Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zabralem sie za wymiane tulei plywajacej i przy wciskaniu nowej peklo mi to gniazdo na tuleje w zwrotnicy... jakies wskazowki jak wymienic zwrotnice? Jak przelozyc zapieczona linke recznego? Jak wyjac zapieczony czujnik abs? Jak przelozyc piaste ze starej ? Jak odczepic poloske od strony lozyska ? Z gory dzieki
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dobra już poradziłem sobie z tym. Ale nie mogę odkręcić tej nakrętki co trzyma półoś przy kole.. musze odkręcić półośkę przy dyfrze, odkręcić wahacze, amortyzator i dać do mechanika zwrotnice z półośką żeby zdemontował. Ciężko mi będzie odkręcić półoś od strony dyfra?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale nie możesz odkręcić tej nakrętki, bo nie masz takiego długiego klucza/rury ? Dodam, że najlepiej to robić gdy auto stoi na kole.
Opublikowano
Zalozylem na klucz metrowa rurke i nie idzie nawet na zalozonym kole i postawionym aucie. Zapieczone w cholere.. jestem zmuszony odkrecic polos przy dyfrze. Bedzie problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra, ale jak Ty nie odkręcisz to myślisz, że w kto inny da radę w imadle to zrobić ? Może zalej naftą na noc lub jakimś odrdzewiaczem. Nie masz pneumata ? Na dokręcanie idzie tam 300 Nm czyli 30 kg na metrze więc nawet jak jest zapieczone to licząc 2x więcej czyli stanąć na metrowej rurce powinno puścić. W E36 odkręcałem z przodu nakrętkę i w tym celu kupiłem pokrętło i nasadkę 3/4 cala.


Półoś od dyfra chyba na torxach jest połączona. Nie wiem, nie zaglądałem, ale raczej z tym nie powinno być problemu.


Szukaj w TIS'ie procedur demontażu poszczególnych elementów. Tam jest to całkiem dobrze opisane.

Opublikowano
Mechanik będzie się z tym męczył i na pewno pneumatem da rade. Ja próbowałem dać przedłużke i pod to kobyłke i metrowy klucz i kolega 130 kg stanał na tym a ja lewarowałem klucz żeby coś ruszło i nakrętka w miejscu stała a kolege zaczęło podnosic .. nie odkręce tego. Spróbuje jutro od strony dyfra i dam znać co dalej. te wszystkie wahacze wystarczy przy zwrotnicy odkręcić i wyjmę już potem zwrotnice bez odkręcania ich tam w głębi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pomogę, bo nie mam doświadczenia w tak poważnych naprawach, ale skoro już idziesz tak szeroko to może warto cały tył rozmontować, powymieniać co trzeba, zakonserwować, bo i tak geometria do zrobienia.


Tak w ogóle to dlaczego rozsadziło zwrotnicę ? Przecież tulejka powinna być taka sama...

Opublikowano

chyba dlatego że krzywo wciskałem bo robiłem to bez demontażu wahacza, odpiałem tylko od strony koła, łomem nagiałem, złapałem żabką i o.

nowa już wsadzona i siedzi jak należy, ale najgorsze przede mna

pn4tQVhtj

Opublikowano
Już prawie wszystko rozebrane, pozostała mi ta półośka i pare pierdół. Prawą półośkę mam czyściutkie śruby, natomiast ta lewa co mam ją odkręcić jest tak zarzygana brudem jak na złość ... Od czego taki syf tam i czym to potraktować żeby ujrzeć śruby? Mowa o stronie od dyfra
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może dyfer cieknie na uszczelnieniu półosi ? Sprawdź stan oleju przez górny korek. Benzyna lub zmywacz do hamulców, pędzelek i myjesz. W międzyczasie sprężone powietrze. Dobrze nabij nasadkę, żeby się nie obkręciła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry, zapomniałem, że masz rozgrzebany zawias, hehe :doh: Ten sposób będzie raczej niemiarodajny. To już lepiej zlać całość i zmierzyć, może warto też wymienić przy okazji. Tu masz po vin'ie ilość płynów.

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Tylko pamiętaj, żeby zawsze najpierw odkręcać górny korek, bo jak już zlejesz dolnym, a górny nie puści to będzie lipa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, oczywiście, może być castrol. U mnie w dieselu takie same parametry. Aha, obejrzyj dokładnie podkładki alu na korkach, bo ja musiałem wymieniać po wymianie oleju :duh: . Mechanik zakręcił na starej i przepuszczała - kupiłem nowe korki, miały dodatkowo oring oprócz podkładki.


No i przede wszystkim czy nie cieknie na półosi.


Tak to jest ze starymi autami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie były te same.

korek 33117525064

podkładka 07119963355


One są chyba we wszystkich modelach te same, ale na realoem sprawdź czy pasują i czy są dwie sztuki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U Maćka, czescidobmw.pl


Wydaje mi się, że FEBI samo nie produkuje łożysk więc w środku i tak będzie coś innego. Natomiast z dobrych firm łożyskowych to SKF i FAG. SKV i reszta to chińszczyzna, z którą jest ten problem, że skośnoocy nie dają odpowiedniej ilości smaru więc za chwilę huczy i się rozsypuje. W E36 wymieniałem piastę i kupiłem najtańszą jaka była i jeździłem długo, ale przed założeniem była rozebrana i nasmarowana, bo smaru faktycznie było zero.

Opublikowano
Przy okazji bede tam wymieniał tarcze i klocki i reczny. Jaki smar dać? ceramiczny czy miedziany? I jak wcisnąć ten tłoczek? Sciskiem stolarskim i klockiem drewna czy ręką pójdzie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tyłu jeszcze nie robiłem, ale zwykle były tam tłoczki wkręcane. Na wcisk to z przodu. Smar ATE Plastilube i sprawdź czy tłoczki nie maja wżerów.
Opublikowano

Oglądałem filmik jak tył wymieniał i wciskał. W razie czego obejdzie sie z tym sciskiem stolarskim? i Czy musze odkręcać zbiorniczek płynu hamulcowego w trakcie?

Sorry, że takie głupie pytania zadaje, ale mam bzika na punkcie swojego auta ;) Jeszcze chciałem wiedzieć czy smarem miedzianym smarować piaste i tarcze w miejscu stykania z felga czy darować sobie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.