Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

Co za bzdura - jakiego kontaktu że niby co jak dzwoni, czy osobiście.


Dzisiaj u każdego producenta są mniejsze czy większe problemy z produkcją. Problemy są globalne i nie dotyczą tylko branży automotive, tylko wielu segmentów w gospodarkach światowych. Od surowców po logistykę. Powoli kończy się pewien model globalnej produkcji.

 

Chcesz to myśl ze bzdury :mrgreen: . Ja mam info z pierwszej reki. Nie chodzi ze dzwoni, ale weryfikuje i jak cos sie dzieje interweniuje. Niektorzy maja restrykcje wieksze, niektorzy mniejsze, inni brak. Wszystko zalezy od „mocy” danego salonu i ich mozliwosci. Jak widzisz niektorzy czekają dlugo na auto, a inni krócej - magia ? :nienie:


Moje auto wyprodukowało sie bez ani jednej restrykcji,


Wiadomo ze sa problemy globalne, a wszystko leci przez transport, ktory teraz stoi przed ogromnym wyzwanie, ale nie jest z gumy. Jest problem z dostępność sprzętu od kontenerów, poprzez zasoby ludzkie, kończąc na armatorach etc.


Jak chcesz to zawsze sie nie da, nie mozna, nie wiem. Ale jak chcesz to sie duzo da zalatwic.


Wszystko zalezy od człowieka. Niektóre salony maja konferencje 2-3 razy w tygodniu z centrala bmw, a inni dowiadują sie o restrykcjach od klienta.

Nie trzyma się to wszystko kupy. To ze dany salon ma określone kwoty produkcyjne(salon salonowi nie równy w sprzedaży) to się zgodzę ale w sprawie restrykcji to bzdura. Jest tyle zmiennych i czynników, ze Hans sobie nie wybiera pod katem restrykcji na zasadzie o mamy zamówienie od Sikory to robimy a od Bawarii w Katowicach to nie.


Z transportem nie wiem ale wydaje mi się, ze jest coraz lepiej. Bmw 3er produkuje się głównie w Monachium i tego modelu dotyczy wątek wiec argument w tym przypadku nie trafiony. Transport nie odbywa się drogą morską.


Hmm, konferencje ? Nie wiem nie obchodzi mnie to mogą nawet się łączyć 5 razy w tygodniu albo wcale, efekt końcowy jest taki, ze każdy chce sprzedać i auto wyprodukować dla klienta we właściwej konfiguracji i czasie.


Zgodzę się, ze dużo zależy od człowieka. Jak jest nieogarnięty sprzedawca nie czytający maili to właśnie tak może być. Każdy kierownik salonu ma na pewno takie samo info w Polsce.


Dodam jeszcze, co do Twojego zdziwienia ze jednym się auto produkuje drugim nie. Okazuje się, ze 90% z nich to auta nie objętymi restrykcjami. Jak pytamy jaki config to bez systemów, bez lędźwi i haka ale jednak z HK - tyle z restrykcji. Już poszła informacja, ze rzekomo z HK się uporali. Zamówione w styczniu... albo w grudniu. Wersja M340i lub M340d rzeczywiście może być troszkę inaczej traktowana w to jestem wstanie uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transport morski to byl przykład, przełóż sobie na drogowy, lotniczy , kolejowy. Tak Monachium jest blisko, ale operator logistyczny tez ma moce przerobowe :mrgreen:


Tak w BMW, salony maja przydzielone sloty na modele, miesiace oraz mozliwosci, dlatego rozne terminy, rozne restrykcje. Nie ma znaczenia czy 318i czy m3. Jak salon pupa to dostaniesz wszystkie restrykcje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wiesz co piszesz. Myslisz ze produkcja idzie pod konkretne salony tak malo znaczacego kraju jak Polska...nie tegy logistyka. Jedni dostaja restrykcje inni mniej bo akurat trafia partia komponentow, to nie tak ze wogole ich nie ma tylko malo jest....a Niemcy czy USA....tez maja te same restrykcje,w usa na asystenta proffessionsl mieli wczesniej od UE....i myslisz ze dla salonu w PL puszcza bez ograniczen bo sie lubia...malo by tych samochodow bylo produkowanych jskby indywidualnie to rozpatrywali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego nie zamawiacie w innych krajach przecież tam jest inaczej - inaczej słońce świeci.

Oczywiście nie mowa o USA bo to inny kontynent inna logistyka inne fabryki. Tam rzeczywiście może być inaczej.

Ale dlaczego nie wyślecie zapytania do salonu w DE powiedzmy na Bawarii. Tam przecież będzie bliżej do tej mitycznej centrali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy salon ma sloty produkcyjne. Pogadaj z handlowcem to sie dowiesz. I nie rozmawiałem tylko z jednym :mrgreen:

Slot slotem ale na restrykcje nie pomoże.

