Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


od długiego czasu mam problem z używaniem aktywnego tempomatu oraz czujnika zachowania odległości. Po włączeniu aktywnego tempomatu lub ogólnie tego radaru, cały system działa przez jakiś tam czas, czasem jest to kilka, czasem klikanaście a czasem kilkadziesiąt kilometrów. Potem w losowym momencie dostaję komunikat o błędzie radaru i już nie mogę z niego korzystać aż do momentu wykasowania błędów ISTą. Nie działa wtedy wykrywanie odległości ani aktywny tempomat. Błąd, który pojawia się w ISTA to:


482136 - ACC: Sensor misaligned - 206694km

482103 - ACC: Internal control unit fault - 206959km

48003B - ICM, ACC: Sensor reports a fault - 206959km


Jednego razu postanowiłem do tego zajrzeć i okazało się, że kratka na dole zderzaka była luźna więc ją docisnąłem żeby wszystkie piny zaskoczyły i tym sposobem wydłużyłem czas działania sensora pomiędzy kolejnymi błędami ale nie udało mi się całkowicie pozbyć problemu. Co do błędu 482136 to występuje on zawsze w momencie kiedy w trakcie jazdy przestaje działać sensor. Pozostałych błędów nie potrafię określić kiedy dokładnie się pojawiają. Odnoszę takie wrażenie jakby sensor przestawał działać w momencie kiedy np. najadę na jakąś specyficzną nierówność albo dziurę ale nie jestem pewien.


Autem już byłem kilka razy u sprzedawcy, raz były kasowane błędy co oczywiście pomogło chwilowo, innym razem sprzedawca (niby) próbował przełożyć radar z innego F-ki i zakodować ale podobno nie działało to w ogóle (może rozbieżność wersji oprogramowania w samochodzie?).


Zastanawiam się czy jeśli sensor jest uszkodzony to może wywalać błędy po jakimś czasie działania czy powinien się od razu wywalić błąd przy pierwszej próbie użycia? Może sensor jest gdzieś luźny i są jakieś śruby mocujące poza kratką przez które przy niewielkich nierównościach czy dziurach sensor się przestawia i przechodzi w tryb serwisowy?

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

482136


Wariant ECU frr_10


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Czujnik ACC źle ustawiony. Automatyczna korekta nie jest już możliwa.


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia


Plan serwisowy

Jeśli usterka aktualnie nie występuje: Wyczyść diagnostyczne wpisy błędów z pamięci błędów.

Jeśli usterka występuje obecnie, sprawdź co następuje:

Prawidłowe osadzenie czujnika ACC w uchwycie Uchwyt czujnika ACC może być wygięty (uszkodzenie w wyniku wypadku).

Następnie dokonaj regulacji za pomocą funkcji serwisowej.

Wpływ na błąd


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Podczas jazdy z aktywnym ACC ustalana jest niezbędna automatyczna korekta.


Odnowienie jednostki sterującej nie eliminuje usterki.

© 2020 - BMWFaultCodes



Wariant ECU frr_g11


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Czujnik ACC / przedni czujnik radarowy dalekiego zasięgu (FRSF) nieprawidłowo wyregulowany. Automatyczna korekta podczas jazdy nie jest już możliwa.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie sterownika: 6,5 V i 18 V.

Stan terminala Status PWF: jazda


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Parking


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usuwanie usterek: 100 ms


Plan serwisowy

Jeśli usterka aktualnie nie występuje:

Skasować pamięć usterek.


Jeśli usterka występuje obecnie lub wystąpiła więcej niż 2 razy, sprawdź co następuje:

Prawidłowe osadzenie czujnika ACC / przedniego czujnika radarowego dalekiego zasięgu (FRSF) w uchwycie Wspornik czujnika ACC / przedniego czujnika radarowego dalekiego zasięgu (FRSF) może być wygięte (np. uszkodzone w wypadku). Ewentualnie usunąć na stałe zamontowany wspornik tablicy rejestracyjnej.


Następnie ustaw czujnik ACC / przedni czujnik radarowy dalekiego zasięgu (FRSF) za pomocą funkcji serwisowej.

Wpływ na błąd

Nie można aktywować aktywnego tempomatu.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze W przypadku zauważalnego przez klienta ograniczenia funkcjonalnego, komunikat CC jest aktywowany przez SAS.

