Skocz do zawartości

E39 przed lift TCU retrofit potrzebna pomoc techniczna


szumrak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Rzeczywiście jest karta Tmobile D :shock:

Podłączyłem do istniejącej instalacji i faktycznie INPA widzi moduł :D Co teraz mogę zrobić ? Czy BT powinien być widziany przez telefon bez parowania ? Czekam jeszcze na Pasofta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Oj tego nie pamiętam spróbuj wyszukać :) ale chyba nie będzie widoczny. Trzeba się połączyć ncs ale do tego trzeba mu z ręki podać ZCS żeby navcoder go zobaczył i zmienić w ustawieniach możliwość połączenia telefonu komórkowego na aktiv. Następnie pasoftem lub navcoderem wymusić parowanie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój telefon nie widzi wokół żadnego urzadzenia BT więc pewnie tak ma być chyba, że ten moduł nie działa. Mnejsza o to na razie.

 

...Trzeba się połączyć ncs ale do tego trzeba mu z ręki podać ZCS żeby navcoder go zobaczył...

OK, ale co to znaczy, że "z ręki" ? Jeśli chodzi o NCS to jestem noga :oops: ale w końcu chciałbym to ogarnąć. Jedyne co dałem radę to zakodowanie DRL. Potem kiedyś chciałem zmienić język komunikatów na zegarach, bo mam niemiecki, ale nie mogłem się połączyć i dałem spokój w obawie, że w ogóle autem nie odjadę jak namieszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj swoje zcs i rocznik to powiem ci jakie zcs wpisać.

To wygląda tak, możesz połączyć się standardowo czyli żeby ncs sam czytał twoje ZCS, następnie cofasz i dajesz żeby wpisać ZCS korygujesz kilka znaków i dajesz ok, dzięki temu nie musisz kodować całego auta żeby dostać się do TCU, będzie on chwilowo dostępny dla programu.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To może na razie zrobimy pauzę i poczekam, aż mi przyjdzie ten pasoft i potem będę kombinował dalej.

...zmienić w ustawieniach możliwość połączenia telefonu komórkowego na aktiv...

U mnie cały czas jest na ekranie opcja "Telefon" po tym starym Siemensie. To coś ma wspólnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten telefon to czasem już nie tcu? Powinien odrazu pokazać się na ekranie jak go podłączyłeś, i BMW assist.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moduł, który kupiłem to EVEREST nie TCU. Na ekranie w opcjach "Telefon" mam tylko "pomoc" - chce dzwonić na 112 oraz drugi kafelek z symbolem słuchawki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

NCSem musisz przekodować ponieważ moduł fabrycznie jest przystosowany do obsługi dedykowanej słuchawki, a parowanie z komórką jest wyłaczone, dlatego musisz przy pomocy NCSa włączyć tą możliwość. Jak nie wykonujesz to przy kodowaniu całego auta może wyskoczyć błąd gdy będzie kolej modułu Bit II, przy kodowaniu poszczególnych modułów będzie ok, moduł TCU też będzie działał prawidłowo, u mnie to wygląda tak:

IMG-20210306-210949.jpg

Bez sparowane go tel:

IMG-20210306-210927.jpg

Po sparowaniu tel:

IMG-20210306-211048.jpg

IMG-20210306-211114.jpg


Ten button z napisem pomoc korzysta właśnie z wewnętrznej karty SIM gdy nie ma sparowanego telefonu.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aha, czyli u mnie podobnie tyle, że nie mam BMW Assist. Nie wiem jak wyprogramować poprzedni telefon, ale będę szukał. Jeszcze znalazłem, że jest coś takiego jak SES (system rozpoznawania mowy)

/na samym końcu artykułu/ https://store.bimmernav.com/blogs/installation-bmw/bluetooth-installation-in-the-bmw-e39-5-series

i nawet jeśli nie ma tego modułu w aucie to trzeba zainstalować zworkę na wtyczce, bo nie będzie działać mikrofon

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.bimmerboard.com%2Fforums%2Fposts%2F1197508

