Skocz do zawartości

F34 auto staje w czasie jazdy, kupa błędów. Zwarcie?


radzio82

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy Koledzy!

Może miał ktoś taką sytuację i podpowie mi co z moim autem?

Pacjent to BMW F34 z 2014 r. 2.0 D (218KM) M-pakiet dość bogato wyposażone. Przebieg ok 195 tyś.

W czasie jazdy auto wywaliło kupę różnych błędów, skrzynia w tym czasie odcina napęd, samochód staje do zera. Da się je odpalić i kontynuować jazdę, ale informuje o błędach i kontakcie z serwisem. Problem po kilku kilometrach ponawia się i auto znowu staje.

Wstępne podpięcie komputera pokazało ponad 30 błędów które raczej nie są ze sobą powiązane. Błędy kontroli trakcji (ABS), spojlera, skrzyni biegów, silnika, aktywnego tempomatu i masa innych. Po skasowaniu udało się zrobić 100 kilometrów po czym znowu ta sama sytuacja, auto w czasie jazdy staje wywala błędy i wszystko dzieje się od nowa. Wygląda na jakieś zwarcie, które powoduje szok dla samochodu.

Nie mam pojęcia od czego zacząć? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też były takie błędy (w sobotę), ale auto się nie zatrzymywało, po prostu miałem powoli jechać dalej. Stwierdziłem, że to może być akumulator (7 lat - od nowości, a auto ostatnio sporo stało). Wymieniłem akumulator i na razie spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku silnika było troszkę cieczy (tak powiedział mechanik). Usunięta i wysuszona.

Po skasowaniu błędów problem się ponawia.

Zaobserwowałem, że auto słabo przyspiesza z dołu, czasami szarpnie podczas rozpędzania.

Po jakimś czasie silnik gaśnie i wywala kupę błędów, teraz głównie napędu.

Miałem też jakiś czas temu problem z uszczelką pod zaworami, została wymieniona i mam wrażenie, że częściej wypala się DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sterowniku silnika było troszkę cieczy (tak powiedział mechanik). Usunięta i wysuszona.

Po skasowaniu błędów problem się ponawia.

Zaobserwowałem, że auto słabo przyspiesza z dołu, czasami szarpnie podczas rozpędzania.

Po jakimś czasie silnik gaśnie i wywala kupę błędów, teraz głównie napędu.

Miałem też jakiś czas temu problem z uszczelką pod zaworami, została wymieniona i mam wrażenie, że częściej wypala się DPF.

Jakiej cieczy?

Otwierał sterownik silnika(jest klejony) ?


Niedawno robiłem podobny problem w F11 LCI 525d N47N.

Okazało się, że olej napędowy był w całej instalacji. Dodatkowo w sterowniku silnika(wewnątrz, na elektronice).

Jak się okazało, miało to wpływ na elementy na płycie. Styki jednego układu scalonego słabo kontaktowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku silnika było troszkę cieczy (tak powiedział mechanik). Usunięta i wysuszona.

Po skasowaniu błędów problem się ponawia.

Zaobserwowałem, że auto słabo przyspiesza z dołu, czasami szarpnie podczas rozpędzania.

Po jakimś czasie silnik gaśnie i wywala kupę błędów, teraz głównie napędu.

Miałem też jakiś czas temu problem z uszczelką pod zaworami, została wymieniona i mam wrażenie, że częściej wypala się DPF.

Jakiej cieczy?

Otwierał sterownik silnika(jest klejony) ?


Niedawno robiłem podobny problem w F11 LCI 525d N47N.

Okazało się, że olej napędowy był w całej instalacji. Dodatkowo w sterowniku silnika(wewnątrz, na elektronice).

Jak się okazało, miało to wpływ na elementy na płycie. Styki jednego układu scalonego słabo kontaktowały

 

Ślady ropy o ile prawdę mi powiedział. Twierdził, że sprawdził przewody i były suche. Jak w takiej sytuacji mogła się tam dostać ropa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sterowniku silnika było troszkę cieczy (tak powiedział mechanik). Usunięta i wysuszona.

Po skasowaniu błędów problem się ponawia.

Zaobserwowałem, że auto słabo przyspiesza z dołu, czasami szarpnie podczas rozpędzania.

Po jakimś czasie silnik gaśnie i wywala kupę błędów, teraz głównie napędu.

Miałem też jakiś czas temu problem z uszczelką pod zaworami, została wymieniona i mam wrażenie, że częściej wypala się DPF.

Jakiej cieczy?

Otwierał sterownik silnika(jest klejony) ?


Niedawno robiłem podobny problem w F11 LCI 525d N47N.

Okazało się, że olej napędowy był w całej instalacji. Dodatkowo w sterowniku silnika(wewnątrz, na elektronice).

Jak się okazało, miało to wpływ na elementy na płycie. Styki jednego układu scalonego słabo kontaktowały

 

Ślady ropy o ile prawdę mi powiedział. Twierdził, że sprawdził przewody i były suche. Jak w takiej sytuacji mogła się tam dostać ropa?

Przewodami.

