Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

E91 320d

W nocy akumulator padł do zera. Po naładowaniu było OK, po kilku dniach znów to samo.

W momencie podłączenia multimetra szeregowo między klemę minusową a jej bolec celem zmierzenia poboru, elektronika zaczyna świrować - pstrykają zamki drzwi i klapy, lampki w aucie migają, przekaźniki klikają a pobór pokazuje 3-4 A.

Po zamknięciu auta pobór spada do 2,5-3 A.

Alternator wykluczony, akumulator również (na innym to samo).

Pomocy :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po zamknięciu auta ile czasu odczekałeś?

Prawidłowy pomiar następuje po 30min, a w przypadku TCUM może wydłużyć się nawet do godziny.


Najczęstsze powody to:

- moduł telefonu(mulf, tcum, rzadziej combox)

- nawigacja

- klema minusowa(IBS)

Opublikowano
Polecam sprawdzić złączkę pod samochodem która wychodzi od akumulatora i prowadź kabel zasilający. Kiedyś go nawet wymieniali cały w ASO w akcji serwisowej bo był wadliwy.
Opublikowano

Madejson - gdzie ta złączka się znajduje?

Cursor - czekałem kilka minut max. Ale wydaje mi się że tak czy inaczej pobór 2,5 A po kilku minutach to za dużo.

Nawigacji nie mam. Gdzie odłączę moduł telefonu albo którym bezpiecznikiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Madejson - gdzie ta złączka się znajduje?

Cursor - czekałem kilka minut max. Ale wydaje mi się że tak czy inaczej pobór 2,5 A po kilku minutach to za dużo.

Nawigacji nie mam. Gdzie odłączę moduł telefonu albo którym bezpiecznikiem?

Sterownik telefonu masz pod podłogą bagażnika. Wystarczy ją całkiem wyjąć

Opublikowano

Panowie. Po zamknięciu auta po godzinie pobór spadł z 2-3A do 0,03-0,04A.

Wniosek - prąd kradnie coś, co ma prąd gdy auto jest otwarte i wygasza się dopiero około godzinę po zamknięciu auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz moduł bluetooth w bagażniku, to zacząłbym od jego odłączenia i założenia pętli na światłowód.

Czasem zdarza się, że potrafią same z siebie "wybudzić" się, powodując pobór prądu

Opublikowano

Alarmu oraz blokady też nie mam.


Ale uwaga, doszedłem do tego że problem kręci się wokół przekaźnika od modułu CAS znajdującego się za schowkiem po prawej stronie panelu z bezpiecznikami (nr części 61 36 6 901 469).

To on wali a po jego wyjęciu wszystko ustaje a pobór wraca do normy.

Pytanie - za co on odpowiada, co mogę odłączać żeby znaleźć winowajcę? A może to wina samego przekaźnika?

Opublikowano

Panowie..

Kupiłem ten przekaźnik nowy OEM i teraz puka co innego - jakiś plastikowy moduł pod schowkiem po stronie pasażera, znalazłem go po demontażu schowka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam dużo nie pomogę bo patrząc pod kątem serii 1 to pod schowkiem nic nie mam . za to są te bezpieczniki i moduł komfortu . jedyne co w tym rejonie jeszcze to jeż dmuchawy . rzuć fotką to może coś to podpowie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.