Skocz do zawartości

E39 przed lift TCU retrofit potrzebna pomoc techniczna


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie ZCS shriben czy jakiś tak w KMB, to samo w EWS. I później przekoduj całe auto.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś chyba robię źle :(


Po wybraniu profilu wybieram chassis, daję enter ZCS i teraz podaję VIN ten, który jest w dowodzie rejestracyjnym ? Jak go wpiszę to jest błąd, że nieprawidłowy. Jak wpiszę i dam calculate checksum to go przyjmuje i pojawia się w postaci FG tak samo jak wpisałem, ale z literką X na końcu. On różni się od tego FG pierwotnego, sczytanego z auta. Końcówka jest ta sama, ale początek jest inny :think:


Aha i ja mam EWS, KMB i IKE to do każdego modułu trzeba zrobić _schriben przed przekodowaniem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkryłem, że tylko w EWS mam FG zgodne z VIN plus X na końcu. W IKE oraz KMB jest jakiś inny, ale 7 ostatnich znaków się zgadza plus cyfra 1 na końcu. To jest prawidłowe ? :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też tak to wygląda, pełny i zgodny vin jest tylko w EWS, w IKE zgadza się tylko 7 ostatnich cyfr.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To kodując nowe ZCS mam zapisać prawdziwy VIN tylko do EWS, a do pozostałych ten inny ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy kodowaniu ZCS vin tylko zatwierdzasz, chyba że wymieniasz licznik albo EWS.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem.


Dokładam wyposażenie i chcę, żeby wszystkie moduły były widziane w NCS. Mam nowe kody ZCS. Po wybraniu profilu w NCS klikam na Enter ZCS, mam puste pole, w którym muszę wprowadzić VIN, a potem GM, SA, VN i to trzeba zapisać w każdym module komunikacyjnym, a mam ich trzy (EWS, IKE, KMB), żeby na koniec móc zrobić SG_CODIREN. Oryginalnie tylko w EWS jest "prawidłowy" VIN, a w pozostałych jakiś dziwny. To mam na początku podać ten prawidłowy VIN auta i nie przejmować się, że w pozostałych modułach był inny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że miałem pełny vin do zatwierdzenia po kliknięciu w enter ZCS ale mogę się mylić. Odczytaj NCS vin Dla IKE i EWS i taki wpisuj do modułów.

A sumy kontrolne niech NCS liczy sam.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie wpisz taki jak masz fabrycznie (na nadwoziu) i daj calculate, następnie ZCS.

Na screenie odemnie masz wszystko tak jak powinno być, Vin i ZCS.

U mnie też tylko w EWS jest cały Vin, w pozostałych modułach jest tylko kilka pierwszych znaków i 7 ostatnich, zdaje się że to normalne.

Jak zmienisz ZCS w liczniku (IKE i KMB to to samo -licznik) i EWS to później zamiast process ECU daj process car i wszystko moduły samoczynnie się zakodują.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciąg dalszy walki, bo robię wg tego opisu:


Po wpisaniu wszystkich ZCS ma być następująca czynność:


press back.

Click "process ECU".

Pick the EWS.

Change the job type to "ZCS_SCHRIEBEN".

press "execute job".

press "change ECU"

select the KMB

Change the job type to "ZCS_SCHRIEBEN "

press"execute job"

Hit "VIN/ZCS/FA" again.

Hit "back"

Change the job type to "SG_CODIEREN"

Hit "process car". Let NCS Expert do its thing.


