Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze, no dzięki za zaufanie, ale wiesz, ja to robię trochę na czuja :8) więc nie gwarantuję, że coś nie pokręcę, bo nie mam kanału, żeby wejść pod auto i porównać z tymi rysunkami.

Wydaje mi się, że to jest górny wahacz

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-528i-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-32-trailing-arms-struts/BsGnvOA

i dolny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-528i-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-32-trailing-arms-struts/BsY01F

to sobie już klikniesz, która śruba z jakim momentem. Tam jest jakiś klucz na niskie momenty, pewnie chodzi o dokładność dla śrub do regulacji geometrii.

Trochę korzystam też z translatora całych stron, bo techniczne nazwy nie zawsze do mnie trafiają. Co do skręcania to wszędzie jest "normal position" więc trzeba postawić na kołach i wtedy dociągnąć. Nie wiem czy lewarowanie zawiechy będzie tak samo skuteczne :think:

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Udało się wszystko poskładać do kupy. Została mi linka ręcznego wymienić i łożysko w drugim kole. A stara piasta się nada na nowe łożysko? Po czym poznać, że się nadaje a po czym, że śmietnik ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie piasty to nie wiem niestety. Pewnie organoleptycznie bym to weryfikował. Zależy też jak ją traktowałeś przy wyciąganiu, czy nie ma bicia, pierścień ABS. Nie wiem nawet jak to tam wszystko wygląda.


Chodzi o te nakrętki regulacyjne pod mieszkiem ręcznego ? U mnie są dwie linki - prawe/lewe koło i na każdej nakrętka z kontrnakrętką. Mogę to sprawdzić jutro u siebie pod warunkiem, że u Ciebie jest tak samo.

Opublikowano
Już wszystko ogarnięte tylko pojechałem do mechanika żeby z drugiej strony wymienić łożysko w kole i nie mógł półośki wybić -.- doszło do tego , że nakrętki nie nakręcił na półoś i kazał kilka dni pojeździć żeby się to obluzowało i wrócić we wtorek.. Ma ktoś pomysł jak ruszyć tą półoś? Bo mam wątpliwości co do tego mechanika. Druga sprawa nadal nie wiem jaki mam olej w skrzyni ;/ nie ma nigdzie tej naklejki a mechanik sie sugeruje olejem z neta -.-. A trzecia sprawa wie ktoś co to może być jak mi coś buczy, wyje jak puszcze pedał gazu? jak wciskam gaz to nie słychać tego, do tego jak wcisne sprzęgło to też ten dzwięk ustaje. Słychać go tylko jak sie jedzie na biegu bez gazu. Olej w dyfrze jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tam nie jest konstrukcja łożyska podobna jak w E60 ?



Z olejem to nikt ci zgadnie co tam masz. Może porównaj kolor z tym co jest we wspomaganiu. Jeśli czerwony to na pewno ATF.


Wyje dyfer albo skrzynia. Jeśli niezależnie od biegu to raczej dyfer. Też tak miałem w E36 przy hamowaniu silnikiem słyszałem takie buczenie z tyłu, po dodaniu gazu znikało, z tym, że u mnie to było bardzo słabo słyszalne. Przebieg realny był poniżej 300k. Olej wymieniany i opiłków nie było.

Opublikowano

Tak podobna konstrukcja jak w e60.

We wspomaganiu mam czerwony.

Dzieki a jeszcze pytanko takie bo reczny wymienilem i na gorce okolo 30 stopni pochylenia lapie mi dopiero na 8 zabku ze auto nie zjezdza. Na ktorym zabku prawidlowo powinno lapac? I regulowac regulatorem czy sruba pod dzwignia ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tak ustawiałem regulatorem, żeby koło się jeszcze swobodnie obracało. Regulator zmienia położenie szczęk na dole, a śruby na linkach położenie u góry. Nie wiem jaka jest procedura ustawiania hamulca ręcznego gdy się to wszystko składa od początku. Chyba się już tego nie dowiemy, bo zamknęli stronę newtis.info :cry2:

Jak wyregulujesz tak, żeby pociągnąć kołami po piachu to będzie dobrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz, kto Ci zabroni ? :D Mi się wydawało, że nie ociera, ale jednak coś tam minimalnie tarło i po 5km się wytarło :) Było słychać taki szum z okolicy dźwigni, bo się niosło po linkach.

