Skocz do zawartości

Alarm w E 60


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym gosciem na tym forum. Od kilku dni jestem posiadaczem BMW E60, niestety z nierozwiązanym wciąż problemem zabezpieczenia samochodu. Jak dotąd z 3 różnych ust słyszałem dwie opinie. Dwie osoby, które wcześniej mi robiły alarmy powiedziały, że jakakolwiek ingerencja w układ tego samochodu, w postaci odcięcia zapłonu, paliwa itp... może się skończyć poważnymi problemami. Człowiek nr 3 mówi natomiast, że spokojnie może mi różne rzeczy pomontować. Komu wierzyć????

I drugie pytanie: Jak rozbudowany jest alarm fabryczny? Czy spełnia jakieś inne funkcje oprócz podstawowych?

Z góry dziękuję za inforamcje.

P.S. Silnik benzynowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zainstalowac oryginalny alarm BMW. Bedzie w miare wystarczajacym zabezpieczeniem przed proba kradziezy samochodu.

Zaleta fabrycznego alarmu jest to ze komunikuje sie z innymi urzadzeniami samochodowymi za pomoca protokolu K-CAN.

Nawet najlepszy instalator alarmow nie bedzie w stanie zintegrowac nie fabrycznego alarmu w taki sposob w jaki jest to zrobione w przypadku fabrycznego alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zainstalowac oryginalny alarm BMW. Bedzie w miare wystarczajacym zabezpieczeniem przed proba kradziezy samochodu.

Zaleta fabrycznego alarmu jest to ze komunikuje sie z innymi urzadzeniami samochodowymi za pomoca protokolu K-CAN.

Nawet najlepszy instalator alarmow nie bedzie w stanie zintegrowac nie fabrycznego alarmu w taki sposob w jaki jest to zrobione w przypadku fabrycznego alarmu.

 

Nie dopowiedziałem chyba wszystkiego: Fabryczny alarm jest zamontowany od początku. Chodziło mi o zabezpieczenie dodatkowe. Jakiś antynapad albo coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny alarm był już zamontowany. Dzięki za informacje, chociaż dalej jestem głupi. Fabryczny alarm był zamontowany.

 

To wsiadaj w auto i ciesz się z jazdy jak inni :-) a nie kombinuj. Jak jesteś strasznie paranoiczny to dorzuć jakiegoś trackera GPS'owego. AC chyba masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Może i ja powiem kilka słów na temat alarmu i blokad w tym samochodzie. W końcu pytałem właśnie na tej grupie o to samo jakiś czas temu tyle, że do E-61.

Jeśli chodzi o zamontowanie alarmu innego niż fabryczny, albo inaczej alarmu nie przystosowanego, do Lini-Can która jest w tym samochodzie. Można go założyć, ale samochód będzie łapał błędy i zapisywał je w komputerze.

Takie informacje uzyskałem w serwisie oraz u instalatorów zakładających alarmy na terenie polski. Podobno są alarmy, które współpracują z Linią-Can i to nie oryginalne BMW, które można zamontować w tym samochodzie.

 

Alarm fabryczny podobno jest do przejścia tak twierdził jeden z grupowiszów, co więcej twierdził, że sam potrafi go unieszkodliwić w bardzo krótkim czasie.

Jeśli chodzi o funkcje alarmu fabrycznego, pytałem w serwisie czy da się go rozbudować.

Pan stwierdził, że nie ma takiej potrzeby, bo ten alarm ma wszystko. Czujnik wciągania samochodu na lawetę też.

 

Inne alarmy:

Są też alarmy, które nie muszą być podłączone pod instalacje elektryczną, co za tym idzie nie powodują błędów. Jednak nie blokują samochodu, ale chronią jego wnętrze, zakłada to jakiś warsztat we Wrocławiu.

