Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, samochód to Bmw f10 z 2012r. Wymieniam JBE na używane. Jak zmienić VIN w używanym module już zainstalowanym na aucie. Czy programowanie/kodowanie w ista zmieni automatycznie VIN?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakoduj esysem „code”, wystarczy, nic więcej,to tak w skrócie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakoduj esysem „code”, wystarczy, nic więcej,to tak w skrócie.

Chyba jeszcze detect cafd for swe.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam!

Postanowiłem napisać w tym temacie, ponieważ idealnie pasuje do mojej sytuacji. Chodzi o wymianę modułu JBE w BMW F10 525xd 2013. Chciałem zapytać, czy jest coś szczególnego, na co powinienem zwrócić uwagę przed przystąpieniem do jego wymiany (np. odpięcie akumulatora itp.) Moduł używany, który kupiłem ma identyczne numery jak ten, który jest zamontowany w aucie. Czy w takim wypadku także czeka mnie jakieś kodowanie "nowego" modułu po jego zamontowaniu? Jeśli ktoś już wymieniał moduł JBE i chciałby się podzielić swoją wiedzą, to będę wdzięczny. Pozdrawiam!:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aku odlaczyc. Jbe wymaga kodowania do auta.
Opublikowano
Moduł używany, który kupiłem ma identyczne numery jak ten, który jest zamontowany w aucie. Czy w takim wypadku także czeka mnie jakieś kodowanie "nowego" modułu po jego zamontowaniu?

Tak, trzeba zakodować.

Opublikowano
Witam! Dziękuję za odpowiedzi. Po wymianie i zakodowaniu tego modułu wciąż mam te same błędy, więc muszę znaleźć inną przyczynę pojawienia się owych błędów, bo raczej mało prawdopodobne jest, żeby akurat dwa moduły były uszkodzone... Wtyczki i wiązki wydają się być w porządku. Dwa błędy związane są z modułem FRM, więc tam też będę musiał zajrzeć. Dziękuję i pozdrawiam!
Opublikowano
a jakie masz błędy?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć Wam! Dałem moduł FRM3 do sprawdzenia i stwierdzono, że jest w porządku. Zresztą nie występują u mnie typowe objawy uszkodzenia tego modułu. Wtyczki, które wchodzą do tego modułu wyczyściłem i popryskałem sprayem poprawiającym kontakt. Osoba, która zakodowała mi "nowy" moduł JBE zauważyła, że w tym aucie wymienione zostały wcześniej moduł FZD oraz liczniki. Samo w sobie występowanie tych błędów mi nie przeszkadza, bo ogólnie autko śmiga fajnie, oprócz tego, że parktronik raz działa a raz nie. Czasami też przy gaszeniu silnika poruszą się delikatnie wycieraczki, a przy włączaniu zapłonu drgną delikatnie wskazówki liczników, ale akurat te objawy nie wpływają na funkcjonalność auta. Dodaję listę błędów https://ibb.co/k3Q4pH0 Jeśli ktoś może podzielić się wiedzą, z której strony to ugryźć, to będzie miło :wink: Pozdrawiam Was serdecznie!
Opublikowano

Wygląda, że może być problem z połączeniem/komunikacją LIN z JBE do lusterka i czujnika deszczu na szybie (koło lusterka).

Masz/miałeś pilot do bramy garażowej w lusterku?


A może bezpiecznik od lusterka?

Sprawdź F66

1VnYOd2EWK

 

Lekkie drgnięcie wskazówek na zegarach i wycieraczek to chyba normalne.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć Wam! Dałem moduł FRM3 do sprawdzenia i stwierdzono, że jest w porządku. Zresztą nie występują u mnie typowe objawy uszkodzenia tego modułu. Wtyczki, które wchodzą do tego modułu wyczyściłem i popryskałem sprayem poprawiającym kontakt. Osoba, która zakodowała mi "nowy" moduł JBE zauważyła, że w tym aucie wymienione zostały wcześniej moduł FZD oraz liczniki. Samo w sobie występowanie tych błędów mi nie przeszkadza, bo ogólnie autko śmiga fajnie, oprócz tego, że parktronik raz działa a raz nie. Czasami też przy gaszeniu silnika poruszą się delikatnie wycieraczki, a przy włączaniu zapłonu drgną delikatnie wskazówki liczników, ale akurat te objawy nie wpływają na funkcjonalność auta. Dodaję listę błędów https://ibb.co/k3Q4pH0 Jeśli ktoś może podzielić się wiedzą, z której strony to ugryźć, to będzie miło :wink: Pozdrawiam Was serdecznie!

