Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie ostatnio był 112 i 18 tydzień potem spadło na 105 i dzisiaj info od handlowca iż znowu 112 i 23 tydzień.

Czerwiec jest ostatnim miesiącem produkcji przed lifta,

Chyba też już bym wolał wskoczyć na lift bo zawsze to świeższe auto i cena powinna też dłużej się utrzymać, co myślicie?

 

Wg danych z fabryki przed lift będzie produkowany do października.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie ostatnio był 112 i 18 tydzień potem spadło na 105 i dzisiaj info od handlowca iż znowu 112 i 23 tydzień.

Czerwiec jest ostatnim miesiącem produkcji przed lifta,

Chyba też już bym wolał wskoczyć na lift bo zawsze to świeższe auto i cena powinna też dłużej się utrzymać, co myślicie?

 

Wg danych z fabryki przed lift będzie produkowany do października.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj indywidual (też full skóra Merino) nawet nie ruszył a też z lutego. M340 ale lakier nie individual

To nie jest individual takie pojazdy idą na zwykłej lini.

W standardowym konfiguratorze nie ma elementów, które spowodują przesunięcie auta na linie individual mimo że kilka z nich ma taki dopisek w nazwie.

Individual ma osobny konfigurator i są to międzyinnymi niestandardowe kolory lakieru, skóry czy listwy wewnętrzne takie, które nie występują w standardowym konfiguratorze. Individual dopuszcza też np obszywanie skórą dodatkowych elementów jak tunel środkowy itd.

Dokładnie to mam dokonfigurowane obszycia niestandardowych elementów wnętrza z Individual Manufaktur i jak mówię - to nic nie zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj indywidual (też full skóra Merino) nawet nie ruszył a też z lutego. M340 ale lakier nie individual

To nie jest individual takie pojazdy idą na zwykłej lini.

W standardowym konfiguratorze nie ma elementów, które spowodują przesunięcie auta na linie individual mimo że kilka z nich ma taki dopisek w nazwie.

Individual ma osobny konfigurator i są to międzyinnymi niestandardowe kolory lakieru, skóry czy listwy wewnętrzne takie, które nie występują w standardowym konfiguratorze. Individual dopuszcza też np obszywanie skórą dodatkowych elementów jak tunel środkowy itd.

 


Panowie individual czy seria wszystko produkowane jest na tej samej linii produkcyjnej. Nie ma czegoś takiego jak osobna linia produkcyjna. Osobna linia była tylko dla M3/M4 do 2015, od 2016 roku wszystkie M są produkowane na tej samej linii tyczy się to M3(g80/g81), g20/g21/g26 oraz i4. Nie ma żadnej manufaktury individual ostatnia manufaktura jaka została w Monachium do końca roku produkuje silniki dla Rolls Royce a od przyszłego roku produkcje tych silników przejmuje fabryka w Goodwood. Silniki 4 oraz 6 cylindrowe od 2024 przejmuje fabryka silników BMW w Austrii Steyer. Od 2024 w Monachium będą produkowane tylko napędy elektryczne. Przebudowa fabryki jak i całej lini produkcyjnej zaczyna się etapami od stycznia 2024 a zakończy w czerwcu 2025. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moj indywidual (też full skóra Merino) nawet nie ruszył a też z lutego. M340 ale lakier nie individual

To nie jest individual takie pojazdy idą na zwykłej lini.

W standardowym konfiguratorze nie ma elementów, które spowodują przesunięcie auta na linie individual mimo że kilka z nich ma taki dopisek w nazwie.

Individual ma osobny konfigurator i są to międzyinnymi niestandardowe kolory lakieru, skóry czy listwy wewnętrzne takie, które nie występują w standardowym konfiguratorze. Individual dopuszcza też np obszywanie skórą dodatkowych elementów jak tunel środkowy itd.

