Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

G20 330i zamówione w ostatnim tygodniu sierpnia 2021-planowany termin produkcji na drugą połowę stycznia tego roku z ostateczną datą wydania do końca marca.

Dziś sprzedawca informuje, że najpierw produkcja przeniesiona na marzec z powodu HK (tylko to z fanaberii ograniczonych restrykcjami wziąłem) i overbookingu, a teraz w marcu również spadła na kwiecień chociaż HK ma być produkowany normalnie od maja, ale też rzecz jasna nie wiadomo czy to pewne...czyli też spadnie... Nie ma żadnej wizji kim jesteśmy i dokąd idziemy-kiedy auto się wyprodukuje...

To ja idę wytrzepać dywaniki z piasku w moim obecnym 17-letnim japońskim wole roboczym, bo jeszcze się długo przydadzą...

Opublikowano
BMW w oświadczeniu ostrzegło także, że z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainie może dojść do problemów z łańcuchem dostaw, gdyż część podzespołów produkowana była m.in. w Ukrainie
Opublikowano
BMW w oświadczeniu ostrzegło także, że z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainie może dojść do problemów z łańcuchem dostaw, gdyż część podzespołów produkowana była m.in. w Ukrainie

 

Ciekawe czy to będzie miało jakieś przełożenie na okres zakończenia produkcji preLCI. Jeśli produkcja się opóźni to może zmienią datę przestawienia linii produkcyjnej na LCI :?

Opublikowano

Ciekawe czy to będzie miało jakieś przełożenie na okres zakończenia produkcji preLCI. Jeśli produkcja się opóźni to może zmienią datę przestawienia linii produkcyjnej na LCI :?

Możemy wróżyć z fusów, ale żeby im nie przyszło, że w związku z zastojem przestawią produkcję na LCI wcześniej, bo będzie czas na zmianę linii produkcyjnej :/

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
Panowie myślę, że trochę zaczyna was ponosić fantazja. Przestawienie linii na lift to nie jest proces, który robi się w jedną noc. Wymaga to pracy wielu ludzi i całego procesu logistycznego, który nie jest planowany z tygodnia na tydzień. Zmiana na LCI może się najwyżej opóźnić, ale nie dojdzie nigdy do sytuacji "w sumie to mamy trochę czasu to może zacznijmy robić już LCI" ;)
Opublikowano

Wygląda na to, że teraz wszyscy poczekają jeszcze dłużej:

https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/ukraine-krieg-legt-autoproduktion-in-deutschland-lahm-17843598.html


Fakt że zakłady są położone na Zachodzie Ukrainy napawa pewnym optymizmem ale raczej nie ma szans na szybkie zakończenie wojny, a bez wiązek kablowych żadne auto się nie wyprodukuje.

Opublikowano

wyhaczone z tekstu :(


"Utrata produkcji szczególnie mocno uderza w Volkswagena i BMW. Poważnych wąskich gardeł można spodziewać się już za kilka dn.

Wynikające z tego straty produkcyjne będą stopniowo prowadzić do korekt produkcji i przerw w kilku zakładach BMW od połowy tygodnia” – powiedział rzecznik grupy F.A.Z. Produkcja pojazdów w Monachium i Dingolfingi

Dotyczy to niemal całej europejskiej produkcji biało-niebieskiego producenta samochodów."

Opublikowano
ja nie mówić po niemiecki :(

 

Najważniejsze fragmenty poniżej. Fabryka w Monachium może stanąć na dobre już w tym tygodniu ☹️


"W zeszłym tygodniu rozpoczęła się wojna na Ukrainie , dostawca części samochodowych Leoni zamknął swoje dwa zakłady w miastach Stryji i Kołomyja jako środek ostrożności. Jeszcze tydzień temu w fabrykach Leoni na zachodniej Ukrainie około 7000 pracowników produkowało instalacje elektryczne do samochodów. Podobnie jak inni międzynarodowi dostawcy z lokalizacjami na Ukrainie, w tym Nexans, Yazaki, Sumitomo, Aptiv czy Kromberg & Schubert. Producentom samochodów brakuje obecnie niestandardowych części, których nie mogą zastąpić z magazynu lub z innych fabryk. Ponieważ dostawcy są dostawcami produktów do zarządzania energią i danymi w przemyśle motoryzacyjnym – i dostarczają dokładnie wtedy, gdy jest to potrzebne, „just-in-time”. Zwłaszcza Volkswagena i BMW utrata produkcji uderza szczególnie mocno. Poważnych wąskich gardeł można spodziewać się już za kilka dni.