Dokładnie. To wlanie wyjaśniłem wyżej. Najwidoczniej kolega uwierzył bajkom swojemu sprzedawcy, żeby u nich zakupił samochód bez restrykcji. Fakt jest taki, ze na to wpływu nie maja to po pierwsze a po drugie mogłeś mieć po prostu szczęście ze ominęły Cię restrykcje lub nie miałeś takiego wyposażenia na tą daną chwile zamawiania auta. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transport morski to byl przykład, przełóż sobie na drogowy, lotniczy , kolejowy. Tak Monachium jest blisko, ale operator logistyczny tez ma moce przerobowe :mrgreen:


Tak w BMW, salony maja przydzielone sloty na modele, miesiace oraz mozliwosci, dlatego rozne terminy, rozne restrykcje. Nie ma znaczenia czy 318i czy m3. Jak salon pupa to dostaniesz wszystkie restrykcje :mrgreen:

Problem logistyczny ? Nie wiem gdzie, bo kolezka w całym zeszłym roku (2020 - pseudokryzysowy) dokupił 12 zestawów( w tym 5 lohr) mając 10 od 2015r. W jeden rok prawie podwoił flotę. Ah ten transport... każdy mówi, ze ciężko i się nie opłaca :norty: :mad2:


Lotniczy czy autokarowy to tak, ale nie transport przewozu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem z transportem morskim, ktory po kryzysie 2008/09 sie nie odbudowal. Brakuje jednostek plywajacych, kontenerow. Ceny frachtu rosly jeszcze przed zatkaniem Kanalu Sueskiego.


Nawet jesli samochody skladane sa w Niemczech, to i tak gros podzespolow czy tych mitycznych polprzewodnikow przywozona jest do UE transportem morskim. A jak braknie czipa to produkcja stoi...


10 lohr - jakkolwiek gratuluje ze znajomemu firma sie rozwija - to nawet nie kropla w kontekscie globalnej logistyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transport morski to byl przykład, przełóż sobie na drogowy, lotniczy , kolejowy. Tak Monachium jest blisko, ale operator logistyczny tez ma moce przerobowe :mrgreen:


Tak w BMW, salony maja przydzielone sloty na modele, miesiace oraz mozliwosci, dlatego rozne terminy, rozne restrykcje. Nie ma znaczenia czy 318i czy m3. Jak salon pupa to dostaniesz wszystkie restrykcje :mrgreen:

Problem logistyczny ? Nie wiem gdzie, bo kolezka w całym zeszłym roku (2020 - pseudokryzysowy) dokupił 12 zestawów( w tym 5 lohr) mając 10 od 2015r. W jeden rok prawie podwoił flotę. Ah ten transport... każdy mówi, ze ciężko i się nie opłaca :norty: :mad2:


Lotniczy czy autokarowy to tak, ale nie transport przewozu rzeczy.

 

Lotniczy to nie tylko przewóz osob. W samolotach pasażerskich lata Cargo ;).


A co do auta mam 330i full - hk, duza nawi, asystenci profesional, oba lędźwie, etc

Edytowane przez szybki_lopez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem z transportem morskim, ktory po kryzysie 2008/09 sie nie odbudowal. Brakuje jednostek plywajacych, kontenerow. Ceny frachtu rosly jeszcze przed zatkaniem Kanalu Sueskiego.


Nawet jesli samochody skladane sa w Niemczech, to i tak gros podzespolow czy tych mitycznych polprzewodnikow przywozona jest do UE transportem morskim. A jak braknie czipa to produkcja stoi...


10 lohr - jakkolwiek gratuluje ze znajomemu firma sie rozwija - to nawet nie kropla w kontekscie globalnej logistyki.

 


Dokladnie tak. Kupuje auta teraz, bo sprzętu brak, za kilka lat rynek sie odbuduje i bedzie placz.



Najlepiej zarabia sie na wojnie i kryzysie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotniczy to nie tylko przewóz osob. W samolotach pasażerskich lata Cargo ;).


A co do auta mam 330i full - hk, duza nawi, asystenci profesional, oba lędźwie, etc

Ehh... czyli miałeś szczęście, wspominałem że data zamówienia jest bardzo ważna, bodajże jeden kolega z grudnia czeka jeszcze na auto 318i. W grudniu nie było żadnych restrykcji jak zamawiałeś auto. Salony bazują na numerze order z datą podpisania umowy.


Rozumiem, że odebrałeś już auto ? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotniczy to nie tylko przewóz osob. W samolotach pasażerskich lata Cargo ;).


