Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie, ok. tydzień po wymianie oleju (przed wymianą wskaźnik do połowy, po wymianie MAX) na Mobil Super XE 300 5w30 zauważyłem ubytek oleju o jakieś 20%, samochód po rozgrzaniu przy gwałtownym dodaniu gazu puszcza niebieską chmurę, czuć zapach spalonego oleju. Na zimnym silniku te objawy nie występują. Po kilku dniach od zauważenia poziom oleju wydaje się utrzymywać na tym samym poziomie (tak. sprawdzam zgodnie z procedurą z instrukcji).

Dodam, że słychać z okolic silnika stukot wskazujący na pompę vacum, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Czy możliwe jest to aby poprzednio ktoś dolał uszczelniacz do silnika? Czy ja też mogę go dolać i jeździć bezpiecznie zanim zdecyduję się co z tym faktem zrobić?

Jaka jest diagnoza wg. Was?


Przebieg 230tys.

Opublikowano
Normalna przypadłość tych silników :) znane mechanikom od lat. Otóż do wymiany masz uszczelniacze zaworowe. Ogarnięty mechanik od Bmw zrobi ci to bez ściągania głowicy i za robote wezmie 1000zl. Lepiej nie dolewaj żadnych uszczelniaczy do silnika. Dolewaj olej dopóki nie wymienisz uszczelniaczy tylko uważaj na katalizator. Pozdro :)
Opublikowano
Normalna przypadłość tych silników :) znane mechanikom od lat. Otóż do wymiany masz uszczelniacze zaworowe. Ogarnięty mechanik od Bmw zrobi ci to bez ściągania głowicy i za robote wezmie 1000zl. Lepiej nie dolewaj żadnych uszczelniaczy do silnika. Dolewaj olej dopóki nie wymienisz uszczelniaczy tylko uważaj na katalizator. Pozdro :)

 

Właśnie dziś mechanik powiedział, że to raczej pierścień na którymś z cylindrów przelewa olej i dlatego tak się dzieje, powiedział również, że uszczelniacze może zrobić (musi ściągnąć głowicę XD) za nie mniej niż 1500zl ale powątpiewa, iż to coś da.

No i nie wiem co teraz myśleć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmienic mechanika. Temat przewalkowany wielokrotnie na forum. Uszczelniacze do wymiany. Oczywiscie bez sciagania glowicy.
Opublikowano
Zmienic mechanika. Temat przewalkowany wielokrotnie na forum. Uszczelniacze do wymiany. Oczywiscie bez sciagania glowicy.
u


Uszczelniacze pomimo tego, że przed wymianą nie dymił?

Opublikowano
Może był wlany uszczelniacz, który powodował mniejsze zużycie oleju. Teraz gdy wlałeś świeży olej zaczyna pobierać :). Uszczelniacze bez ściągania głowicy :) tez to przerabiałem.
Opublikowano
U mnie było tak samo. Po pierwszej wymianie oleju po zakupie zaczął dymić na niebiesko. Wymiana uszczelniaczy rozwiązała problem. Zużycie oleju oscyluje w okolicach 0,5 l/ 10kkm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.