Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Szykuje się wymiana płynu do wspomagania. Mój mechanik zaleca zalanie PENTOSIN 11S ( chyba zielony), zamiast ATF czerwonego. Przeznam, że troche zgłupiałem bo z tego to czytam powinno się lać chyba ATF czerwony. ( obecnie siedzi w układzie)

Proszę was o pomoc w doborze odpowiedniego płynu.

Z góry dziękuję!

Opublikowano

powinno sie lac do ukladu taki kolor plynu, jaki jest zalany. W twoim przypadku jak masz zalany czerwony, powinienes wlac czerwony.

Wytlumaczyl dlaczego chce wlac zielony?

Opublikowano

Wejdź w katalog elektroniczny, po swoim VIN znajdziesz odpowiedni olej do auta. Litr oryginalnego oleju nie jest drogi ale będziesz miał pewność że nic złego autu nie zrobić. A mechanik na tym zielonym oleju niech sobie lepiej zupy ogórkowej nagotuje a nie głupoty gada.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Tłumaczył, że ATF powoduje w dłuższej eksploatacji uszkodzenie jakiś tam uszczelek układu hydraulicznego wspomagania kierownicy dlatego od serii e60 BMW zaczeło uzywać płynu CHF (pentosin), który ponoć właśnie nadaje się rownież do e39.

No, ale skoro zalany jest czerwony to raczej zostawię ten sam...

Opublikowano

Od e60 w górę masz układy oparte na Servotronik-u, wiec podejrzewam że to trochę inny układ. Może jest coś racji w tym co piszesz ale osobiście nie wiem czy bym to zrobił. Jeśli nie chcesz mieć wątpliwości to podzwoń po kilku autoryzowanych i nie, serwisach BMW i popytaj



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam e39 z servotronikiem i zawsze był zalany czerwonym ATF. Pewnie ten Twój mechanik ma na stanie nadmiar Pentosinu i chce się go pozbyć ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ATF jest bardziej agresywny w porównaniu z CHF11 jeżeli chodzi o interakcję z gumą.

Teoretycznie można zamienić rodzaj płynu.

Trzeba wypłukać dokładnie cały układ z ATF i można zalać go CHF11.

Natomiast jeżeli system przewidziany jest do pracy na ATF to nie widzę powodu, dla którego miałbyś lać coś innego.

Z servotronickiem czy bez, nie ma to wpływu na rodzaj płynu.

CHF11 był używany (w przypadku np e32) w momencie kiedy na pokładzie było nivo lub hydrauliczne wspomaganie hamulcy, ale również nie zawsze.

Stosowano go również w autach przeznaczonych na tzw. "zimne" rynki.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.