Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A który dealer jest duży w kontekście przyznanych slotów ? Do którego dealera nie pójdziesz to Ci powiedzą, że oni są "duzi" :D
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe czy bmw ma jakieś priorytety dla poszczególnych rynków (państw) czy wszędzie tak długo czekają ? I czy tańsze wersje mają dłuższy czy krótszy czas oczekiwania od tych droższych ? Podejrzewam, że jak jakiś element ma słabą dostępność, tj. jest jego niedobór, to pewnie wolą go dać do droższego zamówienia, bo więcej na tym zarabiają a i klient teoretycznie bardziej potencjałowy z ich punktu widzenia... Ale może się mylę.

 

W Stanach w duzych dealershipach mozesz kupic M3/4 od reki. Wchodzisz do salonu, placisz marze, lekko sie targujesz i wyjezdzasz. Nie czekaja tyle co my.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Ciekawe czy bmw ma jakieś priorytety dla poszczególnych rynków (państw) czy wszędzie tak długo czekają ? I czy tańsze wersje mają dłuższy czy krótszy czas oczekiwania od tych droższych ? Podejrzewam, że jak jakiś element ma słabą dostępność, tj. jest jego niedobór, to pewnie wolą go dać do droższego zamówienia, bo więcej na tym zarabiają a i klient teoretycznie bardziej potencjałowy z ich punktu widzenia... Ale może się mylę.

 

W Stanach w duzych dealershipach mozesz kupic M3/4 od reki. Wchodzisz do salonu, placisz marze, lekko sie targujesz i wyjezdzasz. Nie czekaja tyle co my.

Jakoś, w ogóle nie jestem tym zdziwiony, ...niestety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe czy bmw ma jakieś priorytety dla poszczególnych rynków (państw) czy wszędzie tak długo czekają ? I czy tańsze wersje mają dłuższy czy krótszy czas oczekiwania od tych droższych ? Podejrzewam, że jak jakiś element ma słabą dostępność, tj. jest jego niedobór, to pewnie wolą go dać do droższego zamówienia, bo więcej na tym zarabiają a i klient teoretycznie bardziej potencjałowy z ich punktu widzenia... Ale może się mylę.

 

Tak podpowiada logika, jednak czekają tu na M3, czekają na 340 a odbierają 318 i w sumie to nie da się w tym połapać.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Z tego co mi udalo sie ustalić to to iż większy diler ma miesięcznie przydzielane więcej slotów niz mniejszy diler.


Wiec jest szansa ze zamawiając u dużego dilera wyprodukuje się syabciej...

 

Podobnie mi to opisano. Więksi dealerzy, typu Inchcape dostają na pewno więcej slotów, niż ci mniejsi, firmujący najczęściej swoje salony nazwiskiem. Natomiast sytuacja, że ktoś tu zamówił w grudniu i właśnie odebrał, a większość z nas czeka od 6 do 15 miesięcy, wynika z czegoś innego. Niektórzy dealerzy konfigurują sobie wirtualnie auto w danej wersji silnikowej, wprowadzają do systemu w kolejkę. Wiadomo, że póki auto nie dostaje statusu typu 112, można nadal grzebać w konfiguracji. W tym czasie pojawia się klient, poprawia konfigurację pod siebie a auto wchodzi na taśmę, bo akurat przyszła jego kolej.

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano
Zamówienie z połowy lutego - 112 - 21 tydzień :)

 

Mam ten sam termin , daj znać jak dostaniesz vin



Co do zamówień to dostałem też info ze zanim bylq pandemia to system przydzielał auta automatycznie według najstarszych zamówień teraz jet to losowe, podobno dilera ma możliwość napisania do centrali w sprawie danego zamówienia aby ręcznie przydzielili slot..

W moim przypadku tydzień temu rozmawiałem z opiekunem handlowcow i powiedział że napisze do centrali aby dopasowali moje zamówienie do produkcji, nie wiem czy to zadziałało ale wczoraj jak wiecie dostałem zmiane statusu na 112..

