Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Podobno w niektórych autach przy otwartej przepustnicy klimatyzacja sama powinna się wyłączać aby odciążyć silnik.

Czy w BMW E90 też tak to działa?

Jeździcie cały rok na auto, czy np. jesienią już wyłączacie?

Cxy klima obciąża silnik tak samo przy np +25C jak przy +15C?


Pozdrawiam

Opublikowano

Osobiście jeżdżę cały rok na klimie, obciążenie/wydajność kompresora sterowana jest zaworkiem który sam sobie dozuje przepływ czynnika. Nie zauważyłem różnicy w mocy przy włączonej i wyłączonej klimie jedynie słychać obciążenie silnika. Logiczne jest ze przy 30c klima będzie bardziej obciążać silnik bo potrzebuje większej wydajności niż przy 20c



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Z klimy powinno się korzystać cały rok, dla zachowania jej sprawności - jak chodzi, to jest smarowana itd.

Druga rzecz - jak dla mnie to jest chyba bardziej użyteczna jesień/zima kiedy szyby parują i osuszacz działa cuda.

Tez nie czuje, żeby kompresor jakos wpływał na osiągi, a mialem kiedyś Japończyka i tam było to bardzo odczuwalne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zwykłym E90 klima działa normalnie. W M obciążenie klimy (ale też alternatora) jest zmniejszane przy dużym zapotrzebowaniu na moc silnika.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ile w upał masz sensowną temperaturę ustawioną tak około 21 22 stopnie a nie 16 to po schłodzeniu kabiny układ pracuje dość oszczędnie już . Ten system nie tylko schładza kabinę ale i osusza . Nie pamiętam nawet z czasów e46 żeby nawet próbowało parować od wewnątrz . Jedyna różnica że dla 318i może być odczuwalne obciążenie a dla 320d już nie . Stąd ja od 3 ostatnich pojazdów z traktorem nigdy nie wyłączałem wogóle .
Opublikowano
O ile w upał masz sensowną temperaturę ustawioną tak około 21 22 stopnie a nie 16 to po schłodzeniu kabiny układ pracuje dość oszczędnie już . Ten system nie tylko schładza kabinę ale i osusza . Nie pamiętam nawet z czasów e46 żeby nawet próbowało parować od wewnątrz . Jedyna różnica że dla 318i może być odczuwalne obciążenie a dla 320d już nie . Stąd ja od 3 ostatnich pojazdów z traktorem nigdy nie wyłączałem wogóle .

 

318i też nie ma problemów z cały czas załączoną klimą nawet przy 30st, oczywiście trzeba pilnować i na czas dobić czynnik klimatyzacji(powinno być 590g), objaw małej ilość czynnika to głośna praca układu i oczywiście słabsze chłodzenie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuje za Wasze wyjaśnienia.


Z moim słabym silnikiem niestety odczuwam włączoną klimatyzację.


Mam pytanie jeszcze odnośnie pokrętła zimno-ciepło przy otworach went. Do czego to służy? Klimatyzacja automatyczna i te pokrętło trochę mi nie pasuje :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zimno/ciepło służy do regulacji temp. środkowych nawiewów. Np. chcesz schłodzić wnętrze ale jednocześnie nie chcesz, żeby wiało mrozem na pysk Twój i pięknej pasażerki. Ewentualne chcesz nagrzać wnętrze ale jednocześnie nie chcesz, żeby leciało na pysk jak z suszarki, bo piękna pasażerka ma delikatną cerę :wink:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z instrukcji obsługi:

„Pokrętło do mniejszego lub większego chłodzenia powietrza napływającego z kratek nawiewów na tułów".

Co do automatycznej klimatyzacji to wszystkie kratki muszą być otwarte na maksa, ty tylko regulujesz temperaturę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.