Skocz do zawartości

[320d] Touring 2004 Kontrolka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Ostatnio dużo problemów z moją E46 ale większość ogarnięta dzięki forum. Natomiast tego tematu nie mogę ogarnąć z podobnymi wątkami już rozwiązanymi.


Pojawił się problem czerwonej kontrolki ładowania akumulatora. Akumulator się rozładowywał. Auto poszło do mechanika - wziął się za alternator. Powymieniał "co trzeba". Jakiś tam regulator, szczotki - podobno wszystko nowe i ma śmigać. Po tej cudownej naprawie, po każdym (bezproblemowym) zapaleniu auta, na sekundkę siadają obroty i pojawia się czerwony akumulatorek, a potem wszystko hula. Natomiast minęło lato, zaczęło robić się zimno na dworze i kiedy temperatura z rana jest w okolicach 6 stopni, a auto zimne, po włączeniu grzania pojawia się czerwony akumulatorek. Czasem gaśnie przy dodawaniu gazu, ale pojawia się znowu. Gdy wyłączę grzanie - znika. Inne funkcje obciążające jak klima, światła, grzanie tylnej szyby - nie robią problemu. Mało tego - przy włączonym test 19 / 9 ładowanie cały czas 14.4-14.5 - nawet gdy świeci się kontrolka jak odpalę grzanie. Jak auto już chwilę pojeździ i temperatura silnika wzrośnie poza niebieską strefę - mogę już grzać do woli - kontrolka się nie zapala. Nie miałem jeszcze problemów z jakimś porannym nieodpaleniem czy padnięciem na mieście ale kontrolka kłuje w oczy.


Idzie zima, a i w trasę trzeba będzie ruszyć nie chcę na dłuższą metę sprawdzać czy akumulator jednak w pewnym momencie nie powie, że mu mało. Ale gdzie tu może być przyczyna? Co to w ogóle za magia?


Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy masz Webasto?


Może winowajcą jest Elektryczny podgrzewacz pomocniczy???

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/electric-auxiliary-heater2/auxiliary-heater-activation/XrpDVW0


Zobacz w ukrytym menu temperaturę płynu chłodzącego po przekroczeniu niebieskiego pola przez wskaźnik na zegarach.

Jeśli problemy kończą się powyżej 50°C płynu chłodzącego to szukałabym problemu w elektrycznym podgrzewaczu pomocniczym.

Przy temperaturze zewnętrznej , niecałe 10°C podgrzewacz wyłącza się . Tak wynika z tabeli , którą zamieściłem w powyższej instrukcji BMW.


Standardowe pytanie....... masz jakieś błędy?

Opublikowano

Burza dzięki za sugestie! Poczytałem i faktycznie ciekawy temat. Webasto nie mam. Rozumiem, że sprawdzenie temperatury płynu chłodzącego w ukrytym menu to test 7.0? Dziś rano temperatura na dworze 11 stopni i nic się nie działo. Czyli jest w tym jakiś słuszny trop.

Co do błędów - somsiad ma komputer - podłączymy w wolnej chwili i dam znać. Jeszcze raz dzięki za wskazówki zobaczymy gdzie mnie to zaprowadzi!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, 7.0 to temperatura płyny w bloku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piszesz ze jeśli wł grzanie pojawia się kontrolka. Też się pojawia gdy masz ustawione 16 stopni? Dlaczego o to pytam. Bo podgrzewacz zaczyna działać od 16,5 stopnia więc jeśli na 16 stopniach też będzie świeciła kontrolka to nie będzie wina podgrzewacz. Zawsze gdy był ustalony podgrzewacz to obroty delikatnie falowaly

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piszesz ze jeśli wł grzanie pojawia się kontrolka. Też się pojawia gdy masz ustawione 16 stopni? Dlaczego o to pytam. Bo podgrzewacz zaczyna działać od 16,5 stopnia więc jeśli na 16 stopniach też będzie świeciła kontrolka to nie będzie wina podgrzewacz. Zawsze gdy był ustalony podgrzewacz to obroty delikatnie falowaly

 

Nie jestem specjalistą w waszym modelu ale podgrzewacz włącza się zawsze . W instrukcji powyżej ( patrz tabela ) widać kiedy się wyłącza.......



Temp.otoczenia __________Temp.pł.chłod

-40°C ______________________ +86°C

-5°C _______________________ +86°C

+10°C _____________________ +50°C

+20°C _____________________ +17°C

+30°C _____________________ +17°C

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tego musi być wł klimatronik na przynajmniej 16,5 stopnia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Trochę późno wracam do tematu ale w końcu zaczęły się przymrozki i trop był słuszny - elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego. Po odłączeniu wtyczki tego cuda nie ma kontrolki akumulatora. Natomiast jazda zimą bez tego cuda delikatnie mówiąc jest nieco niekomfortowa. Po jego podłączeniu po minucie robi się gorący czyli działa jak należy. Ładowanie jak pisałem na początku jest ok. No ale jednak coś musi być nie tak. Wrzucam zapytanie do tematu https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=117366&start=405 który liczy już 28 stron ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.