Skocz do zawartości

[E61] wymiana amortyzatorów tył


lapka666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli trzeba spuścić powietrze z poduszek NIVO to ja pod punty podparcia z tyłu podłożył by jakieś klocki drewniane/stojaki , tak aby nie siadł ci całkowicie cały tył.

Warsztat ma podnośnik tak więc oni nie mają tego problemu .

Jeśli będziesz coś podkładał to tak aby auto obniżyło się o jakieś 3cm. w porównaniu do nominalnej wysokości zawieszenia.

Aby nie włączy ci się kompresor to wyjmij bezpiecznik

- dla -2005/08.....F72.....40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/FDqkk0VV

- dla 2005/09 + ......F52......40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/SGI3ZnC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To może rób to stronami.

Najpierw , np. prawą. Jak wymienisz amortyzator to opuść auto ale nie do końca, włóż bezpiecznik tak aby kompresor napompował ci prawą poduszkę. Następnie zrób to samo z lewą stroną. Wyjmij bezpiecznik , podnieś auto z lewej strony , spuść powietrze z lewej poduszki, wymień amortyzator, opuść auto ale nie do końca, włóż bezpiecznik ponownie tak aby napompował lewą poduszkę.

Myślę ,że podobnych tematów jak i filmików w tym temacie jest mnóstwo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
panowie pomocy! MOGŁBY ktoś jeszcze raz podrzucić/opisać jak wyciągnać te tylne amory? utknąłem na rozebraniu całej podłogi w bagażniku i ściągnieciu prawego dolnego plastiku aby było widac mocowanie. strona kierowcy to dla mnie magia bo nie mogę się tam dostac...
bmw 4 life
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Po co instrukcja :mrgreen:

Podnosisz tył na dyfrze, poskładasz kobyłki, zdejmujesz felgi

W bagażniku wystarczy zdjąć górną podłogę i podnieść filc ale będzie ciężko dojść do prawej śruby z imbusem i kluczem ale się da.

Odkrecasz wężyki na poduszkach i spuszczasz powietrze

Odkrecasz sruby i wyjmujesz amory

Co możesz zrobić wcześniej to zmierzyć wysokość śruby w bagażniku nad nakretka sówmiarka aby wiedzieć jaki docisk ma być.

Dół zaciskasz na ziemi, 165Nm

Góra 28Nm

Nowe sruby i nakrętki, jest bo bardzo ważne bo są aluminiowe i nie nadają się do ponownego dokręcania

2h pracy na spokojnie


Wymiana stronami jest o wiele trudniejsza dla tego lepiej podnieść cały tył

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...
W dniu 10.05.2021 o 08:28, speed1211 napisał(a):

Po co instrukcja :mrgreen:

Podnosisz tył na dyfrze, poskładasz kobyłki, zdejmujesz felgi

W bagażniku wystarczy zdjąć górną podłogę i podnieść filc ale będzie ciężko dojść do prawej śruby z imbusem i kluczem ale się da.

Odkrecasz wężyki na poduszkach i spuszczasz powietrze

Odkrecasz sruby i wyjmujesz amory

Co możesz zrobić wcześniej to zmierzyć wysokość śruby w bagażniku nad nakretka sówmiarka aby wiedzieć jaki docisk ma być.

Dół zaciskasz na ziemi, 165Nm

Góra 28Nm

Nowe sruby i nakrętki, jest bo bardzo ważne bo są aluminiowe i nie nadają się do ponownego dokręcania

2h pracy na spokojnie

 

Wymiana stronami jest o wiele trudniejsza dla tego lepiej podnieść cały tył

A jak spuszcze powietrze z poduszek to kompresor nie zacznie od razu pompować? Nie trzeba wyjąć bezpiecznika od kompresora? I kolejna sprawa, jak już wszystko złoże to opuścić na dół na pustych poduszkach i wtedy wpiąć bezpiecznik, żeby kompresor zaczął pompować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartszatki napisał(a):

A jak spuszcze powietrze z poduszek to kompresor nie zacznie od razu pompować? Nie trzeba wyjąć bezpiecznika od kompresora? I kolejna sprawa, jak już wszystko złoże to opuścić na dół na pustych poduszkach i wtedy wpiąć bezpiecznik, żeby kompresor zaczął pompować?

Jak spuścisz powietrze na podniesionym aucie to kompresor nie powinien pompować bo czujniki wahaczy pokazują autu że wysoko stoi i nie ma potrzeby korekty poziomu. 

Co prawda robiłem to w e39 ale właśnie opuściłem auto na koła przy pustych poduchach i sie napompowały ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.