Opublikowano
Po jakim czasie od otrzymania numeru VIN pojawiła Wam się konfiguracja na stronach dekodujących ?
Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
Po jakim czasie od otrzymania numeru VIN pojawiła Wam się konfiguracja na stronach dekodujących ?

 

Od ponad tygodnia sprawdzałem otrzymany nr VIN na stronie https://mdecoder.com/, ale jak dotąd się nie dekoduje tutaj.

Wczoraj sprawdziłem inną stronę dekodującą https://bimmer.work/ i już wczoraj zdekodował się.

Dodam, że datę produkcji mam zaplanowaną na przyszły tydzień.

Opublikowano
Zamówienie z połowy lutego - 112 - 21 tydzień :)

 

Mam 112 od 21 marca, miałem 14-ty tydzień, który właśnie się kończy i nic się nie wydarzyło. Handlowiec napisał przedwczoraj do BMW, czy coś się nie zacięło, bo skoro nie dostałem 150 z VIN, to powinien się chociaż zmienić tydzień produkcji a nadal wisiał 14-ty. Ciekawe co za rewelacje przyniesie następny tydzień? :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano
Handlowiec mowil ze w tym tygodniu klient zamowil BMW 2, 4 dni i status 150 :/

Ja się dziwię, że ktoś to zamówił :D (no chyba, ze GRAN COUPÉ to moze jeszcze ;) )

Niby o gustach się nie dyskutuje, ale to świadczy że wzięcia ten model nie ma za dużego ;)

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano

Ja się dziwię, że ktoś to zamówił :D (no chyba, ze GRAN COUPÉ to moze jeszcze ;) )

Niby o gustach się nie dyskutuje, ale to świadczy że wzięcia ten model nie ma za dużego ;)

 

Ja się dziwię, że ktoś się może dziwić... Wolałbym zwykłe 220 Coupe niż najbardziej wypasione BMW Gran Coupe, które ani nie wygląda, ani też za specjalnie nie jeździ.

Opublikowano
Handlowiec mowil ze w tym tygodniu klient zamowil BMW 2, 4 dni i status 150 :/

Ja się dziwię, że ktoś to zamówił :D (no chyba, ze GRAN COUPÉ to moze jeszcze ;) )

Niby o gustach się nie dyskutuje, ale to świadczy że wzięcia ten model nie ma za dużego ;)

 

Ja też się dziwię, że ktoś się dziwi czyimś wyborem ;)

A na M240 czekam niemal rok :) No i trudno porównywać zainteresowanie trójką i dwudrzwiową dwójką ;)

Opublikowano

Ja się dziwię, że ktoś to zamówił :D (no chyba, ze GRAN COUPÉ to moze jeszcze ;) )

Niby o gustach się nie dyskutuje, ale to świadczy że wzięcia ten model nie ma za dużego ;)

 

No ja zamowilem. A moze jednak ustalmy ze kazdy zamawia i jezdzi tym na co ma ochote?

Opublikowano

Ja się dziwię, że ktoś to zamówił :D (no chyba, ze GRAN COUPÉ to moze jeszcze ;) )

Niby o gustach się nie dyskutuje, ale to świadczy że wzięcia ten model nie ma za dużego ;)

 

Ja się dziwię, że ktoś się może dziwić... Wolałbym zwykłe 220 Coupe niż najbardziej wypasione BMW Gran Coupe, które ani nie wygląda, ani też za specjalnie nie jeździ.

 

To może zacznijcie się dziwić gdzieś indziej, bo to temat Seria 3 - opóźnienia w odbiorze :-)


Jako przyszły właściciel M340 nie zamienił bym go za żadne pieniądze na M240, mimo, że 2 da zapewne nieco więcej fun'u, ale to jego jedyny atut. Raz, design nowej 2 niespecjalnie do mnie przemawia, dwa, od zawsze jeżdzę 3 w touringu, bo to najlepsze daily, auto rodzinne i funcar w jednym :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano

Ja się dziwię, że ktoś się może dziwić... Wolałbym zwykłe 220 Coupe niż najbardziej wypasione BMW Gran Coupe, które ani nie wygląda, ani też za specjalnie nie jeździ.