 

Mysle, ze jakbys oddal auto do dobrego elektryka, ktory ma pojecie o BMW, to Ci ogarnie to bez problemu, a wszystko wyjdzie Ci w sumie taniej, niz niepotrzebne kupowanie ciagle nowych komponentow. Tak to pol auta wymienisz a problem pozostanie.


A tak przy okazji, jak sie czyta te polskie tlumaczenia bledow, to nie wiadomo czy sie smiac czy plakac. :)

Opublikowano

Witam Was!

Wygląda, że może być problem z połączeniem/komunikacją LIN z JBE do lusterka i czujnika deszczu na szybie (koło lusterka).

Masz/miałeś pilot do bramy garażowej w lusterku?


A może bezpiecznik od lusterka?

Sprawdź F66

1VnYOd2EWK

 

Lekkie drgnięcie wskazówek na zegarach i wycieraczek to chyba normalne.

 

W lusterku są przyciski od bramy garażowej, ale czy ta funkcja działa, to nie wiem, bo nie mam możliwości sprawdzenia tego. Dodam, że w tym aucie przednia szyba była już wymieniana i łącząc to z tym, że był już też wymieniany moduł FZD, wskazuje to na fakt, że po prostu było tam już coś robione. Nie wiem, czy takie coś mogłoby mieć znaczenie, ale jak patrzę na czujnik deszczu, to jego szklany (chyba mogę to tak określić;)) element jest częściowo zakryty. Dodaję zdjęcie, żebyście mogli mnie lepiej zrozumieć... https://ibb.co/rt8M5dP Bezpieczniki sprawdziłem i są w porządku.

A co do drgania wskazówek na zegarach i wycieraczek, to mam rozumieć, że jest to norma w tych autach?

 


Mysle, ze jakbys oddal auto do dobrego elektryka, ktory ma pojecie o BMW, to Ci ogarnie to bez problemu, a wszystko wyjdzie Ci w sumie taniej, niz niepotrzebne kupowanie ciagle nowych komponentow. Tak to pol auta wymienisz a problem pozostanie.


A tak przy okazji, jak sie czyta te polskie tlumaczenia bledow, to nie wiadomo czy sie smiac czy plakac. :)

 

Ogólnie podzielam Twoją sugestię, ale w tej chwili nie mam takiej możliwości, żeby oddać auto do elektryka, dlatego na razie próbuję samemu zagłębić się w temat. Na chwilę obecną na komponenty nic nie wydałem, bo moduł JBE mogłem oddać, a za sprawdzenie FRM nic nie zapłaciłem. Jeśli na chwilę obecną sam lub z Waszą pomocą nie dojdę do tego, co tu jest grane, to w przyszłości skorzystam z pomocy speca;) Pozdrawiam i dziękuję Wam bardzo za zainteresowanie tematem!:)

Opublikowano

W lusterku są przyciski od bramy garażowej, ale czy ta funkcja działa, to nie wiem, bo nie mam możliwości sprawdzenia tego.

Wygląda, że z fabryki to auto nie wyjechało z pilotem od bramy garażowej. Pewnie lusterko było zmieniane ale wyposażenie nie było dopisane do VO (319). Jak coś to dopisz i zakoduj JBE. Jeden błąd powinien zniknąć.

