Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Od jakiegoś czasu przy zmianie z 1 na 2 pojawia sie zgrzs

yt. Przy lekkim przejściu lewarkiem nic sie nie dzieje. Natomiast przy ostrzejszym ruszeniu że świateł i szybkiej zmianie następuje zgrzyt. Przy redukcji z 3 na 2 objawów brak. Przerabiał ktoś ten temat? Szukałem juz podobnych tematów aczkolwiek nie znalazłem finalnej przyczyny tego problemu. Silnik n47d20c 184ps skrzynia oczywiście manual.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdopodobnie problem jest z nie do końca wysprzęgleniem sprzęgła. Jeżeli wysprzęglik hydrauliczny jest sprawny i odpowietrzony. To bolączka konstrukcyjna. Odpowiedzialna za to jest praca wysprzęglika hydraulicznego, którą należy usprawnić. Na forum ( nie pamiętam gdzie-tematu ) jest opisane jak w prosty i skuteczny sposób tego dokonać. Usuwa się jakąś tulejkę w wysprzęgliku hydr. która ogranicza przepływ i napełnienie wysprzęglika płynem hydraulicznym i bodajże usuwa lub zmniejsza się ogranicznik pedału sprzęgła.

Może ktoś pamięta temat i Ci go wklei.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak :cool2:


Był też opis nieskutecznie działającego sprzęgła którego przyczyną był brak smaru na wałku wielorowkowym sprzęgła. Ale to raczej marginalny przypadek.

Opublikowano
Wymieniłem płyn hamulcowy wraz z odpowietrzeniem sprzęgła. O ile sprzęgło pracuje lepiej tak zgrzyt pozostał. Będę wymieniał skrzynie. Skrzynia manual pasuje z polifta do przedlifta?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.