Skocz do zawartości

E39 przed lift TCU retrofit potrzebna pomoc techniczna


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak wymusiłeś parowanie to próbowałeś bliżej anteny dać telefon i wyszukać?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie próbowałem, choć telefon był nie więcej jak pół metra od anteny. Jutro jeszcze pokombinuję, skoro twierdzisz, że jeśli pasoft wyświetla parowanie to musi fizycznie uruchamiać się w TCU. Ewentualnie mogę jeszcze zdezaktywować PORTABLE_BT i zobaczę co powie pasoft. A ten TELEMATIK_ENABLED ma być aktiv czy nie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem ci że nie wiem jak jest u mnie, sprawdzę koło południa jak odczytasz TCU to wyślij mi plik TRC
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat mam odczytany TRC :wink:

 

AIRBAG_TRIGGERED_E-CALL
nicht_aktiv
BLUETOOTH
bt_operation
CUSTOMER_CALLS_OVER_GMIN
nicht_aktiv
DELAY_PWR_DOWN_INIT_DUR
no_delay_pd
E-CALL_HARDKEY_FITTED
nicht_aktiv
E_CALL_COUNTD_DEL_TMR
wert_01
GAL_HYSTERISIS
hysteresis_default
GAL_KM/H_PER_STEP
kmh_per_step_default
GAL_STEPS
steps_default
GPS_ON/OFF
gps_off
NAD_EQUIPPED
nad_equipped
NON-TELEMATIC_E-CALL
nicht_aktiv
SECOND_HARDKEY
nicht_aktiv
SIM_IN_TELEMATIK_READER
nicht_aktiv
TCU_TYPE
ibus_ece_hfp
TELEMATIK_ENABLED
aktiv
TIMER_SMS_NACK
wert_01
TRACK_WIDTH
e39_andere
US_BUSINESS/PROF_VARIANT
business_model
US_CALL_SERVICE_CENTER
nicht_aktiv
WAKEUP_BY_B-CALL
no_wakeup
WAKEUP_BY_E-CALL
no_wakeup
WHEEL_CIRCUMFERENCE
e39_m5
DRIVE_WHEELS
rear_wheel
WHEEL_BASE
e39_limo_touring_m5
PORTABLE_BT
aktiv
BURST_DURATION
wert_02
BURST_INTERVAL
wert_02
INCOMING_SVT_CALL_NR_BKUP
wert_01
INCOMING_SVT_CALL_NUMBER
wert_02
NR_MT_CALLS_WITHOUT_ID
wert_02
OUTGOING_SVT_CALL_NUMBER
wert_03
PER_WAKEUP-STEP1_DURATION
wert_02
PER_WAKEUP-STEP1_LENGTH
wert_02
PER_WAKEUP-STEP1_PERIOD
wert_02
PER_WAKEUP-STEP2_DURATION
wert_02
PER_WAKEUP-STEP2_LENGTH
wert_02
PER_WAKEUP-STEP2_PERIOD
wert_02
PER_WAKEUP-STEP3_DURATION
wert_02
PER_WAKEUP-STEP3_LENGTH
wert_02
PER_WAKEUP-STEP3_PERIOD
wert_02
PER_WAKEUP-STEP4_DURATION
wert_02
PER_WAKEUP-STEP4_LENGTH
wert_02
PER_WAKEUP-STEP4_PERIOD
wert_02
POSITION_DELAY
wert_01
wert_02
PREFIT_SIM_ENABLED
nicht_aktiv
REPETITION_TIMER
wert_02
STOLEN_VEHICLE_TRACKING
no_svt
TIMER_MT_CALLS_WITHOUT_ID
wert_02
WAIT_FOR_TONE_MO_CALL
wert_02
WAIT_FOR_TONE_MT_CALL
wert_02

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że można otwierać szampana :handshake: :dance: :clap: Telefon się połączył z autem przy wymuszeniu parowania. Nie wiem w jaki sposób to się stało, bo nastąpiło za którymś razem. Natomiast cały czas jest błąd dotyczący jakiejś odłączonej anteny, powraca po skasowaniu, ale wszystko działa.