Zatem klikam process ECU, biorę EWS, dalej ZCS_SCHRIEBEN, ale jak mam zmienić potem ECU to już nie mam jak wcześniej do wyboru (ECU, KMB, IKE) tylko pojawia się 16 modułów (KMB nie ma). Mam po kolei robić ZCS_SCHRIEBEN do każdego z tych modułów ? i potem na koniec "SG_CODIEREN" ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jak łączysz się przez EWS to przekoduj licznik, pożniej wyłącz program włącz ponownie połącz się przez licznik zakoduj EWS a później back i process car (jak już licznik przekodujesz, uruchomisz ponownie ncs wybierz profil dasz F1, F3, wybierz nadwozie i że łączysz się przez licznik, ZCS będzie zmienione bo licznik przekodowania. Więc tylko process ECU, EWS, ZCS schriben i poszło później process car i po sprawie) zostanie LCM przywrócić żeby drl było. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to robiłem tak


Wybieramy “ExpertMode” -> [OK]

Klikamy F1 [VIN / ZCS / FA]

Klikamy F3 [ZCS / FA f. ECU]

Wybieramy [E39], nastepnie [OK]

Wybieramy moduł prze który się łączymy KMB(IKE) lub EWS klikamy [OK]

Mamy odczytane klucze ZCS(GM SA VN) i pełny numer VIN.

Klikamy F1 [Enter ZCS], wybieramy model [E39] zatwierdzamy [OK]

Pojawi się okno z naszym numerem vin, klikamy [OK] nie zaznaczając opcji [Calculate Checksum]

Po tym pojawi się nastęne okno ze starymi kluczami ZCS, wpisujemy nowe klucze.

Jeżeli macie nowe klucze policzone z cyfrą kontrolną to nie zaznaczacie opcji [Calculate Checksum].

Natomiast jesli klucze są bez cyfry kontrolnej wtedy trzeba zaznaczyć [Calculate Checksum].

Następnie klikamy [OK] i F6 [back]

Teraz musimy zapisać nasze nowe klucze w module EWS i liczniku KMB(IKE)

Klikamy F4 [Change ECU] wybieramy KMB(IKE)

Klikamy F2 [Change job] wybieramy “ZCS_SCHREIBEN”

Klikamy F3 [Execute job] i licznik zakodowany nowymi kluczami.



Zamykam program i ta sama procedura dla EWS ponieważ po kodowaniu nowego ZCS licznika też nie mogłem wrócić do EWS


Po zapisaniu nowego ZCS w EWS robisz Back i masz chyba pod F4 Code car, klikasz i po chwili całe auto zakodowane.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie chyba poszło, ale podczas process car wywaliło błąd LWR'a. Wygląda jakby był problem z DSC choć nie wiem co ma DSC do czujnika poziomowania świateł ? Nie wiem czy taki błąd może wyrzucić w trakcie i przerwać programowanie pozostałych modułów czy to pojawia się na końcu i tylko ten jeden nie został zaprogramowany.


LWR-error.jpg


TCU jest widoczny. Która opcja służy do usunięcia domyślnej obsługi motoroli ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

612 BMW assist, 630 bit II.

Jak wywaliło błąd na DSC to przerwało kodowanie, wygląda na to że pompa była zmieniana i indeks kodowania się nie zgadza. Możesz pozostałe moduły ręcznie przekodować przez SG codieren ale nie musisz tego robić bo to nic nie wniesie.

Wracając do pompy DSC można sprawdzić z jakiego jest rocznika i zmienić ZCS na inny rocznik, ale wtedy może wyskoczyć błąd na innym module. Zobacz przez inpę w module DSC codieren indeks jest w pierwszej lub drugiej zakładce to sprawdzę czy idzie to dopisać do ZCS.


Z tą Motorolą to chodzi ci o dedykowaną słuchawkę?

Połącz się z tcu, otwórz plik w ncs dummy i musisz zaznaczyć żeby łączyło z komórką, handy coś tam , jak gdzieś coś jest z bt to włącz, z kartą SIM wyłącz, mogę ci jutro sprawdzić dokładnie, jak nie masz DSP to wyłącz tą opcję,.

Zanim co kolwiek zaczniesz to przekoduj TCU pustym plikiem .MAN wyrazie gdyby go nie ruszyło przez błąd DSC.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przekodowałem TCU pustym MAN'em to zapaliła mi się środkowa czerwona dioda i czerwony wiatraczek koło prawego pokrętła :shock: Świeci się cały czas po wyjęciu kluczyka. W Dummy nie widzę jakiś specjalnych funkcji, które byłyby odpowiedzialne za uruchomienie komunikacji z telefonem.