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba zworkę jeśli masz instalację pod moduł SES, jeśli nie masz tego modułu fabrycznie to nic nie potrzebujesz!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak, ale tam było napisane, że nawet jeśli nie ma modułu, a jest tylko złącze to i tak trzeba zastosować zworkę. Bedę szukał czy mam tę wtyczkę. Zresztą jak będzie działać to nie ma tematu. A co do parowania telefonu to ten przycisk z "mordką" na kierownicy nie zadziała ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz spróbować ale z tego co mi wiadomo to w tym module nie działa no i trzeba aktywować parowanie z telefonem innym niż dedykowany, w TCU 1,5 działa.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

OK, PA soft dotarł i od razu mam pytanie, bo łączy się tylko z DDE i wywala błąd IKE oraz EWS. Wyczytałem, że należy zrobić zworkę pinów 7 i 8. Faktycznie 8 wisi w powietrzu. Na pewno mam zewrzeć te nóżki razem ?


Druga rzecz:

...parowanie z komórką jest wyłaczone, dlatego musisz przy pomocy NCSa włączyć tą możliwość.

Chyba nie widzę w NCS modułu telefonu, BIT to jest chyba ten SIEMENS, który był wcześniej. Powinno byc TCU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W ncs się pojawi jak kody ZCS zmienisz (najlepiej DISem lub ręcznie zmienione), ale pasoft powinien łączyć się ze wszystkimi modułami jakie masz w aucie, jaki kabelek kupiłeś?

Podaj aktualne ZCS

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jutro zerknę jakie jest ZCS. To polega na dodaniu kodów FA ? DISa to już raczej nie ogarnę... Nie chcę tego instalować. A taki programik Zeko_ncs ?


Pasofta kupiłem od chińczyka, ale wygląda identycznie jak te z Alle. Wersja 1.4.0. Możesz zobaczyć jak masz u siebie z tymi pinami ? Chodzi o to co tutaj opisali

https://e46forum.pl/bmw-scanner-pa-soft-18872-40#p208017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam taki sam kabelek też od chińczyka, sprawdzałem miernikiem piny 7,8 zmostkowane, dodatkowo w przejściówce na okrągłe złącze również zmostkowane. Jak podasz aktualne ZCS to w zeko spróbuję wygenerować nowe pod TCU i NCSem sobie zmienisz i przekodujesz całe auto w 2 min. Podaj też rocznik bo to ma znaczenie. Tak naprawdę ZCS nie musisz zmieniać, można je wpisać w NCS dzięki temu TCU pojawi się na liście i ustawisz co trzeba. Po ponownym podłączeniu znowu NCS nie będzie go widział ale będzie działał prawidłowo. INPA i pasoft będzie go widział nawet bez zmiany ZCS.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK, dzięki, jesteś bardzo pomocny :cool2: wieczorem dopiero będę mógł odczytać ZCS. A można to zrobić, żeby było na stałe widoczne TCU i wywalić przy okazji BIT, bo faktycznie już parę razy wyskoczył błąd komunikacji z BIT i to mnie trochę drażni... Czy to za dużo kombinowania ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można, zastanów się czy coś zmieniałeś softwarowo typu drl rls itp. jak tak to zrobimy kopie ustawień modułów w których to robiłeś, później zmienimy ZCS w liczniku i EWS i przekodujemy całe auto, następnie przywróci się ustawienia tych modułów co miałeś kombinowane. Nie jest takie trudne jak się wydaje.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DRL mam i owszem ustawione, RLS mam w serii, poza tym nie robiłem żadnych fajerwerków. Fizycznie usunięty stary telefon i czytnik zmieniony na DVD. Kiedyś można było lusterka składać podczas jazdy, a potem coś się skiepściło i działa tylko na postoju.


ZCS wysłałem na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możesz bez ostatniej i calculate, ale całość też powinna działać.

Tylko najpierw na starych ZCS połącz się LCM, po połączeniu powinno otworzyć się okienko binarne, wyłącz je i w tym momencie, C:\NCS\work i skopiuj FSW_PSW.TRC tam znajdują się ustawienia, jak przekodujesz auta to tym plikiem przywrócisz ustawienia i drl odrazu będzie działać spowrotem. Trzeba tylko zmienić rozszerzenie z .TRC na .MAN

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.