Skocz do zawartości

ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym


Rachoc

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

mam problem ze swoim bmw e60 525d którego posiadaczem jestem zaledwie miesiąc problemem jest z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym i ubywaniem płynu chłodzącego auto zapala ładnie trzyma obroty nie przegrzewa się (sprawdzałem w ukrytym menu i trzyma od 80 do 92 stopni) wodę ewidentnie wywala przez korek i co 70 km po dolaniu płynu chłodzącego muszę go z powrotem dolewać ok 700 ml korek zmieniłem ponieważ myślałem ze wina leży po jego stronie bo w starym miałem już zużyte uszczelki gdy po długiej jeździe odstawiłem auto i rano zajrzałem do zbiorniczka żeby dolać płynu przy odkręcaniu korka usłyszałem syczenie ciśnienie utrzymało się przez cała noc nie wiem co może być przyczyna gromadzenia się tego ciśnienia pompa wody niby sprawna nie wydaje niepokojących odgłosów itp. paski są napięte obstawiałem uszczelkę pod głowica ale w płynie nie widać tłustych śladów czy żeby olej mieszał się z woda zastanawiam się co jeszcze możne powodować takie ciśnienie w układzie chłodzenia.


EDIT: dziś sprawdziłem układ testerem co2 nic nie pokazał kamień spadł mi z serca :D

Edytowane przez Rachoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

pompa wody niby sprawna nie wydaje niepokojących odgłosów

 

Poświęć pół godzinki, zrzuć pasek i sprawdź czy nie ma luzów na pompie wody i kręci się bez oporów, przy okazji, czy nie cieknie pod nią.

Wymieniłem swoją przy oryginalnym przebiegu 260000km i była o krok od rozsypania, już rysowała blok silnika wirnikiem, też nie wydawała żadnych dźwięków, ale przy wymianie koła pasowego nią ruszyłem i się przeraziłem, tyle luzu miała. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem się do pompy wody ściągnąłem pasek i rzeczywiście pompa ma duże luzy już zamówiłem nowa przy okazji od razu zmieniam termostat na nowy mam nadzieje ze to już wszystko załatwi dzięki jeszcze raz za poradę :D

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jeszcze pokręć rolkami, czy się nie sypią, zazwyczaj idą w parze z pompą, a na koniec zrób zdjęcie koła pasowego w środku, czy nie widać spękań na gumie.

Pasek wywiń na lewąstronę i zobacz, czy rowki nie są wyząbkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Za rolki się na razie nie zabierałem ponieważ mój problem nie ustąpił jak wywalało wodę to nadal wywala nie wiem z kad może się brać takie ciśnienie w układzie chłodzenia wymieniłem pompę wody korek od zbiorniczka 2 termostaty na nowe teraz temp się trzyma od 88 do 92 stopni układ został porządnie odpowietrzony i sprawdzony testem na co2 który nic nie wykazał 2 pompka nie pokazuje żadnych błędów czyli wszystko tak jak być powinno auto nigdy się nie przegzalo nawet jak wody wywaliło poniżej minimum trzymało odpowiednią temp. czekam na dalsze podpowiedzi co dalel bo mechanik który zna się na bmw powiedział żeby jeździć i obserwować. pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze odpowietrzony był?

Jak to to czytałem jeszcze, że chłodnica EGR może puszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.