Dodam, że w tym aucie przednia szyba była już wymieniana i łącząc to z tym, że był już też wymieniany moduł FZD, wskazuje to na fakt, że po prostu było tam już coś robione. Nie wiem, czy takie coś mogłoby mieć znaczenie, ale jak patrzę na czujnik deszczu, to jego szklany (chyba mogę to tak określić;)) element jest częściowo zakryty. Dodaję zdjęcie, żebyście mogli mnie lepiej zrozumieć... https://ibb.co/rt8M5dP

Pozostałe błędy sugerują, że czujnik deszczu może być odpięty. Błąd lusterka sugeruje, że jest komunikacja z lusterkiem. Przewód od LIN rozdziela się pomiędzy lusterkiem i czujnikiem deszczu. Zajrzyj tam, może czujnik nie jest podłączony, sprawdź czy jest zasilanie i czy przewód LIN przy czujniku ma połączenie z lusterkiem. E.w. kup drugi czujnik deszczu i go podłącz. To, że czujnik wygląda jak by był lekko odklejony nie jest problemem.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Po czym to stwierdziłeś, że auto nie wyjechało z fabryki z pilotem do bramy garażowej? Czy takie wyposażenie byłoby widoczne po rozkodowaniu VIN? Mam rozkodowany VIN tego auta i tam nic nie ma na temat tego pilota do bramy. Za kodowanie nie zamierzam się brać, bo się na tym nie znam, ale chciałbym wiedzieć co to znaczy VO (319)?

Tak, jak mówisz-w wolnej chwili zajrzę do tego lusterka i sprawdzę wszystko na tyle, na ile będę umiał. Miłego popołudnia!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kolego. 319 to jest wlasnie ten pilot uniweralny, wiec wszystko sie zgadza.


A tak w ogole, to czy Tobie w ogole szyby dzialaja?

Opublikowano (edytowane)

Więc u mnie nie ma pozycji 319 na liście wyposażenia po rozkodowaniu VIN-u, a przyciski na lusterku są. Kolega Adam miał rację twierdząc, że z takim lusterkiem auto nie wyjechało z fabryki, bo po zdjęciu obudowy czujnika zobaczyłem na lusterku biały napis "F30", więc funkcja pilota do bramy została dołożona później. I dlatego pewnie moduł FZD (na jego obudowie widnieje data 03.2011) został zmieniony na taki, który potrafi obsługiwać taką funkcję. Czyli teraz trzeba to po prostu odpowiednio zakodować, żeby auto wiedziało, że ma nową funkcję, dobrze rozumiem?

Jeśli chodzi o szyby, to wszystkie działają, ale po włączeniu zapłonu na zegarach pojawia się komunikat "Ochrona antyściskowa ruchu szyb".

Edytowane przez Siódmy_7
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to ja cos nie doczytalem. Myslalem, ze masz opcje 319.


Podaj swoj VIN, bo jestem ciekaw Twojego wyposazenia. Ten blad szyb jest bardzo dziwny. Ewidentnie Twoj JBE (w sensie kodowania) nie zgadza sie z tym co masz w aucie. Oprocz VINu auta podaj tez nr czesci tego JBE Twojego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety ten, fizyczny nr JBE sczytany z podzespolu, jak to czasami bywa w BMW, nie istnieje w bazie numerow czesci, wiec ciezko stwierdzic czy jest prawidlowy. Ja jednak stawiam, ze jest oryginalny z auta.


Wg mnie problem polega na tym, ze modul dachowy, czyli FZD nie wspolpracuje prawidlowo z FRM i Gateway, czyli ZGM. Te czujniki deszczu i zmierzchu, z ktorych korzystaja inne moduly, jak FRM albo klimatyzacja, sa podlaczone do modulu dachowego. JBE nie komunikuje sie bezposrednio z tym modulem, ale poprzez Gateway.


Od czego ja bym zaczal, to dopisanie opcji 319 do listy wyposazenia, a nastepnie zakodowanie, zgodnie z VIN, nastepujacych modulow: FRM, ZGM, JBE i przede wszystkim FZD.


Ja to nie pomoze, to wtedy trzeba sprawdzac wg schematow polaczenie poszczegolnych elementow.

Opublikowano
Niestety ten, fizyczny nr JBE sczytany z podzespolu, jak to czasami bywa w BMW, nie istnieje w bazie numerow czesci, wiec ciezko stwierdzic czy jest prawidlowy. Ja jednak stawiam, ze jest oryginalny z auta.


