Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem z klimatyzacją polegający na tym, że gdy auto się rozgrzeje występuje szarpanie/bujanie autem na biegu jałowym gdy klima jest włączona. Wyłączenie, ruszenie, podniesienie obrotów do ok 1000obr/min rozwiązuje problem. Na zimnym nic sie nie dzieje. Czynnik uzupełniony rok temu- czy niski poziom moze powodować taki problem? Wtryski ok, koło pasowe? Paski/rolki?

Jeżeli ktoś miał taki obiaw to proszę o radę lub wskazówkę. Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie przy rozgrzanym silniku , po włączeniu klimatyzacji koło pasowe , jeśli jest zepsute , zaczyna mieć mniejsze wibracje. Tak właśnie diagnozuje się sprawność koła pasowego / tłumika drgań.

Ty opisujesz odwrotną sytuację..... :think:

Opublikowano
Właśnie przy rozgrzanym silniku , po włączeniu klimatyzacji koło pasowe , jeśli jest zepsute , zaczyna mieć mniejsze wibracje. Tak właśnie diagnozuje się sprawność koła pasowego / tłumika drgań.

Ty opisujesz odwrotną sytuację..... :think:

 

Dzięki kolego, doradzisz gdzie szukać w takim razie? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym obejrzał napinacz paska czy w tym momencie nie lata jakoś dziwnie mocno . Opcjonalnie koło pasowe sprężarki . Chociaż żeby ten silnik dostawał takie obciążenie że nierówno pracuje od sprężarki to raczej by się już dawno rozleciała .


Opcja jest jeszcze taka że : ciepły silnik w ciepły dzień potrzebuje do pracy już mało paliwa i powietrza bo opory pozostałe maleją mocno . Możliwe że w zakresie tak niskiego obciążenia osprzęt ma problem już z stabilną pracą . W dziale serii 3 mieli taki problem i winny był zawór regulacji ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia . W innym przypadku potrzebna by była diagnostyka z podglądem na żywo parametrów . I to musiały by być szybko czytane dane . To tylko moja sugestia .


Możesz jeszcze spróbować po zagrzaniu wyłączyć klimatyzację a włączyć wszystko co elektryczne , całe oświetlenie , grzanie szyb , foteli , nawiew . Chociaż obciążenie i tak może być nieco mniejsze .

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
kombinowałem kombinowałem i sprawa się rozwiązała. Wymiana koła pasowego na nowe Corteco póki co rozwiązała problem. Pozostały jakieś drobne szumy z rolki napinacza. Dla wymieniających koło, jeżeli nie macie doświadczenia lub odpowiedniego zaplecza polecam udać się do polecanego w regionie serwisu, zapłacić te 100-150 zł i mieć z głowy. U mnie najpierw przedłużka na blokadzie wału się poddała, potem ułamały się zęby na kole pasowym i skończyło sie zamawianiem mobilnego serwisu dla TIR ów bo tylko oni mogli dostarczyć odpowiednio mocny klucz udarowy który też nie dźwignął tematu tak od razu. Grunt, że auto chodzi stabilnie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.