TCU-dummy.jpg


Niżej jest jeszcze TELEMATIK_ENABLED to jest ustawiony na aktiv.


Pasoft'em ustawiam parowanie, jest WAITING, każe wpisać kod 12345... , ale nie widzę w telefonie żadnych nadajników BT :cry: Było jedno zapisane urządzenie sparowane to usunąłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiatraczek jest od Webasto. Nie wiem jakim cudem, ale miałem odkliknięty timer na włączenie na ustawioną godzinę. Jeśli chodzi o DSC to być może jest problem z komunikacją z tym modułem. Zajmę się tym innym razem, choć nie wiem jakie ma powiązanie z LWR. Przy próbie kodowania słychać pracę regulatorów lamp, zapala się podświetlenie zegarów, potem jest błąd. O dziwo po zakodowaniu nowego ZCS (process car) światła dzienne pozostały.


Jeśli chodzi o TCU to jeszcze mam wrażenie, że po przekodowaniu pustym plikiem na chwilę pojawił się komunikat Insert Card. Z przycisków na kierownicy również nie mogę wymusić parowania. Po wejściu w menu telefonu cały czas jest Please Wait.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy kodowaniu przez process car, wszystko zostaje, jakbyś przekodował każdy moduł z osobna to ustawienia zginą, nie wiem czemu się tak dzieje, przynajmniej tak to ludzie opisują. Chyba że to DSC przeszkodziło w kodowaniu i musisz przekodować wszystkie moduły po kolei.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisał szumrak to już chyba jest bez znaczenia, bo i tak nowy moduł (TCU) jest teraz widoczny na liście, a stary telefon (BIT II) zniknął i o to mi chodziło. Strasznie toporne jest to kodowanie :-| Dużo niejasności i te same wyniki można osiągnąć na kilka sposobów. Nie mam pojęcia jak to ogarniali w fabryce.


W każdym razie zostało tylko zmusić TCU do sparowania z telefonem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Czerwona dioda znaczy że nie połączono telefonu. Czerwony wiatraczek to znaczy że Webasto ci ustawiło :) sprawdź (mi raz pokazało że uruchomi się o godzinie 44 z minutami :) ale doba ma 24 godziny :duh: zmieniłem godzinię i wyłączyłem. Jak wymusisz parowanie i jest waiting to wyszukaj połączenia będzie się nazywać BMW........ Pin taki jak wyświetla program! Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, jak pisałem wcześniej, pasoft się łączy, wybieram paring i mam waiting i nic się nie dzieje. Podobno na ekranie powinny mrugać trzy diody i wyświetlać napis.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy tym module nic nie mruga i nie wyświetla, jak wymusisz parowanie to wejdź w połączenia bt i odśwież ze 2 razy, chyba że coś z anteną od modułu jest nie tak. (Jak połączysz tel to czerwona dioda zgaśnie i zapali się zielona)

Portable BT masz odchacxone czyli musi być ok.

Ewentualnie odczytaj jeszcze raz TCU i zobacz czy faktycznie zapisało zmiany.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może spróbuję jutro z innym telefonem. Kabel od anteny sprawdzałem miernikiem przed podłączeniem. W tej antenie BT może coś się zepsuć ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czym się różni ustawienie ibus_ece od ibus_ece_hfp ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykle ECE nie ma obsługi BT czyli korzysta tylko z tej wewnętrznej karty w opcji BMW assist, a ty masz wogole antenę bt? Widziałeś ją fizycznie? Czy tylko kabel? Po drugiej stronie kabla jest taka sama wtyczka do podpięcia anteny.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Antenę osobiście podpiąłem do wtyczki pod schowkiem z roletką. Jutro mogę to jeszcze sprawdzić. Ewentualnie mogę wetknąć bezpośrednio do modułu w bagażniku kawałek odizolowanego kabla jeśli to podziała jako antena...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.