Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój konfig m340i wychodzi o jakieś 3 tys zł więcej w konfiguratorze LCI (pamietajmy o braku brak laserów co pomniejsza różnicę w cenie) w porównaniu do przedlifta. Mimo to, nie ma tragedii. Niektóre opcje wyposażenia są nawet tańsze ( harman kardon i odpowiednik koloru oxide grey). Największa zwyżka ceny jest obecnie w postaci braku rabatu na zamawiane auto ;)

 

Ale ja nie pisałem o w pełni skonfigurowanym aucie, tylko o cenie bazowej. Zakładam, że producent i tak sobie wszystko odbije na wyposażeniu :-) No i rabaty oczywiście, ale te już są słabe od października.

Cena bazowa M340i była 289 po ostatnich podwyżkach.

Opublikowano
Mój konfig m340i wychodzi o jakieś 3 tys zł więcej w konfiguratorze LCI (pamietajmy o braku brak laserów co pomniejsza różnicę w cenie) w porównaniu do przedlifta. Mimo to, nie ma tragedii. Niektóre opcje wyposażenia są nawet tańsze ( harman kardon i odpowiednik koloru oxide grey). Największa zwyżka ceny jest obecnie w postaci braku rabatu na zamawiane auto ;)

 

Ale ja nie pisałem o w pełni skonfigurowanym aucie, tylko o cenie bazowej. Zakładam, że producent i tak sobie wszystko odbije na wyposażeniu :-) No i rabaty oczywiście, ale te już są słabe od października.

Cena bazowa M340i była 289 po ostatnich podwyżkach.

 

Skonfigurowałem sobie właśnie sedana na wzór mojego G21 i wyszedł mi wg nowego cennika 360K. Oczywiście są adaptacyjne ledy zamiast laserów, ale to chyba jedyna zmiana no i nie ma już mojego koloru Aventurine Red, który kosztował 9K a obecny czerwony Melrbourne 4,4k, więc tu też oszczędzam. Więc jeśli G21 w bazie miałaby kosztować 5K więcej od sedana to mam cenę o 5k niższą od preLCI przez kolor.

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo porównywać identyczne wersje albo wcale inaczej to bezsensu. Poza tym te próbne konfiguratory mają błędy nie liczą odpowiednio tak było w serii 4 g26 jak wchodziła i teraz w G80 też źle nalicza pakiety. Trzeba czekać na pełny konfigurator.
Opublikowano

Mogę napisać nieco więcej na temat mojego zamówienia, według dealera moje zamówienie zostało odgórnie anulowane przez fabrykę mam dostać zwrot zaliczki, w nagrodę mogę się ustawić w kolejkę do produkcji wersji lCI, która powinna dojechać w okolicę Marca 2023, ale dealer jako termin dostarczenia auta na umowie wpisuję do 12 miesięcy. Zaczynam szukać aut gotowych od ręki, tylko szkoda rabatów, warunków finansowania oraz oczywiście czasu.


Miej niedzieli i smacznego rosołu :wink:

Opublikowano

W próbnym konfiguratorze M3 G80 nie ma już ogrzewanych tylnych siedzeń. Czy to jedna ze zmian wprowadzanych z liftem? Czy to jednak tylko ułomność nie w pełni gotowego konfiguratora?


EDIT: W niemieckim konfiguratorze też nie ma tej opcji. Chyba jak produkcja nie trafi na czerwiec/pre-LCI to trzeba się będzie zastanowić nad zmianą zamówienia na inny samochód… szkoda, że BMW robi taki bajzel. Wiedząc, że mają 150k zaległych zamówień wprowadzają zmiane produkcyjna tak jakby zamówienia wciąż były realizowane w 3-4 miesiace (jak kiedyś). W tamtych czasach faktycznie konfigurator od maja na LCI znaczyłby, ze każdy samochód zamówiony pre-LCI przyjedzie pre-LCI, a każdy LCI -> LCI. Ale zakładam, ze nie mogli z góry powiedzieć klientom, ze na LCI będą czekać 8 miesiacy, dopóki wszystkie zamówione pre-LCI nie zjada z taśmy. Co za burdel.

Opublikowano
Mogę napisać nieco więcej na temat mojego zamówienia, według dealera moje zamówienie zostało odgórnie anulowane przez fabrykę mam dostać zwrot zaliczki, w nagrodę mogę się ustawić w kolejkę do produkcji wersji lCI, która powinna dojechać w okolicę Marca 2023, ale dealer jako termin dostarczenia auta na umowie wpisuję do 12 miesięcy. Zaczynam szukać aut gotowych od ręki, tylko szkoda rabatów, warunków finansowania oraz oczywiście czasu.