Podobnie jak w przypadku brakujących półprzewodników, należy teraz również przezwyciężyć wąskie gardło sieci pokładowej. A to jest jeszcze bardziej złożone. Ponieważ dzisiejsze samochody ze wszystkimi systemami wspomagania kierowcy wymagają bardziej inteligentnych sieci pokładowych niż kiedykolwiek wcześniej. Potrzebne są niezliczone ilości kabli, które są nawijane razem w pasmo o wadze około 60 kilogramów i układane w samochodzie. W samochodzie montuje się cztery do pięciu metrów wiązek kablowych. Każda część, w większości wykonana ręcznie, jest unikalna i jedna z najdroższych części w pojeździe.


Również w Leoni osobna grupa zadaniowa śledzi teraz przebieg wojny i dalsze skutki w obu lokalizacjach. Firma zapowiedziała wznowienie produkcji dopiero wtedy, gdy pozwoli na to sytuacja polityczna. Ochrona pracowników ma priorytet."

Opublikowano

Widać że sytuacja z dostawami robi się nieciekawa i produkcja może być ograniczana w najbliższym okresie.

Pewnie cenniki też zaraz ulegną zmianie we wszystkich markach z uwagi na spadek wartości naszej waluty.


Oby się Wam auta jak najszybciej wyprodukowały.

Opublikowano

Całkowite zatrzymanie produkcji w głównej fabryce BMW w Monachium



W zakładach BMW w Monachium, Dingolfing i Steyr oraz w minizakładach w Oksfordzie i Holandii w przyszłym tygodniu linie montażowe staną w miejscu, ponieważ brakuje wiązek kablowych z Ukrainy. W Lipsku jedna z dwóch zmian zostaje wyeliminowana, jak powiedział w środę wieczorem w Monachium rzecznik firmy samochodowej. W Regensburgu, ze względu na brak półprzewodników, również produkcja odbywa się tylko w systemie jednozmianowym.


Przerwy w produkcji i ograniczenia będą początkowo obowiązywać przez tydzień. Jak to będzie kontynuowane po tym, jak zostanie otwarte. W głównym zakładzie w Monachium dotyczy to około 7000 pracowników. Rzecznik firmy powiedział, że nadal trwają prace nad wyjaśnieniem, czy będą pracować w skróconym wymiarze czasu pracy, czy też przymusowa przerwa będzie naliczana za pośrednictwem kont czasowych. W największym europejskim zakładzie BMW w Dingolfing około 10 000 pracowników jest dotkniętych zatrzymaniem produkcji. Uzgodniono już pracę krótkoterminową dla 3200 pracowników w austriackim zakładzie BMW w Steyr.


Normalnie BMW produkowałoby w tych zakładach dobre 10 000 samochodów więcej tygodniowo. Kilku dostawców produkuje wiązki przewodów dla przemysłu motoryzacyjnego na Ukrainie. Z powodu wojny nie mogą już dostarczać. Jak powiedział rzecznik firmy, zakłady BMW w Chinach, USA i Meksyku mają innych dostawców i nie mają na nie wpływu.

Opublikowano
zakłady BMW w Chinach, USA i Meksyku mają innych dostawców i nie mają na nie wpływu.

 

Eeeee nie jest źle. To wg mnie tylko straszenie klientów żeby móc zwiększyć ceny aut ;) Zaraz będzie import kabli z innego miejsca i po problemie. Chiny lub USA zamówią więcej kabli i prześlą zapakowane w czyimś bmw do Niemiec. Jak ktoś będzie miał pogniecione fotele to będzie wiedział że to po naszych kablach xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

No ale co chcesz wiecej wiedziec. Masz jak byk napisane ze zatrzymuja fabryki bo nie ma wiązek.

BMW jest notowane na gieldzie i nikt by takiego fejka nie puscil, a nawet jesli to natychmiast by byl zdementowany dla dobra akcjonariuszy…

Opublikowano

To dotyka nie tylko bmw...


