Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Od 2 lat posiadam 330xd, N57 ale sytuacja miała miejsce 2 razy. Problem polega na tym, że auto nie chciało zapalić. Próbowałem kilkukrotnie, ale nic z tego. Zauważyłem, że sytuacja miała miejsce w upalne dni. Pierwszy raz, po długiej jeździe w mieście, zaparkowałem na osiedlu i później nie mogłem odpalić auta (nie było mnie może z 10 min max). Wróciłem po godzinie i auto odpaliło bez problemów.

Za drugim razem, jechałem z rodzinką na wakacje. Byliśmy w górach i po 5 - 6 km podjazdu za tirem, zatrzymałem się na stacji (temperatura też wysoka, ponad 28). Po zatankowaniu ta sama sytuacja, auto znowu nie odpaliło (wróciłem po 30 min i odpaliło normalnie). Podłączyłem się pod kompa, ale 0 błędów (za pierwszym razem też 0 błędów). Zczytałem temperatury i jedynie płyn chłodniczy mial 105 stopni.

Takie dziwne i zupełnie losowe akcje z odpaleniem, mogą mieć przyczynę w przegrzaniu silnika, uszkodzony wentylator, komputer nie pozwala odpalić, jeżeli płyn chłodniczy ma ponad 100 stopni? Myślicie, że taka teoria ma sens, czy problem może być inny?


PS. Rozrusznik sprawdzany i nie ma się do czego przyczepić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie ma żadnych błędów to ja szukałabym problemu w zabrudzonej chłodnicy bądź jej wewnętrznym przypchaniu.

Najprawdopodobniej po zbyt dużym nagrzaniu , auto po wcześniejszym zgaszeniu nie chce ponownie odpalić ponieważ dane z czujników nie dają pozwolenia na start , do momentu ostygnięcia....


Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem...czy elektryczny wentylator nie załącza ci się po przekroczeniu 100°C płynu chłodzącego?

Opublikowano
Chodziło mi, że w ogóle wentylator na chłodnicy się nie załącza. Miałem kilka razy, że jadąc do pracy, po zaparkowaniu i zamknięciu auta było słychać, że wentylator chodził jeszcze przez jakiś czas.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brak błędu w takiej sytuacji , nie możliwe..???

- jak tam działanie klimatyzacji???

- wypalanie DPF odbywa się?

Opublikowano

DPF wypala się do końca i nigdy nie miałem z tym problemu (wszystko na bieżąco monitorowane w Carly). Klima też w pełni sprawna. Obstawiałem walnięty czujnik wałka rozrządu, ale tam od razu bym dostał o tym błąd.

Jak auto postało jakiś czas i potem wróciłem, to pali od kopa.

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam prawdopodobnie identyczny problem - e90 2.0d N47 z 2009 - raz rok temu, drugi raz ostatnio - przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i rozgrzanym silniku auto nie uruchamia się - po ok. 30 min. pali od razu. Dzieje się tak raz na kilkaset uruchomień silnika.


Jak reagowało Twoje BMW po wciśnięciu przycisku start? zapalały się normalnie wszystkie kontrolki i po prostu rozrusznik nie kręcił? bez jakichkolwiek odgłosów?


Czy przy regeneracji rozrusznika wyszło jakieś nietypowe zużycie niektórych jego elementów? Sam też obstawiałem rozrusznik, ale rozmawiałem z firmą zajmującą się regeneracją rozruszników (m.in. w BMW) i nie spotkali się z takim rodzajem uszkodzenia. Kiedy regenerowałeś rozrusznik? W 2020 czy teraz? Po czym wnioskujesz, że to jednak on był winien?

Pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

Objaw był taki, że wciskałem start i 0 reakcji rozrusznika (żadnego cykania i innych odgłosów), wyglądało to tak, jakbym włączał zapłon.

Jak mój mechanik dobrał się do rozrusznika to wyszło, że na powierzchni był zielony nalot (powiedział, że musiał dostać kiedyś wodą w jakiś sposób). Rozrusznik nie kręcił, bo prawdopodobnie przy wysokiej temperaturze "kleiły" się szczotki. U mnie mechanik też nie miał takiego przypadku, ale podobne objawy serwisował kiedyś w x5. Serwisowałem jakoś wiosną w 2022.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.