Miej niedzieli i smacznego rosołu :wink:

 

A dealer podał Ci jaki był powód anulowania zamówienia przez fabrykę? Miałeś coś z restrykcji czego nie chciałeś usunąć? Dziwne jest to, że Twoje zamówienie zostało anulowane w dniu zaprezentowania modelu LCI, a w przypadku innych zamówień dealerzy czekają na decyzję jaką podejmie BMW (ja dostałem taką informacje i z tego co czytam to też kilka innych osób na forum). Więc wygląda na to, że albo twój dealer wie więcej niż inni, albo coś kręci.

Opublikowano
Mogę napisać nieco więcej na temat mojego zamówienia, według dealera moje zamówienie zostało odgórnie anulowane przez fabrykę mam dostać zwrot zaliczki, w nagrodę mogę się ustawić w kolejkę do produkcji wersji lCI, która powinna dojechać w okolicę Marca 2023, ale dealer jako termin dostarczenia auta na umowie wpisuję do 12 miesięcy. Zaczynam szukać aut gotowych od ręki, tylko szkoda rabatów, warunków finansowania oraz oczywiście czasu.


Miej niedzieli i smacznego rosołu :wink:

 



Obawiam się że jesteś zaledwie pierwszym przypadkiem z wielu. Myśle, że opowieści o produkcji naszych aut do jesieni można włożyć między bajki. Wyprodukują do końca czerwca tylko te auta, które będzie im się najbardziej opłacało albo po znajomości. Nie ma co się dziwić, bezlitosny biznes. Z drugiej strony, naprawde w dobrym tonie ze strony dealera byłoby zaproponowanie czegoś w zamian - może inne auto, może raba w wysokości chociaż tych 5-7 % albo jakieś dodatki. Sprawa została załatwiona po macoszemu ale być może i mnie czeka ten los. Zrodzisz w końcu co to za partaki cie tak załatwiły?

Opublikowano
w nowym konfiguratorze wyszło mi 7 tysięcy drożej,a więc faktycznie znośnie. Ale jakież to pocieszenie skoro nie moge nadal liczyć na 50 tysięcy upustu? Do tego z brakiem gwarancji ceny i obecną inflacją, dealer może za te 12 miesięcy zaśpiewać kolejne 40 tysięcy za konfiguracje...
Opublikowano
Mogę napisać nieco więcej na temat mojego zamówienia, według dealera moje zamówienie zostało odgórnie anulowane przez fabrykę mam dostać zwrot zaliczki, w nagrodę mogę się ustawić w kolejkę do produkcji wersji lCI, która powinna dojechać w okolicę Marca 2023, ale dealer jako termin dostarczenia auta na umowie wpisuję do 12 miesięcy. Zaczynam szukać aut gotowych od ręki, tylko szkoda rabatów, warunków finansowania oraz oczywiście czasu.


Miej niedzieli i smacznego rosołu :wink:

 

A dealer podał Ci jaki był powód anulowania zamówienia przez fabrykę? Miałeś coś z restrykcji czego nie chciałeś usunąć? Dziwne jest to, że Twoje zamówienie zostało anulowane w dniu zaprezentowania modelu LCI, a w przypadku innych zamówień dealerzy czekają na decyzję jaką podejmie BMW (ja dostałem taką informacje i z tego co czytam to też kilka innych osób na forum). Więc wygląda na to, że albo twój dealer wie więcej niż inni, albo coś kręci.

 

To wiadomość od doradcy, prosiłem o napisanie tego w mailu oczywiście, nie zrobił tego. Jedyną restrykcją był H&K ale szybko zareagowałem i w zamian poszło Hifi. Dealer coś kręci, czuję, że moje auto mogło dojechać albo zaraz dojedzie i sprzedali komuś po wyższej cenie, albo trafił się znajomy. Mi wkręcając kit o anulowaniu przez fabrykę. Nie mam numeru order żeby sprawdzić status, ale sprawę zgłosiłem już do BMW Polska i jeśli dealer mnie oszukał, to im nie odpuszczę. Pytanie BMW Polska się do tego odniesie i czy nie spuści mnie w kiblu. Pismo wysłałem na ogólny adres: [email protected] a jutro wyślę w wersji papierowej do siedziby na Wołoskiej w Warszawie. Oprócz mnie dwóch innych kolegów z forum zrobiło to samo, dodam, że to ten sam dealer. Jeśli doszło machlojek, mam nadzieję, że ktoś zajmie stanowisko.

