Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przed chwilą czytałem jakiś post o kasowaniu stylu jazdy poprzedniego właściciela. Pedał w podłogę na zapłonie na 25s a potem odpalić i w drogę. Znacie ten trik. Bezpieczne to. Piszą że skrzynia zaczyna łagodniej zmieniać biegi.
Opublikowano
Właśnie doczytałem się że ten trik działa tylko na starszych autach i w mojej skrzyni bez kompa nic nie zrobię. No ale może tak ma być i przesadzam. Jeżeli delikatne poszarpywanie na różnych biegach jest normalne i nie jest to powtarzalne to tak ma być. Raz jest idealnie a raz coś tam se szarpnie ale nie ze wbija w fotel czy tam kopie jak niektórzy piszą.
Opublikowano
Czyli delikatne przy zamulaniu jest normalne, fajnie bo już myślałem że coś nie tak. Myślę ze wiosną pokuszę sie o zmianę oleju w skrzyni a narazie będę tylko obserwował i przede wszystkim uczył się jak śmigać z taką skrzynia. Marzą mi się też łopatki w kierownicy bo nie mam ale czytałem gdzieś na forum że jest to do ogarniecia.
Opublikowano

Myślę że olej w skrzyni biegów wymienię na wiosnę tak dla spokojności. Olej w silniku ma dopiero jakieś 5tys.wlany przez hansa jakiś taki mi nie znany Avia 5w30.

Myślę zmienić na vavoline 5w30,taki mialem w volvo s60 i taki ma żona w peugeot 307.

Opublikowano

Łopatki w E90 wyglądają komicznie. Ale może jak pojeździsz dłużej, to ci się odechce w to bawić.

Z olejem w skrzyni bym nie czekał, sam wymieniałem krótko po zakupie auta i różnica była tylko na plus.

Opublikowano
Jeżeli tak to może wymienię na początku listopada bo w sumie nie ma to znaczenia czekając do wiosny. I tak mnie to czeka. Tylko teraz nie wiem jaki mam rodzaj tej skrzyni i jaki olej. Widzę że sa różne numery tych skrzyni. Czy misa i olej do każdej jest taki sam. Na ale drogo widzę zestawy od 500 do 900 zl średnio.
Opublikowano
Kolega Ponta za co jestem wdzięczny częściowo rozkodował mi vin ale nie ma tam info co mam pod nogami, znaczy sie jaki rodzaj.
Opublikowano
Znalazłem kpl. za 500zl.Misa, sróby, olej. Olej mannol. Dobry czy nie. Co sadzicie. Pisza ze do skrzyni 6hp19 i 6hp21. Tyle że nadal nie wiem jaki numer swojej mam. A gdzie go znajdę najszybciej.
Opublikowano
Oki. Dzięki za info. Dziś miałem nieco dłuższą trasę i można było przycisnąć od zskupu i niestety lipa. Auto do 120 idzie jak burza ale powyżej zaczyna się cofać ekonomizer na 8 max 10l i maksymalnie auto leci 140.Wiecej nie da rady, cisnąłem z 10km i nic. Ani na d ani ds. Nic. Osiągnie ta prędkość i koniec jazdy. Dziwne bo do 120 km, h ekonomizer dochodzi do max a dalej nie. Miał ktoś taki przypadek.
Opublikowano
W mojej starej e46 miałem podobnie ale ona i tak przyspieszała a ten nie. Wtedy wymieniłem przeplywke i było git. Na dodatek założyłem od Mercedesa i auto lepiej chodziło jak na oryginale.
Opublikowano
Tak od 3tys obr auto odcina normalnie. Ibr. ida bardzo ake to bardzo powoli a licznik niemal zatrzymuje się w miejscu. Taka zamula jest od 120 do 140,dalej już nie jedzie.
Opublikowano

Trochę go pokatowalem i zauważyłem że na 4 jeszcze do 20 dochodzi ale na 5 i 6 max 10l pokazuje i powyżej 140 dalej nie ciągnie. Dziwne trochę, jak kaganiec w mojej ciężarówce. Ale od zera ma buta i ciągnie jak należy. Lipa jest jak kik... na max. Wtedy lipa. Ciągnie tak dobrze do 3000,potem gdzieś te wszystkie rumaki umykają.

