Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie trzeba, można ją wydłubać. Nowa uszczelka powinna być z klejem.
3A0jS9b.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc,


Kupiłem tę uszczelkę i faktycznie jest już z taśmą dwustronną. Tylko ani mechanik, ani blacharz nie chce tego się podjąć, bo wg nich na 90% ukruszyt się szyba przy wyrywaniu tego twardego kawałku.


Ktoś z Was robił to sam?

Opublikowano

ja to robiłem pękła mi szyba... a byłem bardzo ostrożny, zależy jak wklejona szyba.


kolega wymieniał uszczelkę bez wymiany szyby ale ma takie brzydkie fałdki na uszczelce, nie da sie tego zniwelować, ja przy wymienianie szyby założyłem nowa uszczelkę, bo według instrukcji tak powinno sie to robić, ona jest zagięta pod szybę, zakłada sie ja na szybę i później montuje szybę do auta. Wtedy uszczelka wygląda ładnie.


Ale jak kto woli, wycienie szyby i wstawienie 100 zł + uszczelka, nie majątek....

Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze Kolega Piotrek.


Może się komuś uda, ale tego nie powinno się tak robić "po fachowemu".


W NordGlass nowa szyba Pilkingtona (taka jak oryginał) z wymianą i moją uszczelką (kupiłem na allegro za 60zł) za 600zł. Szyba ma już swoje lata i wieczorem ciężko się jeździ, bo "dziury" po kamieniach powstałe przez 14 lat już lekko rozpraszają światło.

Nie polecam bez zdjęcia szyby, rozmawiałem z kilkoma ludzmi z różnych firm i każdy mówił że z doświadczenia inaczej się nie da.

Opublikowano

Właśnie "po fachowemu" tak powinno się to robić - według BMW instrukcji w TIS.


Ja wymieniałem w e92 - tam jest jednolita góra z bokami. Nic nie pękło i nie ma żadnych zmarszczek (uszczelka oryginalna). Trzeba po prostu być ostrożnym i niejako 'odwinąć' starą uszczelkę. Jeżeli uszczelka jest jeszcze w dobrym stanie i mocno trzyma się dachu można ją rozciąć nożem 2-3mm przy samej aluminiowej rynience (zalana gumą w uszczelce) tak aby nie uszkodzić dachu a następnie usunąć ten fragment przyklejony do dachu. Będzie wtedy więcej miejsca żeby 'odwinąć' pozostałą część. Później dokładnie czyścimy z resztek kleju, najlepiej IPA lub czymś podobnym i 'zawijamy' nową. U siebie, 'zawijałem' nową prawie dwa razy bo na początku źle wymierzyłem i z jednej strony wystawała 2mm więcej - nowa uszczelka jest bardzo elastyczna i nie było problemu jej 'odwinąć' i ponownie ułożyć. Potem zostawiłem to na około godzinę (wymieniałem w lecie) tak aby się coś tam ułożyła, dobrze po-dociskałem i dopiero wtedy oderwałem folię z kleju.


Jest pełno filmików więc wielu robi to, z sukcesem, bez wycinania szyb:

https://www.youtube.com/results?search_query=bmw+windscreen+seal

Opublikowano
Potwierdzam co pisze przedmówca. Sam robiłem to na wiosne. Trzeba po prostu dokładnie wyczyścić/wymyc stara uszczelkę z klejem. Robota trochę upierdliwa, ale całkiem prosta. Polecam narzędzia do trymingu plasitku i naprawdę ostrożne rychy przy wyciaganiu uszczelki, gdyz ta ma kształt litery U i zawija się pod szybę.
Opublikowano
Ja dopiero się do tego przymierzam, nie wiem jak wpłynie to na szczelność, ale myślałem o posmarowaniu (nowej uszczelki) czymś żeby luźniej wpadła typu ptfe czy jakiś odparowujący smar np. WD40 z tym że z tego co wiem nie odparowuje w całości, myślę też o czymś co pomogło by ją wywinąć. Póki co czekam na paczkę, dam znać jak poszło, postaram się ogarnąć jakieś zdjęcia w trakcie. Mam tylko nadzieję że z moim szczęściem nie wykrusze szyby lub nie będę skazany na jej wycinanie albo chwilową jazdę bez uszczelki bo to będzie tragedia.
Opublikowano
Jestem po wymianie wraz z szybą. W końcu wygląda to porządnie, a zalet nowej szyby nie sposób opisać. W szczególności nocą. Nawet wycieraczki przestały piszczeć...
Opublikowano
Jestem po wymianie wraz z szybą. W końcu wygląda to porządnie, a zalet nowej szyby nie sposób opisać. W szczególności nocą. Nawet wycieraczki przestały piszczeć...

 

Jaka cena takiej przyjemności jeśli to nie tajemnica? Tylko szkło i uszczelka?

Opublikowano

Szyba (taka jak oryginał tylko bez znaczka BMW) + wymiana = 590zł + kosz uszczelki górnej (80zł z przesyłką).


Dodam jeszcze jeden z plusów tej wymiany, jako, że wczoraj przejechałem całą długość A4 - CISZA! Wcześniej z racji wybrakowanej i odstającej delikatnie miejscami uszczelki był nieprzyjemny szum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.