Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW F32 420i xDrive .

Zmieniam tarcze i klocki obecnie 340x30mm, a z tyłu 345x24mm.

Hamulce z zaciskami M. niebieskie (S2NH)


Wejdą na przód 370mm M Performance? nawiercane

Podobno zaciski takie same? :niebieskie M i czerwone ,żółte M Performance

Czy trzeba wymieniać jarzma itd.

Na 370mm wejdzie felga 18 397 na zime?

Opublikowano

O jakich jarzmach mowisz? skoro zacisk jest jednoczesciowy. Nie ma mozliwosci wlozenia tarczy 370mm do tego zacisku. Tyl w obu wersjach pozostaje ten sam, czyli 345mm.

Zabieg bezsensowny przy tej mocy pojazdu, bo roznica miedzy 340 a 370 bedzie praktycznie nieodczuwalna.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie ...

Miedzy tarcza 340 a zaciskiem jest sporo miejsca ,od góry i dołu (co sugerowałoby że 370 wejdzie)

A w M performance 370 zacisk jest "wypełniony" przez tarcze


Jak pisałem zaciski niebieskie M i np czerwone M performance mają identyczne wymiary różnią się tylko kolorami

Edytowane przez Senor5150
Opublikowano
Dokładnie. Sam u siebie zakładałem żółte zaciski. Ta są te same co niebieskie :wink:

Masz tarcze 340 czy 370?

Opublikowano

Tu masz zacisk 370/380

https://a.allegroimg.com/s1024/0c2977/5dbea0fc44a8b2c3906c96f9126a

Popatrz dokladnie na odsadzenie od zwrotnicy!


A tu masz zacisk 340

https://a.allegroimg.com/original/11de4a/767a30d24159bd55c343f6705f98/Zaciski-340mm-BMW-1-2-3-4-M-Pakiet-F20-F22-F30-F32


Mam w pracy w gablocie zaciski 370/380 i w swoim aucie 340, oba zaciski mialem na stole wiec nie wiem po co ta dyskusja.

Nawet slepy zauwazy ze to dwa rozne zaciski, bo zacisk pod tarcze 370 jest dalej wysuniety, zeby wlasnie pomiescic wieksza tarcze. Ale widze na forum sami znawcy :D


Do silnikow takich jak 420D 420i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm

Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 370mm


Sprawdzcie sobie fachowcy w realoem.


Licze na to ze kazdy z was ma swoj honor, uderzy sie w piers i napisze sorry Marcin, jadnak miales racje. No chyba ze....

  • Moderatorzy
Opublikowano

Marcin, ale zacisk ma ten sam numer dla 418d, 420d, 430d, 435d, 430i, 435i, 440i itd. Wszystkie ten sam nr zacisku.


Licze na to ze kazdy z was ma swoj honor, uderzy sie w piers i napisze sorry Marcin, jadnak miales racje. No chyba ze....

 

Liczę, że masz honor i uderzysz się w pierś i przeprosisz chłopaków.

Opublikowano (edytowane)
Tu masz zacisk 370/380

https://a.allegroimg.com/s1024/0c2977/5dbea0fc44a8b2c3906c96f9126a

Popatrz dokladnie na odsadzenie od zwrotnicy!


A tu masz zacisk 340

https://a.allegroimg.com/original/11de4a/767a30d24159bd55c343f6705f98/Zaciski-340mm-BMW-1-2-3-4-M-Pakiet-F20-F22-F30-F32


Mam w pracy w gablocie zaciski 370/380 i w swoim aucie 340, oba zaciski mialem na stole wiec nie wiem po co ta dyskusja.

Nawet slepy zauwazy ze to dwa rozne zaciski, bo zacisk pod tarcze 370 jest dalej wysuniety, zeby wlasnie pomiescic wieksza tarcze. Ale widze na forum sami znawcy :D


Do silnikow takich jak 420D 420i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm

Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 370mm


Sprawdzcie sobie fachowcy w realoem.


Licze na to ze kazdy z was ma swoj honor, uderzy sie w piers i napisze sorry Marcin, jadnak miales racje. No chyba ze....

 


Marcin do Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm ! brat ma 328i

370mm to w seri f x40iD oraz x35iD


Zaciski 370/380 faktycznie są inne od 340mm

Ale zaciski niebieskie M i zaciski żółte pomarańczowe i czerwone M performance są identyczne


Jeśli zaciski jest 370/380mm to dlaczego wedłóg realoem nie ma tarcz 380mm? i nikt nie robi tarcz 380mm do serii F x20 x28 x30 ?

Jeśli chodzi o realoem to według tej strony w moim aucie nie wymienia się świec!