 


Panowie individual czy seria wszystko produkowane jest na tej samej linii produkcyjnej. Nie ma czegoś takiego jak osobna linia produkcyjna. Osobna linia była tylko dla M3/M4 do 2015, od 2016 roku wszystkie M są produkowane na tej samej linii tyczy się to M3(g80/g81), g20/g21/g26 oraz i4. Nie ma żadnej manufaktury individual ostatnia manufaktura jaka została w Monachium do końca roku produkuje silniki dla Rolls Royce a od przyszłego roku produkcje tych silników przejmuje fabryka w Goodwood. Silniki 4 oraz 6 cylindrowe od 2024 przejmuje fabryka silników BMW w Austrii Steyer. Od 2024 w Monachium będą produkowane tylko napędy elektryczne. Przebudowa fabryki jak i całej lini produkcyjnej zaczyna się etapami od stycznia 2024 a zakończy w czerwcu 2025. Pozdrawiam

 

Czyli handlowcy opowiadają bzdury a słyszałem to od 2 dość poważnych osób. Jeden doradca od M pokazywał mi nawet terminy zamowienia i dostaw dla M3/M4 zwykłych i dla individuali i poza jednym wszystkie byly szybko a standardowe wisiały i wisialy. Faktem jest że wiele individuali wyprodukowalo się szybciej nawet na tym forum ciekawe czemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli handlowcy opowiadają bzdury a słyszałem to od 2 dość poważnych osób. Jeden doradca od M pokazywał mi nawet terminy zamowienia i dostaw dla M3/M4 zwykłych i dla individuali i poza jednym wszystkie byly szybko a standardowe wisiały i wisialy. Faktem jest że wiele individuali wyprodukowalo się szybciej nawet na tym forum ciekawe czemu.

 

Szybszy czas produkcji nie musi wynikać z oddzielnej linii produkcyjnej, tylko po prostu z priorytetyzacji produkcji dla samochodów o wyższej marży, jakimi są individuale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy na chwilę obecną są jeszcze restrykcje na kamerę 360 dla M340? Czy ktoś odbierał ostatnio samochód lub ma odebrać z tym dodatkowym wyposażeniem?

 

Moje M340i ma kamery 360 i właśnie wpadło na status 150.

Już podczas zamawiania auta w lutym nie było restrykcji na większosc rzeczy (dla M340).

A ostatnio nawet na ladowarke indukcyjna zniesli restrykcje ale mi juz nie udalo sie jej dolozyc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie individual czy seria wszystko produkowane jest na tej samej linii produkcyjnej. Nie ma czegoś takiego jak osobna linia produkcyjna. Osobna linia była tylko dla M3/M4 do 2015, od 2016 roku wszystkie M są produkowane na tej samej linii tyczy się to M3(g80/g81), g20/g21/g26 oraz i4. Nie ma żadnej manufaktury individual ostatnia manufaktura jaka została w Monachium do końca roku produkuje silniki dla Rolls Royce a od przyszłego roku produkcje tych silników przejmuje fabryka w Goodwood. Silniki 4 oraz 6 cylindrowe od 2024 przejmuje fabryka silników BMW w Austrii Steyer. Od 2024 w Monachium będą produkowane tylko napędy elektryczne. Przebudowa fabryki jak i całej lini produkcyjnej zaczyna się etapami od stycznia 2024 a zakończy w czerwcu 2025. Pozdrawiam

 

No tak myślałem że to kit =) Ale przez chwilę zwątpiłem gdy sobie zażartowałeś na stronie wcześniej:

 

Inna taśma produkcyjna!!!! :-) :-) :-)

 

Handlowcy w swoim systemie widzą rozróżnienie dla zwykłych aut i dla individuali i wydaje im się że w fabryce tez tak. A tu guzik. Wszystko na jednej 'sztancy' robione ;D To potwierdza fakt że wiemy wspólnie tutaj dużo więcej niż nie jeden dealer.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moj indywidual (też full skóra Merino) nawet nie ruszył a też z lutego. M340 ale lakier nie individual

To nie jest individual takie pojazdy idą na zwykłej lini.

W standardowym konfiguratorze nie ma elementów, które spowodują przesunięcie auta na linie individual mimo że kilka z nich ma taki dopisek w nazwie.

Individual ma osobny konfigurator i są to międzyinnymi niestandardowe kolory lakieru, skóry czy listwy wewnętrzne takie, które nie występują w standardowym konfiguratorze. Individual dopuszcza też np obszywanie skórą dodatkowych elementów jak tunel środkowy itd.