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2020 - BMWFaultCodes



Wariant ECU mrr02


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Przedni czujnik radarowy (FRS) nieprawidłowo ustawiony. Automatyczna korekta podczas jazdy nie jest już możliwa.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie sterownika: od 9,0 V do 16,0 V.

Stan terminala Status PRD: Prowadzenie


Stan terminala Status PRD: Testowanie-analiza-diagnoza


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wpis do pamięci usterek jest ustawiany, gdy przedni czujnik radarowy (FRS) nie może już wykonywać automatycznej korekty podczas jazdy.


Plan serwisowy

Możliwe przyczyny usterki:

Wspornik tablicy rejestracyjnej jest zamontowany z przodu (musi być trwale usunięty) Tablica rejestracyjna nie jest ustawiona prawidłowo Przedni czujnik radarowy (FRS) nie jest prawidłowo zamocowany w uchwycie Źle wygięty lub uszkodzony wspornik przedniego czujnika radarowego (FRS)


Następnie ustawić przód czujnik radarowy wykorzystujący funkcję serwisową.

Wpływ na błąd

Możliwe odczuwalne konsekwencje dla klienta:

Nie można włączyć aktywnego tempomatu Brak informacji o odległości.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Sprawdź komunikat kontrolny (757): Informacje o odległości.

Sprawdź komunikat kontrolny (914): Ograniczona pomoc kierowcy.

Sprawdź komunikat kontrolny (479): Zachowaj dystans. Tempomat.

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2020 - BMWFaultCodes





482103


Wariant ECU frr_10


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Uszkodzone wewnętrzne napięcie zasilające jednostki sterującej.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest przechowywany w ciągu 500 ms.


Plan serwisowy

Jeśli usterka występuje obecnie lub wystąpiła więcej niż 2 razy, należy wymienić jednostkę sterującą ACC.

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




48003B


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu


Czujnik dalekiego zasięgu lub czujnik ACC zgłasza usterkę.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki 9 V do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

500 ms


Plan serwisowy

Kontynuuj rozwiązywanie problemów z jednostką sterującą LRR lub jednostką sterującą ACC i opracuj plan kontroli, aby zlokalizować usterkę. Usuń kod błędu w ICM.


Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jednostka sterująca ICM jest bezbłędna.

© 2020 - BMWFaultCodes



Demontaż i montaż (wymiana) czujnika ACC

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/repair-manuals/66-distance-system-cruise-control-remote-operation/66-31-adaptive-active-cruise-control-acc/CNL71HI8

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/repair-manuals/66-distance-system-cruise-control-remote-operation/66-31-adaptive-active-cruise-control-acc/F0IiozTw


Regulacja czujnika ACC

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/repair-manuals/66-distance-system-cruise-control-remote-operation/66-31-adaptive-active-cruise-control-acc/CMnEw47Y


Demontaż i montaż / wymiana wspornika panelu przedniego zderzaka

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/repair-manuals/66-distance-system-cruise-control-remote-operation/66-31-adaptive-active-cruise-control-acc/1VnY1HTthn


Instrukcje dotyczące regulatora ACC

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/repair-manuals/66-distance-system-cruise-control-remote-operation/66-31-adaptive-active-cruise-control-acc/Ckq66dPa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po opisie błędów , szukałabym w pierwszej kolejności awarii w samym mocowaniu/ustawieniu radaru.

Sam pisałeś wcześniej ,że po poprawieniu kartki wydłużyłeś działanie systemu.

Nie mam radaru w swoim łałcie i ciężko mi jest sobie wyobrazić całą jego instalację .

Myślę ,że twój radar jest źle ustawiony , dlatego system go wyłącza.

Przeczytaj dokładnie opis działania radaru.....

Pozdrawiam i daj znać co tam ustaliles.

Opublikowano
Po opisie błędów , szukałabym w pierwszej kolejności awarii w samym mocowaniu/ustawieniu radaru.

Sam pisałeś wcześniej ,że po poprawieniu kartki wydłużyłeś działanie systemu.

Nie mam radaru w swoim łałcie i ciężko mi jest sobie wyobrazić całą jego instalację .

Myślę ,że twój radar jest źle ustawiony , dlatego system go wyłącza.

Przeczytaj dokładnie opis działania radaru.....

Pozdrawiam i daj znać co tam ustaliles.