Póki co miałem 5 przypadków na warsztacie. W każdym winny był czujnik ciśnienia paliwa na niskiej stronie(dopływ do pompy wtryskowej), który wyciskał ropę do drutów. Izolacja z zewnątrz była suchutka, ropę cisło wewnątrz izolacji pojedynczej żyły(wraz z miedzią).

Ten jeden przypadek o którym wspomniałem miał niewielkie ilości ropy we wtyczce sterownika, ale mimo to, cała płyta sterownika(wewnątrz) była w ropie.

Inna przypadki wyglądały gorzej, bo 1/3-1/2 sterownika była zalana ropą. Co ciekawe, poza błędem czujnika ciśnienia atmosferycznego, nic się nie działo ze sterownikiem silnika.



Zapytaj mechanika czy otwierał sterownik silnika(czy go rozklejał), jeśli nie, to rozmawiałbym z jakimś elektronikiem samochodowym, żeby od tego zacząć i niech sprawdzi dokładnie układy scalone na płycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj mechanika czy otwierał sterownik silnika(czy go rozklejał), jeśli nie, to rozmawiałbym z jakimś elektronikiem samochodowym, żeby od tego zacząć i niech sprawdzi dokładnie układy scalone na płycie



Chyba otwierał. Idzie ten sterownik uratować? ? Co zrobić gdyby okazał się uszkodzony? Nowy czy szukać używki? Tylko istnieje obawa, że kupi się podobny. Trzeba go klonować?

Masz wiedzę jak objawia się takie uszkodzenie w czasie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapytaj mechanika czy otwierał sterownik silnika(czy go rozklejał), jeśli nie, to rozmawiałbym z jakimś elektronikiem samochodowym, żeby od tego zacząć i niech sprawdzi dokładnie układy scalone na płycie

 

Chyba otwierał. Idzie ten sterownik uratować? ? Co zrobić gdyby okazał się uszkodzony? Nowy czy szukać używki? Tylko istnieje obawa, że kupi się podobny. Trzeba go klonować?

Masz wiedzę jak objawia się takie uszkodzenie w czasie jazdy?

Niestety, ale uszkodzenie nie będzie typowe dla każdego.


We wspomnianej F11, która potrafiła zgasnąć w nieoczekiwanym momencie, jak rozebrałem sterownik na części pierwsze, to straciłem totalnie komunikację z nim(przestał w ogóle żyć). Po dokładnym oglądaniu połączeń na scalakach, znalazłem brązowy nalot pod jednym i kilka nóżek, które ewidentnie nie stykały się(musiały być słabo przylutowane i jak podnosiłem płytę, to zgubiły styk). Poprawiłem porządnie luty i sterownik ożył.

Samochodem szef zrobił z 200km i nie pojawiło się absolutnie nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Auto naprawione (mam nadzieję). Zrobiłem 250 km i wszystko ok, zobaczymy jak będzie dalej.

Wymieniłem sterownik na inny używany, wcześniej klonowanie i kodowanie (+aktualizacja systemu).

Zastanawiam się tylko skąd wzięła się z nim ciecz?

Patrząc po czujnikach i kablach niby wszędzie sucho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Okazuje się, że jak pisał kolega kilka postów wyżej czujnik w przewodzie paliwa (numer części 13538581793) przed pompą przecieka i pcha ropsko kablami prosto na sterownik.

Właśnie będę go wymieniał bo znowu mam ślady ropy na sterowniku. Ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...

Wypiąć czujnik - jak będzie otłuszczony, lub co gorsza mokry od ON, to mamy problem. 

Odświeżam temat, bo zapewne niedługo będzie wysyp takich przypadków. 

F31, N47N, 135kW, 139kkm

U mnie od roku jest błąd 26CF00, auto zachowuje się normalnie, ale zacząłem zgłębiać problem. Dziś zajrzałem do czujnika ciśnienia na listwie CR - sucho. Tego czujnika przy pompie nie sprawdzałem jeszcze (ciasno), ale zapewne jest do wymiany… otóż, otworzyłem boxa ze sterownikiem silnika. Na pierwszy rzut oka wszystko git, ale jedna wiązka jest otłuszczona. - Na filmach na YT przedstawiane były jakieś dramatyczne przypadki (sterownika srogo zalanego ropą).

Dodam, że jednym z pierwszych objawów była wyjąca pompa paliwa (ta w baku), przy mocniejszym przyspieszeniu, jednak nie zawsze… raczej sporadycznie. Początkowo w ogóle myślałem, że może z turbiną dzieje się coś złego lub DPF w specyficzny sposób się regeneruje. 

Teraz mam zagwozdkę:

1) wymienić wadliwy przewód niskiego ciśnienia (13538594893; 650-700PLN) z czujnikiem temperatury na nowy i liczyć że będzie OK.

2) wymienić wyżej wspomniany przewód i pruć wiązkę kabli silnika i czyścić.

3) wymieniać przewód, wiązkę silnika (12518586169; +1600PLN) na nową, a ECU dać awaryjnie do sprawdzenia / skopiowania.

Zważając, że z autem nic się nie dzieje, bliżej mi do tej pierwszej opcji…

Ktoś przerabiał temat? Jak bardzo jest prze***ane?

Edytowane przez stray_bullet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.