 


Panowie individual czy seria wszystko produkowane jest na tej samej linii produkcyjnej. Nie ma czegoś takiego jak osobna linia produkcyjna. Osobna linia była tylko dla M3/M4 do 2015, od 2016 roku wszystkie M są produkowane na tej samej linii tyczy się to M3(g80/g81), g20/g21/g26 oraz i4. Nie ma żadnej manufaktury individual ostatnia manufaktura jaka została w Monachium do końca roku produkuje silniki dla Rolls Royce a od przyszłego roku produkcje tych silników przejmuje fabryka w Goodwood. Silniki 4 oraz 6 cylindrowe od 2024 przejmuje fabryka silników BMW w Austrii Steyer. Od 2024 w Monachium będą produkowane tylko napędy elektryczne. Przebudowa fabryki jak i całej lini produkcyjnej zaczyna się etapami od stycznia 2024 a zakończy w czerwcu 2025. Pozdrawiam

 


Daj znać jak to jest z rozpoczęciem produkcji polift bo na forum i prawdopodobnie w salonach też różne teorie krążą ;)

Coś się zmieniło, czy planowo jak wcześniej pisałeś ok października?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dealerzy to jakby nic nie wiedzieli, wczoraj oglądałem w salonie X3, bo nie mieli żadnej 3er, pytam się sprzedawcy, czy coś się zanosi na lifta 3, a jego odpowiedz była mniej więcej w stylu „jak to lift”. Dodał, ze centrala trzyma ich w niepewności, potrafi być o godzinie 16 telefon, ze od jutra zmiana cennika i klienci maja czas do północy na decyzje jeśli chcą starą cenę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dealerzy to jakby nic nie wiedzieli, wczoraj oglądałem w salonie X3, bo nie mieli żadnej 3er, pytam się sprzedawcy, czy coś się zanosi na lifta 3, a jego odpowiedz była mniej więcej w stylu „jak to lift”. Dodał, ze centrala trzyma ich w niepewności, potrafi być o godzinie 16 telefon, ze od jutra zmiana cennika i klienci maja czas do północy na decyzje jeśli chcą starą cenę.

Chyba wiedza o lifcie 3er jest znana w każdym Salonie, musiałeś trafić na kogoś mało ogarniętego :D

Co do "nagłych" zmian cennika to ma swoje plusy - gdzieś czytałem, że jest to forma kary za generowanie sztucznych zamówień, żeby utrzymać stary poziom cen.

Wiadomo że chodzi o kasę, więc BMW PL woli zmienić nagle cennik i zarabiać, a tak Sprzedawcy generowali by "sztuczne" zamówienia dla utrzymania cen.

Co przy liczbie dostępnych slotów (było o tym wcześniej pisane) jest zasadne.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patryk0402_ jak masz taką wiedzę to napisz mi proszę, kiedy startuje produkcja lci i co z zamówieniami z datą odbioru lipiec/sierpień

Sam nie zamawiałem 3er - ale warto wczytać się w posty kolegi Marcina, który pracuje w fabryce. Start produkcji to jakoś okres jesienny - październik?

Co do zamówień z datą odbioru lipiec/sierpień, to Twój Sprzedawca będzie miał wiedzę, czy wyprodukuje się wersja przed czy po lifcie.

Ktoś wspominał, że teraz BMW PL zmieniło politykę i to bardziej Dealer wysyła już swoje zamówienia do produkcji - ale ile w tym prawdy jest?

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy na chwilę obecną są jeszcze restrykcje na kamerę 360 dla M340? Czy ktoś odbierał ostatnio samochód lub ma odebrać z tym dodatkowym wyposażeniem?

Zamawiałem jakieś 3 tyg. temu i praktycznie większość restrykcji zniesiona. Mam kamery 360 oraz ładowanie indukcyjne. Z obecnych ograniczeń to tylko brak dotykowego iDrive'a, dodatkowe funkcjonalności fotela pasażera oraz tymczasowa rezygnacja z części funkcji Bluetooth, przygotowanie pod RSU (cokolwiek to znaczy :|)


Co do dotykowego iDrive'a sprzedawca poinformował mnie, że jakoś w wakacje wraca on do serii 5, więc jest spora szansa (nic potwierdzone na 100%), że za jakiś czas też wróci do serii 3.


A co do wiedzy sprzedawców. Mój mi zawsze mówi w ten sposób: "Oficjalnie nic nie wiem, BMW Polska nam takich informacji nie przedstawiło. Ale nieoficjalnie to...". A nieoficjalnie mi mówi wiele, bo znamy się od lat, nie jedno auto u nich kupiłem, więc pewne kwestie może mi powiedzieć. Bierzcie poprawkę, że jeżeli gadacie z przypadkowym sprzedawcą, kimś z kim się nie znacie, to wam nic nie powie co nie jest oficjalne. I zapewne są tacy, z którymi znacie się jak łyse konie, co w ramach programu OWD też wam nic nieoficjalnego nie powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio był 112 i 18 tydzień potem spadło na 105 i dzisiaj info od handlowca iż znowu 112 i 23 tydzień.

