Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc, gdzie szukać i jak pozbyć się notorycznie powracających usterek, powodujących zapalenie się CHEKCa.

Co jakiś czas (2-3msc) zapala mi się lampka CHECK i po podłączeniu modułu diagnostycznego mam błędy o kodach:

(z maja):

4B1C - Fuel filter heating relay

4A34 - Glow plug 4 cylinder activation

4501 - exhaust feedback regulation

P0401 - Exhaust gas recirculation "A"Flow insufficient detected


(z dziś):

4B1C - Fuel filter heating relay

4A34 - Glow plug 4 cylinder activation

4501 - exhaust feedback regulation

4CD0 - charging pressure valve

P0401 - Exhaust gas recirculation "A"Flow insufficient detected


Nie mam ani problemów ze stratą mocy, ani z nadmiernym spalaniem. Nie dzieje się nic poza pojawiającym się co jakiś czas checkiem.

Opublikowano

Witam

Niestety jest mała aktywność na forum. A aut BMW jeździ mnóstwo w PL.


Błędy. Jedna z metod, to systematyczna eliminacja. Krok po kroku.


Przykładowo masz błąd "4A34 - Glow plug 4 cylinder activation". To błąd świecy żarowej. Są dwie możliwości:

- padła świeca żarowa

- padł moduł sterujący


Należy prawdopodobieństwo wystąpienia usterki skorelować z przebiegiem auta, jego stanem technicznym i "katalogiem" napraw / wymian podzespołów.


W ww. przypadku - wymiana świec żarowych (nawet jeśli tylko padła jedna). Koszt nie jest wysoki - świece żarowe są w cenie 30-60 PLN/sztukę. Wymianę świec raczej należy zlecić warsztatowi.

Wymiana modułu sterowania. Te moduły są nieco nieudaną konstrukcją, są za słabe "elektrycznie / mechanicznie" i ulegają uszkodzeniom. Padają połączenia elektryczne wewnątrz modułu. Teoretycznie można go naprawić, ale to słaby pomysł. Koszt modułu 190-250 PLN.


Pozdrawiam

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Checka masz od błędu związanego z EGR,



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Kolega ma rację, że check jest od tego. Błąd podgrzewacza filtra paliwa oraz świecy to poboczny problem, nie dający CHECKA, ale świece warto zrobić. Nowy sterownik BERU 250zl, now z ASO 430zl, naprawa 100 zł. Trwałość nowego i naprawianego taka sama. W N47 jeżdżę na naprawianym od 4 lat i działa bez zarzutu, tylko, że mnie to nic nie kosztowało, bo sam robiłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety jest mała aktywność na forum.

 

To prawda... Zwłaszcza w zakresie używania funkcji szukaj.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety jest mała aktywność na forum.

 

To prawda... Zwłaszcza w zakresie używania funkcji szukaj.

 

:cool2: Brawo :cool2:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Dalej walczę z błędami. Piszecie, że check mam od błędu P0401.


Czy gdzieś macie może listę błędów, które powodują w e90 zapalenie się checka a które nie?

4501, 4CD0, 4C5E, 4D03, 480A pojawiają się co jakiś czas. Mam wrażenie, że zdarza się tom, gdy DPF zaczyna się regenerować, gdy stoję w korku lub generalnie jadę powoli.

Wszystko zdaje się oscylować wokół problemu z podciśnieniami.

Gdzie zacząć szukać? Czyszczenie EGR? Czy mogę coś posprawdzać np wakuometrem? (jakieś docelowe spodziewane wartości?)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,

odgrzeję ten temat.

Walczę z błedami. Temat Checka opanowałem przez wymianę wężyka podciśnienia. Już się nie pojawia.

Błąd podgrzewania filtra paliwa - znany. Wyciągnięty bezpiecznik i tak niech będzie.


Poza tym pojawiały się błędy związane z DPFem. Wyciągnąłem DPF i przeczyściłem. W warsztacie powiedzieli mi, że nie był brudny, ale przeczyściłem, zrobiłem adaptację.

Od tamtego czasu monitoruję błędy.

Wyskoczył mi ponownie (bez checka) 4D03.


Zrobiłem pomiary ciśnienia wstecznego bimmer tool:


Ciśnienie wsteczne -12,04hPa

Obroty 783,00rpm

776rpm - -9hPa

1875rpm - 0hPa

2702rpm - 25hPa

3633rpm - 44hPa


Ciśnienie wsteczne -9,02hPa

Obroty 790,50rpm

779rpm - -12hPa

1918rpm - -2hPa

2751rpm - 27hPa

3781rpm - 53hPa


i jeszcze na live data Doładowanie (bank 1) 982hPa


Błąd z tego co opisuje "The fault is detected when the difference between the exhaust gas pressure before diesel particulate filter and the ambient pressure is greater than a limit value. Limit value: 60 mbar"

czyli

"Usterka jest wykrywana, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna. Wartość graniczna: 60 mbar (hPa w zasadzie)"



Jakie wskazania powinienem odcztać z czujnika na biegu jałowym czy też przy wyłączonym silniku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz ujemne ciśnienie wsteczne - co raczej jest nie możliwe w rzeczywistości chyba, że ktoś zasysa Ci spaliny z wydechu :)

Zajmij się w pierwszej kolejności tym czujnikiem.

spacer.png

Opublikowano

OK, teraz faktycznie pokazuje już głupoty. -32hPa.

Wymienię. Z tego co mówi internet, na oryginał BMW.

Minus na ciśnieniu raczej nie oznacza, że mam nieszczelny wąż 13627804370, ale gdybym uparł się go wymieniać, to z czego jest zrobiony? W ASO taki wężyk to 200PLN prawie - lekka przesada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jest odporny na temperaturę. Sam go jeszcze nie musialem ruszać, ale z tego co czytalem to ludzie go wymieniają na gumowe duzo tańsze, też odporne na wyższe temperatury.
Opublikowano

Węże do FAP/DPF innych marek po 20/30PLN, do BMW 200PLN. :duh: Trzeba będzie coś poszukać, jeśli ktoś wie, że jakiś go zastępuje, to proszę o sugestię.

Ktoś zna jego średnicę?

Opublikowano
No ceny tego węża poszły do góry (jak wszystko z resztą), dwa lata temu kosztował 140zł. On tyle kosztuje, bo bmw sprzedaje metr tego węża, a nie tyle ile potrzeba (z 10-15cm). Ja kupiłem go dwa lata temu od kolegi fekooo (z forum), spróbuj do niego napisać, bo on ten metr kupił, może go jeszcze ma :mrgreen:
Opublikowano

Dzięki. :cool2:

Węża na razie zostawiam. Najpierw czujnik. Zoba czymy co to zmieni. Zobaczymy po wymianie co pokaże komputer.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem czujnik na ORI BMW. Na razie nie ma błędu, ale jeszcze szampana nie otwieram, przejechałem może 1kkm.

Nowy czujnik BMW na jałowymn pokazał jakieś 6/7hPa.

Stary pokazywał różnie, przed demontażem jeszcze sprawdzałem i było nawet -12.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.