 

Myślę, że kolega Burza1234 może mieć rację. Zdejmij kratkę i zobacz mocowanie. Mocowanie powinno być sztywno przyczepione 3 śrubkami lub nitami do auta, a radar 4 śrubami do mocowania. Przy szarpaniu nic nie powinno się ruszać. Jeżeli siedzi sztywno to zrób zdjęcie z boku radaru zobaczymy czy mocowanie nie jest pogięte. Zobacz czy obudowa radaru nie jest połamana.

Na forum ktoś pisał, że miał problem z kablem, ale wtedy były inne błędy.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

A więc tak, na weekend zdjąłem sobie kratkę i przyjrzałem się radarowi z zewnątrz. Obudowa nie jest ani popękana ani po kablach nie widać, żeby coś nie łączyło, wydaje mi się, że samo mocowanie też nie jest wygięte chociaż na górze jest delikatne odchylenie ale możliwe, że sam stelaż tak jest zaprojektowany? Jeśli chodzi o umocowanie to siedzi on sztywno i praktycznie nie byłem w stanie tym ruszyć. Więc sądzę, że samo mocowanie raczej będzie problemem. Nie wiem z kolei jak z regulacją? Może radar jest źle wyregulowany, może jest na granicy jakiejś normy regulacji i przy najechaniu na dziurę system wykrywa, że coś jest nie tak i od razu odcina?


Niżej jeszcze dodałem kilka zdjęć z zapisów w komputerze o błędach, może to też będzie jakąś wskazówką dla kogoś.


Dostałem od swojego sprzedawcy propozycję (Niemcy), że albo przywożę auto do nich i zostawiam je na ok. tydzień (miałaby zostać zregenerowana skrzynka VTG oraz wymieniony sensor ACC, tylko teraz nie wiem czy na nowy czy używany) albo dostaję od nich 1500€ w gotówce i naprawiam obie rzeczy gdzie będę uważał. Sprawa jest o tyle problematyczna, że do sprzedawcy mam ok. 200km i zostawić auto na ponad tydzień jest mało komfortowe, ponieważ w będę musiał na ten czas wypożyczyć auto aby zawieźć to i potem odebrać, co będzie kosztowało razem z paliwem ok. 250-300€. Szczerze mówiąc to wolałbym sam to gdzieś zrobić niż liczyć na sprzedawcę ale wydaje mi się, że te używki sensorów co są na allegro to w większości pewnie również z uszkodzeniami a na sprawną sztukę albo będzie trudno trafić albo koszt będzie kosmiczny ponieważ nowy sensor kosztuje prawie 10k PLN.


IMG-2539.jpg IMG-2540.jpg IMG-2541.jpg IMG-2542.jpg IMG-2543.jpg IMG-2544.jpg IMG-2545.jpg IMG-2547.jpg IMG-2549.jpg IMG-2550.jpg IMG-2551.jpg


Adnotacja-2020-09-13-140413.png Adnotacja-2020-09-13-134049.png Adnotacja-2020-09-13-134239.png Adnotacja-2020-09-13-134449.png Adnotacja-2020-09-13-134534.png

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrzę na twoje zdjęcia i nie pasuje mi kilka rzeczy....

- za radarem , patrząc w stronę chłodnicy widać popękane plastiki ( coś wydarzyło się w tym miejscu.

- nad czujnikiem przesunięty jest minimalnie plastik ( coś musi wywierać na niego siłę )

- czujnik lub uchwyt czujnika złapany jest na trytytkę.

- widoczny , czarny silikon na łączeniu obudowy czujnika


Należało by jeszcze zdjąć zderzak aby zobaczyć cały metalowy stelaż do mocowania czujnika.

Również sprawdził bym stan konektów w kości ( czy nie są skorodowane lub nie mają zbyt dużych luzów, brak dobrego kontaktu z pinami przy czuniku ).


Ja osobiście obstawił bym złą pozycję czujnika. Zbyt dużo popękanych, przesuwanych plastików znajdujących się w sąsiedztwie czujnika.

Opublikowano
Szczerze mówiąc to wolałbym sam to gdzieś zrobić niż liczyć na sprzedawcę ale wydaje mi się, że te używki sensorów co są na allegro to w większości pewnie również z uszkodzeniami a na sprawną sztukę albo będzie trudno trafić albo koszt będzie kosmiczny ponieważ nowy sensor kosztuje prawie 10k PLN.