Edytowane przez Senor5150
Opublikowano
Tu masz zacisk 370/380

https://a.allegroimg.com/s1024/0c2977/5dbea0fc44a8b2c3906c96f9126a

Popatrz dokladnie na odsadzenie od zwrotnicy!


A tu masz zacisk 340

https://a.allegroimg.com/original/11de4a/767a30d24159bd55c343f6705f98/Zaciski-340mm-BMW-1-2-3-4-M-Pakiet-F20-F22-F30-F32


Mam w pracy w gablocie zaciski 370/380 i w swoim aucie 340, oba zaciski mialem na stole wiec nie wiem po co ta dyskusja.

Nawet slepy zauwazy ze to dwa rozne zaciski, bo zacisk pod tarcze 370 jest dalej wysuniety, zeby wlasnie pomiescic wieksza tarcze. Ale widze na forum sami znawcy :D


Do silnikow takich jak 420D 420i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm

Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 370mm


Sprawdzcie sobie fachowcy w realoem.


Licze na to ze kazdy z was ma swoj honor, uderzy sie w piers i napisze sorry Marcin, jadnak miales racje. No chyba ze....

 

Marcin do Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm ! brat ma 328i

370mm to w seri f x40iD oraz x35iD


Zaciski 370/380 faktycznie są inne od 340mm

Ale zaciski niebieskie M i zaciski żółte pomarańczowe i czerwone M performance są identyczne


Jeśli chodzi o realoem to według tej strony w moim aucie nie wymienia się świec!

 

Nieprawda :wink: Kolega ma 430i salon PL i ma fabrycznie z przodu 370mm :wink:

Opublikowano (edytowane)
Liczę, że masz honor i uderzysz się w pierś i przeprosisz chłopaków.

Pod tarcze 340mm sa zaciski 340

Pod tarcze 370mm sa zaciski 370/380


Wiec nie wiem w jakim celu mam sie bic w piers, skoro napisalem sama prawde, zaciski roznia sie od siebie, bo oba mialem wrekach.

To ze ktos drutuje i udalo mu sie to i tamto, nie oznacza ze jest zgodne ze sztuka.


Zacisk hamulcowy lewy pod tarcze 370mm 34116799469 https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/912360_x800.webp

Zacisk hamulcowy lewy pod tarcze 340mm 34116799465 https://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_28/627881.jpg


Nie wiem jeszcze jakich argumentow potrzeba aby wyjasnic ze to dwa rozne zaciski.


Jesli mozecie to wrzuccie zdjecia na ktorych w zacisku 340 siedza tarcze 370mm

Edytowane przez MarcinMa
Opublikowano (edytowane)
Liczę, że masz honor i uderzysz się w pierś i przeprosisz chłopaków.

Pod tarcze 340mm sa zaciski 340

Pod tarcze 370mm sa zaciski 370/380


Wiec nie wiem w jakim celu mam sie bic w piers, skoro napisalem sama prawde, zaciski roznia sie od siebie, bo oba mialem wrekach.

To ze ktos drutuje i udalo mu sie to i tamto, nie oznacza ze jest zgodne ze sztuka.

 

Zaciski M performance np te czerwone w serii F30 F32 sa maksymalnie pod tarcze 370mm taka odpowiedz dostałem z aso

czyli 380 pod te zaciski to tez druciarstwo?


Masz może zaciski M performance( czerwone żółte pomarańczowe) do seri np f30 330i i możesz potwierdzić ze sa inne niż te niebieskie od f30 np 330i ?

Edytowane przez Senor5150
Opublikowano
Oj Marcin... Zobacz na zestaw doposażenia w hamulec mperf który sam kupowałem tyle że żółty. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2450468-zest-dopos-hamulce-sport-czerwone/ Jak widzisz, te same zaciski pasują od 418d po 440i-a wymiarowo są identyczne jak te niebieskie. Jak teraz to wytłumaczysz :wink: ?
Opublikowano
Tu masz zacisk 370/380

https://a.allegroimg.com/s1024/0c2977/5dbea0fc44a8b2c3906c96f9126a

Popatrz dokladnie na odsadzenie od zwrotnicy!


A tu masz zacisk 340

https://a.allegroimg.com/original/11de4a/767a30d24159bd55c343f6705f98/Zaciski-340mm-BMW-1-2-3-4-M-Pakiet-F20-F22-F30-F32


Mam w pracy w gablocie zaciski 370/380 i w swoim aucie 340, oba zaciski mialem na stole wiec nie wiem po co ta dyskusja.

Nawet slepy zauwazy ze to dwa rozne zaciski, bo zacisk pod tarcze 370 jest dalej wysuniety, zeby wlasnie pomiescic wieksza tarcze. Ale widze na forum sami znawcy :D


Do silnikow takich jak 420D 420i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm

Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 370mm


Sprawdzcie sobie fachowcy w realoem.