Zastanawiam się czy nie sa zapieczone lopatki turbiny ale nie jestem pewien. Przeplywke też mogło szlak trafić. Na wyświetlaczu brak błędów. Pali normalnie ale ma nieco okopcony wydech a mówią że jak ma dpf to powinien być czysty.

Auto świeżo sprowadzone. Zadbane jak na swe lata i przyznam szczerze nie widziałem nigdy tak czystego silnika w dieslu, a nie widać śladów mycia.

Opublikowano
Mimo tych paru problemów auto prowadzi się bardzo dobrze, cicho i bez skrzypień, silnika prawie nie słychać, sasiada nowe v40 głośniej klepie.
Opublikowano

Dziś pośmigałem na ds trochę i zauważyłem że auto ciagnie ładnie do 4 z małym zajaknieciem ale to dosłownie na chwilę. Niby jest ok z mocą dopuki noe wzrośnie prędkość. 145 max. Na d totalna porażka. Wciskam na max, skrzynia ciagnie ale jak już wrzuci 4 to obroty nagle zamierają w miejscu. Nie moga dociągnąć do 4,5 żeby zmienić bieg na 5 i auto dalej nie przyspiesza. Jak wymuszę zmianę zachowuje się jak by calłą moc zabrało.

Dziwne jest to ze od zera ma moc i zbiera się od samego dołu tak więc na co dzień nie ma problemu pk mieście ale na trasie będzie lipa. Spalanie mam od 5 do 7 miasto więc normalne.

Miał ktoś taki przypadek. Chętnie posłucham dobrej rady.

Opublikowano

Auto nadal w fazie testów.

Egr cały w syfie jak i kolektor, auto ciagnie tylko do 3000obr. i nagrzewa się max do 78 a dziś było ponad 30st.na plus.

Jutro jadę na diagnostykę. Podejrzany sprawca to przepływka i zaciety egr. Ale jeszcze to potwierdzi się w tym tygodniu. Mam uwalone 2 świece zarowe a więc jest okazja wyczyścić kolektor. Niewiem jak dpf. Mój elm pokazuje ze mam 46g sadzy i 1g popiolu. Niewiem czy to dobrze i nie znam krytycznych wartości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prędzej sterownik sprawdź niż świece. Chociaż jak nie były dawno ruszane to świece też warto. W M47N termostaty to częsta awaria. Głowny kup z ASO, a EGR to obojętnie. Takie mam doświadczenia z tematem termostatów. Tylko wymień od razu oba.
Opublikowano

Na komputer jadę po niedzieli bo mechanik nie ma czasu. Wiem że na palę to można uszczuplić portfel co najwyżej. Sam jestem mechanikiem z zawodu lecz robię co innego więc raczej nie będę wymieniał co popadnie. Wymieniłem parę rzeczy które mogą ale nie muszą być przyczyną niedomagań mojej buni. Sporo rzeczy robię sam lecz za elektronikę się nie biorę bo sie bie znam.

W teście 7 auto nagrzewa sie w korku di 78 a potem przy szybszej jeździe temperatura spada tak do 70 wiec obstawiam termostat główny.

Odcina moc powyżej 3tys.myślę ale mogę się mylić że przyczyną może być przewód podcisnienia lub same zaworki ewentualnie padnięta przepustnica ale bez diagnostyki można gdybać. Zacięty egr w e46 którą kiedyś miałem robił to samo. Auto szło dopuki nie zaczęło się dławić własnymi spalinami. Także może być wszystko. A teraz mam pytanie z elektroniki o ktorej w ogóle nie mam pojęcia i chętnie posłucham dobrej rady. A wiec mam radio profesjonal lecz pada wyswietlacz. Pytanie czy jak wymienię je na profesjonal ale z polifta z bluetooth yo będzie działać. Bardziej mi chodzi o te chromowane pokrętła w sumie ale wymiana samych pokręteł przy moim uszkodzonym nie ma sensu. Także profesjonal na profesjonal ale po lifcie podejdzie. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano
Akurat takie w aukcji znalazłem. Ale blutek mi zbedny. Przeważnie radia słucham czasem jakieś plytki. Moje radio umiera a w sumie wyswietlacz wiec pomyślałem ze to z pk lifcie z ładniejszymi pokrętłami podejdzie. Chyba że poza blutem niczym się nie różnią więc kupię takie same i dokupię pokretla same.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.