Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie e60 przedlift (benzyna) w sedanie i manualu swap z 2.2 m54b22 170hp na 3.0 m54b30 230hp

Posiadam aktualnie do swapa te rzeczy:

1.silnik goły słupek

2.przepustnica

3.soft do sterownika mapa od 3.0


Pytanie do was (raczej do osoby która na 100% jest pewna i zna temat od podstaw) co jeszcze musze dokupic???? :

czy skrzynia ta sama?

-dyfer ?

-kolektor ssacy?

-pompa paliwa?

-sprzęgło?

---wał kardana,półosie myśle ze moga pozostać......


Temat ważny dla mnie ,pasowało by jak najszybciej ruszać w drogę a puki co zajmuje garaż i czeka na decyzję jakie serce przyjmie e60 :roll:

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cały dolot jest inny (przepływka, gumy, kolektor, disa) skrzynia inna ale ta z 2.2 pasuje, sprzęgło pasuje z 2.2, 3.0 ma 12mm większą średnicę, pompa paliwa to samo (to nie turbo 600km :D ).

Jak zmienisz skrzynię, trzeba zmienić wał, zmienisz dyfer to możliwe, że półosie też. 2.2 i 3.0 na pewno mają inne: 3.0 pewnie dłuższe przełożenia.

Jak będziesz wkładał motor zaglądnij w panewki, m54 lubi je przytrzeć, zwłaszcza na longlife

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 rok później...
Opublikowano

:D Więc tak chłopaki poszło : sprzęgło cały komplet do 3.0 m54 (L.U.K) zamontowałem -będzie trwalsze ale to koszt 6 stówek...

kolektor ssący , disa, przepustnica jest od 3.0 ale silniczek krokowy i przepływomierz powietrza moim zdaniem jest ten sam co w 2.2 ,natomiast dolot (od filtra do przepustnicy) niestety musi byc od 3.0.

Jeśli chodzi o dyfer półosie wał i skrzynia biegów -pozostawiłem ta orgin. od 2.2 ponieważ

nie mysle katowac auta tylko normalnie z "głową" pojezdzic moją e60, rozumiem ze jesli ktoś chce moze wymienic te czesci od silnika 3.0 ale nie uwazam to za konieczne jak dla mnie a poztym miałem ograniczony budżet (...) :cool2: :roll:



:arrow: no to lecim na szczecin ..... bawarią piąteczką :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bardziej mi chodziło o przełożenia dyfra, dlatego pisałem żeby przełożyć. 2.2 ma 3.38, 3.0 ma 2,93. Ten drugi jak dla mnie bardziej pasuje do tego silnika
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.