Licze na to ze kazdy z was ma swoj honor, uderzy sie w piers i napisze sorry Marcin, jadnak miales racje. No chyba ze....

 

Marcin do Do silnikow takich jak 430D 428i montowane byly zaciski pod tarcze 340mm ! brat ma 328i

370mm to w seri f x40iD oraz x35iD


Zaciski 370/380 faktycznie są inne od 340mm

Ale zaciski niebieskie M i zaciski żółte pomarańczowe i czerwone M performance są identyczne


Jeśli chodzi o realoem to według tej strony w moim aucie nie wymienia się świec!

 

Nieprawda :wink: Kolega ma 430i salon PL i ma fabrycznie z przodu 370mm :wink:

 


Wiec podejrzewam ze zaciski z 430i i te M performance np czerwone są takie same czyli pod 370mm

A te z 420i sa niestety inne niż te z 430i i nie wejdzie 370mm?

Opublikowano

Wszystko wejdzie bez problemu, jak pisałem kumpel miał taki sam przypadek jak Ty, założył 370 i pieknie pasowalo. Widze ze jestes z warszawy, to napisz mi priv to się umówimy i zmierzymy wszystko i zobaczysz ze zacisk masz taki sam jak ja wiec i tarcza 370 podejdzie. :wink:

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Dzięki wszystkim za pomoc!!!


Udało mi się ustalić :


420id :

Tarcza (370mm M Performance brakes) , (340mm M Sport brakes) (330mm standard brakes)

Klocki: (Również są inne niż w 428i 430i 370mm)

Szerokość 112,2 mm!

Grubość 18,20 mm

Wysokość 91,2 mm

https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/bmw-4-coupe-f32-f82-420-i-xdrive/000118959-1



430id 428i :

Tarcza (370mm M Performance brakes & M Sport brakes) (330mm standard brakes) (340mm nie występuje)

Klocki:

Szerokość 114,8 mm!

Grubość 17,9 mm

Wysokość 91,2 mm

https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/bmw-4-coupe-f32-f82-430-i-xdrive/000118080-1


Na stronach innych producentów tarcz i klocków (ATE i Zimmermann) Podobnie


Nawet jak tarcza 370mm wejdzie w zacisk do 420i bo faktycznie jest sporo wolnego miejsca przy tarczy 340mm ,to jakie klocki ??? Bo te od 420i(112,2 mm) są za wąskie do tej tarczy i nie będą przylegały na calej tarczy 370mm

Klocki od 430i(114,8 mm) pewnie nie wejdą w zacisk od 420i

Faktycznie robi się trochę rzeźba ...

Edytowane przez Senor5150
Opublikowano

Nergal, czlowieku! Przestan bic piane, tylko pokaz mi jak wlozyles tarcze 370mm do zacisku 340mm. Chce to zobaczyc i zakonczyc ta dyskusje.

Bo twoje dyskusje pod tytulem "kumpel mial" nic nie wnosza. Ja mialem oba zaciski w reku i wiem ze to zupelnie inne zaciski.

Opublikowano
Marcin, ja nie wkładałem sam bo to kolega robił u siebie. Ja mam 428i i wcześniej miałem zwykle hamulce. Dołożyłem mperformance. Nie chce mi się nękać kolegi żeby Ci to pokazać jak to zrobił :wink: Po prostu jak miał tarcze 340 to nie wchodziła do końca w zacisk tylko był luz, tak ze cała powierzchnia klocka nie była używana :wink: Założył 370, teraz całość jest wypełniona i cały klocek hamuje.
Opublikowano
Marcin, ja nie wkładałem sam bo to kolega robił u siebie. Ja mam 428i i wcześniej miałem zwykle hamulce. Dołożyłem mperformance. Nie chce mi się nękać kolegi żeby Ci to pokazać jak to zrobił :wink: Po prostu jak miał tarcze 340 to nie wchodziła do końca w zacisk tylko był luz, tak ze cała powierzchnia klocka nie była używana :wink: Założył 370, teraz całość jest wypełniona i cały klocek hamuje.

 

U mnie 340 tez nie wchodzi do końca w zacisk (na górze i dole po ok 1,5cm wolnego miejsca miedzy zaciskiem a bokiem tarczy)

Ale cała powierzchnia klocka dotyka tarczy!

Może kolega ma 430i ?

albo 420i ale nie od nowości ? :D

Opublikowano
Ma 420i od nowości z fabrycznym hamulcem sportowym :wink:

 

To tak jak ja... ;)


jak Pisałem wyżej około 1,5 centymetra na górze i na dole wolnego miejsca, czyli 3cm luzu przy 340mm ,to tak jakby miało wejść 370mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.