Skocz do zawartości

E39 przed lift TCU retrofit potrzebna pomoc techniczna


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, przez jakiś czas walczyłem z modułem ULF jednak przy nowym telefonie na androidzie to jest dramat. Ponoć TCU miało być lepsze, podpięte zamiast ULFa, nie pokazuje się na navi. Inpa próbowała się połączyć ale ciągle zrywało połączenie, co zrobić żeby ncs dostać się do TCU? Jak to uruchomić? Może ktoś przerabiał temat? Co zmienić w SA żeby NCS zobaczył moduł?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Udało mi się w końcu podłączyć TCU Everest I-bus, działa rewelacyjnie nawet z telefonem na androidzie 10, importuje książkę telefoniczną na ekran navi. Uruchomione z tunerem BM24 i na głośnikach z pojedynczą cewką bez dodatkowego wzmacniacza i bez DSP!

Koszty:

Tcu z wtyczką i kablami wyrwałem za 70zł

Dodatkowe przekaźniki w sumie koło 50zł

Antena BT 20zł

Oryginalny mikrofon 20zł (na innym mikrofonie od jakiegoś zestawu też działa)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szacunek, widzę, że masz zacięcie :cool2:

Możesz laikowi wytłumaczyć po kolei jak to uruchomić ? Mam navi 16:9 i nawet był ori telefon bezprzewodowy, ale wymieniłem go na podłokietnik ze schowkiem, bo to był archaizm. Rozumiem, że po tych przeróbkach normalnie jak wsiadam do auta to mi się mój telefon loguje do nawigacji ? I mogę odbierać połączenie tym klawiszem na navi ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak kolego, wsiadasz do auta, zapłon i po ok 10sek telefon połączony. Masz u siebie DSP? Jaki tuner?

Jeszcze raz dzięki za pomoc z czytnikiem navi!

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, nie sądzę żebym miał DSP, aczkolwiek nie wiem jak to sprawdzić :oops: Na pewno nie mam żadnych dodatkowych głośników - tylko 2 przód i 2 tył. Tuner to to pudełko z tyłu tam gdzie navi ? Tam są jakieś symbole ? Zerknę co tam mam. Wiem, że nie ma tunera TV.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak na navi nie masz w menu DSP to go nie masz, tuner radia jest albo BM24 stary typ kostki z okrągłymi pinami, lub BM54 kostka z płaskimi pinami i do tego radia łatwiej podłączyć. Tuner radia jest pod czytnikiem navi, w touringu chyba pod podłogą bagażnika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej jest BM54 choć kabli nie rwałem, ale ma czarne gniazdo, a na zdjęciach widzę, że ten drugi był z białym gniazdem. Menu DSP nie ma, a to lepiej czy gorzej jeśli chodzi o podłączenie BT ? Ten moduł TCU to taki od E60 ? I gdzie to dziadostwo ma swoje miejsce ?


 

Jeszcze raz dzięki za pomoc z czytnikiem navi!

:cool2: :cool2: :cool2:


Choroba, zablokowały mi się drzwi pasażera i nie reagują na obie klamki mimo, że grzybek chodzi góra/dół. :twisted:

Uroki starych samochodów...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No masz ;) w sedanie znajduje się nad czytnikiem. To nie taki jak w E60 wyglądają prawie identycznie ale E60 ma jeszcze gniazdko na światłowód. Musisz szukać taki na którym pisze TCU Everest I-bus lub nowszy TCU 1.5 I-bus (to I-bus jest ważne) ciężko je trafić.

Do uruchomienia całości potrzebny NCS i pasoft, w evereście pasoftem trzeba wymusić pierwsze parowanie z bt, w wersji 1.5 pasoft niepotrzebny


Aktualnie na portalu są 2szt po 150zł za szt.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TCU 1,5 MOST ? To o takie chodzi ?

A mógłbyś podać P/N tego modułu to miałbym pewność coby nie pomylić ? A okablowanie jak podłączyć ? Pod warunkiem, że w ogóle dostanę razem z wiązką...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Most to światłowód, musi być koniecznie Ibus! Do tego antenka bt z kablem, wtyczka ta duża z kawałkami kabli i ogarniemy, mikrofon masz w suficie? Jak nie to jeszcze jakiś mikrofon.

Zobacz na maila

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zatem pomału kontynuuję. Kupiłem jednak EVEREST'a IBUS oraz antenkę BT, do której u mnie kabel wychodzi pod schowkiem miedzy fotelami. Pisałeś, że jakieś kable trzeba we wtyczce poprzekładać. W tej co będzie szła do EVEREST'a ? I jeśli mam już mikrofon, bo był wcześniej oryginalny zestaw SIEMENS, to jest wpięty tam gdzie trzeba czy też coś muszę kombinować ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywaliłem Siemensa, mam tę wtyczkę 54-pin, ale do niej jest jeszcze wpięta krosówka. Taka przedłużka 10cm (numer 6921884), która widać, że ma poprzepinane kable. To teraz pytanie, w której wtyczce mam zmieniać te kable ? I co to oznacza z tamtej rozpiski, że niektóre piny są w jakiejś "konsoli środkowej" ??? i są zaznaczone, żeby je usunąć ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IMG-20210225-105115.jpg

polski sharing

W tej wtyczce 54 pinowej w tej chwili masz układ pinów zaznaczony na czerwono musisz przepiąć tak jak na zielono.

