardzo miękki i strasznie tępy w swoim działaniu. Czy ktoś ma info czy takie same hamulce siedzą również w M340i?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie powiem na temat hamulców M bo nie miałem z nimi do czynienia , ale jeżdżąc 3 lata nowym Tiguanem 150koni trendline , i potem przesiadając do BMW to jedyna rzecz która była na korzyść Tiguania to hamulce , robiłem 4 tyś km w 520D ze zwykłymi hamulcami i powiem że dramat - auto spowalniało i nie hamowało - i to samo dotyczyło 320 GT tez ze zwykłymi , jest dużo lepiej z G20 ze zwykłymi - na szczęście- ale podejrzewam że filozofia konstrukcji układau hamulcowego przez VAG daje lepsze wrażenie hamowania i większe uczucie sprawności tego hamowania niż w przypadku BMW
Opublikowano
Ja rozumiem ze wolicie wciskac pedal gazu ale ten od hamowania tez jest wazny :-). Nikt tym autem nie hamuje zeby napisac cokolwiek?

 

Wiesz, myślę że znacznie częściej zdarza się ruszać dynamicznie spod świateł niż hamować przed nimi z wciśniętym w opór pedałem hamulca :D. Ja zastrzeżeń do układu hamulcowego nie mam, z takich zabaw „na sucho” to trochę ciężko coś wywnioskować, ale miałem dwie sytuacje, w których hamować faktycznie musiałem. Przy pierwszej zawiodły opony, bo było bardzo mokro i miałem wrażenie, że auto toczyło się z działającym ABS-em w nieskończoność, ale się udało. Przy drugiej sytuacji miałem okazje wypróbować system active protection. Jakiś zniecierpliwiony przedstawiciel handlowy w swoim mini dostawczaku chciał udowodnić wszystkim jadącym zakorkowanym lewym pasem na A2, że ten pas należy do niego. Wyprzedzał więc prawym pasem i okazywał swoje prawa do lewego pasa wjeżdżaniem przed maskę innym kierowcom :D. G20 wykryło przeszkodę z przodu i w momencie jak wciskałem pedał hamulca był od już znacznie usztywniony i w zasadzie od dotknięcia auto bardzo wyraźnie zwalniało. Byłem naprawdę pod wrażeniem tegoż systemu jak i reakcji układu hamulcowego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hamulce bardzo ładnie drapią, też nie miałem efektu wow, ale z kolei nie miałem sytuacji awaryjnej. Zdecydowanie najlepszym hamulcem jest przewidywanie i myślenie za innych :mrgreen:

Moim zdaniem must-have jako opcja.

Wez pod uwage, że hamulce mogłeś mieć niedotarte lub zle dotarte (spalone).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To nie będzie pewnie bardzo miarodajne bo ledwie machnąłem 1100 km po odbiorze więc jakiegoś mocnego heblowania nie uskuteczniałem. Jednak, moim zdaniem ten układ bardzo fajnie działa, szybko zaczyna działać, a jednocześnie czuję progresję (opony Bridgestone na 18"). Dam jeszcze znać jak dotrę auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.