Jest to alarm ciśnieniowy (tu uwaga ciśnieniowy to nie nazwa alarmu). Jednak ten alarm podobno jest odrobinkę upierdliwy, bo działa nawet jak ktoś podchodzi do samochodu. Wzbudza się, aby ostrzec intruza, że pojazd jest chroniony.

 

Dzwoniłem też do kilku firm, które instalują zabezpieczenia GPS, i tu sprawa przedstawia się następująco.

Przy tego typu zabezpieczeniu nie ma ingerencji w Linie-Cana, co za tym idzie nie ma też błędów w komputerze. Jednak są to dość kosztowne sprawy, spory koszt instalacji, podpisanie umowy na 24 miesiące. Myślę, że gdyby te koszty spadły chętnych było by więcej.

No, ale jak kogoś stać na wywalenie sporej kasy na autko to, czemu nie zainwestować czegoś takiego.

Blokada skrzyni:

Jeśli chodzi o blokadę skrzyni fajna sprawa tym bardziej jak jest to automat. Ale znowu uwaga, nie napisałeś, który rocznik jest twojego samochodu i jaką masz skrzynię biegów. Obydwie blokady nie są przystosowane do nowego E-60 i E-61 wychodzącego w roku 2006 (pisze o automacie).

Wyjaśnienie:

BMW zdecydowało się zrezygnować z linki, która łączyła drążek ze skrzynią na rzecz takiego jak by elektro magnesu. Ten elektro magnes jest zamontowany po prawej stronie drążka zmiany biegów dokładnie w tym miejscu gdzie wchodzi szpilka od blokady. Co nie oznacza, że nie da się tego przerobić, jednak warto wiedzieć, że montaż jest w pewien sposób utrudniony.

No i na koniec zaproponowano mi oznakowanie samochodu metodą mikrocząsteczkową.

Reasumując hehe:

I wyjście z sytuacji:

Założyć oryginalny alarm, blokadę skrzyni, dołożyć GPS i na wszelki wypadek ubezpieczyć.

II wyjście

Nie zakładać dodatkowych urządzeń, ubezpieczyć. Jak zginie będzie następny.

Pozdrawiam Janusz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie tak wyszło na końcu dyskusji M5 najwyższa pułka

podoba mi sie jak sie dyskutuje o piatkach ten ma to ten ma tamto a jak sie powie magiczne M5 to jak amen

Pozdrawiam i troszkę zazdroszcze

 

Ja również. I się ślinię. Widuję regularnie M5 na driving range w Wilanowie i tak się skromniutko przy nim czuję :) Miód maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam system lokalizacyjny Autoguard

 

podłączony również do CANA

 

i działa to zajebiście, jak jest wywołanie alarmu

 

dostaję info smsem na koma i idzie zgoszenie do centrum Autoguarda

 

działa to już 2 miechy i nie ma problemu z błędami w komputerze

 

tzn. nic się nie zapala bo może gdyby podłączyć diaga to może by coś było

 

I hope not :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nei ma problemu z alarmami do tego auta, ja już zakładałem do 530d 2004 i mimo ze wszyscy mówili mojemu specowi ze sie nei da założył i wszystko działa do dziś bez problemu i to za małą kase, da sie założyć cos pod oryginalna instalacje ale to kosztuje sporo i nei zabezpiecza tak jak alarm "uniwersalny" czyli nei sprecyzowany do BMW. da sie też zrobić sprytny ukryty wyłącznik na pompe paliwa zapłon czy rozrusznik. jak chcesz to pisz na pw.

 

 

ps jest tylko jedno ale, gwarancja auta nie przewiduje takich ingerencji.

 

ps2 pościgamy sie? ;)

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spij spokojnie i czasami nie parkuj m-ki w jakims garazu (tak jak to ci podpowiedzial jakis madrala)Do garazu latwiej sie wlamac niz do bmw ze zwyklym centralym zamkiem.A jak juz beda w garazu - to rozpruja ci nawet blokade za milion dolcow.

AC i gra.

JA STAWIAM SWOJE AUTKA POD DOMEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.