Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, jestem nowy mam pytanie, co ile ma sie automatycznie wypalac DPF, tzn procedura u mnie przebiega normanie automatycznie, ale jakos czesto. To co tak czytaolem to DPF ma sie wypalac po 500 km, a u mnie wypalanie przebiega co 50-70 km. I zawsze do konca czyli do sooth mass 0. Czy to jest OK i niemam sie przejmowac ? Mam wrazenie ze jakos szybko sie zapelnia DPF tym sooth massem. Dzieki za wszelkie uwagi. Edytowane przez lamacz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinine się wypalać kiedy uzna to za stosowne :)


Ale wypalanie co 70km to przesada. Nie wiem jak u mnie było, ale przez kilkadziesiąt tysięcy miałem chyba z 5 wypalań na liczniku - z tego co wiem to chyba powinien się "wypalać" bez specjalnej procedury podczas normalnej jazdy, a wypalanie takie prawdziwe to ostateczność.


Musiałbyś sprawdzić ciśnienia, żeby wiedzieć dokładnie w jakim jest stanie.


U mnie przy 240k był czyszczony na samochodzie - a wcześniej nie wiem od kiedy się nie wypalał, bo miał uszkodzone termostaty i przepustnicę, a bez tych rzeczy sprawnych wypalał się nie będzie.


Pomogło na 40k km, próbował się wypalać, ale przestał z błędem któy całkiem zablokował wypalanie u mnie.


No i z 2 miesiące temu został zdemontowany i profesjonalnie wyprany chemicznie. Od trgo czasu jest spokój, ale dopiero kilka tysięcy km minęło.


Ile masz nalotu? Jeśli powyżej 250k to moim zdaniem już czas go wyprać. A podobno pranie na samochodzie regeneruje do stanu zbliżonego do fabrycznego. Płukanie na samochodzie natomiast usuwa tylko częściowo osad i jest rozwiązaniem krótkoterminowym. Co najlepsze za oba płaciłem podobnie.


A jeszcze jedna rzecz. Jak masz program na dużą moc, lub wtryski leją też może to się tak objawiać, bo paliwo w wydech będzie szło.


Przy tym całym wywodzie muszę zaznaczyć, że jest to moje doświadczenie, nie profesjonalna porada :mrgreen:

Opublikowano

Witam. Post na prośbę kolegi. W e60 z 2006 roku 231km przedlift, dpf nie może sie wypalić od kilku tysięcy km. Czy błąd świecy żarowej może sie do tego przyczynić? wygląda to w ten sposób, załączamy procedure wymuszoną przez ista, czuje po samochodzie i w kompie mi pisze ze wypalanie aktywne, wypalanie trwa 10s po czym nagle daje się nieaktywne, minie pół minuty znowu jest aktywne i tak wkoło. Z błędów od DDE tylko świeca zarowa. Czy świeca blokuje wypalanie DPF?


Ps: u mnie 285k przelotu i dpf wypala sie regularnie co 550-700km. Ja nic z nim nie robiłem a co poprzednicy czynili to nie mam pojęcia

Opublikowano
Witam, jestem nowy mam pytanie, co ile ma sie automatycznie wypalac DPF, tzn procedura u mnie przebiega normanie automatycznie, ale jakos czesto. To co tak czytaolem to DPF ma sie wypalac po 500 km, a u mnie wypalanie przebiega co 50-70 km. I zawsze do konca czyli do sooth mass 0. Czy to jest OK i niemam sie przejmowac ? Mam wrazenie ze jakos szybko sie zapelnia DPF tym sooth massem. Dzieki za wszelkie uwagi.

 


W czasie wypalania dpf-u popiołu nie wypalisz (tylko sadzę),więc albo dpf już zawalony, albo egr, wtryski ,turbo do sprawdzenia.

Dpf może być zapychany przez złe spalaniem mieszanki,lub olejem.

Opublikowano

sooth wypelnia sie od 0 gr do ok 45gr po przejechaniu 90 km, a nastepnie odpala wypalanie - aktulanie sprawdzalem, ash wg softu mam 3,1g - czy to nie za czesto ?


1. swiece nowe wlacznie z modulem

2. turba nie sprawdzalem

3. wtryski byly OK, wg softu a dodatkowo mechanik robil kompletny rozrzad wiec jak sprawdzal to mowil ze wtryski nie laly


moze poprostu szukam dziury i i ma sie wypalac co 100 km, jest faktem ze auto mam ok 3 miesiecy, na liczniku 285 000 km (pewne km) - i dziwne zeby dpg mial tylko 3,1g ash, ale ogolnie nie odczuwam problemow tylko tak z ciekwaosci pisze bo wole zapobiegac niz plakac :-)


Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie różnie z wypalaniem co zależy od tego jak i gdzie jeżdżę .

Ale raz na 1000km to się wypala.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Więc po większej analizie doszedłem do wniosku, że chyba mam przypchany DPF, ponieważ szybko się zapełnia i wypala co 60-70km. Jutro biorę się za demontaż i w ruch pójdzie odtluszczacz do grilla a potem poprawie środkiem do czyszczenia kominków. Czy może ktoś już coś takiego przerabiał ? Dzięki za wszelkie podpowiedzi lub uwagi.
Opublikowano
Opinie są podzielone czytałem sporo, podobno jeżeli nie przesądza ze stężeniem chemii i czasem działania to nic nie powinno się popsuć. Dzięki za wszelkie uwagi lub wskazówki.
Opublikowano
Dokładnie to miałem na myśli, ten film już widziałem, ale dzięki. Jeszcze takie głupie pytanie czy przy montażu PDF dawać jakieś nowe uszczelnienia ? Czy muszę usuwać te wszystkie czujniki i lambdę jak będę czyścić, bo widziałem, że niektórzy tylko konektory zabezpieczają przed wilgocią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.