TCU-error.jpg


Być może ma to coś wspólnego z tym opisem


In the same location that you find the phone connectors you may locate a three pin connector used for the optional cellphone booster (compensator), used to boost the signal if using snap in adapters, and either two or three other RF connectors Cream w/ purple colored (if 03/02 and higher) black w/ purple male and black with purple female. One of the black purple connectors, goes to the center console eject box to route the cellular phone in the optional snap in adapters, and the other would go to the BMW antenna (bumper mounted or roof mounted if equipped). You will not need to worry about either of these items unless you are using the snap in adapters to boost the signal to the car's antenna. When using the snap in adapters you can either connect the two RF cables together OR connect them together via the compensator for additional signal boosting https://store.bimmernav.com/blogs/installation-bmw/bluetooth-installation-in-the-bmw-e39-5-series


Nie wyświetla mi natomiast kontaktów z książki telefonicznej. Nie można wejść w tę opcję. :cry:


IMG-20210325-121455.jpg


Odkryłem też, że czerwony wiatraczek zapala się każdorazowo jak wejdę pasoftem w telefon. Webasto jest wtedy ustawione na godzinę 47:00 :o Nawet jak skanuję całe auto pasoftem to zapala się wiatraczek. Trudno, pominę tę niedogodność.


Podsumowując, E39 polift od 03-2002 powinien posiadać przygotowaną instalację pod BT. W bagażniku nad czytnikiem navi jest złącze 54-pin oraz FAKRA do podłączenia kablem anteny BT, którą mocujemy pod podłokietnikiem. Trzeba wyszarpnąć schowek z roletką i tam jest wtyczka do BT. Koszt gratów to 100zł EVEREST I-bus (pasuje tylko od E46, E39, E53, E83), antena BT około 20 zł + przesyłka. Potrzebny NCS oraz PAsoft do zakodowania.


Jeszcze ta książka telefoniczna i myślę, że temat można uznać za wyczerpany, chyba, że coś się w międzyczasie zmieni. Dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wywala ci błąd anteny GSM, bo jej nie posiadasz, możesz ncs ustawić żeby nie korzystał z karty SIM. Książka za pierwszym razem długo się ładuje koło 15 min, potem jest dostępna odrazu. Jak nie chce się książka załadować, wejdź w połączenie bt na telefonie, ustawienia połączenia z tcu i tam zobacz czy masz ustawione udostępnianie kontaktów, jak nie to włącz, a jak włączone to wyłącz i włącz jeszcze raz. W samochodzie daj książkę tel i czekaj ;)

Dźwięk w głośnikach jest? Rozmówca ciebie słyszy?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Antenę GSM też podłączyłem do modułu. Było gniazdko, była wtyczka to podłączyłem. W NCS mam wyłączone wszędzie gdzie jest SIM, chyba, że coś przeoczyłem. Nie mogę w ogóle wejść w książkę. Cały czas jest to menu na ekranie co załączyłem w zdjęciu. Udostępnianie kontaktów włączone. Teraz się coś posypało, bo odrzuca powiązanie z autem. W telefonie mam połączony i po chwili znika. Nie łączy, znowu jest czerwona dioda :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie nie ma tego problemu może moduł był zalany, możesz go rozkręcić to będzie widać odrazu. Ewentualnie restart telefonu.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TCU rozkręcałem na początku i wszystko tam wygląda cacy. Dziwi mnie, że za każdym razem jak wejdę pasoftem w ustawienia BT to załącza się ten durny timer. Teraz na godzinę 47:63. Może jednak ta wiązka 54-pin nie do końca jest taka jak być powinna ? W pasofcie, w tym module jest taki przycisk "restart software unit ". Można to dotknąć czy się wszystko posypie ?


Jak pierwszy raz sparowałem to potem łączyło mi się automatycznie w ciągu kilku sekund. Jak przyszedłem do auta po kilku godzinach to już odrzuca połączenie. Telefon łączy się i rozłącza po kilku sekundach samoczynnie. Dałem zapomnij urządzenie, od początku parowanie, wykrywa, łączy i rozłącza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz dać mu restart, tylko NCS trzeba będzie go znowu ustawić.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A teraz znowu działa :roll: Mam taką teorię, że jak się włączy zapłon, a potem BT w telefonie to nie chce się połączyć. Przekręcenie stacyjki on/off nic nie zmienia. Dopiero jak się auto uśpiło, przyszedłem z uruchomionym BT to połączyło się bez problemu. Na razie zostawię tak, będę obserwował jak trochę pojeżdżę to dam znać. Nie będę na razie nic dotykał z ustawień, ale czy można jednocześnie sparować więcej telefonów niż jeden ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha i słychać ładnie w obie strony :) choć nie sprawdzałem jeszcze jak jest podczas jazdy i z włączonym radiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy można więcej niż jeden, nie miałem potrzeby sprawdzać. Radio powinno się wyciszyć jak dzwoni, podczas rozmowy pokrętłem głośności radia dajesz głośniej rozmówcę. Sprawdź za jakiś czas czy ci książkę pobrało.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będzie wszytko OK, to spróbuję podpiąć drugi telefon.