Zależy jaka górka. Nie potrafię na to pytanie odpowiedzieć. Zresztą nie mam wzniesień w okolicy to nie sprawdzę.

Opublikowano

W książce "sam naprawiam" jest napisane, że trzeba wlać olej ATF. Zaufam książce, najwyżej się skrzynia rozsypie ;c Ten MOTUL DEXRON II D moge wlać spokojnie?

A orientujesz się może czy te 4 torxy od łożyska idzie odkręcić bez demontażu niczego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już wszystko ogarnięte tylko pojechałem do mechanika żeby z drugiej strony wymienić łożysko w kole i nie mógł półośki wybić -.- doszło do tego , że nakrętki nie nakręcił na półoś i kazał kilka dni pojeździć żeby się to obluzowało i wrócić we wtorek.. Ma ktoś pomysł jak ruszyć tą półoś?

 

Kolego to nie mechanik tylko jakiś miejscowy znachor. Ta nakrętka trzyma piastę koła, jak puści to zgubisz koło na zakręcie. Druga sprawa, to półosi się nie wybija tylko ściąga odpowiednim ściągaczem, najlepiej hydraulicznym.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Proponowałem mu ściągacz, ale pewnie nawet nie mają takich narzędzi -.- jak we wtorek nic nie zdziała to jade do innego mechanika bo porażka..

Ostatnie pytanko bede lał ATF. ten motul dexron II D co pisałem nada sie?

Opublikowano
Czemu zadajesz te same pytania? Nie masz naklejki to po vin sprawdź co było lane. Jeśli skrzynia ta sama to będziesz miał wiedzę co było lane i tyle. Chyba na czescidobmw.pl po vin dobierają olej
Opublikowano
Wymieniłem na ATF. Olej w skrzyni był świeży w miare, ale w dyfrze mechanik mówił, że był masakryczny, do tego jakieś opiłki były.. Być może dlatego takie dziwne dzwięki wydaje o których pisałem. Jak myślicie ten dyfer to już do wymiany się kwalifikuje skoro kwiczy coś w nim jak się jezdzi i opiłki były?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie będziesz palił gumy i nie huczy jak w starym jelczu to jeszcze podziała. Przy kolejnej wymianie oleju w silniku wymień raz jeszcze w dyfrze to zobaczysz czy nadal są opiłki.
Opublikowano

Jak będę jechał to nagram ten dźwięk i wrzuce.

Może tak być że od tego wyrąbanego łożyska w kole czujnik abs w tym kole szwankuje? bo mam błąd tego czujnika.

Do tego wyskoczył mi nowy błąd : 12 Drosselklappenpotentiometer

Jak sprawdzić czy ten potencjometr przepustnicy faktycznie jest zepsuty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słychać wyraźnie. U mnie nie było tak głośno, ale co ja mogę poradzić ? Wg mnie to dyfer, zresztą jak mówiłeś, że są opiłki i olej był już "nieteges". Przy hamowaniu silnikiem zęby na przekładni stykają się inną płaszczyzną niż przy napędzaniu. Nie naprawisz tego, tylko wymiana na inną "głowę" czyli loteria chyba, że jest możliwość przetestowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie w dieslu nie ma potencjometru, jest jakiś przetwornik magnetyczny lub optyczny więc ciężko mi powiedzieć. Być może w INPA będzie jakaś opcja na przetestowanie podobnie jak, np. czujnik skrętu w kierownicy.
Opublikowano

A z tymi omami się orientujesz ? Gdzieś czytałem że całkowita oporność ma być ok 4000 om (nozki 1i3) na zamkniętej nozki 2 i 3 ma być 800-1200 om a na otwartej 3200-4800

Ja mam całkowita 4000 om

Zamknieta 1380

Otwarta 4200

Czyli na zamkniętej cos nie tak by było, chyba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, nie orientuję się jakie mają być te dane. Najprościej byłoby się dobrać do tego potencjometru i organoleptycznie sprawdzić jego stan. Zakładam, że może być wytarty w tym położeniu, w którym najczęściej pracuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.