Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, sprawa dotyczy X1 rocznik 2019. Otóż mam lodówkę turystyczną, którą chciałbym zostawić włączoną na noc do gniazda zapalniczki. Natomiast gniazdo zapalniczki przestaje podawać prąd krótko po wyłączeniu zapłonu. Czy można to jakoś obejść? Jak inaczej mogę to rozwiązać?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego czy ty masz u siebie elektryczne otwieranie tylnej klapy...???

Najlepiej będzie jak podasz siedem ostatnich znaków numeru Vin.....


W czym jest problem.

Na podstawie schematów elektrycznych , w bagażniku nie mogę zaobserwować miejsca , do którego doprowadzone jest napięcie idące bezpośrednio od akumulatora.

W twoim modelu akumulator jest w komorze silnika. Wszystkie główne punkty ( chodzi o zacisk Kl.30 ) , które rozdzielają prąd po aucie znajduje się również w komorze silnika. Tobie pewnie zależy na tym aby taki punkt był w bagażniku?

Znalazłem taki przewód. Obsługuje on właśnie elektryczne otwieranie klapy bagażnika. Ma on przekrój 4mm2, jest zabezpieczony bezpiecznikiem F107......40A . Teraz jest pytanie czy przy jednoczesnym działaniu lodówki i klapy w/w bezpiecznik nie będzie się przepalał......???


Następny najbliższy punkt zasilania z listwy Kl.30 jest z przodu , po stronie pasażera.....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f48-x1-sdrive18i-sav/1VnXozYCtI


Teraz ty podejmij decyzję , gdzie chciałbyś się wpiąć w instalację elektryczną?

Opisane przeze mnie miejsca to miejsca , gdzie napięcie jest podawane cały czas....

Opublikowano
Nr. VIN: 3j57733. Tak, auto ma elektryczne otwieranie klapy bagażnika. Mam już fabrycznie wyprowadzone gniazdo zapalniczki z przodu, jak i w bagażniku, więc nie chodzi o przewody tyle o sam fakt, że po kilku minutach od zgaszenia zapłonu, gaśnie też prąd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiedz mi na pytanie, gdzie chcesz wpiąć się z PLUSem.....???? Podałem ci dwa miejsca.

Musisz sam zadecydować.

Ja osobiście wybrałbym przód auta, jest to najlepsze rozwiązanie. Pracy będzie o niebo więcej ,bo należało by zdjąć trochę plastików ( najprawdopodobniej też wymontować fotel ) aby przeprowadzić przewód do tyłu zgodnie ze sztuką.

Podpięcie zasilania w bagażniku ma jedno ale, czy bezpiecznik F107......40A wytrzyma jednoczesną pracę lodówki i elekycznej klapy bagażnika?


Jakiej mocy jest lodowka , oczywiście podaj jej parametry przy zasilaniu dla 12V, bo pewnie jest też opcja podłączenia jej pod 230V...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nr. VIN: 3j57733. Tak, auto ma elektryczne otwieranie klapy bagażnika. Mam już fabrycznie wyprowadzone gniazdo zapalniczki z przodu, jak i w bagażniku, więc nie chodzi o przewody tyle o sam fakt, że po kilku minutach od zgaszenia zapłonu, gaśnie też prąd.

 


Mam rozumieć, że chodzi ci o to czy można tą funkcję zmienić przy użyciu komputera....????

Na tyle co posiadam wiedzy , to odpowiem ci ,że nie.

Zapalniczka jest zasilana z zacisku Kl.30B , czyli prąd jest załączany i wyłączany przez przekaźnik ( czasowy ).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Nie chce zakładać nowego tematu, wiec się tu podepnę, bo chce zrobić zmianę w druga stronę, czyli chciałbym skrócić czas w jakim podawany jest prąd do zapalniczek.

Auto BMW X1 2020 rok, obecnie po każdym otworzeniu drzwi, prąd w zapalniczce jest przez 15 min, nawet po zamknięciu auta z pilota. Czy da się go jakoś skrócić np. do 1 minuty, albo wyłączyć całkowicie, ze po wyłączeniu zapłonu, odcina również prąd w zapalniczce?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.