Wg mnie problem polega na tym, ze modul dachowy, czyli FZD nie wspolpracuje prawidlowo z FRM i Gateway, czyli ZGM. Te czujniki deszczu i zmierzchu, z ktorych korzystaja inne moduly, jak FRM albo klimatyzacja, sa podlaczone do modulu dachowego. JBE nie komunikuje sie bezposrednio z tym modulem, ale poprzez Gateway.


Od czego ja bym zaczal, to dopisanie opcji 319 do listy wyposazenia, a nastepnie zakodowanie, zgodnie z VIN, nastepujacych modulow: FRM, ZGM, JBE i przede wszystkim FZD.


Ja to nie pomoze, to wtedy trzeba sprawdzac wg schematow polaczenie poszczegolnych elementow.

Opcja 319 ma wpływ tylko na ten jeden błąd od lusterka, na więcej nie pomoże. Próbowałem u siebie dokładać lusterko z bramą od pilota i tylko taki błąd był.

Jak ostatnio przeglądałem schematy to widziałem, ze w którejś wersji rocznikowej LIN idzie przez FZD a w innej nie. Jak możesz to zrób zdjęcie modułu FZD od środka, tam powinna być data produkcji.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

A tak w ogole, to czy Tobie w ogole szyby dzialaja?

A odnośnie szyb to nie wystarczy kilka razy góra+dół plus w pozycji skrajnej wcisnąć kilka razy żeby jeszcze dalej jechało?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisalem o dopisaniu 319, nie ze wzgledu na rozwiazanie wszystkich problemow, ale wykonaniu prawidlowego kodowania, skoro juz ma byc robione, bo ewidentnie samochod nie wie, ze ma opcje 319, a modul dachu daje informacje o tej opcji do innych modulow.


Ja o szyby nie pytalem pod katem kalibracji, bo mozna ja zrobic tak jak piszesz. Tam sa dziwne bledy przekaznikow, ktore wskazuja na ich nieprawidlowe dzialanie. Skoro szyby dzialaja, to skad te bledy. BMW nie stosuje modulow w drzwiach, wiec steruje nimi bezposrednio z FRM poprzez zmiane kierunku pradu, zamieniajac mase z plusem. A ze tam idzie dosc konkretny prad to potrzebne sa do tego przekazniki, bo elektronika modulu by tego nie udzwignela. Dlatego te bledy sa dosc dziwne powiem szczerze. :/

Opublikowano

Jak ostatnio przeglądałem schematy to widziałem, ze w którejś wersji rocznikowej LIN idzie przez FZD a w innej nie. Jak możesz to zrób zdjęcie modułu FZD od środka, tam powinna być data produkcji.

Jednak, to nie o LIN chodziło a o zasilanie i masę. Włącz zapłon i zobacz czy masz napięcie na pinach 1 i 3 w czujniku deszczu.

Pisalem o dopisaniu 319, nie ze wzgledu na rozwiazanie wszystkich problemow, ale wykonaniu prawidlowego kodowania, skoro juz ma byc robione, bo ewidentnie samochod nie wie, ze ma opcje 319, a modul dachu daje informacje o tej opcji do innych modulow.

tak, tak, po malutku rozwiążemy wszystkie problemy:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, ale jakby cos bylo niehalo z zasilaniem calego modulu dachowego, to Gateway nie mialby z nim komunikacji poprzez CAN i chyba by wyskoczylo to z bledach. Czujnik jest zasilany bezposrednio z modulu dachowego i nie ma tu roznic w pinach zaleznie od rocznika. Tak naprawde jak przyjrzec sie tym bledom, to wystarczy, ze czujnik nie dostanie zasilania i cala lista problemow gotowa. Tak jak piszesz, dobrze by bylo sprawdzic czy tam w ogole, na wtyczce do czujnika, jest 12V i masa.
Opublikowano
Ok, postaram się sprawdzić czy do czujnika deszczu dochodzi napięcie. Czy piny 1 i 3 będą podpisane, czy muszę ogarnąć jakiś schemat? A czy gdybym na suchą szybę w miejscu czujnika deszczu polał wodę i wycieraczki by się włączyły, to nie oznaczałoby to, że dochodzi do niego napięcie? Czy taki test nie będzie jednak miarodajny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.