Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to już każdy sam musi sobie przekalkulować jakie ma priorytety. W przypadku g22 czy g26 nie ma nad czym się zastanawiać. Trzeba w tej chwili już czekać na rok modelowy 2022. W przypadku g20 kusi to LCI na horyzoncie.

 

Czy ja wiem czy kusi. Widziałeś ten środek z iDrive 8 i długim poziomym ekranem? Wygląd według przecieków też nie zapowiada się jakoś imponująco. Myślę, że wielu potencjalnych nabywców może szukać pre-LCI.

 

Nie sądzę, żeby dali IDrive8. Do całkiem nowego modelu pewnie tak, ale teraz nie sądzę. Wygląd pewnie, że nie imponująco się zapowiada, ale nowsze niż starsze to już wystarczy dla wielu, żeby się zainteresować. Popatrz na G30. Zmiany nie są imponujące a jednak wygląd znacznie świeższy.

Nie wierzę że ktoś jakby miał wybierać LCI a pre-LCI wybierze to drugie.

Raczej dadzą idrive 8, chociażby ze względu na oszczędność. taniej taki jeden ekran dać ;) Dla mnie wygląda słabo, no i jestem fanem fizycznych przycisków. Myślałem że BMW zostanie w tym designie klasycznym, ale niestety, będzie jak w aktualnej A klasie.

Opublikowano
Nie wiadomo kiedy to się poprawi. Wiem na przykładzie rynku kart graficznych w UK, że z powodu globalnego braku silikonu, tak silikonu, ceł Trumpowych na technologie z Chin oraz z powodu powodzi na Tajwanie gdzie produkuje się elektronika i wszelkiego rodzaju czipy ostatnia dostawa kart graficznych na rynek UK była rok temu.

Myślę że to wszystko jest ze sobą powiązane, karty graficzne i elektronika do naszych beemek.

Ale kolega wie, że w języku angielskim silikon nie oznacza silikonu w tubce do fugowania i uszczelniania tylko oznacza krzem?! :shock:

Opublikowano
Nie wiadomo kiedy to się poprawi. Wiem na przykładzie rynku kart graficznych w UK, że z powodu globalnego braku silikonu, tak silikonu, ceł Trumpowych na technologie z Chin oraz z powodu powodzi na Tajwanie gdzie produkuje się elektronika i wszelkiego rodzaju czipy ostatnia dostawa kart graficznych na rynek UK była rok temu.

Myślę że to wszystko jest ze sobą powiązane, karty graficzne i elektronika do naszych beemek.

Ale kolega wie, że w języku angielskim silikon nie oznacza silikonu w tubce do fugowania i uszczelniania tylko oznacza krzem?! :shock:

 

Krzem lub też układ scalony / procesor w zależności od kontekstu

Opublikowano
Czyli polityka ściemniania klienta, że tak jest i żadnych problemów z zamówieniami nie ma. Z ciekawości na kiedy masz deklarowany odbiór i czy to G20 czy G21?
Opublikowano
Czyli polityka ściemniania klienta, że tak jest i żadnych problemów z zamówieniami nie ma. Z ciekawości na kiedy masz deklarowany odbiór i czy to G20 czy G21?

 

Początek grudnia / G20.

Zastanawiam się na ile to rzeczywiste problemy a na ile wymówka "bo COVID" i oszczędność dla producenta bo cena w konfiguracji jest pełna a otrzymuję mniej niż powinienem.

Opublikowano

Ja podejrzewam, że mają duży popyt na samochody, a prawie każdy wrzuca w konfigurację lędźwia i boczki, mają małą podaż tych części, więc żeby znaleźć złoty środek stwierdzili że będą we wszystkich niższych modelach m. in. G20 (bo domyślam się że w 7er albo M550i nikt nie powie klientowi, że nie będzie lędźwi w fotelu pasażera) montować te części tylko w fotelu kierowcy.

Mi dopiero co udało się rozkodować VIN, ale zarówno w konfiguratorze jak i w zamówieniu na każdym etapie byłem informowany że lędźwia i pompowanie boczków będzie tylko w fotelu kierowcy więc byłem na to przygotowany i rzeczywiście na VIN widnieje zarówno opcja 032Z jak i 048Z, ale nie rozpaczam przez to bo otwierania klapy i tak nie miałem wrzuconej bo to dla mnie niepraktycznie kiedy nie można sobie zamknąć klapy bagażnika ręcznie tylko przyciskiem, a otwieranie nogą też raz działa raz nie. Trochę niedosyt z braku funkcjonalności fotela pasażera, ale i tak będę w 90% procentach czasu na fotelu kierowcy więc aż tak nie boli.


Jeżeli dealer nie potrafi postawić sprawy jasno to trochę niepoważne z jego strony, ja na szczęście nie miałem takiego problemu, bo komunikacja na linii handlowiec - klient była wzorowa, a sam samochód wyprodukował się turbo szybko bo w dokładnie 5 tygodni.