Kupiłem dwa czujniki na allegro praktycznie najtańsze jakie były i oba działały bez problemu. Jeden dalej działa:)

Patrzę na twoje zdjęcia i nie pasuje mi kilka rzeczy....

- za radarem , patrząc w stronę chłodnicy widać popękane plastiki ( coś wydarzyło się w tym miejscu.

- nad czujnikiem przesunięty jest minimalnie plastik ( coś musi wywierać na niego siłę )

- czujnik lub uchwyt czujnika złapany jest na trytytkę.

Wygląda jakby ta pionowa belka była przyczepiona do mocowania czujnika. Mam wrażenie że to powinno być zaczepione o górę zderzaka.

- widoczny , czarny silikon na łączeniu obudowy czujnika

Miałem dwa czujniki ACC w ręce i oba miały wystający silikon z łączenia, wyglądało to na uszczelnienie.

Mam wrażenie, że uchwyt czujnika z jednej strony jest prosty a z drugiej lekko wygięty (chyba, że to wina obiektywu szerokokątnego w co wątpię) zdjęcie https://ibb.co/wBNpt4m i https://ibb.co/SysKvmg

Należało by jeszcze zdjąć zderzak aby zobaczyć cały metalowy stelaż do mocowania czujnika.

Również sprawdził bym stan konektów w kości ( czy nie są skorodowane lub nie mają zbyt dużych luzów, brak dobrego kontaktu z pinami przy czuniku ).

Ja z kolei myślę, że to nie wina kostki. Ktoś na forum kiedyś miał problem z kostką to błędy były zupełnie inne. Nie było nic wtedy o złej pozycji.

Osobiście obstawił bym złą pozycję czujnika. Zbyt dużo popękanych, przesuwanych plastików znajdujących się w sąsiedztwie czujnika.

Też niestety obstawiam, że tam się coś pogięło w okolicy zderzaka.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć Koledzy,


piszę tylko z aktualizacją, że problem został rozwiązany :) Okazało się, że uchwyt czujnika był faktycznie pogięty (WHAT? :shock: ), samochód oddałem na serwis do handlarza, u którego kupiłem auto, uchwyt został następnie wymieniony w ASO BMW i tam też czujnik został na nowo skalibrowany (nie była potrzebna jego wymiana) a historia serwisowa została wprowadzona do bazy BMW :D


Koszt naprawy ograniczył się jedynie do paliwa do handlarza i z powrotem gdyż na auto miałem rok gwarancji (rękojmia sprzedawcy) ;)


Dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie.

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Podepnę się z problemem, auto po małej stłuczce, naprawione. Na początku były sporadyczne błędy ACC (pojawiał się komunikat na zegarach) ISTA pokazywała:
482101 - ACC: internal control unit fault
482103 - ACC: internal control unit fault
482131 - ACC sensor temporarily malfunctioning
4827BF - Interface ACC
Po kilku dniach i jakiś 20-30km przejechanych okazało się, że jest (był) problem z geometrią z przodu i zaczęły pojawiać się dodatkowo błędy:
48002C - ICM, ACC: interface DSC
D014DC - signal (steering angle, driver 59.0.2) invalid, transmitter SZL/ICM
D15C31 - ICM interface (driver action steering wheel, 0x713) signal invalid
D16C89 - Signal (effective front axle steering angle, 0x302) invalid, transmitter ICM
D51A53 - Signal (actual value of front axle steering angle 57.1.2) invalid, transmitter ICM
E06C43 - Signal (warning object coordination statu, 0x21F) invalid, transmitter DSC/ICM

Po ustawieniu geometrii, zrobieniu inicjalizacji EPS oraz kąta skrętu kierownicy wszystkie błędy zniknęły. Po kilku dniach i przejechanych jakiś 40km zaczęły się pojawiać (czasami da się skasować, ale powracają):
482103 - ACC: internal control unit fault
482131 - ACC sensor temporarily malfunctioning
4827BF - Interface ACC

Dodatkowo wyskakuje błąd na desce i nie działa ACC, co ciekawe przez kilka dni było ok.

Czy ma ktoś pomysł co może być nie tak? wolałbym uniknąć wymiany radaru. Opis błędu 482103 mówi, że jak błąd jest obecny lub wystąpi więcej niż 2 razy należy wymienić radar.

Wiem, że przy naprawie był zdejmowany radar, pytanie czy te błędy mogą być spowodowane przez brak kalibracji?

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.