W zaznaczonym na czerwono masz masę i plus po 3 razy. W nowym układzie tylko po razie, więc po najgrubszym przewodzie przepnij, pozostałe 2 masowe i plusowe wyjmij z wtyczki i zaizoluj! W podłokietniku prawdopodobnie trzeba zrobić zworkę bo nie będziesz miał dźwięku w głośnikach z tel ale wyjdzie w trakcie ;)

Ja robiłem instalacje od początku więc w podłokietniku nie mam nic.

Do pierwszego sparowania trzeba navcodera. W ncs trzeba ustawić żeby TCU wykrywało telefon komórkowy inny niż dedykowany.


W zasadzie najpierw sprawdź czy moduł sprawny, do tego wystarcz podłączyć:

Pin15 I-BUS

Pin17 i 35 +12v

Pin36 masa

I przy tym układzie inpa powinna się z nim połączyć jeśli nie to moduł może być uszkodzony (zalany)!

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, właśnie ja tak nie mam, a przynajmniej nie do końca. Po prawej stronie na zdjęciach jest wtyczka z przedłużki, a po lewej to co jest w aucie przed przedłużką. Tak się zastanawiam, czy jak wywalę przedłużkę to nie jest przypadkiem to co powinno być właśnie jako ULF ?


IMG-20210225-111231.jpg

IMG-20210225-113351.jpg

IMG-20210225-113641.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rzeczywiście tak to wygląda.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może w polifcie już była instalacja do ULF'a, a ten SIEMENS to krok wstecz dlatego dołożona jest dodatkowa krosówka przywracająca poprzedni standard konfiguracji kabli. Zrobię w ten sposób, że jednak pozamieniam piny na tej krosówce, bo one odpowiadają wg rozpiski Siemens Bit II i zobaczymy co z tego wyniknie. Mam nadzieję, że nie wybuchnie :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale po co skoro tam masz przygotowane. Podpinaj śmiało i zobaczymy co z tego będzie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra, podepnę jak jest tylko potrzebuję trochę czasu, bo naprawiam w międzyczasie jeszcze cztery inne usterki :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepraszam mój błąd nie navcoderem tylko pasoftem!


Do navcodera używam kabelka tego co do inpy tylko trzeba się podpiąć bezpośrednio w linię I-BUS

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, a navcoderem można coś ciekawego wymodzić ? Podłączasz się tam w miejsce zmieniarki kabem od INPY na USB ? Masz rozpiskę pinów ?


Na pasofta trochę poczekam, aż Chińczyk na rowerze dowiezie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z navcoderem łączę się dokładnie takim zestawem:

IMG-20210226-081506.jpg

Zrobiłem przejściówkę z gniazda OBD2 wyrwanego na złomie z auta :)

Podpinasz tak:

Złącze zmieniarki:

biały z szarym paskiem i żółtymi kropkami - I-BUS

Brązowy - masa

Czerwony - plus


Złącze kabelka:

Pin7 - I-BUS

Pin4 i 5 - masa

Pin16 - plus


Prawdopodobnie navcoderem też wymusisz parowanie tcu, musisz poszperać w programie, ja to robiłem pasoftem.


Z tego co widzę na screen shotach z programu to navcoderem też sparujesz.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Która wtyczka u Ciebie jest od anteny BT ?


IMG-20210302-143128.jpg


Domyślam się, że ta druga ma być od anteny GSM ? W bagażniku mam trzy wtyczki: GSM, BT oraz WDCT (nie mam pojęcia co to jest). Ta, która idzie do BT przy podłokietniku to zamienia się w inny rodzaj wtyczki w bagażniku i będzie pasować tylko pod prawe złącze. Tak ma być ?


PS. Chyba walnąłem głupotę :oops: Przecież antenę GSM to ja mam w telefonie :duh: To co to będzie to drugie gniazdo w EVEREST ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prawej jest antena bt, po lewej antena GSM, moduł ma własną kartę GSM, na jednym boku jest szufladka na kartę z jej boku widać malutki przycisk do wciśnięcia np. spinaczem do papieru i szufladka się wysunie, w szufladce znajdziesz pewnie kartę T-Mobile. Generalnie jak nie masz połączonego telefonu, a masz w szufladce działającą kartę to możesz połączyć z numerem alarmowym, moduł może też wybrać numer automatycznie jak wystrzelą poduszki ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.