Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam samochod od 2 właściciela, pierwszy czysty Niemiec sprzedał swojemu sąsiadowi Słowakowi 320 w de, sprowadziłem je przy 180tys aktualnie 195tys serwisowany w aso Niemczech i ostatnie 2 serwisy ASO w Słowacji. W ista+ podczas wyświetlania błędów właśnie cześć mam po słowacku wie ktoś jak to zmienić ?

119043593_qqxssex.jpg

Auto nie miało żadnych tam błędów prócz informacji ze spalony xenon i wiązka w drzwiach. Po naprawie i skasowaniu błędów (cieszylem sie ze potrafiłem to zrobic enetem, jestem początkujący w diagnostyce bmw) bylo mi mało i postanowiłem sb programować dodatkowe funkcje w esys/bmwaicode. Wszystko elegancko sie udało zegary, ogladanie video i itp... auto często paliłem i gasiłem w garażu. Przejechałem z 30 km wróciłem wszystko elegancko podpinam znow inpe by sprawdzic czy jest jakis błąd od modułu kombi bo kodowałem i byl to usunąłem ale pojawis się ten od EGR a wcześniej go nie było (z autem nie bylo problemwo przed i po normalnie silnik chodzi ). Podpowie ktos co klikać w Ista by to sprawdzić ten problem bo wiem jak skasować błąd xd ale mogę jakoś sprawdzić tego EGR ?

i jak zmienić ten jezyk ,bo polowa pl,en i ten slowacki xd czy to wina wersji ISTA-D Rheingold 4.0.1 z spolszczeniem 4.0.2

119041998_qqxsser.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie klapy obejścia, chłodnica EGR

Temperatura za chłodnicą EGR jest zapisywana w określonych momentach.

Z zapisanych wartości temperatury tworzone są dwa gradienty temperatury.

Klapa obejściowa chłodnicy EGR jest uruchamiana podczas tworzenia gradientów temperatury. Jeśli klapa obejścia jest sprawna, musi być możliwa do zidentyfikowania zmiana temperatury. Natomiast zmiany temperatury są ledwo zauważalne przy wadliwej klapie obejściowej.

Błąd jest rejestrowany, gdy bezwzględna różnica między granicami temperatury spadnie poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: 3 K.


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms, gdy spełnione są następujące warunki:

- Gradient zadanego momentu obrotowego jest mniejszy niż wartość graniczna przez pewien okres czasu.

. Prędkość silnika znajduje się między dolną a górną granicą.

- Modelowany współczynnik recyrkulacji spalin przekracza przez pewien czas wartość graniczną.

- Silnik pracuje na biegu jałowym.

- Sterowanie recyrkulacją spalin jest aktywne.

- Pojazd na postoju.

- Silnik nie jest w trybie regeneracji.

. Temperatura płynu chłodzącego znajduje się między dolną a górną granicą.

- Temperatura za chłodnicą spalin z recyrkulacją spalin jest niższa od wartości granicznej.

Moment obrotowy: 1000 ms

Wartość graniczna momentu obrotowego: 4 Nm / s

Dolna granica prędkości: od 500 do 590 obr / min (w zależności od wersji).

Górna granica prędkości: 940 obr / min

Dolna granica temperatury płynu chłodzącego: 84,96 ° C

Górna granica temperatury płynu chłodzącego: 99,96 ° C

Limit temperatury chłodnicy z recyrkulacją spalin: 0,4 k / s

Napięcie sterownika: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

-

Plan serwisowy

1. Sprawdź wpisy kodów błędów czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR.

2. Sprawdzić, czy czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin nie jest zatkany (powoduje powolną reakcję na zmiany temperatury). W razie potrzeby wyczyść.

3. Odczytaj temperaturę spalin za chłodnicą EGR przy zimnym silniku (silnik zatrzymany), następnie uruchom silnik i sprawdź, czy wzrost temperatury jest prawdopodobny.

4. Sprawdzić zasilanie podciśnienia zaworu przełączającego klapy obejścia chłodnicy EGR.

5. Przeprowadzić kontrolę działania klapy obejścia chłodnicy EGR. Sprawdź, czy podczas aktywacji na odkurzaczu jest włączone podciśnienie.

Jeśli poprzednie testy są prawidłowe:

Wymienić chłodnicę recyrkulacji spalin (sprężyna powrotna przepustnicy klapy obejścia może być uszkodzona).


Wpływ na błąd

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



Zostaje sprawdzić....

- czarny przewod podciśnienia idące do elektrozaworu, umieszczonego na chłodnicy spalin.

- elektrozawór , umieszczony na chłodnicy

spalin

- czerwony przewod idący od w/w elektrozaworu do gruszki

- gruszkę

- plastikowe ramię gruszki ( czy nie jest pęknięte )

- metalowe ramię ze sprężyną zwrotną ( możliwość pęknięcia metalowego ramienia , które jest integralną częścią chłodniczki spalin, umiejscowione pod chlodniczką )

- ręczne sprawdzenie działania klapy obejsciowej umiejscowionej w chłodnicy spalin .


Warto byłoby zajrzeć do środka chłodnicy spalin, czy nie jest zapchana .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.