Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Silnik: 320d 150km- seryjnie( teraz trochę więcej)

Zaświeca sie kontrolka układu chłodzenia więc ide sprawdzić czy jest stan, w trakcie odkręcania wywala plyn więc odkręcam równocześnie z odpowietrznikiem. Po odkręceniu stan jak najbardziej się zgadza. Na korku od oleju nie ma masla, w zbiorniczku nie widać żeby cos pływało.

Zamówiłem test UPG, zrobiłem i niby wszystko dobrze.

Wymieniłem korek. Bez zmian

Jakies dwa miesiące temu wymieniłem pompe wody bo ciekło więc odpowietrzałem kilka razy ale bez skutku.

Po odpowietrzeniu można przejechać jakieś 70 km bez świecącej sie kontrolki później znów się zapala a węże są nie naturalnie twarde. Ma ktoś jakis pomysł??

Opublikowano
A wisko chodzi? To ze wskazówka jest w pionie nie oznacza 90stopni moze byc 91 92 100 a ona w pione będzie ogrzewanie dziala spoko?? Nawet na wolnych obrotach na postoju dasz 32stopnie to bije cieplym?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w dieslu nie ma wisko. jest plastikowy wentylator przy chlodnicy sterowany modulem elektronicznym, ktory lubi sie wywalic. usterka raczej spotykana w malych benzysnach. nigdy nie slyszalem zeby diesel wywalal plyn. przeciez te silniki sa tak zimnokrwiste ze w zasadzie w ogole bez plynu mozna jezdzic...
Opublikowano
Miałem na myśli ten wentylator właśnie sterowany małą płytką zalaną czymś ala silikonem ogrzewanie jest dobre? Jak rano odpalisz samochod z odkreconym korkiem i patrzysz do środka cyrkulacja płynu jest mocna? Na zimnym po odpaleniu od razu powinno byc widac ten maly strumień w zbiorniczku (przynajmniej u kolegi tak jest). Termostat dziala prawidlowo? Nie zawiesza sie itp? Co na to komputrowo diagnoza nic nie wykazalo? Skoro wszystko w porządku a gubi płyn stan oleju sie nie zwiększa testy na uszczelke robileś pompa nowa nic innego nie przychodzi mi na mysl jak maly wyciek musisz nabić cisnienie i pościskać wszystkie węże obejrzeć zbiorniczki z uwagą :D osobiście mialem tak uszkodzony wąż w aucie ze dolewalem raz w tygodniu okazalo sie ze na węzu dlugości 5cm do krocca pęklo wewnętrzne wlokno i pod cisnieniem robilo sie takie jajko a dziura byla jak glowka od szpilki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ze nie ma oleju w plynie i na odwrót nie znaczy ze gdzies nie puszcza cisnienia. Test takze nie zawsze pokaze spalny w ukladzie chlodzenia. Jak masz spore cisnienie to gdzies musi dmuchac w uklad. Jezeli chodzi o korek, to cisnienie w zdrowym ukladzie nie ma prawa byc tak wysokie by korek musial regulować. To tylko wlasnie w razie wywalenia w uklad ciśnienia korek ma je wypuscic by nie rozerwalo niczego innego. A tak to cisnienie nie osiaga wartości jaka zadana jest na korku np 2 bary.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze odkręcanie na gorącym silniku korka to można wyłowić na twarz i ręce gejzer gorącego płynu . Dostaniesz twarzy jak Freddy Kruger i wypalone oczy . Druga sprawa że normalnie działający układ po zagrzaniu posiada pewne ciśnienie ( gdzieś w rejonach 1 Bar ) po to by podnieść punkt wrzenia do około 120 stopni . Jeśli wykręcisz korek to spada ciśnienie i płyn lokalnie wrze ( stąd też wybuch ) . Spore szanse na uszkodzenie silnika ( pęknięcia na głowicy ) .


Czy wentylator działa ? Włączyć klimatyzację i powinien się kręcić . Odczytać też błędy ze sterownika silnika . Podpowie w czym problem .

Opublikowano
To ze nie ma oleju w plynie i na odwrót nie znaczy ze gdzies nie puszcza cisnienia. Test takze nie zawsze pokaze spalny w ukladzie chlodzenia. Jak masz spore cisnienie to gdzies musi dmuchac w uklad. Jezeli chodzi o korek, to cisnienie w zdrowym ukladzie nie ma prawa byc tak wysokie by korek musial regulować. To tylko wlasnie w razie wywalenia w uklad ciśnienia korek ma je wypuscic by nie rozerwalo niczego innego. A tak to cisnienie nie osiaga wartości jaka zadana jest na korku np 2 bary.

Chyba ze ktoś zalewa do pełna pod korek i jeszcze dobrze odpowietrzy u mnie w benzynie jak tak zrobię to zawsze troszeczkę wywali korkiem i jest troche na zbiorniczku ale po przejazdzce na postoju zeby ciurcało z korka jeszcze sie nie spotkałem wiec przydalo by się wiecej informacji co sie to wyprawia :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nozna lac pod korek plynu? Przeciez musi byc miejsce na strumien przelewowy i na rozszerzenie sie plynu po osiągnięciu temperatury roboczej :roll: dobrze ze oleju nie lejesz pod korek :mrgreen:

🙃🙃

Opublikowano

Raz czy dwa tak zrobilem i juz tak nie robię bo widziałem co sie robi :D wiec pomyslalem ze kolega moze tez tak robi bo mu nie dziala :mrgreen: jak to zobaczylem to teraz zostawiam luft :mrgreen:

Każdy uczy sie na wlasnych błędach :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w dieslu nie ma wisko.

W automacie 320d jest, tak samo jak w części 330d manual, zarówno m57 jak i m57n, dodatkowo oczywiście elektryczny przed chłodnicą.

Z tego co kojarzę z innego forum to kolega ma termostat do wymiany.

W zbiorniku jest pływak, który wskazuje prawidłową ilość płynu, który sprawdza się na zimnym silniku oczywiście.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.