Ciekawi mnie czy dało by radę zrobić ten sam manewr w aucie z radiem MID. Przycisk jest ze słuchawką więc pewnie była jakaś opcja telefonu przewidziana, natomiast nie znalazłem żadnej wiązki w bagażniku, ale to jest kombi i rocznik 2001, polift. Mam z tyłu w schowku tylko zmieniarkę. Kiedyś ściągałem plastiki wokół koła zapasowego to tam też nic nie ma. Kilka cienkich kabli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napewno można, kwestia podpięcia kilku kabelków, skoro masz przycisk ze słuchawką to nawet jakiś moduł tel tam musi być no chyba że ktoś mida wymienił, do tcu musisz dostarczyć 12v stały, 12v po zapłonie, masa, ibus, z modułu do radia mute, audio, do tego mikrofon i antena BT.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam telefonu zapisanego w VIN'ie. Wydaje mi się, że poprzedni właściciel podmienił panel, bo musiałem naprawiać pixele i teraz mam dodatkowy klawisz od telefonu oraz BC, a przecież gdy jest licznik "z plecakiem" to BC nie działa w radiu. Pytanie tylko czy, żeby klawisz telefonu był aktywny to samo radio nie ma innego softu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Co to za radio? Jak ma dwa małe gniazdka z linkami to będzie ok (jedno małe od zmieniarki, pytanie czy w drugim są piny)

Wracając do licznika to zdaje się że właśnie wersja z plecakiem działa midem, tylko trzeba przekodować licznik NCSem. Może piotr520 coś wie na ten temat i się wypowie

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Radio Business CD53, zdjęcie z netu, ale tak powinny wyglądać złącza.


7795a773be38a16cc0ea9f5f6f56c873.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do tego powinno się podpiąć bez problemu.

Właściwie wtyczkę masz z tej przejściówki, można na pająka podpiąć, na chwilę przełożyć tcu z pierwszego auta, nawet bez mikrofonu i zobaczyć czy zagada.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co piszesz to raptem kilka kabli trzeba podłączyć do TCU. Dobrze byłoby upchać TCU w pobliżu radia, żeby nie ciągnąć okablowania do bagażnika. Myślisz, że ten klawisz na panelu i trzy lampki będą z całością współgrać ? Znalazłem rozpiskę pinów, ale nie wiem gdzie tu ma być mikrofon. Zobaczę w weekend jakie kable mam w radiu. Jak zakładałeś oryginalny mikrofon to był kabelek w podsufitce ?


pinout_1421795801_bmw-business-cd.gif


https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Audi-BMW/BMW_1995-2004_CD53_E39-53_pinout.shtml



 

Wracając do licznika to zdaje się że właśnie wersja z plecakiem działa midem, tylko trzeba przekodować licznik NCSem.

Ale, że BC działa z plecakiem na wyświetlaczu MID ??? Ja byłem przekonany, że tylko duży wyświetlacz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mikrofon jest podłączony bezpośrednio do TCU. Licznicznik z plecakiem to przedliftowy z dużym wyświetlaczem. Jak masz mały wyświetlacz to nie masz plecaka i taki faktycznie nie wyświetla nic na midzie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, coś mi się pomieszało z tym licznikiem, sorry :oops:


Jestem po testach z trasy i telefon łączy się za każdym razem po przekręceniu stacyjki. BT miałem w telefonie włączony cały czas. Książka niestety się nie ładuje. Jak nacisnę przycisk na kierownicy R/T to wyświetla pod licznikiem komunikat, że brak zapisanych nazwisk. Może ściąga tylko kontakty z karty SIM ? Jednak nie pokazuje również ostatnio wybrane oraz często używane. Te opcje nie działają. Trudno, nie jest to jakaś mega niedogodność. Dla mnie ważne, żebym mógł odebrać połączenie podczas jazdy.


Wyrwałem kolejny TCU z anteną BT za pół ceny. Jak przyjdzie to rozpocznę walkę w adaptacji zestawu do MID'a :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ci się tel połączy to spróbuj w połączeniu bt udostępniaj kontakty wyłączyć tą opcję i włączyć ponownie, u mnie synchronizuje nawet te zapisane na dysku Google. W ostatnich połączeniach pojawią się tylko te wybrane z navigacji.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Montowałeś u siebie oryginalny mikrofon w podsufitce ? Coś mi się ubzdurało, że w drugim aucie też mam kratkę na mikrofon, ale są tylko lampki. Zastanawiam się czy można dołożyć tę klapkę z ramką wycinając otwór w podsufitce.


51448250118

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj nie wiem nie pomogę, ja mam szyberdach więc kupiłem zaślepkę silnika szyberdachu z mikrofonem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.