Fabryki Volkswagena zlokalizowane w Polsce wstrzymają pracę w związku z sytuacją w Ukrainie. To oznacza, że staną zakłady w Poznaniu i Wrześni

Jak informują portal epoznan.pl oraz "Głos Wielkopolski" informacje o możliwym wstrzymaniu produkcji w polskich zakładach Volkswagena pojawiały się już w środę, 3 marca. Dzień później producent potwierdził, że od 10 marca wstrzyma pracę w Poznaniu i Wrześni. Nie wiadomo, jak długo potrwa ta sytuacja.

"Wybuch wojny na Ukrainie zakłócił łańcuchy dostaw wielu firm, w tym również fabryk Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni. Niedobory materiałów do produkcji w polskich fabrykach dotyczą między innymi wiązek elektrycznych produkowanych na Ukrainie. Oba zakłady z dniem 10 marca czasowo wstrzymają produkcję" - cytuje stanowisko spółki Volkswagen Poznań lokalny portal.

Ukraina produkuje kluczowe podzespoły elektroniczne.

Volkswagen ze względu na zerwane łańcuchy dostaw ograniczy także prace w fabryce w Wolfsburgu oraz wstrzyma produkcję Porsche w Lipsku.

Według dziennika inwazja Rosji sprawia, że rynek czipów – mocno dotknięty już przez pandemię, zerwane łańcuchy dostaw i niewystarczającą podaż – wpadnie w jeszcze większe tarapaty – ostrzegają eksperci. I zaznaczają, że ryzyko jest ogromne, ponieważ Ukraina to największy na świecie producent neonu. A gaz ten wykorzystywany jest w fabrykach półprzewodników. Wojna wpłynie zapewne na dostawy gazów technicznych do produkcji chipów wykorzystywanych w sprzętach RTV/AGD, komputerach oraz elektronice użytkowej, a nawet motoryzacji.

Opublikowano
No to sobie odbiorę samochód w maju... 2023.

Ale po lifcie :D

Ja raczej też.... bo w połowie stycznia zamawiałem :/

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
No to sobie odbiorę samochód w maju... 2023.

Ale po lifcie :D

Ja raczej też.... bo w połowie stycznia zamawiałem :/

 

Pytanie czy utrzymają termin wprowadzenia LCI - przecież jaki jest sens uruchamiać produkcje wersji LCI jak nie będzie można jej wyprodukować? :/

Opublikowano

Termin z zamówienia do 28 , odpowiedź...produkcja zaplanowana na przełomie kwietnia i maja...

...

Tylko którego roku?

Zamówienie wrzesień 2021...

Jak myślicie co z cenami jeżeli wejdzie FL?

Zostawią z zamówienia gwarantowane czy będą coś kombinować?

Opublikowano
Termin z zamówienia do 28 lutego 2022, odpowiedź dealera ...produkcja zaplanowana na przełomie kwietnia i maja...

...

Tylko którego roku?

Zamówienie wrzesień 2021...

Jak myślicie co z cenami jeżeli wejdzie FL?

Zostawią z zamówienia gwarantowane czy będą coś kombinować?

Opublikowano
...naszą ''wtykę'' na produkcji w Monachium...

Tą wtykę, która mówiła, że produkcja LCI startuje w październiku a touring w ogole w marcu 2023? ;]

Opublikowano
Termin z zamówienia do 28 , odpowiedź...produkcja zaplanowana na przełomie kwietnia i maja...

...

Tylko którego roku?

Zamówienie wrzesień 2021...

Jak myślicie co z cenami jeżeli wejdzie FL?

Zostawią z zamówienia gwarantowane czy będą coś kombinować?

 

Twoje auto się jeszcze nie wyprodukowało?

Mieliśmy podobne terminy produkcji jeszcze w grudniu. Dosyć dziwne chyba że modyfikowałeś zamówienia krótko przed produkcją. Mi w grudniu doradca to odradził i się cieszę bo mógłbym się nie doczekać auta.

Opublikowano

Chyba mamy fuksa... Dealer pisał dzisiaj o statusie 154, a bimmer.work pokazuje wczorajszą datę produkcji.

Wbrew temu co pisał ktoś kilka postów wyżej o restrykacjach, mam aktywny tempomat. I hak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.