 

To może zacznijcie się dziwić gdzieś indziej, bo to temat Seria 3 - opóźnienia w odbiorze :-)


Jako przyszły właściciel M340 nie zamienił bym go za żadne pieniądze na M240, mimo, że 2 da zapewne nieco więcej fun'u, ale to jego jedyny atut. Raz, design nowej 2 niespecjalnie do mnie przemawia, dwa, od zawsze jeżdzę 3 w touringu, bo to najlepsze daily, auto rodzinne i funcar w jednym :-)

 

Fajnie, urzekła mnie twoja historia, ale skończmy już offtop.

Opublikowano

Ja się dziwię, że ktoś się może dziwić... Wolałbym zwykłe 220 Coupe niż najbardziej wypasione BMW Gran Coupe, które ani nie wygląda, ani też za specjalnie nie jeździ.

 

To może zacznijcie się dziwić gdzieś indziej, bo to temat Seria 3 - opóźnienia w odbiorze :-)


Jako przyszły właściciel M340 nie zamienił bym go za żadne pieniądze na M240, mimo, że 2 da zapewne nieco więcej fun'u, ale to jego jedyny atut. Raz, design nowej 2 niespecjalnie do mnie przemawia, dwa, od zawsze jeżdzę 3 w touringu, bo to najlepsze daily, auto rodzinne i funcar w jednym :-)

 

Fajnie, urzekła mnie twoja historia, ale skończmy już offtop.

 

Przed wszystkim 2ki w tej dyskusji to offtop,

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano
Po jakim czasie od otrzymania numeru VIN pojawiła Wam się konfiguracja na stronach dekodujących ?

 

Od ponad tygodnia sprawdzałem otrzymany nr VIN na stronie https://mdecoder.com/, ale jak dotąd się nie dekoduje tutaj.

Wczoraj sprawdziłem inną stronę dekodującą https://bimmer.work/ i już wczoraj zdekodował się.

Dodam, że datę produkcji mam zaplanowaną na przyszły tydzień.

 

mój na mdecoder pojawił się przed końcem produkcji. Także jeśli tam się pojawi to znak że auto będzie opuszczało w niedługim czasie (kilka dni) fabrykę. W moim przypadku rozkodowanie pojawiło się 19 stycznia (produkcja auta jest datowana na 17 stycznia) a auto u dealera było 27 stycznia

Opublikowano

Mój dealer na pytanie o datę produkcji i status odpisał iż mnie bardzo przeprasza, ale nie została nawet przydzielona fabryka , dodał , że produkcja ma problemy z zaopatrzeniem, oraz że mogę zrezygnować z zamówienia...

Czyli... nic nie wiadomo, albo nie bardzo opłaca się im realizować moje zamówienie po 2 podwyżkach i z rabatem 20%

Wcześniej pisał że mam gwarancje ceny itp... mam nadzieję że zamówienie zostanie zrealizowane.

Czekam od września na 318 sportline z doatkami bez restrykcji...

Ciekawę jak to będzie wyglądać jeżeli nie wyprodukuje się przed sierpniem... czyli przed FL...

Czy ktoś ma jakieś zdjęcia jak będą wyglądać podsatwowe światła po FL?

Opublikowano
Ciekawę jak to będzie wyglądać jeżeli nie wyprodukuje się przed sierpniem... czyli przed FL...

Czy ktoś ma jakieś zdjęcia jak będą wyglądać podsatwowe światła po FL?

Tez jestem w podobnej sytuacji, auto zamowione we wrzesniu. Od tego czasu byly juz minimum dwie podwyzki ceny bazowej samochodu, plus podwyzki za opcje wyposazenia. Do tego dochodzi wysoki kurs euro i ewentualna doplata za lift. Wychodzi na to ze finalnie producent zarobi duzo mniej co nie znaczy ze nie zarobi.