Opublikowano (edytowane)

Prawda jest taka że najważniejszy jest dobry kontakt i przepływ pewnych informacji. U mnie info było proste, jeśli chcę aby auto się wyprodukowało mam zmienić skórę z cognac na mokke, audio HK na HiFi. Jeśli nie zmienię to nie są w stanie mi określić terminu produkcji. Za różnicę w cenie audio oraz za brak lędźwi i regulacji szerokości oparcia w fotelu pasażera dobrałem sobie coś innego w zamian z konfiguratora i auto wyprodukowało się ekspresem :)

Każdy musi zdecydować czy może i czy chce pójść na ustępstwa czy woli czekać w nieskończoność.

Chociaż otwierania klapy nogą mi nie wywalili :)

Edytowane przez Maciek71
Opublikowano

Imo to wygląda tak że bieda 3er mają obcinane dodatki żeby zostało na dopasione 5,7 i inne X-y.

Czyli to co mówił @szczupakwwa

Szkoda no ale żyjemy w dziwnych czasach.

Opublikowano

To nie żadna teoria spiskowa czy dziwna strategia biznesowa, cały świat zmaga się z brakiem komponentów. Mercedes wysyła pare tys pracowników na postojowe bo produkcja stanęła w miejscu. Volvo anulowało wszystkie zamówienia na XC90, bo jakiś element który jest w standardzie jest niedostępny. VW, Audi, wszyscy przezywają to samo.


Przy zamówieniu jasno było mówione, to to i to jest na restrykcji, można zamówić bez i podamy datę, albo się łudzić ze będzie i dochodzi właśnie do takich akcji. Rozumiem, że niektórzy dealerzy mogli ukrywać te info, ale jeśli kupujący wiedział lepiej, to sam jest sobie winny.

Opublikowano

Dokładnie tak. Pracując u importera MV Agusta jasno było powiedziane, że na części trzeba czekać 3 miesiące a nawet do pół roku. Jeśli się klient decyduje ok. Wpłacał zadatek i czekał. Mówić że dostawy są na bieżąco tylko po to żeby pobrać zadatek nie było sensu ponieważ awantur nie byłoby końca.

Jak zamawiałem G22 od razu miałem powiedziane z jakimi opcjami może być problem. Więc ich nie zamówiłem a i tak czekałem pół roku.

Opublikowano
Moje autko 318i narodziny miało wczoraj, a zamawiałem koniec maja. Musiałem tylko zamienić Harmana na Hifi, ale za to dorzuciłem sobie lasery. Mega szybko poszło, nie zdarzyłem nawet gotówki nazbierać ;) O pożegnaniu z Passerati nie wspomnę... Niecierpie samochodów sprzedawać :(
Opublikowano
Moje autko 318i narodziny miało wczoraj, a zamawiałem koniec maja. Musiałem tylko zamienić Harmana na Hifi, ale za to dorzuciłem sobie lasery. Mega szybko poszło, nie zdarzyłem nawet gotówki nazbierać ;) O pożegnaniu z Passerati nie wspomnę... Niecierpie samochodów sprzedawać :(

 

Passeratti jest ulubionym autem Polaków - szybko się sprzeda, w tych czasach niedoboru aut na rynku wtórnym tym bardziej :)

Opublikowano
To nie żadna teoria spiskowa czy dziwna strategia biznesowa, cały świat zmaga się z brakiem komponentów.

 

W takim razie czemu w niemieckim konfiguratorze BMW mogę odznaczyć „Rezygnacja z BMW Digital Key” i kosztuje to dodatkowe 80 EUR ale zamówić można ?


Dostęp komfortowy w DE kosztuje 519.99 EUR ale automatycznie zaznacza się „Rezygnacja z BMW Digital Key”.

Ale można to odznaczyć i cena dostępu wzrasta do 600 EUR

Z chęcią bym do swojej konfiguracji dopłacił za ta funkcje ale dealer twierdzi że auto nie zostanie wyprodukowane.

Screeny poniżej.


Jestem ciekaw czy ktoś z was odbierał auto w tym roku z tą funkcją ?