Czerwiec jest ostatnim miesiącem produkcji przed lifta,

Chyba też już bym wolał wskoczyć na lift bo zawsze to świeższe auto i cena powinna też dłużej się utrzymać, co myślicie?

 

Dzisiaj już to chyba tak nie działa. Sprzedaje właśnie Civika X przedlifta, trzyma cene jak złoto :P

Świat spalinowych silników dobiega końca więc spalinówki będą trzymać cenę.


Popyt napędza podaż, im mnie spalinówek na rynku tym więcej chętnych na ich zakup. Przy czasie życia i koszcie wymiany baterii rynek wtórny przestanie istnieć.


Takie moje zdanie. A ja z premedytacją zamawiałem w lutym żeby się załapać na preLCI :)

Jak BMW mogło odejść od klasyki i usunąć prawie wszystkie fizyczne przyciski - koszmar.


Nowe i7? No bez jaj - to już nie jest BMW :( kiedyś pewnie sam coś takiego kupię bo nie będzie wyjścia ale będę się bronił tak długo jak się tylko da.


Zresztą zrezygnowałem z C AMG na rzecz BMW M340i między innymi ze wzgledu na full dotyk w Mercedesie vs. fizyczne przyciski w BMW :)

 


Tyle, że jeszcze nikt nie wie, jak faktycznie będzie wyglądał lift i czy zmienią się zegary na takie z i4 :-) Wszystko, o czym się mówi, to jedynie spekulacje, więc nie wiem, kto ci naopowiadał tych historii. A porównując z poprzednimi modelami, lifty zazwyczaj wprowadzały jedynie kosmetyczne zmiany. Przypuszczam, że zmienią się lekko przetłoczenia na karoserii i reflektory. Co do środka, to raczej mało prawdopodobne, bo to już za duża ingerencja. Także może się również okazać, że ten lift będzie korzyścią :-) Sam oczywiście wolałbym, żebym mój 23 tydzień się potwierdził i wskoczył wreszcie VIN, ale jak mi się przesunie na polift raczej nie będę płakał. (ktoś tu też pisał, że ma być opcja wyboru jeśli chodzi o zegary - ale mogło to też dotyczyć wyboru miedzy gorszymi zegarami a live cockpit pro, który i tak mam domyślnie w M340)


A co do ładowarki indukcyjnej, której nie mogłeś domówić, to polecam moje rozwiązanie. Też nie mogłem jej wybrać we wrześniu, więc kupiłem na amazon dedykowany zamiennik, który wchodzi w miejsce oryginału i ma jeszcze wyłącznik ON/OFF, którego fabryczne nie mają. A to ważne, bo wszyscy użytkownicy oryginalnych narzekają, że grzeją telefony i to do tego stopnia, że czasem aż carplay przestaje działać :-)



Także tym sposobem od stycznia mam łądowarkę do mojego M340 a auta nadal brak :-) :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepsze bo nie zajmujesz sobie usb. Nie podoba mi się jedynie że on tam na spartana przedziurawił kable zasilające zapalniczkę żeby mieć zasilanie. Można to lepiej zrobić jakimś rozgałęźnikiem.


Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odbierałem auto to handlowiec poinformował mnie ze każde nowe zamówienia nie będą już miały gwarancji ceny :shock: ...

Tutaj trzeba by się już wczytać w warunki umowy.

Ale trochę słaba polityka, zamawiasz auto dziś za kwotę Xzł a odbierasz za rok i masz płacić np 1.2Xzł (+20%) :mad2: .

Jeśli to prawda, to zakładam że liczba klientów będzie spadać ...

 

Chyba nie zdajecie sobie sprawy, że akurat BMW jako jedna z nielicznych marek miała jeszcze tę gwarancję ceny. Mercedes już od dawna tego nie gwarantuje, jak zresztą większość innych "zwyklackich" marek. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, to dla dealerów strzał w kolano, więc się nie dziwię, że od tego odchodzą.


Pozostaje mi się tylko cieszyć, że też mam jeszcze gwarancję ceny i leasingu i cierpliwie czekać :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepsze bo nie zajmujesz sobie usb. Nie podoba mi się jedynie że on tam na spartana przedziurawił kable zasilające zapalniczkę żeby mieć zasilanie. Można to lepiej zrobić jakimś rozgałęźnikiem.


