Skocz do zawartości

330ci 2005 Tarcie w skrzyni 700Km po wymianie kpl sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Wszystko zaczęło się od stukania(terkotania) 3 lata temu, gdy auto było odpalone lecz na luzie. Po wciśnięciu sprzęgła objawy ginęły, wiec obstawiałem łożysko oporowe. dodatkowo zawsze występowały drgania które przenosiły się na końcówkę tłumika i bardzo mnie denerwowały. Podkładałem więc pod tłumik kawałek gumy. W związku że jest to moje auto tzw. niedzielne naprawiam(lub zlecam) wszystkie usterki (w miarę) na bieżąco, aby było idealne. Kupiłem w zeszłym tygodniu nowe kompletne sprzęgło, oraz dwumasę (sasch) i dałem mechanikowi. Po wymianie wszystko idealnie sprzęgło mięciutkie drgania tłumika zniknęły (winna dwumasa). Jadąc do NL po przejechaniu 700-800km stanąłem w korku i po wbiciu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła zacząłem słyszeć, ze coś jest nie tak.


Pojawił się odgłos jakby tarcie blachy o asfalt czy zastanych hamulców. Dźwięk dochodził z pod drążka zmiany biegów lub z pod zapalniczki samochodowej podczas gdy występował opór podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem. Po wysprzęgleniu było cicho ale zawsze pojawiał się dźwięk jakby odbijającego się sprzęgła 2, 3 stuki każdy z nich słabszy(do 4 biegu w niższym zakresie obrotów). Tarcie występowało do 6 biegu słyszałem je do 2-3tyś rpm (na wyższych obrotach chyba też ale mam cały wydech robiony na zamówienie więc jest trochę głośnio i później zagłusza wszystko). Tarcie było do samego domu czyli około 300-400km, ale naprawdę głośno. Nie jestem mechanikiem ale w głowie miałem myśl jak by ta dwumasa czy sprzęgło tarło o obudowę skrzyni(nie wiem czy to możliwe). jakoś dojechałem do domu i się trochę załamałem kupa kasy wrzucona a tu takie coś zwłaszcza że teraz za naprawę nie będę płacił w PLN tylko w EUR. Na następny dzień odpaliłem auto przejechałem się kawałek i tarcie ustało w 90-95% słyszę je tylko na jedynce do 2tyś rpm (naprawdę cicho). Zauważyłem również że z pod lewarka zmiany biegów lub z pod tej zapalniczki po wrzuceniu 1 i puszczaniu sprzęgła dokładnie w monecie gdy koła zaczynają się toczyć słychać drgania(rozsypane kulki od łożyska) jakby wibracje jakiegoś wału w skrzyni(dokładnie mam wrażenie że to jest coś takiego jak ruszanie wału przekaźnika mocy w ursusie c-360 z podpiętą presą na początku zanim się rozpędzi, cały WOM się trzęsie czy też bije) to samo występuje na wstecznym. Lecz gdy zaciągnę ręczny i puszczam sprzęgło, silnik wręcz gaśnie nic nie słychać dopiero gdy koła minimalnie zaczną się toczyć pod obciążeniem( swoją drogą to pierwsza rzecz jaka zaobserwowałem w tym korku i od tego wszystko się zaczęło). Biegi zwłaszcza 2 zaczęła lżej wchodzić(normalnie dość ciężko wskakiwała) lecz czasami pojawia się stuk. Ostatnią rzeczą jaką słyszę jest dźwięk występujący chyba tylko na 2 po przekroczeniu około 4tys rpm jakby obijająca się kulka od łożyska w skrzyni lub jakaś zerwana sprężyna.


Olej wymieniony w skrzyni 3 lata temu ostatni rok auto stało w garażu ruszyłem je dopiero w zeszłym tygodniu. Czy jest już po mojej skrzyni i jedyne co mi pozostaje to kupić nową? Właściwie kupiłbym regenerowaną ale to około 4000PLN co nie jest do udźwignięcia dla mnie w tym roku. Co mogę zrobić? Co mogło się stać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie coś mechanikowi nie poszło podczas wymiany kompletu lub była jakaś wada części, okaże się po zdjęciu skrzyni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.