Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie - problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pewien problem z zawieszeniem z przodu. Wymienilem juz wahacze gorne i dolne ale nie pomoglo. Wciaz slychac stukanie na nie rownosciach. Stukanie pomimo dziur jest zbyt glosne. Tak jakby cos bylo luzne i sie obijalo. W warsztacie nie potrafili mi jednoznacze okreslic co to moze byc. Stwierdzono ze moze amorki so do wymiany.

 

Nie mam pojecia co z tym zrobic i co to moze byc. Moze ktos mial juz takie problemy z e39 523i z 1997 roku.

Opublikowano

Łączników stabilizatara nie wymienialem. Ale chyba wszystko wskazuje ze tez trzeba je wymienic. Jaki jest ich koszt i ile ich tam jest ?

 

Jesli chodzi o wahacze to wstawilem podrobki :) niejakiej firmy TEKNOROT ale ponoc to kiszka jest i szybko padaja. Mozna je znalezc na Allegro. (Gorne 140zl sztuka, dolne o ile dobrze pamietam to tez kolo 140 zl szt.) Ciekawe ile wytrzymaja. Jesli chodzi o robocizne to 50zl za wymiane 1 wahacza i wydaje mi sie ze to chyba nieco drogo jest, choc nie mam porownania.

Opublikowano

Jedz na kanal i potrzasnij łącznikami. Jezeli wyczujesz najmniejszy luz - wina lezy po ich stronie. W BMW serii 5 (mam tu na mysli e34 oraz e39) padaja one jak muchy. Bardzo czesto, ale sa za to tanie i nieklopotliwe w wymianie. Najmniejszy luz w łączniku potrafi sprawic, ze cala buda trzęsię tak, jakby miała sie zaraz rozlecieć.

Przerabiałem to w aucie swoim i znajomych. Najpierw były kombinacje z wahaczami, które nic nie dawały, potem jakieś końcowki i inne niestworzone rzeczy a tu bardzo czesto winny jest łącznik za kilkanaście PLN-ów;)

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Ostatnio wymieniałem łączniki w mojej maszynce i koszt zamknął się w 200PLN wraz z wymianą. Oczywiście Lemforder. Obecnie śmigam trzeci miesiąc i totalna cisza. Przed wymianą stuki były dość głośne i część mechaników wskazywała na wahacze. Całe szczęście, że ich nie posłuchałem.
Opublikowano

Jak jest okazja to tez zapytam o cos... zauwazylem lekkie stukniecie jak kola sa skrecone i ruszam z miejsca i trzesienie kierownicy przy hamowaniu... to znaczy ze jest luz w laczniku, tak? (i wydaje mi sie ze po prawej stronie) Natomiast przy predkosci 20-50km/h to slychac huczenie... czy to juz bedzie sprawa lozyska? Jezeli to lozysko to co proponujecie? Jest jakas szczegolna firma ktora robi dobre lozyska?

 

Dzieki!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymienilem laczniki stabilizatora i dalej wali na dzurach. Milem przyjemnos cprzejechac sie inna bunia i w niej zdecydowanie ciszej pokonuje ndziury, nie ma zadnego stukania. Nie mam ju zpojecia co to moze byc, mechanik ogladal i powiedzial ze jedyne co jeszcze moze byc to amory - ale jak to dokladnie sprwdzic. Wywale kupe kasy na amory a okarze sie znowu ze to cos innego.

Ma ktos moze jakis pomysl ?

Opublikowano
Na dziurach to i w nowej Eklasie Mercedesa wali . Ja mam utwardzone zawieszenie i są nieprzyjemne odgłosy ,a miałem okazję przejechać się BMW z tym samym silnkiem i ten sam rocznik ,ale z normalnym zawieszeniem i tam było cacy ,cichutko i płynnie . Przejechałem się kiedyś nową piątką to na torach ,czy dziurach też były nieciekawe odgłosy . Także z mojego doświadczenia odradzam utwardzone zawieszenie na nasze drogi ,no chyba że ktoś ma w swoich okolicach drogi 5 gwiazdkowe .
Opublikowano
A tuleje wahaczy gornych tez wymienione byly ? Bo ja ogolnie tez borykam sie z problemem, ale nie stukow, tylko bicica kierki podczas jazdy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Tez mam taki problem ale ja raczej podejrzewam luzy w maglownicy, tez wymieniłem wszystko jak wy i dalej [BAD], wiec to możliwe ze maglownica puka, ale moze niech sie ktos wypowie kto miał ten problem i go rozwiazał. Pozdr
Opublikowano
Na dziurach to i w nowej Eklasie Mercedesa wali.

 

Zaprzeczam nic nie wali zarówno w w124 w210 jaki i w 211 jeśli tylko wszystko sprawne i nie wybite

w mojej beci też cisza nawet na przejazdach tramwajowych :8)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli stuki czujesz na kole kierowniczym to zacznij od eliminacji stuków w ukł. kierowniczym w przeciwnym przypadku pozostają Tobie amorki do wymiany. Na pocieszenie u mnie było jedno i drugie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

temat rzeka.

ja wymieniłem amory, całe zawieszenie i na dodatek łożysko w prawym kole,bo z tamtąd dochodzą stuki, ostatnia diagnoza to zbył lużna śruba mocująca wahacz. Kolega załatwia szerszą śrubę, a stuki jak były , tak są :jawdrop:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.