Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie z tyłu są też wciskane.


Pewnie wkręcane są gdy ręczny jest realizowany na tych samych zaciskach co nożny, zresztą nieważne :)


Ja akurat mam taką śrubę co gość na filmie. Od biedy to można na szybko wymodzić ze śruby z nakrętką i jakiś płaskownik przewiercony. Swego czasu w innych moich autach używałem ścisku lub w ogóle łomem, albo rękoma nowe tłoczki, ale wtedy zacisk był bez płynu. Tak właściwie jeśli ściskiem nie wepchniesz to znaczy, że zacisk zapieczony i należałoby go usprawnić.


Z płynem hamulcowym jest tak, że wraz ze zużyciem klocków stan opada i jeśli w międzyczasie dolewałeś do pełnego to jak teraz wciśniesz tłoczek do końca to na pewno wyleci przez korek co zobaczysz w postaci plamy pod autem :D

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki wielkie ;) a według Ciebie jest sens wymienić olej też w skrzyni biegów? manual, mam skrzynie S5D 320Z

i czy tym smarem miedzianym smarować piaste i tarcze w miejscu stykania z felga czy darować sobie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja zmieniałem dla świętego spokoju choć mechanik mówił, że olej wyglądał dobrze i opiłków nie było - dolny korek jest magnetyczny. Podobno czasem zdarza się, że olej jest czarny i śmierdzi okrutnie, tak samo w dyfrze. Nie wiem czemu miałoby się tak dziać. Tam nie ma praktycznie ciśnienia, bo on sobie tylko chlupie i smaruje na zasadzie rozbryzgu, no ale może jak ktoś upalał auto i z racji wieku nigdy nie był zmieniany. Niby interwał jest 90k, ale myślę, że raz na zawsze można zmienić, koszt niewielki, jeszcze jak sam robisz. Ja w 525d zmieniałem niestety dwa razy, bo ta strona castrola wskazywała, że niby ma być 75W90 (jak w dyfrze), ale potem gdzieś odnalazłem, że jednak 75W80 i faktycznie w zimie lepiej biegi wchodziły.


Piasta - tarcza - felga zawsze składam na sucho byle czyste było. Nie słyszałem, żeby trzeba było te powierzchnie smarować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam jakichś specjalnych narzędzi, żeby sprawdzić po vin'ie. Z Castrola właśnie też pokazuje u Ciebie 75W90, ale inne wyszukiwarki 75W80. Może tym się zasugeruj

https://e46forum.pl/jaki-olej-do-skrzyni-manualnej-s5d-320z-28933

Może też zależeć od naklejki na skrzyni. W E36 miałem w manualu ATF :shock: Wychodziły skrzynie z tym samym numerem produktu, ale czym były zalane określał kolor nalepki. Nie wyrokuję, że w E39 będzie tak samo, ale lepiej sprawdzić choćby kolor.

Opublikowano

A co zrobic jesli nie mam naklejki na skrzyni?

Większe prawdopodobieństwo że będzie MTF?

Zauważyłem, że na śrubie spustowej wisi mi kropla czerwonego oleju. Więc chyba ATF ?

Jeżeli okaże się, że ATF to motul dexron IID nada sie?

Opublikowano

Przyszły mi tarcze i są całe pomalowane na szaro. Trzeba to czyścić jakoś czy wystarczy założyć i klocki tą farbe zbiorą?

tak to wyglada :

pol13nlNj

Opublikowano

Wystarczy odtłuścić i na początku delikatnie z hamowaniem przez ok 500 km.

Największą głupotą jaką robią mechanicy to smarowanie piasty smarami. To się składa NA SUCHO !! Trzeba porządnie oczyścić piastę, na błysk najlepiej. Jak czymś posmarujesz to ci gwarantuje ze po ok 1000 km tarcze zaczną bić.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym zlał trochę oleju do słoika i podpytał jakiegoś doświadczonego mechanika czy jest w stanie organoleptycznie stwierdzić czy to jest ATF. Jak pisałem w E36 wychodziły wersje tych samych skrzyń z różnym typem oleju, ale tam była naklejka co o tym informowała. Poszukaj w necie czy w ogóle ktoś się spotkał z takim olejem w skrzyni Twojego typu.
Opublikowano
Ma ktos pomysl jak odkrecic kolumne amortyzatora od dolu? Wszystko juz rozebralem tylko na amorze sie trzyma ten szajs.. nie moge tego gowna rozkrecic bo wszystko sprezynuje i lata..
Opublikowano
Jestem zmuszony wyjąć całość razem z półosią i amortyzatorem... Mam już rozkręcone wszystko tylko trzyma mnie linka ręcznego. Jak wybić to ustrojstwo? tą tulejke co wchodzi w zwrotnice i linka w niej siedzi? w nowej używanej mechanik włożył w imadło i śrubokrętem wybił, ale na aucie nie chce mi wyjść.. I mógłby mi ktoś ogarnąć jakim momentem dokręcić śruby nr 11 i 9? https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD51-EUR-02-1996-E39-BMW-528i&diagId=33_0519
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Troche masakra z tym wymienianiem linki. Wolałbym to jakoś zachować. Może ktoś z forumowiczów to robił? Bo widzę, że jedyny ogarnięty na forum to Fuser ;P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

07 12 9 901 130 M6x20 ?

Zresztą co za różnica co tam wkręcisz byle wymiary pasowały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.