Opublikowano
według dealera moje zamówienie zostało odgórnie anulowane przez fabrykę

 

Nie ma takiej możliwości aby BMW GmbH anulowało twoje zamówienie. Stawiam "orzechy przeciwko kasztanom" iż nic nie otrzymasz na piśmie od dealera.

BMW nie anulowuje zamówień, taka sytuacja nie miała miejsca w ostatnich latach - prócz zamówień z Rosji od 03.2022.

Opublikowano
Mogę napisać nieco więcej na temat mojego zamówienia, według dealera moje zamówienie zostało odgórnie anulowane przez fabrykę mam dostać zwrot zaliczki, w nagrodę mogę się ustawić w kolejkę do produkcji wersji lCI, która powinna dojechać w okolicę Marca 2023, ale dealer jako termin dostarczenia auta na umowie wpisuję do 12 miesięcy. Zaczynam szukać aut gotowych od ręki, tylko szkoda rabatów, warunków finansowania oraz oczywiście czasu.


Miej niedzieli i smacznego rosołu :wink:

 

A dealer podał Ci jaki był powód anulowania zamówienia przez fabrykę? Miałeś coś z restrykcji czego nie chciałeś usunąć? Dziwne jest to, że Twoje zamówienie zostało anulowane w dniu zaprezentowania modelu LCI, a w przypadku innych zamówień dealerzy czekają na decyzję jaką podejmie BMW (ja dostałem taką informacje i z tego co czytam to też kilka innych osób na forum). Więc wygląda na to, że albo twój dealer wie więcej niż inni, albo coś kręci.

 

To wiadomość od doradcy, prosiłem o napisanie tego w mailu oczywiście, nie zrobił tego. Jedyną restrykcją był H&K ale szybko zareagowałem i w zamian poszło Hifi. Dealer coś kręci, czuję, że moje auto mogło dojechać albo zaraz dojedzie i sprzedali komuś po wyższej cenie, albo trafił się znajomy. Mi wkręcając kit o anulowaniu przez fabrykę. Nie mam numeru order żeby sprawdzić status, ale sprawę zgłosiłem już do BMW Polska i jeśli dealer mnie oszukał, to im nie odpuszczę. Pytanie BMW Polska się do tego odniesie i czy nie spuści mnie w kiblu. Pismo wysłałem na ogólny adres: [email protected] a jutro wyślę w wersji papierowej do siedziby na Wołoskiej w Warszawie. Oprócz mnie dwóch innych kolegów z forum zrobiło to samo, dodam, że to ten sam dealer. Jeśli doszło machlojek, mam nadzieję, że ktoś zajmie stanowisko.

 

Proponuje jeszcze wysłać bezpośrednio do Monachium

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj Panowie, nie umiecie nagłaśniać takich spraw.. takie sprawy opisuje się na portalach biznesowych jak linkedin (gdzie nikt nie jest anonimowy) oraz oznacza się CEO BMW polska oraz inne osoby decyzyjne by były świadome co się wyprawia oczekując odpowiedzi.
Opublikowano

Ciekaw jestem czy takie praktyki to tylko nad Wisłą?

Dzisiaj czytałem artykuł o podobnym procedurze ale w nieruchomościach.

Opublikowano
Ciekaw jestem czy takie praktyki to tylko nad Wisłą?

Dzisiaj czytałem artykuł o podobnym procedurze ale w nieruchomościach.

 

Ja pare tygodni temu od kolegi slyszalem fajna historie od dealer'a innej marki. Rabatow generalnie nie udzielaja, ale jak sie klient podzieli rabatem 50/50 z handlowcem pod stolem gotowka - to rabat sie znajduje... Rece opadaja nizej kolan a majtki nizej kostek... Na szczescie jak pisalem - nie w BMW...

Opublikowano
Oj Panowie, nie umiecie nagłaśniać takich spraw.. takie sprawy opisuje się na portalach biznesowych jak linkedin (gdzie nikt nie jest anonimowy) oraz oznacza się CEO BMW polska oraz inne osoby decyzyjne by były świadome co się wyprawia oczekując odpowiedzi.

 

Też uważam, że to trzeba nagłośnić i to "na grubo". I nie sądzę, żeby to była ogólna praktyka innych dealerów. Wg mnie wszyscy, którzy zamówiliśmy preLCI w zeszłym roku, jeszcze w tym się ich doczekamy. Prędzej czy później :-) No bo tu już się straszy, że przy zmianie na LCI nagle odbiór w marcu 2023. Ale tak na logikę, co przepraszam będą produkować i wydawać klientom od lipca 22 do lutego 23? :-) Przecież jeśli zamówiliśmy auta jeszcze w 2021, to wiadomo, że nasze zamówienia będą realizowane, zapewne jeszcze w tym roku i pewnie nadal preLCI.