A co do auta mam 330i full - hk, duza nawi, asystenci profesional, oba lędźwie, etc

Ehh... czyli miałeś szczęście, wspominałem że data zamówienia jest bardzo ważna, bodajże jeden kolega z grudnia czeka jeszcze na auto 318i. W grudniu nie było żadnych restrykcji jak zamawiałeś auto. Salony bazują na numerze order z datą podpisania umowy.


Rozumiem, że odebrałeś już auto ? :norty:

 


Zamowienie koniec grudnia. Auto po majowce bedzie do odbioru :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby obalić mityczna tezę kolegi ze salon magicznie ma wpływ, to podam przykład swój. Zamówienie 2 identycznych modeli dobrze i podobnie wyposażonych z różnymi silnikami. Zamówienie połowa lutego. Jeden wyprodukował się w połowie marca, odbiór koniec kwietnia (transport morski), druga sztuka nie wiadomo kiedy się wyprodukuje. Jak dobrze pójdzie to lipiec a może później.


Istotna różnica to jedno miało pneumatyke (czeka na przydział do produkcji), a drugie nie miało pneumatyki.


Dealer patrzy tylko w system i obserwuje zmianę statusu zamówienie (3cyfrowy numer). Także cała magia to możliwość podpięcia się pod slot dealera. Dealer rezerwuje konkretne modele i silniki i jak nie trafi się klient, to idzie na stock dealera lub do salonu. Potem już kwestia szczęścia czy nie trafi na restrykcje i czy system w fabryce przydzieli dany konfig do produkcji na dany miesiąc (algorytm zna i pewnie ciagle optymalizuje centrala).


Także jeśli ktoś miał szczęście i poszło szybko, to reszta to PR dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja auto zamawiałem 30.01, już się wyprodukowało i jedzie do PL, odbiór maks początek maja. 320i, bez HK, lędźwie tylko u kierowcy, ale też dla kierowcy najważniejsze. Przez to że zrezygnowałem z lędźwi u pasażera mogłem dobrać w gratisie podgrzewane fotele i kierownicę więc w sumie git :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja auto zamawiałem 30.01, już się wyprodukowało i jedzie do PL, odbiór maks początek maja. 320i, bez HK, lędźwie tylko u kierowcy, ale też dla kierowcy najważniejsze. Przez to że zrezygnowałem z lędźwi u pasażera mogłem dobrać w gratisie podgrzewane fotele i kierownicę więc w sumie git :)

Szczęściarz, ja tez tylko mam lędźwie u kierowcy i nic za to nie dostałam jak na razie. Odbieram we wtorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę Wam już tych odbiorów :)


Moje auto się wyprodukowało 15 kwietnia, ale od wtorku "wisi" na statusie 182 i nikt nie wie tak naprawdę czy już wyjechało z Monachium, czy też jeszcze czeka na transport.


Przy produkcji też się okazało, że wyleciało podparcie lędźwiowe na fotelu pasażera (sam to odkryłem dzięki mDecoder - dealer chyba nie miał o tym wiedzy), więc ciekawy jestem jak do sprawy podejdą przy odbiorze auta.


Może jeszcze w kwietniu dojedzie, co sądzicie?


PS. Status 182 to auto w transporcie, czy w oczekiwaniu na transport?


Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja auto zamówiłem 10.03.2021 wczoraj rozmawiałem z handlowcem i auto jest już w transporcie. Odbiór początek maja.

 

O wow nieźle. Czyli cuda się zdarzają :mrgreen: To może handlowiec mnie nie ściemnia z tym odbiorem w połowie maja - zamówione w marcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem telefon, że auto w transporcie do pl i mówi, że do nich (Warszawa) wszystkie jadą bez podparcia u pasażera. HK jest normalnie.

Czyli u mnie wyszło to tak: zamówienie 12.01 -> 06.04 info o produkcji i podanie VIN -> 20.04 wyprodukowane (spr przez mdecoder)-> odbiór początek maja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem telefon, że auto w transporcie do pl i mówi, że do nich (Warszawa) wszystkie jadą bez podparcia u pasażera. HK jest normalnie.

Czyli u mnie wyszło to tak: zamówienie 12.01 -> 06.04 info o produkcji i podanie VIN -> 20.04 wyprodukowane (spr przez mdecoder)-> odbiór początek maja

 

A jaki masz status zamówienia? I gdzie w Warszawie zamawiałeś? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem telefon, że auto w transporcie do pl i mówi, że do nich (Warszawa) wszystkie jadą bez podparcia u pasażera. HK jest normalnie.

Czyli u mnie wyszło to tak: zamówienie 12.01 -> 06.04 info o produkcji i podanie VIN -> 20.04 wyprodukowane (spr przez mdecoder)-> odbiór początek maja

a masz pneumatyke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.