E09-A0668-3-B9-E-4-BE8-8-A26-26-E5817-AA603.png 730-F53-B7-AC57-4-C7-E-9-FF5-F848-EB09-E4-BB.png

Opublikowano
U mnie z dealerem kontakt non stop. Koniec lipca info , ze moja 330ix moze wjechać we wrzensiu (zamowienie koniec kwietnia), ale bez kamer 360 i hk. To nie wchodzi w gre , czekanie do marca 2022 jak chce mieć full opcji ale 2022 w 330ix to mh i minus pare koni (podobno, oficjalnie nie potwierdzam).Zmieniłem na m340i, wszelkie m maja priorytet, ma być w październiku …zobaczymy …
Opublikowano
U mnie z dealerem kontakt non stop. Koniec lipca info , ze moja 330ix moze wjechać we wrzensiu (zamowienie koniec kwietnia), ale bez kamer 360 i hk. To nie wchodzi w gre , czekanie do marca 2022 jak chce mieć full opcji ale 2022 w 330ix to mh i minus pare koni (podobno, oficjalnie nie potwierdzam).Zmieniłem na m340i, wszelkie m maja priorytet, ma być w październiku …zobaczymy …

 


to ciekawe,mój handlowiec z którym rozmawiałem wczoraj mówił że zmiana silnika = wypad z kolejki,też mam podobną sytuacje,odbior pazdziernik bez kamer 360 ,zamówienie kwiecien,model 430i

Opublikowano

Będąc w czwartek na wymianie oleju. Siedziałem sobie i czekałem w strefie klienta. I słyszałem swoim gumowym uchem jak handlowiec prowadził rozmowę telefoniczną z klientem. Rozmawiali o konfiguracji zamówienia. Jeśli chodziło o opcje to dodawał wszystko o czym tutaj się pisze że jest w restrykcjach. Kamery 360, drive recorder, otwieranie nogą, HK. Nie wiem o jaki model chodziło ale na pewno nie jakiś kosmos bo rata leasingowa była na poziomie 3.5k zł.

Więc reasumując. O tym co pisałem wcześniej, że przy zamawianiu handlowiec informuje co jest a co nie jest w restrykcjach tutaj nie miało miejsca. Więc jak widać handlowcy podchodzą różnie do tego tematu.

Opublikowano
Jestem ciekaw czy ktoś z was odbierał auto w tym roku z tą funkcją ?

 

Moje 318i wyprodukowało się na początku czerwca i mam digital key.

Opublikowano
Ktoś ma może bardziej konkretne info od dealera lub BMW kiedy będą kamery 360 do aut czekających na odbiór?
Opublikowano
Jestem ciekaw czy ktoś z was odbierał auto w tym roku z tą funkcją ?

 

Moje 318i wyprodukowało się na początku czerwca i mam digital key.


O a zamówiłeś kiedy ?

Opublikowano
Ktoś ma może bardziej konkretne info od dealera lub BMW kiedy będą kamery 360 do aut czekających na odbiór?

 

Nikt niestety nie wie

Opublikowano
Jestem ciekaw czy ktoś z was odbierał auto w tym roku z tą funkcją ?

 

Moje 318i wyprodukowało się na początku czerwca i mam digital key.


O a zamówiłeś kiedy ?

 

Koniec grudnia 2020.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kara umowa w BMW wynosi 5% wartości Leasingu.

Nawet w przypadku dostarczenia niezgodnego produktu z zamówieniem nie możesz zrezygnować z odbioru przedmiotu leasingu - dlatego nie dajcie się namówić na podpisanie wcześniejsze leasingu by zamrozić warunki - można się wkopać.

Wcześniej mając kredyt w VW Banku z opcją oddania auta na koniec było to rozwiązanie dużo bardziej prokonsumenckie - chociaż wtedy wydawało mi się inaczej. Na szczęście zmieniły się przepisy i jako osoba fizyczna można już zrezygnować z Leasingu po 6 miesiącach, wcześniej i firmy min. 24 miesiące. Ale taka rezygnacja również skutkuje naliczeniem kary umownej. W kredycie w VW Banku można było auto sprzedać w każdej chwili i jeśli było to więcej nic pozostały kapitał to spłaty (kredyt 0.0%) to oczywisty plus był :8)

Podpisujecie umowę leasingową zanim auto jest na placu. Załatwienie leasingu to kilka dni jaki sens 2

 

Zgadzam się w 100%, podpisałem jak auto było u dealera.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
No ale jak nie podpiszesz umowy leasingowej to nie pójdzie zamówienie. Na jakiej podstawie by zamawiali auto ? Chociaż wpłacenie zaliczki czy zadatku chyba już kwalifikuje się jako rozpoczęcie zamówienia auta. Na tym etapie nie jest chyba istotne jakie finansowanie będzie. Wszyscy których znam i zamawiali auta podpisywali umowy leasingowe w momencie składania zamówienia.
Opublikowano
No ale jak nie podpiszesz umowy leasingowej to nie pójdzie zamówienie. Na jakiej podstawie by zamawiali auto ? Chociaż wpłacenie zaliczki czy zadatku chyba już kwalifikuje się jako rozpoczęcie zamówienia auta. Na tym etapie nie jest chyba istotne jakie finansowanie będzie. Wszyscy których znam i zamawiali auta podpisywali umowy leasingowe w momencie składania zamówienia.

 

Ja zamówiłem i wplacilem 10% zaliczki, umowa leasingową podpisze jak już będzie jechać auto do PL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.