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano
Panowie, ile w tym prawdy, że od marca dealer a nie centrala rozdziela kwoty produkcyjne ???

 

Takie info mam od swojego handlowca... Dealer dostaje sloty i w ramach przyznanej kwoty przypisuje zamowienia do produkcji. Moze jednak nic nie dostac - np moj dealer nie dostal w maju nic.

Opublikowano
Panowie, ile w tym prawdy, że od marca dealer a nie centrala rozdziela kwoty produkcyjne ???

 

Takie info mam od swojego handlowca... Dealer dostaje sloty i w ramach przyznanej kwoty przypisuje zamowienia do produkcji. Moze jednak nic nie dostac - np moj dealer nie dostal w maju nic.

 

W takim razie, dealer może decydować kto dostanie produkcję a kto sobie poczeka. W praktyce znajomi kierownika lub doradcy mają pierwszeństwo a reszta niech czeka. Jeśli by tak było to faktycznie salon może manipulować zamówieniami.

Opublikowano
W takim razie, dealer może decydować kto dostanie produkcję a kto sobie poczeka. W praktyce znajomi kierownika lub doradcy mają pierwszeństwo a reszta niech czeka. Jeśli by tak było to faktycznie salon może manipulować zamówieniami.

 

Teoretycznie dealer powininen wrzucac najstarsze zamowienia - ale czy to robi zalezy tylko i wylacznie od jego poczucia przyzwoitosci... ;)

Opublikowano

Jeśli chodzi o nagłośnienie sprawy, absolutnie nie liczyłbym, że ktoś odpisze na maila wysłanego na ogólny adres.

Szukajcie osób na kluczowych stanowiskach na linkedin w BMW Polska - dyr. sprzedaży, marketingu, posprzedaży etc. Absolutnie nie liczcie na CEO, bo to inna liga i raczej facet nie ma czasu na czytanie linkedin. Więc tylko tam bym szukał pomocy + media, kanały YouTube etc.


Co do zmian cennikowych, zrobiłem 1 do 1 to co mam, na ile to oczywiście możliwe bo np. u siebie mam lasery, a w LCI tego nie ma itd itd. I moja wersja była za 272k a aktualnie LCI wychodzi mi za 294k PLN brutto. Więc różnica 22k PLN na konfiguracji katalogowej (jeszcze przed rabatami). Uważam, że to niemało :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukajcie osób na kluczowych stanowiskach na linkedin w BMW Polska - dyr. sprzedaży, marketingu, posprzedaży etc. Absolutnie nie liczcie na CEO, bo to inna liga i raczej facet nie ma czasu na czytanie linkedin. Więc tylko tam bym szukał pomocy + media, kanały YouTube etc.

I tu się mylisz bo osoby na takich stanowiskach siedzą tam na bieżąco, sprawdź to się przekonasz jak aktywne są ich profile.

Opublikowano
W takim razie, dealer może decydować kto dostanie produkcję a kto sobie poczeka. W praktyce znajomi kierownika lub doradcy mają pierwszeństwo a reszta niech czeka. Jeśli by tak było to faktycznie salon może manipulować zamówieniami.

 

Teoretycznie dealer powininen wrzucac najstarsze zamowienia - ale czy to robi zalezy tylko i wylacznie od jego poczucia przyzwoitosci... ;)

 


Tak powinno być , zamówienia powinny spływać wg daty złożenia (chyba że wstrzymywane sa przez restrykcje) Ja wiem już po czasie że moje zamowienie wpłyneło i otrzymałem status 047 dopiero po 9 miesiącach, co prawda się już produkuje, ale czekam już 13-ty miesiąc.

Opublikowano
otrzymałem status 047 dopiero po 9 miesiącach, co prawda się już produkuje, ale czekam już 13-ty miesiąc.

 

Zapewne przez 9 miesięcy Dealer miał Cię w D i wolał zlecić do produkcji auta klientów których znali, lub których zamówienia były o wiele bardziej opłacalne (BMW M8 itp). W Polsce to samo. Kontakty dużo zmieniają. A jak jesteś random z ulicy to czekasz 9 miesięcy nie wiadomo na co tak jak właśnie napisałeś. Mnie mają w D już siódmy miesiąc. Jeszcze 2 i może wyjdę z czarnej Du py xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.