 

Ale ja nie zamierzam zajmować sobie USB, pojadę do ogarniętego elektryka i mi założy mini gniazdo usb pod spodem wpięte bezpośrednio w kable pod fabrycznym gniazdem. Także gniazdo będzie nadal wolne :-)

Edytowane przez Wookie71

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio był 112 i 18 tydzień potem spadło na 105 i dzisiaj info od handlowca iż znowu 112 i 23 tydzień.

Czerwiec jest ostatnim miesiącem produkcji przed lifta,

Chyba też już bym wolał wskoczyć na lift bo zawsze to świeższe auto i cena powinna też dłużej się utrzymać, co myślicie?

 

Dzisiaj już to chyba tak nie działa. Sprzedaje właśnie Civika X przedlifta, trzyma cene jak złoto :P

Świat spalinowych silników dobiega końca więc spalinówki będą trzymać cenę.


Popyt napędza podaż, im mnie spalinówek na rynku tym więcej chętnych na ich zakup. Przy czasie życia i koszcie wymiany baterii rynek wtórny przestanie istnieć.


Takie moje zdanie. A ja z premedytacją zamawiałem w lutym żeby się załapać na preLCI :)

Jak BMW mogło odejść od klasyki i usunąć prawie wszystkie fizyczne przyciski - koszmar.


Nowe i7? No bez jaj - to już nie jest BMW :( kiedyś pewnie sam coś takiego kupię bo nie będzie wyjścia ale będę się bronił tak długo jak się tylko da.


Zresztą zrezygnowałem z C AMG na rzecz BMW M340i między innymi ze wzgledu na full dotyk w Mercedesie vs. fizyczne przyciski w BMW :)

 


Tyle, że jeszcze nikt nie wie, jak faktycznie będzie wyglądał lift i czy zmienią się zegary na takie z i4 :-) Wszystko, o czym się mówi, to jedynie spekulacje, więc nie wiem, kto ci naopowiadał tych historii. A porównując z poprzednimi modelami, lifty zazwyczaj wprowadzały jedynie kosmetyczne zmiany. Przypuszczam, że zmienią się lekko przetłoczenia na karoserii i reflektory. Co do środka, to raczej mało prawdopodobne, bo to już za duża ingerencja. Także może się również okazać, że ten lift będzie korzyścią :-) Sam oczywiście wolałbym, żebym mój 23 tydzień się potwierdził i wskoczył wreszcie VIN, ale jak mi się przesunie na polift raczej nie będę płakał. (ktoś tu też pisał, że ma być opcja wyboru jeśli chodzi o zegary - ale mogło to też dotyczyć wyboru miedzy gorszymi zegarami a live cockpit pro, który i tak mam domyślnie w M340)


A co do ładowarki indukcyjnej, której nie mogłeś domówić, to polecam moje rozwiązanie. Też nie mogłem jej wybrać we wrześniu, więc kupiłem na amazon dedykowany zamiennik, który wchodzi w miejsce oryginału i ma jeszcze wyłącznik ON/OFF, którego fabryczne nie mają. A to ważne, bo wszyscy użytkownicy oryginalnych narzekają, że grzeją telefony i to do tego stopnia, że czasem aż carplay przestaje działać :-)



Także tym sposobem od stycznia mam łądowarkę do mojego M340 a auta nadal brak :-) :-)

 

Pojawiły się już zdjęcia po lifta z zewnątrz tylko wersja L na rynek chiński. Na grupie FB royal cars są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepsze bo nie zajmujesz sobie usb. Nie podoba mi się jedynie że on tam na spartana przedziurawił kable zasilające zapalniczkę żeby mieć zasilanie. Można to lepiej zrobić jakimś rozgałęźnikiem.


 

Ale ja nie zamierzam zajmować sobie USB, pojadę do ogarniętego elektryka i mi założy mini gniazdo usb pod spodem wpięte bezpośrednio w kable po fabrycznym gniazdem. Także gniazdo będzie nadal wolne :-)

 


taaa i jeszcze stracisz gwarancję....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się już zdjęcia po lifta z zewnątrz tylko wersja L na rynek chiński. Na grupie FB royal cars są.

 


Ja pier.... zdjęcia lci z tyłu to tragedia, te wloty są koszmarne....dyfuzor i wydechy też... mam nadzieję, że na EU to inaczej wygląda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.