Skocz do zawartości

Bład AHM 9DF7 - proszę o pomoc ?


Kondziio86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Bedę wdzięczny o pomoc w tym temacie ponieważ mam non stop ten błąd i nie wiem gdzie szukać przyczyny wiem ze jest to związane z modułem haka, hak posiadam fabryczny. Sprawdziłem cała instalacje haka i wygląda na ok tak samo moduł co może być przyczyna takiego błędu. Bmw E61 530d 2004r


Pozdrawiam serdecznie i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Komunikat CAN „Światło hamowania” jest generowany, gdy sygnał hamowania nie był używany na przewodzie stałym przez co najmniej 5 sekund (zwarcie do masy).

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 10,5 do 15,5 V.

Stan terminala Terminal R

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wprowadzenie błędu po 5 sekundach.

Plan serwisowy

1. Odczytaj pamięć usterek w sterowniku świateł

1a) Jeśli pojawi się wpis błędu związany ze zwarciem lub usterką przewodu u podniesionego światła stopu, zgodnie z instrukcją, zlokalizuj zwarcie lub rozłączenie w przewodzie między sterownikiem świateł, podniesione światło hamowania i moduł przyczepy.

1b) W przypadku wpisu błędu związanego z wadliwym włącznikiem świateł hamowania, sprawdzić wyłącznik świateł hamowania zgodnie z instrukcją.

2. Jeśli żaden z powyższych zapisów błędów nie występuje w module sterującym światłami, sprawdź, czy nie ma przerwania linii między modułem sterującym światłami, podniesionym światłem hamowania i modułem przyczepy (styk 10)

3. Jeśli nie można znaleźć przyczyny lub elektronika podwozia wysyła aktywny sygnał hamulca w CAN bez powodu, sprawdź elektronikę podwozia i skontaktuj się z infolinią, jeśli to konieczne

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Błąd jest resetowany w ciągu 5 sekund, jeśli AHM wykryje, że ścieżka błędu jest OK.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Instalacje powinno się sprawdzać miernikiem wyposażonym w żarówkę...

Np. takim czymś....

https://allegro.pl/oferta/wskaznik-elektryczny-samochodowy-12v-miernik-6-24v-7434841186?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Jeśli masz zwarcie to musisz mierzyć rezystancję pomiędzy plusem a minusem. Jeśli wyjdzie 0 to wszystko jest OK.

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin i sprawdzę które piny w kości przy haku to plus i minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odłącz przewód masowy/minus przy akumulatorze




Odłącz kość X609 przy module świateł przyczepy ........ A6.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92


Na początek sprawdź rezystancję przewodów, tzn. jeśli jest zwarcie pomiędzy plusem a minusem to ukaże ci się jakaś nieduża wartość, kilka Ohm.


Dobrze by było jeszcze odłączyć w module A3 kość X12.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S81F9zy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CSuiew7X


Dobra wracamy do kości X609

Sprawdź rezystancję na pinach....

- 9 ( + ) i 4 ( - )

- 16 ( + ) i 4 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości X13794

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S0MnWPD



Następne miejce to gniazdo elektryczne haka X630 tylko nie podłączaj kości X609

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/SE2nL7Z

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CTJlX57b

- 6 ( + ) i 3 ( - )

- 6 ( + ) i 13 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości 13792

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Rq1rJsz


Zrób po raz trzeci pomiary rezystancji na wszystkich wypisanych powyżej parach pinów po odkręceniu tych dwóch złącz , punktów masowych.......X13792........X13794




Przy kości X609 jest pin nr 9 , to już pisałem powyżej.

O co chodzi?

Jest to pin , który zasilany jest z modułu A3 . Jest to zasilanie światła STOP dla modułu oświetlenia przyczepy i trzeciego światła STOP znajdującego się na klapie bagażnika.

Zastanawiam się czy owego zwarcia nie ma gdzieś na wysokości przechodzenia przewodów pomiędzy klapą bagażnika a nadwoziem auta? Jest to częsty problem ułamanych/przerwanych przewodów elektrycznych właśnie w tym miejscu.

Schemat połączeń (SSP) Złącze X11218

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/vc1fER4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odłącz przewód masowy/minus przy akumulatorze




Odłącz kość X609 przy module świateł przyczepy ........ A6.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92


Na początek sprawdź rezystancję przewodów, tzn. jeśli jest zwarcie pomiędzy plusem a minusem to ukaże ci się jakaś nieduża wartość, kilka Ohm.


Dobrze by było jeszcze odłączyć w module A3 kość X12.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S81F9zy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CSuiew7X


Dobra wracamy do kości X609

Sprawdź rezystancję na pinach....

- 9 ( + ) i 4 ( - )

- 16 ( + ) i 4 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości X13794

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S0MnWPD



Następne miejce to gniazdo elektryczne haka X630 tylko nie podłączaj kości X609

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/SE2nL7Z

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CTJlX57b

- 6 ( + ) i 3 ( - )

- 6 ( + ) i 13 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości 13792

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Rq1rJsz


Zrób po raz trzeci pomiary rezystancji na wszystkich wypisanych powyżej parach pinów po odkręceniu tych dwóch złącz , punktów masowych.......X13792........X13794




Przy kości X609 jest pin nr 9 , to już pisałem powyżej.

O co chodzi?

Jest to pin , który zasilany jest z modułu A3 . Jest to zasilanie światła STOP dla modułu oświetlenia przyczepy i trzeciego światła STOP znajdującego się na klapie bagażnika.

Zastanawiam się czy owego zwarcia nie ma gdzieś na wysokości przechodzenia przewodów pomiędzy klapą bagażnika a nadwoziem auta? Jest to częsty problem ułamanych/przerwanych przewodów elektrycznych właśnie w tym miejscu.

Schemat połączeń (SSP) Złącze X11218

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/vc1fER4

 

Cześć wszystko sprawdzianem i mam problem z rerzystecja na kablu minusowym w kości która jest przy lampie jak odłączeniu te dwa przewody to problem znika a te dwa przewody minusowe idą do gniazda przyczepy sprawdzianem nie ma zwarcia w kości przyczepy co może być przyczyna? Przepraszam ze po tak długim czasie ale nie miałem kiedy usiąść do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.