Druga kwestia to zapewnienie dilera o gwarancji ceny, ktore tez slyszalem od sprzedawcy wielokrotnie. Nie do konca wiem jak funkcjonuje realcja diler i producent, ale mysle ze dieler ma gleboko w d, czy producent zarobi, czy straci, bo jesli klient finalnie auto dostanie to diler zarobi na prowizji. Wiec teoretycznie dilerowi oplaca sie obiecywac klientowi gruszki na wierzbie, zeby tylko klient nie zerwał umowy. Bo jesli zerwie (wina sprzedawcy, brak realizaji umowy) to diler nic nie zarobi, a nóż sie uda i klient dostanie auto po roku to hajs dla dilera wpada. Jesli finalnie producent auta nie wyprodukuje, to diler zwraca zaliczke i nic nie traci. Wiec jedyne co robi diler to czeka i obiecuje, bo obietnice na gebe nic nie kosztują i do nieczego nie zobowiazują.


Co do podstawowych swiatel to cos gidzies mi sie obilo na innych forach ze po lifcie ma nie byc swiatel podstawowych, czyli LED plus kierunki z zarówki, zostaja full ledy rozszerzone i lasery wiec prawdopodobnie, jesli masz standardowe ledy to przy lifcie trzeba bedzie doplacic, ale to tylko zaslyszane info wiec moze byc falszywe.

Opublikowano

Wiec teoretycznie dilerowi oplaca sie obiecywac klientowi gruszki na wierzbie, zeby tylko klient nie zerwał umowy. Bo jesli zerwie (wina sprzedawcy, brak realizaji umowy) to diler nic nie zarobi, a nóż sie uda i klient dostanie auto po roku to hajs dla dilera wpada. Jesli finalnie producent auta nie wyprodukuje, to diler zwraca zaliczke i nic nie traci. Wiec jedyne co robi diler to czeka i obiecuje, bo obietnice na gebe nic nie kosztują i do nieczego nie zobowiazują.

 

Wg mnie jest dokładnie odwrotnie, to dilerowi w obecnej sytuacji zależy na zerwaniu umowy przez klienta.Raz złożone zamówienie w systemie, powoduje że auto sie wyprodukuje bez wzgledu czy zamawiający zrezygnuje czy nie. Jeśli zamawiałeś auto w 2021 w cenie X a dziś były conajmniej dwie podwyżki, zero rabatów,kurs euro i cena za jaką diler sprzeda samochód to spokojnie X+20% to jak myślisz, komu zależy na Twojej rezygnacji?

To nie są moje jakies przemyślenia ale obsweruje sprawe od kilku miesiecy i czytam jak sie handlowcy zachowują,sam tez czekam na zamówienie i już były jakies próby sugerowania rezygnacji.....

Opublikowano
Kilka stron wcześniej jest zestawienie minimalnych składników konfiguracji, aby auto mogło przejść w LCI.
Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano

Wg mnie jest dokładnie odwrotnie, to dilerowi w obecnej sytuacji zależy na zerwaniu umowy przez klienta.Raz złożone zamówienie w systemie, powoduje że auto sie wyprodukuje bez wzgledu czy zamawiający zrezygnuje czy nie. Jeśli zamawiałeś auto w 2021 w cenie X a dziś były conajmniej dwie podwyżki, zero rabatów,kurs euro i cena za jaką diler sprzeda samochód to spokojnie X+20% to jak myślisz, komu zależy na Twojej rezygnacji?

To nie są moje jakies przemyślenia ale obsweruje sprawe od kilku miesiecy i czytam jak sie handlowcy zachowują,sam tez czekam na zamówienie i już były jakies próby sugerowania rezygnacji.....

 

Otóż to. Teraz jest taki boom na nowe egzemplarze że auto w każdej konfiguracji się sprzeda, za dużo wyższą kwotę, bez rabatów-ergo wiekszy zysk dla dilera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.